Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Wyważenie korbowodów z tłokami., Kto z forum w wawie to zrobi?
kakao
post Mon, 17 Dec 2012 - 21:35
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Mam już wyważony wał przez Olszewskiego ze wzmocnionym dociskiem i swap-owanym zamachem (z dwumasy na sztywne koło) ale żeby było "po Bożemu" chcę jeszcze wyważyć korbowody z tłokami. Czy jest ktoś z forum w wawie kto miałby czas i ochotę to wykonać albo czy macie jakieś polecane zakłady oprócz krasnobrodzkiej?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 17 Dec 2012 - 21:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
menel
post Mon, 17 Dec 2012 - 21:41
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 06 August 2008
Skąd: Warszawa





CYTAT(kakao @ Mon, 17 Dec 2012 - 21:35) *
Mam już wyważony wał przez Olszewskiego ze wzmocnionym dociskiem i swap-owanym zamachem (z dwumasy na sztywne koło) ale żeby było "po Bożemu" chcę jeszcze wyważyć korbowody z tłokami. Czy jest ktoś z forum w wawie kto miałby czas i ochotę to wykonać albo czy macie jakieś polecane zakłady oprócz krasnobrodzkiej?


Weps pod piasecznem wyważał mi układ wał-korby-tłoki


--------------------
Pozdro Pińćset!!!

Vectra 3.0 v6 Vortech Supercharged - 1.4 bara :)

Acousticity.pl - Akustka samochodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Tue, 18 Dec 2012 - 00:01
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Ja chcę wykonać zabieg polegający na zważeniu każdego tłoka z korbą na wadze laboratoryjnej i zrównania ich wagi ale nie mam dostępu do takowej wagi. Jakby ktoś miał takiego sprzęta, czas i ochotę to niech się odezwie.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Al Ed Upek
post Tue, 18 Dec 2012 - 06:23
Post #4


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





To nie do końca tak się robi. Tłoki i korby wyważa się osobno. W przypadku korbowodów jest trochę zabawy, bo nie dość że muszą ważyć tyle samo, to stopa każdego korbowodu powinna stanowić 2/3 jego masy.


--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hubanek
post Tue, 18 Dec 2012 - 08:11
Post #5


Super User
Dołączył: Sun, 01 October 2006
Skąd: Wwa / Octane Squad ;)





Motyl - Konstancin, polecam


--------------------
WWW.PROCUSTOM.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-Rad
post Tue, 18 Dec 2012 - 10:00
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sun, 29 February 2004
Skąd: Pjaseczno





Też polecam Motyla, ale poproś żeby z robił to ogarnięty pracownik. Ceny w Wepsie są wysokie w porównaniu do innych auto szlifów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Tue, 18 Dec 2012 - 10:07
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





ale teraz jaki miało sens wazenie wału z zamache itp, skoro teraz będą ważone korby i tloki, i całość warto by było przewazyc czyli wał z zamache i kochem pasowym, korby i tloki


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Tue, 18 Dec 2012 - 10:38
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





silnik R4 , R5 , R6 czy jeszcze coś innego ?? bo waga tłoka i korby ma tylko znaczenie w przypadku silników z walem niesymetrycznym np R3, R5 w pozostałych przypadkach tłoki oraz korby maja ważyć tyle samo z uwzględnieniem korby 1/3-2/3


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Tue, 18 Dec 2012 - 12:14
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Silnik czterocylindrowy od v40 T4. Wyważyłem już wał z zamachem i dociskiem, bo jak się okazało nie znam się na tym. Teraz bym wyważał razem z korbami i tłokami ale skoro już jestem w takiej sytuacji to bym się ratował wyrównaniem wagi korb z tłokami ale skoro muszę rozdzielić tłok od korby to sprawa się komplikuje, bo sworznie są tak montowane, że trzeba je demontować prasą i jest ryzyko uszkodzenia tłoka. Myślałem, że wyrównam ich wagę i to wystarczy.

Mój wał jest symetryczny czy niesymetryczny?







--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Tue, 18 Dec 2012 - 13:02
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





symetryczny ... waga korb i tłokow nie ma wpływu na wyważenie dynamiczne walu + kola zamachowego

PS kto wazy dynamicznie wal + kolo zamachowe + korby + tloki?? pytam o firme


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Tue, 18 Dec 2012 - 13:08
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





kup wagę z dokładnością do 1gr i wyważ sam tłoki. Tłoki wyważasz razem z pierścieniami i sworzniami



ja korby sam wyważałem ale jest z tym trochę roboty bo ich masa (jako całość korbowodu) musi być równa, a dodatkowo masy wszystkich głowek jak i stóp muszą być równe.



