Coś jakby plastelina w pompie oleju ?!? |
Coś jakby plastelina w pompie oleju ?!? |
Mon, 10 Dec 2012 - 23:51
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa |
Składam wał korbowy do wyważenia z nowym kołem i dociskiem, musi być uzbrojony we wszystko co się obraca dlatego rozebrałem moją starą pompę oleju.
Oprócz starego oleju było tam coś jak smoła a nawet plastelina. Miał ktoś kiedyś taką akcję? Sorki jeżeli to lamerskie pytanie i prośba o wyjaśnienie do mądrzejszych i bardziej doświadczonych oraz o wyrozumiałość dla admina. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
Mon, 10 Dec 2012 - 23:51
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 11 Dec 2012 - 11:35
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów |
myślę że to jest wytrącony osad z oleju , typu nagar itp więc taka maź to nic strasznego. Tak przy okazji jak masz rozebraną pompę to bym sprawdził czy nie ma za dużych rys ew wgłębien na płaszczyznaczh wzdłuż których pracują zębatki, zawsze górną możesz lekko przeszlifować żeby była gładka - wtedy mniej oleju będzie spylało rysami w deklu.
-------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
Tue, 11 Dec 2012 - 13:05
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy |
Osad z mieszaniny starego oleju, sadzy i zanieczyszczeń. Gromadzi się w zakamarkach silnika. Nic nadzwyczajnego Czyszczenie, mycie i jazda dalej.
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
Tue, 11 Dec 2012 - 13:43
Post
#4
|
|
User Dołączył: Thu, 22 December 2011 Skąd: Radom |
myślę że to jest wytrącony osad z oleju , typu nagar itp więc taka maź to nic strasznego. Tak przy okazji jak masz rozebraną pompę to bym sprawdził czy nie ma za dużych rys ew wgłębien na płaszczyznaczh wzdłuż których pracują zębatki, zawsze górną możesz lekko przeszlifować żeby była gładka - wtedy mniej oleju będzie spylało rysami w deklu. Czyli można oddać do szlifierza żeby lekko przeleciał i będzie dobrze? -------------------- E30 Aero coming soon
|
|
|
Tue, 11 Dec 2012 - 13:59
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów |
dokładnie , ja planowałem u siebie tą blachę
akurat u mnie była stalowa więc magnesówka i po kłopocie. Aluminium można by było dotrzeć na papierze ściernym na płycie ew dać komuś do splanowania -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
Tue, 11 Dec 2012 - 15:18
Post
#6
|
|
prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw |
Siegnij przy okazji do manuala serwisowego, moze sa podane pasowania zebow do siebie i do obudowy, zorientujesz sie czy nie wypadaloby juz wymienic pompy na nowa.
|
|
|
Wed, 12 Dec 2012 - 23:25
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa |
Mam dwie pompy oleju. Jedna z volvo 2.0T/160KM a druga moja 1.9 T4/200KM. Wymiarowo są takie same ale ta z 2.0T ma mniejszy główny tryb obracający się.
Podejrzewam, że pompa o cieńszym trybie jest mniej wydajna. Czy mógłby ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć? Siegnij przy okazji do manuala serwisowego, moze sa podane pasowania zebow do siebie i do obudowy, zorientujesz sie czy nie wypadaloby juz wymienic pompy na nowa. Patrzyłem i było jedynie o sprężynce, która jest pomiędzy dwiema częściami pompy. Jakie narzędzie pomiarowe służy do takiego pomiaru, bo raczej suwmiarka nie da rady? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Thu, 13 Dec 2012 - 08:06
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa |
SuWmiarka. Tak jak wcześniej napisano jeśli nie masz w manualu nic więcej napisane to pozostaje ci jedynie zadbać o płaszczyznę współpracy wewnętrznego koła z blachą zamykającą.
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
Thu, 13 Dec 2012 - 08:36
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy |
Wymiarowo są takie same ale ta z 2.0T ma mniejszy główny tryb obracający się. Co to znaczy "mniejszy" ? -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
Thu, 13 Dec 2012 - 19:21
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 |
|
|
|
Thu, 13 Dec 2012 - 21:53
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: wawa |
Kakao sprawdź ile kosztuje nowa pompa.....jeżeli nie ma kosmosu to bierz nową.
