![]() ![]() |
Mon, 15 Feb 2016 - 11:26
Post
#2461
|
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Na wszystkich filmikach z testow A45 mowiono, ze to auto jest podsterowne. Ciezko je postawic bokiem uzywajac prawej nogi. Podejrzewam, ze ogarniety kierowca nie lubi takiego zachowania, bo sam woli kontrolowac nadsterownosc i ewentualnie ustawiac sobie samochod gazem. A takie a45 , skoro jedzie jak po szynach, to mozna powiedziec, ze jest nudne, bo niczym nie zaskoczy, na dohamowaniu nie zawinie tylem, a przy przegieciu z gazem nie wyleci na trawe. A to, ze kreci dobre czasy to inna bajka. Pewnie przy innej konfiguracji zawieszenia i napedu moznaby cos urwac z czasu, ale dopiero w rekach zawodowcy.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
|
Mon, 15 Feb 2016 - 11:44
Post
#2462
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 February 2006 Skąd: Poznań |
Gucior ja i Nicram100 tez juz po przeglądzie u mnie 0 problemów, boxa i dolot wymontowalem na spokojnie tydzień przed przeglądem. Jesli chodzi o linka z forum UK to faktycznie panuje tam chaos ale między wierszami można coś wyczytac. O problemach z boxami od Rebellion'a również. Zresztą na mój gust te wszystkie boxy działają na tej samej zasadzie i zawsze po czasie w serwisie pokaże komunikat o PRZEKROCZENIU MOMENTU OBROTOWEGO !!! Tylko wszystko zależy od tego jak ASO podejdzie do tego tematu. PS. Znajomy teraz zamówił boxa od Racechip ten nowy model sterowany ze smartfona. Podobno 440KM daje Ustawie się z nim tak dla porównania to pewnie ten : http://www.racechip.de/shop/mercedes-benz/...p;is_selected=1 +86 PS to bardzo dużo. micky daj znać jaki wynik |
|
|
|
Mon, 15 Feb 2016 - 11:51
Post
#2463
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 December 2002 Skąd: Kraków |
redukcja 2,6" to mało ? Przez to można przepuścić 800KM... Można pewnie przepuścić i 1000hp tylko po co jak przy np 4" to pewnie z 20% mocy dojdzie ? Pozatym nie widziałem jeszcze auta z takimi mocami z wąskim gardłem przy dolocie na 2,6". Gdyby 2,6" wystarczalo to by tunerzy nie robili redukcji a są to bardzo znane firmy jak Rebellion, Willal ,AMS czy Mishimoto. Jezeli juz zrobił się taki szum o tych dolotach to w niedługim czasie przeprowadze testy na MAHA.Tylko wcześniej wyczyszcze stozek bo filtr seryjny mam całkiem nowy.Zeby test był miarodajny.Ciekawe co z tego wyjdzie -------------------- CLA 45 AMG stage 2 Performance Package
_https://m.facebook.com/MercedesCLA45 M5 F10 710/900 było GTR MY17 jest |
|
|
|
Mon, 15 Feb 2016 - 12:23
Post
#2464
|
|
|
User Dołączył: Thu, 11 February 2016 Skąd: Kraków |
u mnie w 6mps po dołożeniu dp 3", usunięciu dwóch cat'ów, zrobieniu reszty wydechu 2,75" + pełnego dolotu w obudowie doszło mniej więcej tyle ile Tobie po samym dolocie - nieźle Kolegę kojarzę z forum mazdamps, które obserwuję biernie od kilku ładnych lat (MPS-a mam od 2008). Po samych szpejach jeśli dobrze pamietam było ponad 280KM. Podkreślam, że całośc została ogarnięta indywidualnym programem. |
|
|
|
Mon, 15 Feb 2016 - 19:58
Post
#2465
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 |
A tak nawiasem mówiąc to czy nie wydaje się Wam, że ktoś kto mówi, że samochód jest albo podsterowny albo nadsterowny to nigdy chyba nie doświadczył jeszcze tego jak na typową karoserię samochodu działa aerodynamika i samochód w miarę wzrostu prędkości staje się nadsterowny nawet jeżeli przy niskich prędkościach jest podsterowny? Mozesz wytlumaczyc? Nie zrozumialem. A45 ma przecież dobre przeciążenia boczne, więc dlaczego ma sobie nie poradzić w zakręcie na torze? Jest spora roznica miedzy jazda (powiedzmy quasi statyka) po okregu a jazda w slalomie (dynamika). Nie jest to zaden prztyczek w nos A45 AMG, tylko ogolne stwierdzenie. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
|
Mon, 15 Feb 2016 - 21:34
Post
#2466
|
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 28 December 2012 Skąd: Trójmiasto |
To kto się deklaruje na inaugurację TPTD 6.03 ? Ja wstępnie się piszę, czekam jeszcze bliżej terminu by nie było wtopy z pogodą
-------------------- Tor Poznań
BMW 320d E90 - 1:40.6 BMW 318is CUP - 1:51.8 Mercedes A45 AMG - 1:52.0 |
|
|
|
Mon, 15 Feb 2016 - 23:01
Post
#2467
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz |
Jedźcie, bijcie rekordy, czekam na wyniki
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
|
Tue, 16 Feb 2016 - 02:06
Post
#2468
|
|
|
User Dołączył: Mon, 07 March 2011 |
ja zrozumialem MiP tak ze wypadaloby okreslic przy jakich predkosciach sie to dzieje bo ma wplyw na to aerodynamika lecz nie wypowiem sie, tez poslucham wiecej na ten temat. Swoja droga smiga mi tu w okolicy taki jeden i jak przepina biegi to brzmi zajebiscie (na pelnej bombie zawsze wyjezdza co mnie cieszy
|
|
|
|
| gość_gucior_* |
Tue, 16 Feb 2016 - 02:36
Post
#2469
|
|
|
|
|
|
|
Tue, 16 Feb 2016 - 11:16
Post
#2470
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 05 July 2005 Skąd: Poznań |
Na wszystkich filmikach z testow A45 mowiono, ze to auto jest podsterowne. Ciezko je postawic bokiem uzywajac prawej nogi. patrz, ten to chyba nie oglądał tych filmików o podsterowności, od 2.10 https://www.youtube.com/watch?v=w24khR2XhvI |
|
|
|
Tue, 16 Feb 2016 - 11:53
Post
#2471
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 December 2002 Skąd: Kraków |
patrz, ten to chyba nie oglądał tych filmików o podsterowności, od 2.10 https://www.youtube.com/watch?v=w24khR2XhvI Az miło popatrzeć a45 lata bokami i same pochlebstwa np skrzynia biegów ,która podobno słabo działa w tym aucie -------------------- CLA 45 AMG stage 2 Performance Package
_https://m.facebook.com/MercedesCLA45 M5 F10 710/900 było GTR MY17 jest |
|
|
|
Tue, 16 Feb 2016 - 13:50
Post
#2472
|
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
patrz, ten to chyba nie oglądał tych filmików o podsterowności, od 2.10 https://www.youtube.com/watch?v=w24khR2XhvI Chyba bez sensu sie na forum przekomarzac, ale to, ze auto przednionapedowe pojdzie bokiem przy hamowaniu w zakrecie, to normalne. Nawet moim kombi FWD zrobie 1/4 ronda bokiem bez uzycia recznego, ale calego kolka juz nie. Problem pojawia sie w dalszej czesci "slajdu", gdy dajesz gazu. Posluchaj co sie dzieje tutaj z przednimi oponami, po pierwszych 15-20m boka. https://youtu.be/w24khR2XhvI?t=399 -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
|
Tue, 16 Feb 2016 - 14:16
Post
#2473
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
jackkpl czy uważasz, że jak Cię tył wyprzedza w trakcie hamowania na limicie przed zakrętem to znaczy, że samochód jest nudny?
W rajdach zwykle kończy się to dzwonem, o ile jedziesz faktycznie na limicie. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
|
Tue, 16 Feb 2016 - 14:35
Post
#2474
|
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
jackkpl czy uważasz, że jak Cię tył wyprzedza w trakcie hamowania na limicie przed zakrętem to znaczy, że samochód jest nudny? W rajdach zwykle kończy się to dzwonem, o ile jedziesz faktycznie na limicie. Odpowiem mala opowiescia. Caly sezon przejezdzilem mazda RX8 na roznych torach. Auto tylko z butem w podloge w zakrecie bylo nadsterowne. Udalo mi sie pare razy poleciec bokiem dohamowujac do zakretu i w zakrecie (kwestia duzego skoku zawieszenia i bardzo miekkich sprezyn), ale w 95% przypadkow samochod byl podsterowny i ta tendencje bylo ciagle czuc. Pewnie dzieki temu ani razu nie wylecialem z toru, gdy jechalem na czas, ale trudno tez bylo utrzymac sensowny poslizg, gdy chcialem sie pobawic i samochod niestety, ale byl dla mnie coraz bardziej nudny. Teraz po zmianie ustawien zawieszenia i dowaleniu grubego stabilizatora na tyle, jadac w zakrecie czuje, ze lekkie dodanie i ujecie gazu powoduje przekraczanie tej granicy pod/nadsterowny i musze znacznie wiecej i delikatniej pracowac gazem i kierownica. Wydaje mi sie,ze A45 mozna pojsc bokiem przy drastycznym manewrze, ale ze wzgledu na "wbudowana" podsterownosc, trzeba drastycznych srodkow. Dlatego wkleilem link do filmu, gdzie Chris leci bokiem, a po 15-20m slychac, ze nagle ryje przodem i kierownica jest za mocno skrecona. Kazde auto mozna zmusic do zarzucenia tylem, pytanie jak duzo wysilku to kosztuje i jak wplywa to na czas okrazenia. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
|
Tue, 16 Feb 2016 - 15:06
Post
#2475
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Tak samo każdy samochód może ryć przodem. A45 ma 54% masy na przedniej osi, nie jest źle. Przypomnę, że evo ma gorzej nawet x, o poprzednikach nie wspomnę.
