Shoutbox 0 nowych PW 


437 Stron V  « < 421 422 423 424 425 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dowcip. REWELKA !, [uwagi odn. zamieszczania w pierwszym poście]
Rezor
post Thu, 12 May 2022 - 11:50
Post #8441


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(Honada @ Thu, 12 May 2022 - 11:37) *
Brzmi jak dowcip, ale czas oczekiwania na nowe Porsche to w przypadku sportowych modeli znacznie dłużej niż 300 dni rolleyes.gif

https://dailydriver.pl/porady/zakup-i-ekspl...rsche-w-polsce/

Półprzewodniki to nie jakaś ogólna papka z ktorej wycina się po kawałku ile tam potrzeba. Elektryki są wciąż mało popularne, a układy do nich są równolegle produkowane, po prostu podaż nie spadła w ich wypadku aż tak znacząco poniżej popytu


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 12 May 2022 - 11:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Honada
post Thu, 12 May 2022 - 12:45
Post #8442


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





Taycan był 3 najczęsciej kupowanym autem w gamie Porsche na świecie. Sprzedano prawie 42 tys. Taycanów, Macan lider na świecie osiągnął wynik na poziomie 88 tys. zł. Porsche twierdzi, że stawia na elektryki i na nich koncentruje moce produkcyjne, kosztem 911 i 718. Tak przynajmniej twierdzi mój człowiek w Porsche. Tak też mówią sprzedawcy salonach. Ale co wazne, na 911 zarabiają znacznie wiecej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Thu, 12 May 2022 - 14:47
Post #8443


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Jak najbardziej, większość marek koncentruje się na elektrykach. Tylko z artykułu można odnieść wrażenie że to kolejny spisek koncernów bo wmawiają że brakuje półprzewodników, a jakoś samochody elektryczne które mają ich w cholerę więcej produkują. Albo przez te przeklęte elektryki nie można spaliny sobie kupić. Ot po prostu tutaj dostawcy mają "ciut luźniej"


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Thu, 12 May 2022 - 15:55
Post #8444


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(Rezor @ Thu, 12 May 2022 - 15:47) *
Jak najbardziej, większość marek koncentruje się na elektrykach. Tylko z artykułu można odnieść wrażenie że to kolejny spisek koncernów bo wmawiają że brakuje półprzewodników
to nie spisek, tylko podążanie za kuriozalnym kursem UE. Skora UE zapowiedziała, że za 10 lat w Europie będzie zakaz sprzedaży aut spalinowych, to jakoś klientów trzeba na to przygotować. Przez 10 lat klienci się przyzwyczają, że na auto będzie trzeba odkładać 12-20 pensji - zupełnie jak za komuny biggrin.gif no chyba, że jest się bogaczem, wtedy wystarczy tydzień laugh.gif

A największe jaja to się zaczną, jak w końcu opracują baterie półprzewodnikowe, które są 10 razy mniejsze od litowo-jonowych przy tej samej pojemności. Zamiast wozić ze sobą pół tony baterii, będzie można wieść tylko 50kg biggrin.gif


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Thu, 12 May 2022 - 18:35
Post #8445


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 12 May 2022 - 15:55) *
to nie spisek, tylko podążanie za kuriozalnym kursem UE. Skora UE zapowiedziała, że za 10 lat w Europie będzie zakaz sprzedaży aut spalinowych, to jakoś klientów trzeba na to przygotować. Przez 10 lat klienci się przyzwyczają, że na auto będzie trzeba odkładać 12-20 pensji - zupełnie jak za komuny biggrin.gif no chyba, że jest się bogaczem, wtedy wystarczy tydzień laugh.gif

A największe jaja to się zaczną, jak w końcu opracują baterie półprzewodnikowe, które są 10 razy mniejsze od litowo-jonowych przy tej samej pojemności. Zamiast wozić ze sobą pół tony baterii, będzie można wieść tylko 50kg biggrin.gif

Akurat porsche to producent ciut bardziej nastawiony na osiągi więc jakiekolwiek unijne kursy raczej nie wpływają na politykę firmy, która chce mieć w swojej ofercie samochody z chorymi osiągami smile.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Thu, 12 May 2022 - 23:35
Post #8446


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Fri, 13 May 2022 - 20:00
Post #8447


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





a to nie jest tak, że Porsche musiałoby zapłacić mega wielki podatek za CO2, więc bardziej im się opłaca sprzedać elektryków i dopełnić zyski spalinowcami?
Zresztą tak jak inne marki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Fri, 13 May 2022 - 20:36
Post #8448


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Zgodziłbym się jeśli byłaby mowa o jakiejś Dacii biggrin.gif albo nikt nie chciałby kupić elektryka tongue.gif, a te samochody im schodzą i to dość dobrze


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nanab
post Sat, 14 May 2022 - 16:40
Post #8449


