Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Małe zwinne auto.
Czacza
post Tue, 20 Nov 2012 - 18:43
Post #61


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Może i nie darzysz sympatią niebieskiego owala, ale napiszę dla innych stojących przed podobnym dylematem.

A gdyby iść inną drogą? Zamiast kupić HH segmentu B, wybrać kompakta. Konkretnie Focus Mk1 2,0. Kosztuje połowę budżetu, wyjściowo jeździ się nim naprawdę świetnie. Zetec ma spory potencjał, skrzynia jest niemal nieśmiertelna i kosztuje 200zł. Zawieszenie było stawiane jako wzorzec, do którego konkurencja próbowała równać. Przyjmując przelicznik (aktualny jeszcze?) 100zł/1KM przyrostu można z takiego Focusa zrobić całkiem niezłe auto do zapieprzania po winklach. Zawias, jakiś dolot, wydech, porting, DET3. Razem pewnie koło 10k jak nie masz dwóch lewych rąk. Przy takim Clio też trzeba się liczyć z wymianami sprzęgła, amorków itp. Tutaj po prostu zamiast zwykłej wymiany pakujesz "sportowy" zamiennik. Dodatkowo auto masz bardziej "szyte na miarę", bo mody wykonujesz w miarę potrzeb i poznawania auta. Znajdujesz słabą stronę, poprawiasz. Z czasem odkrywasz, że inny element zaczyna być słabszym ogniwem. W takim Clio jest podobnie, ale Clio zjadło budżet tongue.gif


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 20 Nov 2012 - 18:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kazek
post Tue, 20 Nov 2012 - 18:59
Post #62


User
Dołączył: Fri, 16 November 2012





Edytowałem: Już wolałbym Fiestę ST. tongue.gif

Jeśli chodzi o części eksploatacyjne, to przynajmniej jeśli chodzi o zawieszenie i układ hamulcowy gdy przyjdzie czas wymiany zostanie wymieniony na coś lepszego od serii bez względu na to jakie auto kupię. Nie zamierzam natomiast walczyć o dodatkowe konie w wolnossącym silniku, bo te 15 czy 20 koni nie zrobi większej różnicy w przeciwieństwie do dobrych opon, zawiasu i hamulców.

Podkreślam jeszcze, że auto musi być w miarę młode i jak najbardziej niezawodne bo będzie moim transportem do i z pracy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 21 Nov 2012 - 16:26
Post #63


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





tutaj fajny suzuki.
http://otomoto.pl/suzuki-swift-sport-tunin...-C26943196.html


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 21 Nov 2012 - 16:58
Post #64


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Nie, Swift Sport zdecydowanie nie. W porównaniu do innych małych sportowych aut (Clio, Mini, nawet Corsa OPC, nawet 206 GTI czy RC) nie tylko wygląda, ale i jeździ jak chińska podróbka. Nie mówię, że to złe auto, ale nie powinno się go stawiać obok wymienionych w tym wątku.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 21 Nov 2012 - 20:14
Post #65


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





dzis w automaniaku calkiem niezle poradzil sobie z twingo sport rs (w koszalinie na torze szybszy o 1s) i zachwycali sie stabilnoscia auta na lukach (pewnie zarzucajacy tylem twingo bylby lepszy w sprawnych rekach, nie mowiac juz o cliowce). ale to ladny i poprawny samochodzik, cos jak vw polo gti i na dojazdy do pracy jak znalazl (spalil najmniej).
i wcale nie bronie swifta ale to autko ma swoje zalety. na torze moge sie zalozyc ze dostalby niezle baty od cliowki w sprawnych rekach.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kazek
post Thu, 22 Nov 2012 - 20:23
Post #66


User
Dołączył: Fri, 16 November 2012





CYTAT(piwo @ Wed, 21 Nov 2012 - 16:26) *

W życiu nie kupiłbym auta z tuningowanym silnikiem. Jeśli już coś robić w tym zakresie to tylko samemu.

CYTAT(hwojtek @ Wed, 21 Nov 2012 - 16:58) *
Nie, Swift Sport zdecydowanie nie. W porównaniu do innych małych sportowych aut (Clio, Mini, nawet Corsa OPC, nawet 206 GTI czy RC) nie tylko wygląda, ale i jeździ jak chińska podróbka. Nie mówię, że to złe auto, ale nie powinno się go stawiać obok wymienionych w tym wątku.

