Porównanie właściwości topowych olejów silnikowych, Tabela porównawcza |
Porównanie właściwości topowych olejów silnikowych, Tabela porównawcza |
Sun, 16 Dec 2012 - 12:45
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 26 December 2009 |
Witam
Stoję przed wyborem oleju po płukance silnika (po remoncie) i zrobiłem sobie taką oto tabelkę: Sukcesywnie będę ją powiększał. Zamierzam dodać przede wszystkim standardy producentów, który olej (przynajmniej wg producenta) spełnia jaką normę. Jeżeli ktoś chce widzieć na niej swój olej to udostępnię dokument google i będzie można swoje zmiany wprowadzać (proszę o PW i tam nazwę konta google). Brałem pod uwagę oleje od 5W40 do 15W60. Głównie syntetyczne (trafił się valvo półsyntetyk). Obecnie jeździłem na castrolu edge 5W40. Przekręciła się panewka. Silnik Volvoski 2.8 biturbo. Jakie waszym zdaniem olej musi spełnić parametry, żeby nadawał się do silnika turbo? I to jeszcze takiego który się rozgrzewa mocno. Wszelkie uwagi porady mile widzane. Nie znalazłem w internecie porównania takiego dlatego sam zrobiłem tabelkę. |
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 16 Dec 2012 - 12:45
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 16 Dec 2012 - 23:03
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 |
No dobra dane w tabelce to pobożne życzenia producentów z etykiety czy badasz to eksperymentalnie? Opisz co oznacza poszczególna tabela...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
Sun, 16 Dec 2012 - 23:09
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sat, 26 December 2009 |
CYTAT dane w tabelce to pobożne życzenia producentów Oczywiście, biorę to pod uwagę. Ale mimo wszystko dobrze mieć takie porównanie. Zawsze ktoś mógłby zrobić weryfikację i poprawić dane albo napisać swoje uwagi. Tutaj jest nowa wersja: Chciałbym móc porównać sobie oleje np względem lepkości w 100st. I na tej podstawie coś wybrać do mojego silnika. Może to nie jest 700 konny monster, ale castrol 5w40 niestety nie dał rady. Chce wybrać najlepszy a cena mnie nie interesuje. |
|
|
Sun, 16 Dec 2012 - 23:16
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sun, 09 October 2011 |
liqui Moly polecam przy problemie z ciśnieniem gorącego oleju i kręcącymi panewkami
|
|
|
Mon, 17 Dec 2012 - 07:37
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa |
W mojej volvinie castrol 5W-40 też nie dał rady. Jak złożę silnik to zaleję coś 10W-60.
Coraz więcej czytam pozywywnych opini na temat dodatków do oleju. Jeszcze nie jestem przekonany ale rozważam opcje zalania takiego cuda: http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=38858&am...light=ceramizer -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Mon, 17 Dec 2012 - 08:49
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sat, 26 December 2009 |
CYTAT W mojej volvinie castrol 5W-40 też nie dał rady. Możesz coś więcej powiedzieć? Jaki silnik? Przekręciłeś panewkę? Przy jakim przebiegu? |
|
|
Mon, 17 Dec 2012 - 11:01
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa |
Ale porównujesz oleje o różnych parametrach... 5w40 z 10w60?
A gdzie masz xado rally 10W60? -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
Mon, 17 Dec 2012 - 12:05
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa |
Możesz coś więcej powiedzieć? Jaki silnik? Przekręciłeś panewkę? Przy jakim przebiegu? Motor umarł po 30 000 od remontu silnika gdzie był szlif wału i nowe panewki. Na jego śmierć złożył się zespół przyczyn i chyba nie odkryję ich wszystkich ale oleju castrol 5W-40 już napewno nie zaleję. Coś więcej znajdziesz w tych tematach: http://www.racingforum.pl/index.php?showto...p;#entry1009467 http://www.racingforum.pl/index.php?showto...p;#entry1009350 http://www.racingforum.pl/index.php?showto...p;#entry1009349 Mój bolid to v40 T4 242KM 384Nm http://www.racingforum.pl/index.php?showto...p;#entry1024367 -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Mon, 17 Dec 2012 - 12:56
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sat, 26 December 2009 |
Lałeś do tego silnika castrola 5w40? Moje panewki podobnie wyglądały po tym "oleju".