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 December 2021





CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 12 May 2022 - 15:55) *
Przez 10 lat klienci się przyzwyczają, że na auto będzie trzeba odkładać 12-20 pensji - zupełnie jak za komuny biggrin.gif no chyba, że jest się bogaczem, wtedy wystarczy tydzień laugh.gif
A kiedykolwiek było inaczej? 16 pensji to 70tys, kupisz za to może dacię w bieda wersji, na średniaki w bardziej prestiżowych markach jak fiat może zabraknąć. za 12 pensji to już w ogóle, chyba tylko tata nano się dało kupić gdyby był legalny.
CYTAT(Maciek1234 @ Thu, 12 May 2022 - 15:55) *
A największe jaja to się zaczną, jak w końcu opracują baterie półprzewodnikowe, które są 10 razy mniejsze od litowo-jonowych przy tej samej pojemności. Zamiast wozić ze sobą pół tony baterii, będzie można wieść tylko 50kg biggrin.gif


Jak półprzewodnik miałby magazynować energię? Może jako kondensator, ale to raczej 100x mniej energii niż chemiczne ogniwa a nie 10x więcej. Brzmi raczej jak clickbaitowy pomysł który nie ma zgodnych z nasza fizyką podstaw do działania, albo pomysł foliarzy na coś co mogłoby dawać darmowa energię, ale reptilianie nie pozwalają na budowę.
Nawet gdyby coś takiego postało, to byśmy nie wozili 50kg baterii(pomijając małe tanie miejskie wynalazki), dalej byłoby kilkaset kg tylko zasięg by urósł. Janusze zmieniliby narrację na taką, że elektryki to gówno, bo może ma 2000km zasięgu, ale jak się włączy wszystkie reflektory i ogrzewanie na 50 stopni i zostawi na dwa dni, to nie starczy nawet żeby pojechać na zakupy 1500km i ich passat z pełnym bakiem i kanistrami w bagażniku przejedzie więcej biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihau_dst
post Thu, 19 May 2022 - 12:22
Post #8450


Super User
Dołączył: Wed, 01 December 2004
Skąd: Suburbicon





CYTAT(Rezor @ Thu, 12 May 2022 - 18:35) *
Akurat porsche to producent ciut bardziej nastawiony na osiągi więc jakiekolwiek unijne kursy raczej nie wpływają na politykę firmy, która chce mieć w swojej ofercie samochody z chorymi osiągami smile.gif


jako człowiek zaangażowany przez 5 lat w projekt Taycana (i inne dla Porsche też cool.gif ) powiem tyle- nie masz racji wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Thu, 19 May 2022 - 12:26
Post #8451


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Jako ciekawostka. Pamiętam, że Renault nie zamierzał wycofywać się z Rosji, tłumacząc się zbyt wysokimi inwestycjami w fabryki. Ale najbardziej zastanawia mnie produkcja moskwicza, to będzie dalej Reno ze znaczkiem moskwicza, czy plan jest ambitniejszy laugh.gif
https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/r...lizacja/9nec8jz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Thu, 19 May 2022 - 12:29
Post #8452


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





CYTAT(mihau_dst @ Thu, 19 May 2022 - 12:22) *
jako człowiek zaangażowany przez 5 lat w projekt Taycana (i inne dla Porsche też cool.gif ) powiem tyle- nie masz racji wink.gif


biggrin.gif i pozamiatane biggrin.gif


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihau_dst
post Thu, 19 May 2022 - 12:34
Post #8453


Super User
Dołączył: Wed, 01 December 2004
Skąd: Suburbicon





CYTAT(Leo @ Thu, 19 May 2022 - 12:29) *
biggrin.gif i pozamiatane biggrin.gif


wink.gif

No co ja mogę, że nawet Porsche ma pierdolca na swoiście rozumianą ekologię i elektryki, dzięki temu Taycan ma absolutne pierwszeństwo w projektach. Nie wyliczę ile razy na spotkaniach padały moje ukochane słowa "odpowiedzialny" , "zrównoważony" itp. To, że z naszej petrolheadowej perspektywy Porsche to marka, która ma eko w dupie, to tak po prostu nie jest. Trend (nie mnie oceniać czy słuszny czy nie) jest taki, że elektryki mają stanowić większość sprzedaży. Zobacz jak szybko, całkowicie nowy model, z całkowicie nowym napędem zdobył tak duzy udział w sprzedaży. To nie jest taka sama sytuacja jak z Cayennem czy Macanem, że ktoś wziął klocki z półki i dał im inny badge. To był projekt rozwijany od zera, w którego tak ogromny i szybki sukces chyba nikt nie wierzył w okolicach 2017-2018
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Thu, 19 May 2022 - 14:17
Post #8454