W czasie CA Cupów jakiś facet dawał ulotki firmy DZIAK, chyba z Lublina, na moje pytanie czy wyważają wały, korby itd odpowiedział twierdząco
81 759 51 81


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 18 Dec 2012 - 22:16
Post #12


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT(guzior @ Tue, 18 Dec 2012 - 10:07) *
ale teraz jaki miało sens wazenie wału z zamache itp, skoro teraz będą ważone korby i tloki, i całość warto by było przewazyc czyli wał z zamache i kochem pasowym, korby i tloki

Przeciez wal/zamach/docisk/pasowe wywaza sie osobno i korby/tloki/sworznie osobno. Jak chcialbys to wywazyc razem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Tue, 18 Dec 2012 - 22:33
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Chodziło mi o sytuacje np. wywazania 5 cylidnrow, gdzie na przeciwwagi nalezy załozyc "symulatory" tłoków i korb do wywazenia, i gdyby wał był wywazony w ten saposob, a potem zdjeło by sie mase z tłoków i korb, to układ by sie rozjechał.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 18 Dec 2012 - 22:54
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





!markos to jest właśnie dobre pytanie.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Tue, 18 Dec 2012 - 22:59
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(Rudiger @ Tue, 18 Dec 2012 - 13:08) *
kup wagę z dokładnością do 1gr i wyważ sam tłoki.

Zwykła waga kuchenna też da radę? ohmy.gif
Wystarczy taka do 2kg czy raczej do 5kg?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Tue, 18 Dec 2012 - 23:08
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





2kg jest OK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Wed, 19 Dec 2012 - 03:27
Post #17


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





kakao, zwaz swoje komplety. Dobra kucizna wywazana jest do 2g rozbieznosci, mozesz sie zdziwic jesli seryjne elementy Twojego silnika tez wiecej niz kilka gramow sie nie rozjada. Ludzie skladaja takie rzeczy na porzadku dziennym bez wyrownania wagi, kreca po 8-9k i nic sie nie rozpada. Ty ile tam zakrecisz, 7k? Bo chyba nie wiecej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Wed, 19 Dec 2012 - 12:22
Post #18


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(!markos @ Wed, 19 Dec 2012 - 03:27) *
kakao, zwaz swoje komplety. Dobra kucizna wywazana jest do 2g rozbieznosci, mozesz sie zdziwic jesli seryjne elementy Twojego silnika tez wiecej niz kilka gramow sie nie rozjada. Ludzie skladaja takie rzeczy na porzadku dziennym bez wyrownania wagi, kreca po 8-9k i nic sie nie rozpada. Ty ile tam zakrecisz, 7k? Bo chyba nie wiecej.

Nie rozpadna sie ale ci lepsi robia porting pomp oleju/wody, usuwaja niedoskonalosci po rdzeniach odlewniczych i robia wieksze moce przy mniejszym doladowaniu upalajac samochod 24/7 na torze bez zadnego problemu podczas gdy inni wysadzaja silnik na pierwszym okrazeniu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Wed, 19 Dec 2012 - 12:30
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





CYTAT(Feluke @ Wed, 19 Dec 2012 - 12:22) *
Nie rozpadna sie ale ci lepsi robia porting pomp oleju/wody, usuwaja niedoskonalosci po rdzeniach odlewniczych i robia wieksze moce przy mniejszym doladowaniu upalajac samochod 24/7 na torze bez zadnego problemu podczas gdy inni wysadzaja silnik na pierwszym okrazeniu.


dobrze chłop gada wink.gif jak się da coś poprawić to należy to zrobić


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Wed, 19 Dec 2012 - 14:16
Post #20


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Seryjne, niewywazone do grama silniki, ktore powinny rozpasc sie na pierwszym okrazeniu i nie zrobic mocy, robia po kilkaset tysiecy nie rozpadajac sie i mocy maja pod dostatkiem. I czasem kreca sie 9k. Chyba troche przesadzacie z tym wyrownywaniem wagi korb i tlokow.

Tak - tez robilem porting pompy oleju. Tyle, ze to niczego nie zmienia wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 21:59