![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 Skąd: Stockport ![]() |
podgrzać/schłodzić albo coś takiego przed wybijaniem? - chondowska głowica o ktorej wspomniałem wczesniej... nie chciałbym jej od razu popsuć..
-------------------- [topic="moj projekt"]http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=103024&view=findpost&p=1012336[/topic]
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Glowice podgrzewa sie na plycie, a prowadnice wyciska. Wszystko jest solidnie rozpisane w manualu serwisowym, poszukaj serwisowki Civic EG Shop. Kiedys wisiala na hondatech.info, ale widze, ze zdechlo. Jak chcesz, to moge to gdzies wywiesic.
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 Skąd: Stockport ![]() |
Jeśli możesz to bardzo prosze, planuję zacząć coś dłubać przy niej w przyszłym miesiącu ale możliwie zbieram dodatkowe materiały.
-------------------- [topic="moj projekt"]http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=103024&view=findpost&p=1012336[/topic]
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
tak jak Markos napisał prowadnice mogą b.cięzko wychodzić - dopasuj dokładnie narzędzie-trzpień którym będziesz je wyprasowywać. Ja w jakimś silniku trafiłem kiedyś na prowadnice ze spiekanego brązu które pod naciskiem od razu się kruszyły.
-------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
W mojej ostatniej glowicy trzeba je bylo odwiercic, bo tez sie posypaly.
Gdyby ktos jeszcze potrzebowal serwisowki do EG, to wrzucilem tutaj: http://www.sendspace.com/file/n8il0e To pierwsza polowa, ale w razie czego mam tez kazdy inny rozdzial. Szkoda, ze hondatech.info zdechlo ![]() |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Ja w jakimś silniku trafiłem kiedyś na prowadnice ze spiekanego brązu które pod naciskiem od razu się kruszyły. Daewoo takie ma w głowicach ![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Prowadnice można odwróconym sprężonym powietrzem do czyszczenia np. komputerów potraktować aby się skurczyły trochę. Chłodzone są wtedy czystym CO2...
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 Skąd: Stockport ![]() |
mam płyn do zamrażania (do hydrauliki) zmraża do około -30 ale chyba mogły by się zrobić bardziej kruche..
-------------------- [topic="moj projekt"]http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=103024&view=findpost&p=1012336[/topic]
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 15 March 2009 Skąd: SRC ![]() |
nic im się nie stanie, często łożyska osadzamy po okładach z suchego lodu i pracują pod bardzo wysokimi obciążeniami..
-------------------- tel. 505 42 90 42
ali.23(małpka)o2.pl |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
ja ostatnio próbowałem schłodzony w azocie sworzeń zamontować w korbie, nie było szans, więc nie ma co przeceniać chłodzenia imo
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Też planuję poćwiczyć z glowicą jak się uporan z blokiem. Zastanawia mnie czy kanały wylotowe za gniazdami można poszerzyć optymalizując ich kształt. U mnie są tam spiralne wgłębienia. Czy mogę je usunąć? Przecież przy turbo gazy mają łatwiej a pozatym strumienica nic nie daje więc czy te wgłębienia są potrzebne?
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 15 March 2009 Skąd: SRC ![]() |
przy montażu wykorzystującym zjawisko skurcz/rozszerzenie termiczne trzeba koniecznie mieć doświadczenie, dobierając zbyt ciasne pasowania można zniszczyć detal po przez zwichrowania kształtu, zmiany w sąsiednich pasowaniach, lub pęknięcia albo nawet mikropęknięcia, przy zbyt luźnym jeśli będzie trzymać to może dostać luzu..
przy montażu dużych średnic zazwyczaj wystarczy podgrzanie lub schłodzenie tylko jednego z elementów ponieważ im większe średnice tym większe odchylenia pod wpływem temperatury małe średnice lepiej jest potraktować naprzemiennie czyli np. główkę korbowodu podgrzewamy o jakieś 100-150*c a tulejkę mrozimy ile się da, podobnie jest z głowicą, podgrzewamy ją a prowadnice chłodzimy co zdecydowanie ułatwi robotę. gdzieś wyczytałem że przy podgrzewaniu głowicy wypadają gniazda zaworowe, jeśli ktoś miał taki przypadek to prosił bym o opisanie całej sytuacji z uwzględnieniem przybliżonych temperatur.. -------------------- tel. 505 42 90 42
ali.23(małpka)o2.pl |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
No jak wypadną gniazda przy podgrzaniu do `150stopni to możesz oddać głowicę do szlifierni żeby Ci nowe wstawili.
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 16:54 |