![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#8221
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Nie jestem przeciwnikiem aut elektrycznych, ale to jest masakra... Dziwne i niezbyt przyjemne wrażenie dysonansu pomiędzy zmysłem wzroku a słuchu - człowiek widzi auta wyścigowe i mózg podpowiada, że powinien słyszeć ryk, huk, a tu zamiast tego "bzzzz". My tak mamy, ale nasze szkodniki będą miały na odwrót. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8222
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
Niedługo w tych samochodach beda jeszcze mikropłatności... chcesz 40Nm więcej dopłać 3,25zł za 10 minut lub 6zł za 20 minut...
Ja np mam tak że już rozumiem że to też samochód sportowy tylko że w zupełnie innej kategorii. Takiej poza kręgiem moich zainteresowań. Ale szanuje przyspieszenie. Tutaj są inne parametry ważne, inne przeszkody konstrukcyjne do przeskoczenia, innego kunsztu to wymaga w budowie. Inaczej sie też tym jeździ z racji na mase, charakterystykę silnika i dostępność momentu obrotowego. Tutaj zamiast sie jarać spasowaniem kolektora z głowicą ludzi sie jarają średnicą przewodu przyłącza baterii. Dla mnie to jednak film o żabach. Poza tym oglądanie tego jest pozbawione części doznań( czytaj: nudne w chu...). W wyścigach spalinowych kosiarek słyszymy jak podchodzi do zakrętu, na którym biegu i kiedy przebił, kiedy hamuje, kiedy odkręca.. słyszymy jak pracuje gazem. W wyścigach elektrycznych kosiarek widzimy że zbliża sie do zakrętu i że przejechał albo nie... jak przejechał?... hgw. Przejechał. Czy wychodził na pełnej pi...e czy ostrożnie? Nie wiadomo tak do końca. Jezeli są kłopoty z silnikiem lub mocą to w spalinówce to słychać i są emocje czy kierownik mimo to ogarnie i wykrzesa coś i podejmie walke czy kibel jednak. W elektrykach z jakiegoś powodu samochód jedzie wolniej albo może szybciej.. czemu? Ano nie wiadomo. Znak czasów i nie jestem fanem. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#8223
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2004 ![]() |
Niedługo w tych samochodach beda jeszcze mikropłatności... chcesz 40Nm więcej dopłać 3,25zł za 10 minut lub 6zł za 20 minut... Jeszcze nie mikro, ale już są podobne rzeczy, np. w tesli acceleration boost upgrade, podgrzewane fotele czy fsd w abonamencie. W spalinowych zresztą też. -------------------- Model X/Evo5/JCW
|
|
|
![]()
Post
#8224
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Niedługo w tych samochodach beda jeszcze mikropłatności... chcesz 40Nm więcej dopłać 3,25zł za 10 minut lub 6zł za 20 minut... Optymistycznie uważasz, że ludzie będą te samochody mieć na własność ![]() Ja np mam tak że już rozumiem że to też samochód sportowy tylko że w zupełnie innej kategorii. Takiej poza kręgiem moich zainteresowań. Ale szanuje przyspieszenie. Tutaj są inne parametry ważne, inne przeszkody konstrukcyjne do przeskoczenia, innego kunsztu to wymaga w budowie. Inaczej sie też tym jeździ z racji na mase, charakterystykę silnika i dostępność momentu obrotowego. Tutaj zamiast sie jarać spasowaniem kolektora z głowicą ludzi sie jarają średnicą przewodu przyłącza baterii. Dla mnie to jednak film o żabach. Tak nie do końca, raczej jarają się PF, Kt, spasowaniem szczeliny, rodzajem modułów tranzystorowych ![]() Zależy dużo od podejścia, silniki elektryczne to też kawał technologi i to całkiem dobrej, a i mechaniki tu nie brakuje. Jak ktoś jara się łożyskami to podobno takie silniki to kopalnia dobrej zabawy ![]() Poza tym oglądanie tego jest pozbawione części doznań( czytaj: nudne w chu...). W wyścigach spalinowych kosiarek słyszymy jak podchodzi do zakrętu, na którym biegu i kiedy przebił, kiedy hamuje, kiedy odkręca.. słyszymy jak pracuje gazem. W wyścigach elektrycznych kosiarek widzimy że zbliża sie do zakrętu i że przejechał albo nie... jak przejechał?... hgw. Przejechał. Czy wychodził na pełnej pi...e czy ostrożnie? Nie wiadomo tak do końca. Jezeli są kłopoty z silnikiem lub mocą to w spalinówce to słychać i są emocje czy kierownik mimo to ogarnie i wykrzesa coś i podejmie walke czy kibel jednak. W elektrykach z jakiegoś powodu samochód jedzie wolniej albo może szybciej.. czemu? Ano nie wiadomo. Znak czasów i nie jestem fanem. Ja lubie elektryki ale również nie jestem fanem. Cała otoczka w jakiej to nam wpychają nie tym otworem konsumenckim, którym byśmy chcieli, skutecznie obrzydza ludziom elektryki ![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#8225
|
|
User Dołączył: Wed, 08 October 2003 Skąd: Augustów ![]() |
Mnie wkurza wciskanie ludziom ze elektryki są ekologiczne,a w ogólnym rozliczeniu takie nie są. Przenoszą tylko miejsce wydzielania zanieczyszczeń z centrum miast poza nie ( elektrownie) i do miejsc produkcji i utylizacji ogniw. Jaranie się elektrykiem, parametrami, możliwościami tuningu to taka zabawa jak przy spalinowym aucie. Sam buduję rowery elektryczne, daje dużo satysfakcji. Ekonomi w tym niema żadnej tylko zajawka.
