![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
!markos, czy Tobie porting pompy uratował kiedyś silnik? Dzięki za radę. Szczera chęć pofrezowania w silniku mnie nie opuszcza więc usunę ostre krawędzie.
menel, czy accusump http://www.re5pect.pl/zbiornik-accusump-12...r-manulany.html "Zbiornik pomaga także przy rozruchu silnika ponieważ jeszcze przed użyciem rozrusznika jest już ciśnienie oleju w panewkach" zrobi to samo co taka elektryczna pompa np. mocal CZUCZU, czy dwie podkładki to nie za mało do takiej długiej sprężyny? ![]() moritz86, czy grubość zębów pompy ma wpływ na jej wydajność? A tutaj ciekawostka. Dwie pompy pasujące wymiarowo do mojego silnika. Jedna ma dużo większe wejście oleju od drugiej wyjścia oleju są identyczne. Pompę po prawej podejrzewam o większą wydajność, bo była w wersji 200KM ta po lewej w 160KM. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Moj silnik uratowaloby chyba tylko wlasnorecznie zlozenie wszystkiego od nowa
![]() Tak to wygladalo: ![]() |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Ta pompa to masakra
![]() To miejsce to pewnie w zaworku przelewowym jednen z otworów? U mnie są cztery... -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
To miejsce to wyplyw oleju z pompy w blok, w Hondzie jest pod katem 90°. Zalepia sie i wygladza cos, co jest fabrycznie nieco przydlugim kanalem zakreconym zaslepka.
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Zadam być może trochę banalnie pytanie. W takim razie o wydajności pompy determinuje przedewszystkim/tylko i wyłącznie kształt "zębatek" wewnątrz pompy? Jeśli tak to czy ktoś rzeźbił powiedzmy wkład z np. hondowskiej B serii do innej pompy, która ma słabszą wydajność na wysokich obrotach? Ktoś próbował może takiego patentu?
-------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Nie ma takiej mozliwosci, bo wymiary kol musialyby byc idealnie takie same co do setnych czesci milimetra, a nie sa. Kazda pompa ma swoja unikalna budowe.
Honda wcale nie ma jakichs kosmicznych pomp oleju. |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Nie no jasne, wymiary naturalnie muszą być odpowiednie. Zakładam jedynie, że może w niektórych przypadkach interwencja tokarza mogłaby załatwić sprawę. Hondowskie pompy nie są kosmiczne, ale ogarniają bez problemu wysokie obroty, a taka pompa zetec'owa nie bardzo, dlatego szukam patentu na nią (pomijając suchą miskę)
![]() -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Nie no jasne, wymiary naturalnie muszą być odpowiednie. Zakładam jedynie, że może w niektórych przypadkach interwencja tokarza mogłaby załatwić sprawę. Hondowskie pompy nie są kosmiczne, ale ogarniają bez problemu wysokie obroty, a taka pompa zetec'owa nie bardzo, dlatego szukam patentu na nią (pomijając suchą miskę) ![]() a co sie dzieje z tą pompą? może występuje kawitacja oleju ? Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Z tego co angole piszą jest dokładnie tak jak przypuszczasz - dochodzi do kawitacji oleju.
-------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Z tego co mi wiadomo, do kawitacji dochodzi na ssaniu pompy, za duże podciśnienie powoduje odparowanie cieczy, w momencie gdy ciecz przejdzie już przez obszar podciśnienia następuje ponowne skroplenie. Czyli zmiana objetości z dużej na małą i demolka materiału poprzez implozje. Może jakby powiększyć przekrój na ssaniu, nie dochodziło by do tego zjawiska.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 05 June 2009 Skąd: W-wa ![]() |
Zetec ma raczej problem z trwałością zębów pompy jak się wkręca ponad 7000obr/min
Rozwiązaniem jest http://www.pumaspeed.co.uk/product-Pumaspe...p-Gears_495.jsp -------------------- FWD 560Nm - było
400KM 1.8T + Das iSt Gówno |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
Teoretycznie podnosząc ciśnienie jedynie delikatnie zwiększamy wydajność pompy - bo tylko do różnicy ciśnień przed i po, po drugie zbyt wysokie ciśnienie może wypłukać panewki ew rozwalić pompę na zimnym silniku kiedy olej jest gęsty. Nie wspomnę że podnosząc ciśnienie pompy zwiększamy opory wewnętrzne silnika i pobieramy większą moc do jej napędu. Kiedyś gdzieś czytałem że 1 bar więcej to nawet 2-3km więcej strat - nie wiem na ile to jest prawda ale coś w tym jest napewno.