Składasz nowy silnik szkoda by było gdyby pompa nie wydała.... -------------------- Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya S13 Moon Blue EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie. Hamownia 4x4 Dyno Project 2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;) |
|
|
Thu, 13 Dec 2012 - 23:37
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa |
Kakao sprawdź ile kosztuje nowa pompa.....jeżeli nie ma kosmosu to bierz nową. Składasz nowy silnik szkoda by było gdyby pompa nie wydała.... Właśnie jest lipa z tym, bo nie jest dostępna nowa pompa nawet za oceanem http://www.volvopartswebstore.com/showAsse...y_driveLine=635 W lokalnym ASO nie ma nawet reperaturki do pompy, chociaż można ją dostać gdzie indziej. Widać taka polityka firmy jak zepsujesz silnik to kupuj drugi a nie naprawiaj starego... SuWmiarka. Tak jak wcześniej napisano jeśli nie masz w manualu nic więcej napisane to pozostaje ci jedynie zadbać o płaszczyznę współpracy wewnętrznego koła z blachą zamykającą. Poprawiłem literówkę. W moim bolidzie pompa oleju nie ma żadnej blachy zamykającej. Całość składa się z dwóch części, które pokazałem na dwóch pierwszych fotkach. Jest to rozpychane sprężyną, która jest też widoczna na fotce (mierzenie jej zaleca manual haneys), skręcone na dwie małe śrubeczki i uszczelnione oringiem. Co to znaczy "mniejszy" ? Ma taką samą średnicę i pasuje na wielofrez wału korbowego ale jest cieńszy/węższy/chudszy i to prawie o połowę. Mój ma 12mm a tamten z 2.0T ok.7mm. Co też próbowałem pokazać na powyższych fotkach. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Fri, 14 Dec 2012 - 00:11
Post
#13
|
|
prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw |
Jak pompy oleju szukales przy rozpisce ukladu korbowo-tlokowego, to faktycznie mogles miec problem z jej znalezieniem...
http://www.volvopartswebstore.com/products...25/9458425.html |
|
|
Fri, 14 Dec 2012 - 07:37
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa |
Dzięki za linka !markos. Jak w nim widać niestety cena nowej pompy jest z kosmosu.
macpl znasz moje auto. Olej trochę walił bokami ale z ciśnieniem nie było problemów. Chcę inną pompe, bo znalazłem w silniku metalowy włos od szczotki i aluminiowe okruchy bloku. Mam plan taki żeby zregenerować inna używaną pompe ale raczej od T4, bo ta od 2.0T jest raczej mniej wydajna. Pozdra -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Fri, 14 Dec 2012 - 09:25
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów |
Mi i koledze mate96 chodziło o tą blachę zamykającą i powierzchnię styku z zębatkami - widac rysy i ślady współpracy elementów - ta powierzchnia powinna być gładka , musisz jakoś zdemontować tą tulejkę i to wyrównać najlepiej maszynowo.
Na czerwono zaznaczyłem rzeczy które powinny być gładkie: -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
Fri, 14 Dec 2012 - 10:22
Post
#16
|
|
User Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Legionowo |
Panowie a spotkał sie ktoś z tym że 2 nowe pompy oleju mahle były na śmietnik../??? u mnie tak było zawór nadmiarowy się zacinał i pompa nie miała jak zassać olej z miski ... >>???
Więc czasem nowa pompa nie oznacza dobra pompa... zawsze mierz luzy jeśli jest w tolerancji to zostawiał bym starą... -------------------- SCIROCCO TEAM POLSKA
338KM 380Nm |
|
|
Fri, 14 Dec 2012 - 14:25
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów |
Z tymi zaworkami to jest różnie ale zazwyczaj jak się zacinają to wina jest śmieci ew syfu w misce, niestety zaworek jest przed filtrem oleju więc idzie na niego wszystko co pompa zaciągnie smokiem z dna miski. Wystarczy że coś podejdzie i zaklinuje tłoczka i mamy problem - ja tak załatwiłem silnik w polnezie OHV, gdzie nie zauważyłem kawałka zmielonego gwintu z nakrętki przy wymianie klawiatury i ów kawałek zaklinował się na tłoku w pozycji otwartej, dodatkowo wbity przez ciśnienie oleju.
-------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
Fri, 14 Dec 2012 - 21:48
Post
#18
|
|
User Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Legionowo |
oki ale tak nowa pompa nowy olej w misce miska czyściutka że da sie z niej jeść... nie ma opcji na żaden paproch lub opiłek...
poprostu 2 pompy były wadliwe... założyłem orginalną.. po przebiegu 150tyś... i jest ciśnienie zarąbiste.. -------------------- SCIROCCO TEAM POLSKA
338KM 380Nm |
|
|
Sat, 15 Dec 2012 - 23:56
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa |
swiety93, dzięki za good idea. U mnie te miejsca nie wyglądają ciekawie. Są tam głębokie rysy.
Tylko czy da radę zdemontować do planowania a potem zamontować ten zaworek ze sprężyną? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Sun, 16 Dec 2012 - 08:20
Post
#20
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
Odpuść, kup nową pompe, będziesz spał spokojniej.
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 11:19 |