|
|
|
![]()
Post
#8226
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
niech zapłacą małym żółtym rączkom za wydobycie metali ziem rzadkich tyle, ile płaci się w Ue minimalnej, to zaraz zobaczycie tą ekologię w ofercie dilerskiej.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#8227
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Mnie wkurza wciskanie ludziom ze elektryki są ekologiczne,a w ogólnym rozliczeniu takie nie są. Paradoksalnie ludzie jeżdżący starymi gratami 15+, korzystający z potłuczonego smartfona i chodzący w 2-3 letnich ciuchach są bardziej eko ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#8228
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#8229
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Paradoksalnie ludzie jeżdżący starymi gratami 15+, korzystający z potłuczonego smartfona i chodzący w 2-3 letnich ciuchach są bardziej eko ![]() Smartfon, łachy, pralkaa Frania tak ale nie stary samochód. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#8230
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 01 December 2004 Skąd: Suburbicon ![]() |
Auto też, Eko to nie tylko to co wylatuje z rury
![]() I mimo, że nigdy takiego auta nie miałem to a3 8l 1.6 mpi jest dużo bardziej eko niż a3 35tsi z 1.0 tsi na pokładzie Zobacz ile metali ziem rzadkich jest w obecnych autach, o których w 99 roku nikt nawet nie miał pojęcia, że istnieją ![]() Generalnie każdy produkt, który przebił zakładany przez producenta cykl życia jest eko, dla a3 8l to był 2003 rok......... |
|
|
![]()
Post
#8231
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
No nie mogę się zgodzić. Jaki wpływ na życie ludzi ma wydobycie metali rzadkich których jest 0,001% składu skorupy ziemskiej. ŻADEN.
Jaki wpływ na życie ludzi stojących w korkach całymi godzinami gdzie otaczają go bezemisyjne samochody czy diesle euro 6 a mogły stare dymiące bez podstawowego kata. OGROMNE. I na tym może zakończmy dyskusję o ekologii w tym temacie. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#8232
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
ile masz tych starych dymiących wokół siebie jak w tym korku stoisz, hę? Bo ja z dymiących to widzę tylko nowsze diesle.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#8233
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
ile masz tych starych dymiących wokół siebie jak w tym korku stoisz, hę? Bo ja z dymiących to widzę tylko nowsze diesle. Nie zrozumiałeś. Podobno te stare dymiące są bardziej eko. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#8234
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Tommo - ale żeby wydobyć te rzadkie metale trzeba skur...ć hektary ziemi. Dwa - Jakby ludzie nie zmieniali samochodu co 3 lata, a jeździli nim np 10 lat, to czy będzie kopcił przez te 7 lat więcej będzie miało mniejszy wpływ niż wpływ wyprodukowania nowego samochodu.
