Porównanie właściwości topowych olejów silnikowych, Tabela porównawcza |
Porównanie właściwości topowych olejów silnikowych, Tabela porównawcza |
Thu, 20 Dec 2012 - 01:53
Post
#21
|
|
User Dołączył: Tue, 16 October 2012 |
Od zawsze to spore nadużycie, na pewno nie był/jest zalecany do E36 o którym pisał freebsd
|
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 20 Dec 2012 - 01:53
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 20 Dec 2012 - 09:56
Post
#22
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno |
Moj silnik to 3.0 n/a ktory dzielnie znosi boje po 8200 rpm wiec mysle ze olej ma spore znaczenie. Oczywiscie silnik ma ori chlodnice oleju u mnie zalozona o rzad szersza.
Nie wiem po co pchac sie w kupowanie oleju od posrednikow jak mozna bezposrednio a nie pozniej sie zastanawiacie przez co poszla panewka. Na pewno nie przez dobry i orginalny olej tyle wam moge powiedziec. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
Thu, 20 Dec 2012 - 12:00
Post
#23
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Na pewno nie przez dobry i orginalny olej tyle wam moge powiedziec. Lepiej nie dało się tego ująć. Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że parametry, które są tutaj przedstawiane w tabelkach nie świadczą o jakości oleju. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Thu, 20 Dec 2012 - 12:40
Post
#24
|
|
User Dołączył: Sat, 26 December 2009 |
Olej był na 100000000% oryginalny. Teraz mam bezpośredni kontakt z importerem. IC też bierze tylko od importerów (albo nawet sam niektóre importuje). A niestety Castrol Edge zniszczył nie tylko mój silnik, bo wtedy można by było uznać, że to przypadek.
|
|
|
Thu, 20 Dec 2012 - 13:58
Post
#25
|
|
Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica |
castrola już dawno się nie leje, mój silnik przez castrola rs 10w60 zatarł panewki swego czasu.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
Sat, 22 Dec 2012 - 14:49
Post
#26
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków |
Od zawsze to spore nadużycie, na pewno nie był/jest zalecany do E36 o którym pisał freebsd z tego co mi wiadomo do S50 zalecany był TWS :-) -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
Sat, 22 Dec 2012 - 15:25
Post
#27
|
|
User Dołączył: Tue, 16 October 2012 |
5W40, w czasach S50B30/32 TWSa w ogóle nie było
Ze względu na budowę Vanosów to co dobre dla E46 M3 nie sprawdza się w starszej E36. IMO najlepsze co można zalać to Silkolene PRO S - http://www.opieoils.co.uk/p-1146-silkolene...ce-engines.aspx |
|
|
Sat, 22 Dec 2012 - 19:46
Post
#28
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow |
nie da się wlewając olej o odpowiednich parametrach lepkościowych (np 10W60 VS inny 10 W 60 lub podobne stwierdzić różnic zza kierownicy. Obrócona panewka może miec wiel innych przyczyn niz olej różniący sie praktycznie tylko producentem, zwłaszcza jesli silnik był rozbierany i składany.
Silniki S50 i S54 wymagają lepkiego oleju w wysokich temperaturach dlatego że maja wyjątkowo długi skok tłoka i wysokie obroty max - co powoduje dłuższe "przebywanie" oleju nas sciankach cylindra i innych elementach i ich mocne obciążenie termiczne, no i łatwość zerwania filtru olejowego. Do tego silniki te wyposażone sa w system Vanos sterowany hydraulicznie z włąsna pompą wysokiego cisnienia oleju i ważne dla tego sytemu jest utxymasnie parametrów oleju przy wysokich temperaturach co wpływa na stabilne cisnienie w sterowaniu Vanosem i jego poprawna prace. Dlatego dla tych silników wskazany jest olej XW60 i do takiego oleju zarówno w E36 i E46 przystosowany jest filtr oleju. (do silników z serii M50 filtr oleju jest identycznyn i zamienny wymiarowo a różni sie tylko parametrami przystosowanymi do oleju o wyższej lepkości.) -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 23 April 2024 - 12:34 |