|
|
|
Mon, 17 Dec 2012 - 13:45
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin |
Wszelkie uwagi porady mile widzane. Nie znalazłem w internecie porównania takiego dlatego sam zrobiłem tabelkę. http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html -------------------- taniekola.pl
|
|
|
Mon, 17 Dec 2012 - 15:45
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sat, 26 December 2009 |
CYTAT Dzięki za linka, zaimportuje sobie te dane do siebie, tak, żeby można było sortować |
|
|
Mon, 17 Dec 2012 - 17:09
Post
#12
|
|
User Dołączył: Sun, 14 June 2009 |
|
|
|
Mon, 17 Dec 2012 - 17:49
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sat, 26 December 2009 |
Zauważyłem np, że olejów Millersa nie ma.
A taki Millers XFS 5W50 to mój faworyt na chwilę obecną, jakieś opinie ? Przypomnę. Miałby iść do S80 T6. Wersja pierwotna: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key...NWcwTUZLbnlIUlE Wersja do edycji dla wszystkich: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key...TEQyOTIyX0lCUWc Może ktoś pokusi się o aktualizację danych. Na razie zrobiłem złączenie tej tabeli i mojej. Można tym razem sortować i filtrować, myślę, że co pomoże. |
|
|
Tue, 18 Dec 2012 - 14:53
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
z 10W60 (lubW50 w tej chwili nie pamiętam, jest jeszcze Sunoco, kiedyś przedstawiciel na Polskę przysyłał mi kartę charakterystyki.
Ja w tym roku ujeżdżałem Agip Racing i bardzo sobie chwalę zwłaszcza w kontekście wysoka temp-utrzymanie ciśnienia oleju. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
Wed, 19 Dec 2012 - 13:59
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 December 2008 Skąd: OSTRZESZÓW |
polecam stronę http://www.oelbrack.ch/de/ml/Person_508.asp
wszystkie parametry są w PDFach |
|
|
Wed, 19 Dec 2012 - 23:00
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno |
Tego castrola edge to chyba mieliscie jakiegos lewego. Ja od 4 lat kupuje taki olej do m3 i nie mozna za bardzo mu nic zarzucic. A auto nie ma lekko
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
Wed, 19 Dec 2012 - 23:16
Post
#17
|
|
User Dołączył: Sat, 26 December 2009 |
Prosto z magazynu inter cars.
|
|
|
Thu, 20 Dec 2012 - 00:23
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno |
Moj zawsze byl kupowany w hurtowni castrola i nigdy nie bylo problemow.
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
Thu, 20 Dec 2012 - 01:14
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sat, 26 December 2009 |
No a ja kupiłem u jednego z większych dystrybutorów (IC) i panewkę przekręciło. Nie sądzę, żeby była to podróbka.
Sądzę natomiast, że twój 3.0 NA (chyba, że uturbiony?) nie grzeje się (i oleju przy okazji) tak jak mój. |
|
|
Thu, 20 Dec 2012 - 01:30
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków |
Do eMek od zawsze zalecany był TWS (nie Edge) i to olej który parametrami z etykiety bije na głowę te wszystkie które uwzględniłeś w tabelce :-) Castrol ze względu na ekologie zastąpił TWS'a, Edgem Professional ale to oliwa o gorszych parametrach i wielu właścicieli eMek przeszło na zupełnie innych producentów. Ja wybrałem Millersa CFS 10W60 z nano technologią i jestem zadowolony ale zadowolenie wynika raczej z braku wyraźnych różnic aniżeli ze szczególnej poprawy zachowania silnika w stosunku do TWS'a. Bardzo subiektywne ale jednak zauważalne (chociaż w minimalnym stopniu) to : cichsza praca silnika i mniejsza temp. oliwy. Nie rozbierałem silnika ani na TWS'ie ani na Millersie więc co dzieje się w środku nie mam pojęcia jednak wiele osób twierdzi, że Castrol zostawia nagary.
EDIT : O oleju do eMek wspominam dlatego, że S54 (silnik z M3 E46) ma stosunkowo niskie ciśnienie oleju co w połączeniu z rozgrzaną oliwą daje bardzo słabą ochronę min. dla panewek. Więc jeżeli sprawdza się w S54 to powinien sprawdzać się również u Ciebie. -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 04:11 |