![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#8441
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Brzmi jak dowcip, ale czas oczekiwania na nowe Porsche to w przypadku sportowych modeli znacznie dłużej niż 300 dni ![]() https://dailydriver.pl/porady/zakup-i-ekspl...rsche-w-polsce/ Półprzewodniki to nie jakaś ogólna papka z ktorej wycina się po kawałku ile tam potrzeba. Elektryki są wciąż mało popularne, a układy do nich są równolegle produkowane, po prostu podaż nie spadła w ich wypadku aż tak znacząco poniżej popytu -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8442
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Taycan był 3 najczęsciej kupowanym autem w gamie Porsche na świecie. Sprzedano prawie 42 tys. Taycanów, Macan lider na świecie osiągnął wynik na poziomie 88 tys. zł. Porsche twierdzi, że stawia na elektryki i na nich koncentruje moce produkcyjne, kosztem 911 i 718. Tak przynajmniej twierdzi mój człowiek w Porsche. Tak też mówią sprzedawcy salonach. Ale co wazne, na 911 zarabiają znacznie wiecej.
|
|
|
![]()
Post
#8443
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Jak najbardziej, większość marek koncentruje się na elektrykach. Tylko z artykułu można odnieść wrażenie że to kolejny spisek koncernów bo wmawiają że brakuje półprzewodników, a jakoś samochody elektryczne które mają ich w cholerę więcej produkują. Albo przez te przeklęte elektryki nie można spaliny sobie kupić. Ot po prostu tutaj dostawcy mają "ciut luźniej"
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#8444
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Jak najbardziej, większość marek koncentruje się na elektrykach. Tylko z artykułu można odnieść wrażenie że to kolejny spisek koncernów bo wmawiają że brakuje półprzewodników to nie spisek, tylko podążanie za kuriozalnym kursem UE. Skora UE zapowiedziała, że za 10 lat w Europie będzie zakaz sprzedaży aut spalinowych, to jakoś klientów trzeba na to przygotować. Przez 10 lat klienci się przyzwyczają, że na auto będzie trzeba odkładać 12-20 pensji - zupełnie jak za komuny ![]() ![]() A największe jaja to się zaczną, jak w końcu opracują baterie półprzewodnikowe, które są 10 razy mniejsze od litowo-jonowych przy tej samej pojemności. Zamiast wozić ze sobą pół tony baterii, będzie można wieść tylko 50kg ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#8445
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
to nie spisek, tylko podążanie za kuriozalnym kursem UE. Skora UE zapowiedziała, że za 10 lat w Europie będzie zakaz sprzedaży aut spalinowych, to jakoś klientów trzeba na to przygotować. Przez 10 lat klienci się przyzwyczają, że na auto będzie trzeba odkładać 12-20 pensji - zupełnie jak za komuny ![]() ![]() A największe jaja to się zaczną, jak w końcu opracują baterie półprzewodnikowe, które są 10 razy mniejsze od litowo-jonowych przy tej samej pojemności. Zamiast wozić ze sobą pół tony baterii, będzie można wieść tylko 50kg ![]() Akurat porsche to producent ciut bardziej nastawiony na osiągi więc jakiekolwiek unijne kursy raczej nie wpływają na politykę firmy, która chce mieć w swojej ofercie samochody z chorymi osiągami ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#8446
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
![]() |
|
|
![]()
Post
#8447
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
a to nie jest tak, że Porsche musiałoby zapłacić mega wielki podatek za CO2, więc bardziej im się opłaca sprzedać elektryków i dopełnić zyski spalinowcami?