A i na ziemi nie żyją tylko ludzie. PS: nie, nie jestem eko ludkiem ![]() |
|
|
![]()
Post
#8235
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Ale nikt nie wywala trzyletniego samochodu na śmieci. On jeździ dalej w innych rękach. Stare katalizatory z powodzeniem się recyklinguje więc
twój argument traci na wartości. Oczywiście wydobycie, proces produkcyjny, wszystko to jest obciążeniem dla środowiska. Tylko ważmy proporcje. Stary silnik potrafi emitować kilkaset razy więcej szkodliwych substancji niż jego współczesny odpowiednik. I to czujemy na co dzień, obok. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#8236
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
#Tommo - ale żeby wydobyć te rzadkie metale trzeba skur...ć hektary ziemi. Widiałeś kiedyś kopalnię węgla brunatnego? To jest degradacja wszystkiego. Orają całe wsie, drogi- wszystko i powstaje pustynia. I tak od dziesiątek lat i nikt nie sapał, że nie-eko itp. Więc metale rzadkie, to mały pikuś przy tej skali. Połacie po kilkanaście kilometrów zaorane... Przykład tuż przy polskiej granicy: Kopalnia |
|
|
![]()
Post
#8237
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Tommo - no ok, masz lepszy kontrargument, niemniej generalnie ludzka chęć posiadania np kilku samochodów (ostatni wywiad np z Tede na Kanale Sportowym. Gość ma 7 samochodów, a praktycznie nimi nie jeździ, bo śmiga na rowerze), albo np chęć zmiany telefonu na nowszy, bo jest lepszy (kij, że na starszym wszzystko działa wciąż sprawnie, a różnicy w jakości zdjęć model do modelu nawet nie zauważa). Generalnie chodzi mi o zbyt częste zmiany rzeczy, które nadal są sprawne mają spory wpływ na środowisko (telefon to chyba lepszy przykład, bo często jest tak, że po zmianie telefonu ten stary ląduje gdzieś w szafce "na wypadek gdyby się ten nowy zepsuł" i tak leżą u ludzi po szafkach nawet po kilka telefonów).
Szczerze jako krakowianin więcej czuję, kiedy wszedł zakaz palenia w Krakowie (wymiana pieców na gazowe) niż ruch uliczny (a w Krakowie korki są kur...ie, chyba jedno z topowych miast w Polsce pod tym względem). Tak samo, jak był lockdown i covid wszedł na ostro na ulicach był zauważalnie mniejszy ruch samochodów, a smog nadal był. Wg mnie (i chyba wg wielu badań) spaliny samochodowe nie mają aż tak wielkiego wpływu. Tj wiem, że też mówimy o starych samochodach vs nowych (aktualnie na ulicach raczej spotyka się takie samochody powiedzmy ze średnią około 7-10 letnią). Więc pewnie 1 stary samochód emituje tyle złych związków co np 3 nowe. Ekologia w motoryzacji ma na pewno znaczenie, ale w skali globalnej nadal niewielkie względem fabryk, czy też właśnie domostw itp. |
|
|
![]()
Post
#8238
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Szczerze jako krakowianin więcej czuję, kiedy wszedł zakaz palenia w Krakowie (wymiana pieców na gazowe) niż ruch uliczny (a w Krakowie korki są kur...ie, chyba jedno z topowych miast w Polsce pod tym względem). Tak samo, jak był lockdown i covid wszedł na ostro na ulicach był zauważalnie mniejszy ruch samochodów, a smog nadal był. Wg mnie (i chyba wg wielu badań) spaliny samochodowe nie mają aż tak wielkiego wpływu. Wyjaśnij jeszcze proszę skąd zeszłej zimy smogi w Krakowie skoro przed zimą był już jakiś spory procent wymienionych pieców i wyjaśnij jeszcze skąd smog w Krakowie w sezonie ciepłym gdzie się nie grzeje? Nawet w mediach mówili o tym ale bardzo szybko ucichło. |
|
|
![]()
Post
#8239
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Nie zrozumiałeś. Podobno te stare dymiące są bardziej eko. To Ty nie zrozumiałeś ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#8240
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
ile masz tych starych dymiących wokół siebie jak w tym korku stoisz, hę? Bo ja z dymiących to widzę tylko nowsze diesle. Jak coś dymi z to ma wycięty DPF (mamy tu takich geniuszy na forum) albo jest sprzed około 2010 czy okolic. Nic nowszego nie ma prawa Ci dymić w korku. Tj wiem, że też mówimy o starych samochodach vs nowych (aktualnie na ulicach raczej spotyka się takie samochody powiedzmy ze średnią około 7-10 letnią). Więc pewnie 1 stary samochód emituje tyle złych związków co np 3 nowe. Ekologia w motoryzacji ma na pewno znaczenie, ale w skali globalnej nadal niewielkie względem fabryk, czy też właśnie domostw itp. Różnica to jakieś 2-30 razy, tak na oko (NOx) w zależności jak producent lecia w ch*ja przed RDE ![]() Globalnie nie pamiętam jaki procent emisji to transport a jaki sama motoryzacja jednostkowa, ale jednak jak się idzie spacerem obok korka to jednak trochę dusi... -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 20:35 |