Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Coś jakby plastelina w pompie oleju ?!?
kakao
post Mon, 10 Dec 2012 - 23:51
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Składam wał korbowy do wyważenia z nowym kołem i dociskiem, musi być uzbrojony we wszystko co się obraca dlatego rozebrałem moją starą pompę oleju.





Oprócz starego oleju było tam coś jak smoła a nawet plastelina. Miał ktoś kiedyś taką akcję?
Sorki jeżeli to lamerskie pytanie i prośba o wyjaśnienie do mądrzejszych i bardziej doświadczonych oraz o wyrozumiałość dla admina.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 10 Dec 2012 - 23:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
swiety93
post Tue, 11 Dec 2012 - 11:35
Post #2


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





myślę że to jest wytrącony osad z oleju , typu nagar itp więc taka maź to nic strasznego. Tak przy okazji jak masz rozebraną pompę to bym sprawdził czy nie ma za dużych rys ew wgłębien na płaszczyznaczh wzdłuż których pracują zębatki, zawsze górną możesz lekko przeszlifować żeby była gładka - wtedy mniej oleju będzie spylało rysami w deklu.


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Tue, 11 Dec 2012 - 13:05
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Osad z mieszaniny starego oleju, sadzy i zanieczyszczeń. Gromadzi się w zakamarkach silnika. Nic nadzwyczajnego smile.gif Czyszczenie, mycie i jazda dalej.


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubota
post Tue, 11 Dec 2012 - 13:43
Post #4


User
Dołączył: Thu, 22 December 2011
Skąd: Radom





CYTAT(swiety93 @ Tue, 11 Dec 2012 - 11:35) *
myślę że to jest wytrącony osad z oleju , typu nagar itp więc taka maź to nic strasznego. Tak przy okazji jak masz rozebraną pompę to bym sprawdził czy nie ma za dużych rys ew wgłębien na płaszczyznaczh wzdłuż których pracują zębatki, zawsze górną możesz lekko przeszlifować żeby była gładka - wtedy mniej oleju będzie spylało rysami w deklu.


Czyli można oddać do szlifierza żeby lekko przeleciał i będzie dobrze?


--------------------
E30 Aero coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Tue, 11 Dec 2012 - 13:59
Post #5


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





dokładnie , ja planowałem u siebie tą blachę smile.gif



akurat u mnie była stalowa więc magnesówka i po kłopocie. Aluminium można by było dotrzeć na papierze ściernym na płycie ew dać komuś do splanowania smile.gif


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 11 Dec 2012 - 15:18
Post #6


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Siegnij przy okazji do manuala serwisowego, moze sa podane pasowania zebow do siebie i do obudowy, zorientujesz sie czy nie wypadaloby juz wymienic pompy na nowa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Wed, 12 Dec 2012 - 23:25
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Mam dwie pompy oleju. Jedna z volvo 2.0T/160KM a druga moja 1.9 T4/200KM. Wymiarowo są takie same ale ta z 2.0T ma mniejszy główny tryb obracający się.


Podejrzewam, że pompa o cieńszym trybie jest mniej wydajna. Czy mógłby ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć?

CYTAT(!markos @ Tue, 11 Dec 2012 - 15:18) *
Siegnij przy okazji do manuala serwisowego, moze sa podane pasowania zebow do siebie i do obudowy, zorientujesz sie czy nie wypadaloby juz wymienic pompy na nowa.

Patrzyłem i było jedynie o sprężynce, która jest pomiędzy dwiema częściami pompy. Jakie narzędzie pomiarowe służy do takiego pomiaru, bo raczej suwmiarka nie da rady?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Thu, 13 Dec 2012 - 08:06
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





SuWmiarka. Tak jak wcześniej napisano jeśli nie masz w manualu nic więcej napisane to pozostaje ci jedynie zadbać o płaszczyznę współpracy wewnętrznego koła z blachą zamykającą.


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Thu, 13 Dec 2012 - 08:36
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





CYTAT(kakao @ Wed, 12 Dec 2012 - 23:25) *
Wymiarowo są takie same ale ta z 2.0T ma mniejszy główny tryb obracający się.


Co to znaczy "mniejszy" ?


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kowalski
post Thu, 13 Dec 2012 - 19:21
Post #10


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 October 2011





CYTAT(kakao @ Wed, 12 Dec 2012 - 23:25) *
Patrzyłem i było jedynie o sprężynce, która jest pomiędzy dwiema częściami pompy. Jakie narzędzie pomiarowe służy do takiego pomiaru, bo raczej sufmiarka nie da rady?


Szczelinomierz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
macpl
post Thu, 13 Dec 2012 - 21:53
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Wed, 16 October 2002
Skąd: wawa





Kakao sprawdź ile kosztuje nowa pompa.....jeżeli nie ma kosmosu to bierz nową.
Składasz nowy silnik szkoda by było gdyby pompa nie wydała....


--------------------
Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya
S13 Moon Blue
EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie.