Zresztą tak jak inne marki. |
|
|
![]()
Post
#8448
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Zgodziłbym się jeśli byłaby mowa o jakiejś Dacii
![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#8449
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Przez 10 lat klienci się przyzwyczają, że na auto będzie trzeba odkładać 12-20 pensji - zupełnie jak za komuny A kiedykolwiek było inaczej? 16 pensji to 70tys, kupisz za to może dacię w bieda wersji, na średniaki w bardziej prestiżowych markach jak fiat może zabraknąć. za 12 pensji to już w ogóle, chyba tylko tata nano się dało kupić gdyby był legalny.![]() ![]() A największe jaja to się zaczną, jak w końcu opracują baterie półprzewodnikowe, które są 10 razy mniejsze od litowo-jonowych przy tej samej pojemności. Zamiast wozić ze sobą pół tony baterii, będzie można wieść tylko 50kg ![]() Jak półprzewodnik miałby magazynować energię? Może jako kondensator, ale to raczej 100x mniej energii niż chemiczne ogniwa a nie 10x więcej. Brzmi raczej jak clickbaitowy pomysł który nie ma zgodnych z nasza fizyką podstaw do działania, albo pomysł foliarzy na coś co mogłoby dawać darmowa energię, ale reptilianie nie pozwalają na budowę. Nawet gdyby coś takiego postało, to byśmy nie wozili 50kg baterii(pomijając małe tanie miejskie wynalazki), dalej byłoby kilkaset kg tylko zasięg by urósł. Janusze zmieniliby narrację na taką, że elektryki to gówno, bo może ma 2000km zasięgu, ale jak się włączy wszystkie reflektory i ogrzewanie na 50 stopni i zostawi na dwa dni, to nie starczy nawet żeby pojechać na zakupy 1500km i ich passat z pełnym bakiem i kanistrami w bagażniku przejedzie więcej ![]() |
|
|
![]()
Post
#8450
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 01 December 2004 Skąd: Suburbicon ![]() |
Akurat porsche to producent ciut bardziej nastawiony na osiągi więc jakiekolwiek unijne kursy raczej nie wpływają na politykę firmy, która chce mieć w swojej ofercie samochody z chorymi osiągami ![]() jako człowiek zaangażowany przez 5 lat w projekt Taycana (i inne dla Porsche też ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#8451
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Jako ciekawostka. Pamiętam, że Renault nie zamierzał wycofywać się z Rosji, tłumacząc się zbyt wysokimi inwestycjami w fabryki. Ale najbardziej zastanawia mnie produkcja moskwicza, to będzie dalej Reno ze znaczkiem moskwicza, czy plan jest ambitniejszy
![]() https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/r...lizacja/9nec8jz |
|
|
![]()
Post
#8452
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
jako człowiek zaangażowany przez 5 lat w projekt Taycana (i inne dla Porsche też ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#8453
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 01 December 2004 Skąd: Suburbicon ![]() |
![]() ![]() ![]() No co ja mogę, że nawet Porsche ma pierdolca na swoiście rozumianą ekologię i elektryki, dzięki temu Taycan ma absolutne pierwszeństwo w projektach. Nie wyliczę ile razy na spotkaniach padały moje ukochane słowa "odpowiedzialny" , "zrównoważony" itp. To, że z naszej petrolheadowej perspektywy Porsche to marka, która ma eko w dupie, to tak po prostu nie jest. Trend (nie mnie oceniać czy słuszny czy nie) jest taki, że elektryki mają stanowić większość sprzedaży. Zobacz jak szybko, całkowicie nowy model, z całkowicie nowym napędem zdobył tak duzy udział w sprzedaży. To nie jest taka sama sytuacja jak z Cayennem czy Macanem, że ktoś wziął klocki z półki i dał im inny badge. To był projekt rozwijany od zera, w którego tak ogromny i szybki sukces chyba nikt nie wierzył w okolicach 2017-2018 |
|
|
![]()
Post
#8454
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
jako człowiek zaangażowany przez 5 lat w projekt Taycana (i inne dla Porsche też ![]() ![]() oh i ach ![]() ![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#8455
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 01 December 2004 Skąd: Suburbicon ![]() |
oh i ach ![]() ![]() ![]() Już chciałem coś tam zgryźliwie odpisać ale to bez sensu. Podobnie jak porównywanie Bugatti (a raczej JV z Twoim(?) miejscem pracy) do Porsche |
|
|
![]()
Post
#8456
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Jakbyś nie pisał zgryźliwie
![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#8457
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 01 December 2004 Skąd: Suburbicon ![]() |
Jakbyś nie pisał zgryźliwie ![]() Peace ![]() Ja wiem o czym piszesz, i mam wrażenie, że Ty też wiesz do czego ja zmierzam. Bugatti jest marką niszową, która przynosi straty i to jest wpisane w politykę grupy (dlatego Porsche płaci rachunki za Bugatti-Rimaca ![]() A zawodowo z Porsche nie mam już nic wspólnego (na szczęscie ![]() |
|
|
![]()
Post
#8458
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Akurat mówić, że Porsche płaci rachunki za BR to trochę jak mówić, że żona utrzymuje naszego premiera
![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#8459
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Porsche samo w sobie ma przynosić pieniądze dlatego osiągi elektryków są niejako bonusem do obniżania kwot CO2 dla całej gamy. Bingo jako człowiek zaangażowany przez 5 lat w projekt Taycana (i inne dla Porsche też ![]() ![]() Z ciekawości - w jakim obszarze? No i co Wam taki słaby zasięg wyszedł? ![]() -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#8460
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 01 December 2004 Skąd: Suburbicon ![]() |
No właśnie powerpacka
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 10 September 2025 - 11:43 |