Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> E30 TwoJayZ inside + EMU, ProjectXs
Fifo
post Sun, 09 Dec 2012 - 23:34
Post #1


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Krakooff





Model: BMW E30 Coupe ’82 wąska lampa

Modyfikacje:

Silnik: swap na 2JZ-GTE słupek seria

Układ dolotowy: duży IC + rurki custom z nierdzewki

Układ wydechowy: custom 3 cale z nierdzewki + tłumik końcowy

Układ paliwowy / wtryskowy: seryjny zbiornik paliwa z pompą wewnętrzną, swirl pot, zewnętrzna pewnie Bosch 044, wtryski na razie seria, zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa, przewody paliwowe w oplocie.

Elektronika / wskaźniki: będzie custom wiązka PXS, EMU Stand Alone, strojenie ProjectXs, wskaźniki: Boost, EGT, oil temp, oil Press,

Układ chłodzenia: jeszcze się za ten temat nie zabierałem

Układ napędowy: skrzynia biegów from Nismo 350Z, custom zamach, sprzegło spiek + wzmacniany docisk

Zawieszenie: tymczasowe
-Przód: gruba laga, TA technics, sprężyny FK
- Tył: wahacze z hamulcem tarczowym, Bilstein B6 i sprezyny H&R z Corsy B (na zdjęciach jeszcze co innego na tyle stąd dupa tak sterczy).
- na całość auta trafią poliuretany z Olkusza
Koła to felgi ATS DTM (całkiem lekkie i wytrzymałe) 17 cali z oponami Toyo (na razie)

Body Kit: brak

Wnętrze: klatka IRECO wg zał.J, 2 x kubeł, szelki, naba Momo, kierownica RRS z odsadzeniem 90mm, hydrołapa custom - ogólnie dość spartańsko, ale będzie elektryka szyb, szyberdach, nagrzewnica, tak, żeby się tym dało jechać po ulicy w różnych warunkach pogodowych.

Jakiś dłuższy czas temu urodził mi się pomysł na niesłabego tylnopęda. Generalnie założenie było i jest takie, żeby finalnie uzyskać auto jak najbardziej wagą zbliżone do 1000kg z mocą w okolicach 500KM, przy założeniu, ze ma się również, poza torami, poruszać po drogach publicznych. Najpierw miał to być Nissan 200SX, ale całkiem przypadkiem stanęło na E30. Auto na fotach wyglądało pięknie, na żywo trochę gorzej, ale ogólnie bardzo przyzwoicie. Coupe, wąska lampa, pierwszy rok produkcji … no cóż … miała kilka niedociągnięć, ale ogólnie wyglądało, że tragedii nie ma.
E30 może niektórym fanom tego modelu znane z Syndykatu (zdjęcie zapożyczone)
http://www.bmw-syndykat.pl/galeria/upload/...18-01dd9064.jpg

Od razu napisze, że nie kupiłem jej takiej, ja zgarnąłem w zasadzie samą budę.
Buda przezimowała i gdzieś w okolicach wakacji br nadszedł jej czas. Plan był taki: usunąć kilka ognisk korozji, załatać dwie dziury, pozbyć się dziur po body M-technik I i przejść do performance’u. No niestety rzeczywistość szybko zweryfikowała mój plan. Na ta okoliczność E30 dostała ksywe „Durszlak”.

Tak więc z szybkich spraw blacharskich zrobiło się mozolne naprawianie i przy okazji modyfikowanie budy:
- wyciałem i odtworzyłem fragment budy nad nogami kierowcy – tam blacha nie egzystowała i lało się do środka
- odtworzyłem czesc progu i podłogi w nogach kierowcy
- to samo z drugiej strony
- wymieniłem połowe progu lewego bo trzymał się na włóknie szklanym i szpachli
- załatałem cała mase dziór w prawym tylnym nadkolu i zdecydowanie już mniej w lewym
- odtworzyłem prawie całą wannę prawą i pół lewej
- załatałem kilka mniejszych dziur
- usunałem cała mase wykwitów korozji na podwoziu
To w zasadzie takie wieksze sprawy, mniejszych nie opisuję