Hamownia 4x4 Dyno Project

2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Thu, 13 Dec 2012 - 23:37
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(macpl @ Thu, 13 Dec 2012 - 21:53) *
Kakao sprawdź ile kosztuje nowa pompa.....jeżeli nie ma kosmosu to bierz nową.
Składasz nowy silnik szkoda by było gdyby pompa nie wydała....

Właśnie jest lipa z tym, bo nie jest dostępna nowa pompa nawet za oceanem http://www.volvopartswebstore.com/showAsse...y_driveLine=635
W lokalnym ASO nie ma nawet reperaturki do pompy, chociaż można ją dostać gdzie indziej. Widać taka polityka firmy jak zepsujesz silnik to kupuj drugi a nie naprawiaj starego...

CYTAT(mate96 @ Thu, 13 Dec 2012 - 08:06) *
SuWmiarka. Tak jak wcześniej napisano jeśli nie masz w manualu nic więcej napisane to pozostaje ci jedynie zadbać o płaszczyznę współpracy wewnętrznego koła z blachą zamykającą.

Poprawiłem literówkę. W moim bolidzie pompa oleju nie ma żadnej blachy zamykającej. Całość składa się z dwóch części, które pokazałem na dwóch pierwszych fotkach. Jest to rozpychane sprężyną, która jest też widoczna na fotce (mierzenie jej zaleca manual haneys), skręcone na dwie małe śrubeczki i uszczelnione oringiem.

CYTAT(Rafciu @ Thu, 13 Dec 2012 - 08:36) *
Co to znaczy "mniejszy" ?

Ma taką samą średnicę i pasuje na wielofrez wału korbowego ale jest cieńszy/węższy/chudszy i to prawie o połowę. Mój ma 12mm a tamten z 2.0T ok.7mm. Co też próbowałem pokazać na powyższych fotkach.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Fri, 14 Dec 2012 - 00:11
Post #13


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Jak pompy oleju szukales przy rozpisce ukladu korbowo-tlokowego, to faktycznie mogles miec problem z jej znalezieniem...
http://www.volvopartswebstore.com/products...25/9458425.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Fri, 14 Dec 2012 - 07:37
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Dzięki za linka !markos. Jak w nim widać niestety cena nowej pompy jest z kosmosu.

macpl znasz moje auto. Olej trochę walił bokami ale z ciśnieniem nie było problemów. Chcę inną pompe, bo znalazłem w silniku metalowy włos od szczotki i aluminiowe okruchy bloku. Mam plan taki żeby zregenerować inna używaną pompe ale raczej od T4, bo ta od 2.0T jest raczej mniej wydajna. Pozdra


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Fri, 14 Dec 2012 - 09:25
Post #15


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Mi i koledze mate96 chodziło o tą blachę zamykającą i powierzchnię styku z zębatkami - widac rysy i ślady współpracy elementów - ta powierzchnia powinna być gładka , musisz jakoś zdemontować tą tulejkę i to wyrównać najlepiej maszynowo.

Na czerwono zaznaczyłem rzeczy które powinny być gładkie:



--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hołek
post Fri, 14 Dec 2012 - 10:22
Post #16


User
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Legionowo





Panowie a spotkał sie ktoś z tym że 2 nowe pompy oleju mahle były na śmietnik../??? u mnie tak było zawór nadmiarowy się zacinał i pompa nie miała jak zassać olej z miski ... >>???
Więc czasem nowa pompa nie oznacza dobra pompa...
zawsze mierz luzy jeśli jest w tolerancji to zostawiał bym starą...


--------------------
SCIROCCO TEAM POLSKA
338KM 380Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Fri, 14 Dec 2012 - 14:25
Post #17


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Z tymi zaworkami to jest różnie ale zazwyczaj jak się zacinają to wina jest śmieci ew syfu w misce, niestety zaworek jest przed filtrem oleju więc idzie na niego wszystko co pompa zaciągnie smokiem z dna miski. Wystarczy że coś podejdzie i zaklinuje tłoczka i mamy problem - ja tak załatwiłem silnik w polnezie OHV, gdzie nie zauważyłem kawałka zmielonego gwintu z nakrętki przy wymianie klawiatury i ów kawałek zaklinował się na tłoku w pozycji otwartej, dodatkowo wbity przez ciśnienie oleju.


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hołek
post Fri, 14 Dec 2012 - 21:48
Post #18


User
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Legionowo





oki ale tak nowa pompa nowy olej w misce miska czyściutka że da sie z niej jeść... nie ma opcji na żaden paproch lub opiłek...
poprostu 2 pompy były wadliwe...

założyłem orginalną.. po przebiegu 150tyś... i jest ciśnienie zarąbiste..


--------------------
SCIROCCO TEAM POLSKA
338KM 380Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sat, 15 Dec 2012 - 23:56
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





swiety93, dzięki za good idea. U mnie te miejsca nie wyglądają ciekawie. Są tam głębokie rysy.




Tylko czy da radę zdemontować do planowania a potem zamontować ten zaworek ze sprężyną?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Sun, 16 Dec 2012 - 08:20
Post #20


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Odpuść, kup nową pompe, będziesz spał spokojniej.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 11:19