Tak ma zestrojone zawieszenie oraz napędy i tak pewnie wyszło, że pokonuje najszybciej zakręty. Przypomnę, że Kubica zawsze mawiał, że samochód podsterowny w zakręcie przejedzie ten zakręt szybciej niż nadsterowny. Obecne WRC jak i poprzednie kit cary wszystkie przy niskich prędkościach są podsterowne. Natomiast nie sądzę, aby jazdę Kubicy nawet podsterownym Clio S1600 można nazwać nudną. Widzę to tak jak mam w podpisie. Szybki kierowca bierze samochód i robi robotę, nudziarz wymyśla jak baletnica. P.S. Zresztą widać aktywność maruderów w tym wątku. A45 to szybki samochód, nikt nie zaprzecza, na prostej masakruje i już nikt nie próbuje kontestować. Więc się zaczyna, że słabo skręca, że nie skręca. Okaże się, że jednak skręca, to będzie, że ma słabe hamulce. Jak się okaże, że ma dobre to komuś w końcu padnie skrzynia lub napęd i pójdzie fama, że A45 to jednak jest be bo się skrzynie sypią. Po co to? Zamiast się cieszyć tym, że pojawił się kolejny szybki wóz na rynku to marudzenie na wyrost? Inna sprawa komentowanie wyników, ale tutaj jest szamańskie przewidywanie, że pewnie nie skręca. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
|
Tue, 16 Feb 2016 - 15:29
Post
#2476
|
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Przez te fora to ciezko sie dogadac
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
|
Tue, 16 Feb 2016 - 15:33
Post
#2477
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
haha, dobra puenta. Mi to się nadal wydaje, że doświadczony kierowca czuje trochę pokory i nie plecie takich farmazonów o samochodzie ze znaczkiem AMG, który robi takie czasy.
Nawet formula126p potrafi być widowiskowa. Ale niech sobie mówią co chcą. Pewnie dla niejednego araba bugatti veyron jest nudny. Tylko jaką wartość merytoryczną ma dla nas taka opinia. Wg mnie żadną. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
|
Tue, 16 Feb 2016 - 16:53
Post
#2478
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz |
Nie przesadzaj już z gloryfikowaniem tego baby AMG
Powiedz mi od dawna je masz i miałeś coś szybszego wcześniej? -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
|
Tue, 16 Feb 2016 - 17:26
Post
#2479
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Kajman akurat ja nie jestem zupełnie zainteresowany tym pojazdem. Jest wg mnie za mały na jazdę po ulicach.
Nigdy nie jeździłem A45 i nie czuję specjalnej potrzeby, nie jeździłem szybszym wozem. Po prostu obiektywnie, niejako z boku czytam ten temat i widzę, że zaczyna się jakaś wojna religijna antyA45. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
|
Tue, 16 Feb 2016 - 17:27
Post
#2480
|
|
|
User Dołączył: Sun, 26 October 2008 Skąd: Białystok |
Nie zgodzę się z przedmówcą "Kajman". Auto należy wychwalać jako bardzo udaną konstrukcję wśród hot-hatchy. A zestawianie go z C63, GT lub pozostałymi pojazdami spoza tego segmentu jest na tyle nieuzasadnione merytorycznie, że wręcz śmieszne.
Mamy takie czasy, że producenci oferuja nam ciekawe pojazdy w każdym z segmentu i jak o=komuś nie pasuje HH to nic go nie przekona co do słuszności posiadania tego typu pojazdu. W niecały rok przejechałem 52k km tym samochodem, czterokrotnie odwiedząjąc imprezy typu track day. Samochód nie jest maszyną strikte torową, nie do tego został stworzony. On daje mnóstwo frajdy na krętych, wąskich drogach i nadaje się okazjonalnie na tor. Przy takim założeniu użytkowania, w moim odczuciu nadal potrafi pozytywnie zaskoczyć i wzbudzić zachwyt. |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 22:45 |