Do tego doszło kilka modów budy:
- wyciecie wneki koła zapasowego
- powiększenie nadkoli przednich pod większy skret
- przygotowanie miejsca pod wydech
- powiększenie tylnych nadkoli
- rozpórka tył stała
- dodatkowe mocowanie wózka tylnego
I kilka innych, czesc jeszcze czeka na swoja kolej

Generalnie po wielu godzinach walki otrzymałem wąską E30 w zasadzie bez korozji biggrin.gif

Gdy już ogołociłem i porzeźbiłem budę do auta trafiła klata IRECO wg zał J.

Całość koncepcji jeszcze nie jest do końca przemyślana, wiele kwestii jest na chwile obecną wciąż rozważanych, jak np. docelowy zawias.

Motor:























--------------------
CB 2.0 16V Turbo 292PS 404Nm+ 1,05bar - SOLD
E30 Coupe TwoJayZ outside but under construction ;)
Mój garaż to w sumie: 3 pojazdy osobowe, 10 napędzanych kół, 5 turbosprężarek, 8100ccm, 18 cylindrów, 799KM i 1257Nm... i to jeszcze nie koniec ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 09 Dec 2012 - 23:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Fifo
post Sun, 09 Dec 2012 - 23:35
Post #2


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Krakooff





c.d.






















pozdr.


--------------------
CB 2.0 16V Turbo 292PS 404Nm+ 1,05bar - SOLD
E30 Coupe TwoJayZ outside but under construction ;)
Mój garaż to w sumie: 3 pojazdy osobowe, 10 napędzanych kół, 5 turbosprężarek, 8100ccm, 18 cylindrów, 799KM i 1257Nm... i to jeszcze nie koniec ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaczornysa
post Mon, 10 Dec 2012 - 01:25
Post #3


Rookie
Dołączył: Sat, 03 December 2011
Skąd: Nysa





Ciekawi mnie jakie będzie rozwiązanie z serwem? Jak robią w v8, czy tak jak robi coel. Chyba że będzie pedal box.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fifo
post Sat, 02 Feb 2013 - 23:27
Post #4


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Krakooff





kaczornysa pedal box'a na 99% nie bedzie, co do serwa...to też nie wiadomo czy w ogóle będzie.

Z braku czasu na zajmowanie się swoim autem, prace ida baaardzo powoli. Odrobiłem sporo pracy koncepcyjnej i raczej niewiele manualnej.

Niemniej jednak, silnik został ustawiony w komorze i zostały wyspawane łapy
Rozmierzyłem dokładnie jak przerobić tunel pod skrzynie z 350z i troche ściane grodziową, ale tak, żeby w dalszym ciągu siadała seryjna nagrzewnica.
Urodziło mi się kilka nowych pomysłów i pierwotna koncepcja auta znowu ewoluowała a wynikiem był zakup kilku fantów:


Żeliwny kolektor - niestety nie na Twin Scrollu, ale jest wytrzymały, kompaktowy i baaardzo pasujący, czego się nie da powiedzieć zazwyczaj o chińczykach.





Sprezarka GT35






EX WG




Szyna paliwowa HKS Style + wtryskiwacze Siemens Deca 875ccm top feed.




Wielkiego postępu, jak pisałem nie ma, bo mamy mase pracy w firmie z autami klientów, ale coś tam małymi kroczkami się do przodu rusza wink.gif Zrobiłem szybki przegląd silnika i zacząłem wymieniać pocące się uszczelki, na pierwszy ogień poszła misa olejowa:







Ponadto robi się układ paliwowy, przyszły tez kolejne fanty: hydrołapa, IC itp. No i nastapił krok milowy wink.gif zamontowałem sobie wreszcie fotel. Jest buda, są koła, jest jakas kiera i jest fotel. Wreszcie samochód przypomina samochód i mozna zasiąść za sterami wink.gif





Pozdr.