Myślę że zwiększenie ciśnienia z głową o 0.5-1bar nic złego nie powinno zrobić, nie znam się na hydropopychaczach więc też nie chcę głupot pisać odnośnie ich pracy przy tak zwiększonym ciśnieniu. -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
W nissanowskich silnikach serii CA18DET i RB25DET montuje się restrykcje w zasilaniu oleju idącym do głowicy aby ograniczyć ilość wpompowanego tam oleju. Wydaje mi się, że takie rozwiązanie mogło by w tym przypadku uratować hydropopychacze.
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Zetec ma raczej problem z trwałością zębów pompy jak się wkręca ponad 7000obr/min Rozwiązaniem jest http://www.pumaspeed.co.uk/product-Pumaspe...p-Gears_495.jsp Bebechy się niszczą właśnie przez kawitację, przez te malutkie implozje, które opisał moritz. Natomiast te zębatki, które pokazałeś już widziałem - imo cena jest nieco z dupy, dlatego kombinuję co by można było wykonać na własną rękę ![]() Moritz - fakt, masz rację, może to by pomogło w pewnym stopniu. -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Tak jak napisał mortiz, popraw smok i przewód ssący i bedzie po problemie .
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Ogromne dzięki za rady w takim razie chłopaki
![]() -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Nie jest przypadkiem tak, ze kawitacja moze pojawiac sie tez na ostrych krawedziach, ktore oplywa olej? Zdaje sie, ze wlasnie z tego powodu robi sie porting obudowy pompy. Chyba, ze cos pokrecilem, z fizyki miszczem nie jestem
![]() Cena wkladu taka jakby normalna, wszystkie kosztuja tak samo absurdalnie duzo, za swoj wklad CW placilem chyba 300$ i to bylo najtansze co dalo sie kupic. |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 05 June 2009 Skąd: W-wa ![]() |
W Stanach wychodzi taniej ten wkład
-------------------- FWD 560Nm - było
400KM 1.8T + Das iSt Gówno |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Nie jest przypadkiem tak, ze kawitacja moze pojawiac sie tez na ostrych krawedziach, ktore oplywa olej? Zdaje sie, ze wlasnie z tego powodu robi sie porting obudowy pompy. Chyba, ze cos pokrecilem, z fizyki miszczem nie jestem ![]() Cena wkladu taka jakby normalna, wszystkie kosztuja tak samo absurdalnie duzo, za swoj wklad CW placilem chyba 300$ i to bylo najtansze co dalo sie kupic. Generalnie kawitacja to wrzenie cieczy. Wrzenie zależy od temp i ciśnienia im wyższa temp i im niższe ciśnienie tym wcześniej zaczyna wrzeć ciecz. Dlatego kolejnym patentem na pozbycie sie problemu jest zadbanie o odpowiednią temp oleju. Co do ostrych krawędzi to może się tak zdarzyć że miejscowo w poblizu ostrej krawędzi ciśnienie spada i tam pojawi sie kawitacja to coś takiego jak odrywanie się strugi powietrza w kolektorze dolotowym od ścianki, żeby tego uniknąć stosuje się lejki itp. Nie jest to nic podobnego do spalania stukowego. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Super User Dołączył: Wed, 06 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Generalnie kawitacja to wrzenie cieczy. Wrzenie zależy od temp i ciśnienia im wyższa temp i im niższe ciśnienie tym wcześniej zaczyna wrzeć ciecz. Dlatego kolejnym patentem na pozbycie sie problemu jest zadbanie o odpowiednią temp oleju. Co do ostrych krawędzi to może się tak zdarzyć że miejscowo w poblizu ostrej krawędzi ciśnienie spada i tam pojawi sie kawitacja to coś takiego jak odrywanie się strugi powietrza w kolektorze dolotowym od ścianki, żeby tego uniknąć stosuje się lejki itp. Nie jest to nic podobnego do spalania stukowego. Pozdrawiam Ale z kawitacją jest tak, że na skutek zmian ciśnienia poże wwystąpić przy różnych temperaturach cieczy. Jest to cholernie niszczące zjawisko powoduje szybką erozję i na mechanice płynów przestrzegali przed tym. W kwestii tego akumulatora ciśnienia to nie miałem z nim nigdy do czynienia i nie wiem jak działa dokładnie. Wiem natomiast, że każdy sposób wytworzenia ciśnienia w układzie i przesmarowania panewek znacznie zwiększa żywotność silnika. Pompy elektryczne opeju są dość drogie, ale sądzę że wyjdzie i tak sporo taniej niż te bańki za 2klocki. -------------------- Pozdro Pińćset!!!
Vectra 3.0 v6 Vortech Supercharged - 1.4 bara :) Acousticity.pl - Akustka samochodu |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 09:39 |