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(mihau_dst @ Thu, 19 May 2022 - 12:22) *
jako człowiek zaangażowany przez 5 lat w projekt Taycana (i inne dla Porsche też cool.gif ) powiem tyle- nie masz racji wink.gif

oh i ach biggrin.gif nic tylko pogratulować, też mogę się przechwalać co robiłem w poprzedni weekend biggrin.gif. Poza tym pochwaliłeś się, a nijak nie zrozumiałeś co napisałem smile.gif W którym miejscu nie mam racji? Gadanie, że w przypadku Porsche to unia wymusiła pójście w elektryki jest conajmniej bezsensu. Nawet bugatti będzie wypuszczać hybrydę bo daje to nieporównywalne osiągi względem zwykłej benzyny


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihau_dst
post Thu, 19 May 2022 - 14:28
Post #8455


Super User
Dołączył: Wed, 01 December 2004
Skąd: Suburbicon





CYTAT(Rezor @ Thu, 19 May 2022 - 14:17) *
oh i ach biggrin.gif nic tylko pogratulować, też mogę się przechwalać co robiłem w poprzedni weekend biggrin.gif. Poza tym pochwaliłeś się, a nijak nie zrozumiałeś co napisałem smile.gif W którym miejscu nie mam racji? Gadanie, że w przypadku Porsche to unia wymusiła pójście w elektryki jest conajmniej bezsensu. Nawet bugatti będzie wypuszczać hybrydę bo daje to nieporównywalne osiągi względem zwykłej benzyny


Już chciałem coś tam zgryźliwie odpisać ale to bez sensu. Podobnie jak porównywanie Bugatti (a raczej JV z Twoim(?) miejscem pracy) do Porsche
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Thu, 19 May 2022 - 14:42
Post #8456


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Jakbyś nie pisał zgryźliwie biggrin.gif nie porównałem Bugatti do porsche, napisałem "Nawet Bugatti będzie wypuszczać hybrydę bo daje to nieporównywalne osiągi względem zwykłej benzyny", a jako "pracownik Porsche" powienieneś wiedzieć jaka jest tu korelacja.


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihau_dst
post Thu, 19 May 2022 - 14:57
Post #8457


Super User
Dołączył: Wed, 01 December 2004
Skąd: Suburbicon





CYTAT(Rezor @ Thu, 19 May 2022 - 14:42) *
Jakbyś nie pisał zgryźliwie biggrin.gif nie porównałem Bugatti do porsche, napisałem "Nawet Bugatti będzie wypuszczać hybrydę bo daje to nieporównywalne osiągi względem zwykłej benzyny", a jako "pracownik Porsche" powienieneś wiedzieć jaka jest tu korelacja.


Peace smile.gif

Ja wiem o czym piszesz, i mam wrażenie, że Ty też wiesz do czego ja zmierzam. Bugatti jest marką niszową, która przynosi straty i to jest wpisane w politykę grupy (dlatego Porsche płaci rachunki za Bugatti-Rimaca smile.gif). Porsche samo w sobie ma przynosić pieniądze dlatego osiągi elektryków są niejako bonusem do obniżania kwot CO2 dla całej gamy.

A zawodowo z Porsche nie mam już nic wspólnego (na szczęscie laugh.gif )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Thu, 19 May 2022 - 21:59
Post #8458


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Akurat mówić, że Porsche płaci rachunki za BR to trochę jak mówić, że żona utrzymuje naszego premiera biggrin.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Thu, 19 May 2022 - 22:36
Post #8459


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(mihau_dst @ Thu, 19 May 2022 - 13:57) *
Porsche samo w sobie ma przynosić pieniądze dlatego osiągi elektryków są niejako bonusem do obniżania kwot CO2 dla całej gamy.

Bingo

CYTAT(mihau_dst @ Thu, 19 May 2022 - 11:22) *
jako człowiek zaangażowany przez 5 lat w projekt Taycana (i inne dla Porsche też cool.gif ) powiem tyle- nie masz racji wink.gif

Z ciekawości - w jakim obszarze?
No i co Wam taki słaby zasięg wyszedł? wink.gif


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihau_dst
post Fri, 20 May 2022 - 08:48
Post #8460


Super User
Dołączył: Wed, 01 December 2004
Skąd: Suburbicon





No właśnie powerpacka laugh.gif BMS i tak dalej. Co do zasięgu... Długo by opowiadać ale generalnie to wychodziły problemy związane z tworzeniem projektu od zera po stronie LG (nowa fabryka od razu weszła na pełnej w produckcję), nie wchodząc w szczegóły celki robione w PL nie były tak wydajne jak te z Azjii wink.gif Dużo problemów było po stronie różnych (często dość egzotycznych) poddostawców i na pewnym etapie uznano, że lepiej nie będzie a lud czeka i tupie nogami pod drzwiami salonów i trzeba dać chleba i igrzysk wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

437 Stron V  « < 421 422 423 424 425 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 10 September 2025 - 11:43