--------------------
CB 2.0 16V Turbo 292PS 404Nm+ 1,05bar - SOLD
E30 Coupe TwoJayZ outside but under construction ;)
Mój garaż to w sumie: 3 pojazdy osobowe, 10 napędzanych kół, 5 turbosprężarek, 8100ccm, 18 cylindrów, 799KM i 1257Nm... i to jeszcze nie koniec ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Sun, 03 Feb 2013 - 08:44
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Czemu wystawiłeś na sprzedaż 2jz? Zdjęcia na pewno te same co w tym temacie?


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Offczar
post Sun, 03 Feb 2013 - 10:11
Post #6


Super User
Dołączył: Wed, 06 May 2009
Skąd: Jelenia Góra





sprezyny z corsy B podchodzą p&p? jest różnica w wysokościach? bo też mam problem ze zbliżeniem lekkiego tyłu e30 do gleby...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Sun, 03 Feb 2013 - 11:41
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Z wtryskami to grubo poleciałeś smile.gif Ile i jakich pomp wrzucasz ?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Sun, 03 Feb 2013 - 14:36
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





CYTAT(mihas66 @ Sun, 03 Feb 2013 - 08:44) *
Czemu wystawiłeś na sprzedaż 2jz? Zdjęcia na pewno te same co w tym temacie?


Być może mamy tych silników więcej niż jeden tongue.gif


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sun, 03 Feb 2013 - 20:26
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(DOHC @ Sun, 03 Feb 2013 - 11:41) *
Z wtryskami to grubo poleciałeś smile.gif Ile i jakich pomp wrzucasz ?

Pozdrawiam


Wystarczy 2xBosch 044 i można jechać do 800 smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fifo
post Sun, 03 Feb 2013 - 20:36
Post #10


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Krakooff





CYTAT(mihas66 @ Sun, 03 Feb 2013 - 09:44) *
Czemu wystawiłeś na sprzedaż 2jz? Zdjęcia na pewno te same co w tym temacie?


W istocie, zdjęcia sa te same, bo innych nie zrobiłem. Wystawiłem na sprzedaż bo tak jak napisał kisielisodd, mamy więcej niz jeden taki silnik. Sprzedaje dokładnie ten ze zdjęć a pod maskę trafi ten, którego wał i miske mozna ogladnac na ostatnich zdjęciach. Nie ma to jednak znaczenia bo wygladaja tak samo smile.gif

CYTAT(Offczar @ Sun, 03 Feb 2013 - 11:11) *
sprezyny z corsy B podchodzą p&p? jest różnica w wysokościach? bo też mam problem ze zbliżeniem lekkiego tyłu e30 do gleby...


Spręzyny z CB pasuja prawie p&p, trzeba wyrzucic jedna gume seryjna spod mocowania spręzyny, lub ją przyciąc, bo średnica sprezyny z jednej strony jest za mała, zeby siadła z gumą. Jest róznica w wysokości i pewnie twardości (choc tego ostatniego w żaden sposób nie weryfikowałem). Zrobie foty, jak auto usiadło. Widać na wczesniejszych zdjeciach jak sterczał lekki tył na Bilsteinie i sprezynie FK (cos z przedziału -30/-40) dedykowaniej do E30. Teraz jest bez porównania. Bilstein pozostał na miejscu tylko sprezyna z CB.

Co do pomp to póki co planuje jedną, zewnetrzną - Boscha 044, oczywiście słabsza wewnętrzna bedzie zasilała zbiornik pośredni.


--------------------
CB 2.0 16V Turbo 292PS 404Nm+ 1,05bar - SOLD
E30 Coupe TwoJayZ outside but under construction ;)
Mój garaż to w sumie: 3 pojazdy osobowe, 10 napędzanych kół, 5 turbosprężarek, 8100ccm, 18 cylindrów, 799KM i 1257Nm... i to jeszcze nie koniec ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 21 August 2025 - 17:18