Nie porównuje tych aut, po prostu oba (Clio i Swifta) biorę pod uwagę. Clio jest bardzo szybkie, osiągi ma chyba identyczne z MCS za 2/3 jego ceny. Jest to jego największy plus obok ponoć niezłego seryjnego zawieszenia, hamulców i ... ksenonów.

To co najbardziej boli mnie w Swifcie to marne przednie reflektory, tam nawet nie ma soczewki. Wizualnie podoba mi się o wiele bardziej od Clio. Może inaczej, Clio mi się po prostu nie podoba. Na zewnątrz i wewnątrz. No ale osiągi zaćmiewają braki w urodzie, dlatego wciąż jest w grze.

Skończy się pewnie na tym, że kupię jedno z tych aut, te które pierwsze znajdę w odpowiadającym mi stanie.

Wracając jeszcze do osiągów, to dla mnie najważniejsze jest przyspieszenie w przedziale 40-120km/h bo mniej więcej takimi prędkościami będę operował na kilku moich najbardziej ulubionych trasach. Nie wiem czy różnica jest duża w przypadku tych modeli.

Dzisiaj przejechałem się Fiestą ST, całkiem przypadkowo, w godzinach pracy. Całkiem zwinne auto w porównaniu do obecnie przeze mnie użytkowanego. Nie mniej jednak utwierdziłem się w przekonaniu że Forda nie chcę.

CYTAT(piwo @ Wed, 21 Nov 2012 - 20:14) *
dzis w automaniaku calkiem niezle poradzil sobie z twingo sport rs (w koszalinie na torze szybszy o 1s) i zachwycali sie stabilnoscia auta na lukach (pewnie zarzucajacy tylem twingo bylby lepszy w sprawnych rekach, nie mowiac juz o cliowce). ale to ladny i poprawny samochodzik, cos jak vw polo gti i na dojazdy do pracy jak znalazl (spalil najmniej).
i wcale nie bronie swifta ale to autko ma swoje zalety. na torze moge sie zalozyc ze dostalby niezle baty od cliowki w sprawnych rekach.

Rozmawiamy o Swifcie starszej generacji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Fri, 23 Nov 2012 - 16:59
Post #67


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





CYTAT(Kazek @ Thu, 22 Nov 2012 - 20:23) *
Wracając jeszcze do osiągów, to dla mnie najważniejsze jest przyspieszenie w przedziale 40-120km/h bo mniej więcej takimi prędkościami będę operował na kilku moich najbardziej ulubionych trasach.



w clio będziesz musiał zrobić program żeby dół był znośny.


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kazek
post Fri, 23 Nov 2012 - 19:06
Post #68


User
Dołączył: Fri, 16 November 2012





Nie przesadzajmy, dół jest pewnie lepszy niż w Swifcie. Poza tym po winklach nie jeździ się poniżej 3500 obrotów, a do pracy mogę się powoli turlać - w zimie to się auto nawet godnie nie rozgrzeje więc dół mnie mało interesuje. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Sat, 24 Nov 2012 - 11:04
Post #69


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





kupisz, pojezdzisz.....i zrobisz program... wink.gif


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kazek
post Sun, 25 Nov 2012 - 13:34
Post #70


User
Dołączył: Fri, 16 November 2012





CYTAT(the.wolf @ Sat, 24 Nov 2012 - 11:04) *
kupisz, pojezdzisz.....i zrobisz program... wink.gif

Ile taki program kosztuje?

Miałem wczoraj okazję przejechać się Clio Sport - jest szybszy niż sądziłem że będzie. Świetne (seryjne) hamulce, co do zawieszenia to trudno powiedzieć bo nie było okazji właściwie je przetestować ale na pierwszy rzut oka wydaje się OK. Za to materiały, szczególnie plastiki użyte w środku - dramat. No ale ten mały wariat kosztuje 2/3 ceny MCS a jest równie zwinny, więc można przymknąć na to oko.

Na przyszły weekend jestem umówiony na jazdę testową Swiftem Sport, wczoraj go oglądałem. Ładne auto zarówno na zewnątrz jak i w środku ale nie oszukuję się że równie szybkie jak Clio.

Na tą chwilę praktycznie jestem zdecydowany na CS (mocy wystarczy na długo), chcę jednak przejechać się SSS.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marceliszpak
post Mon, 26 Nov 2012 - 09:16
Post #71


User
Dołączył: Sun, 08 January 2012





Ciekawy jestem Twoich wrażeń z jazdy SSS, generalnie opinie są takie, że może silnik nie powala mocą, ale reprezentuje starą szkołę "wysokoobrotową" i przy wprawnym kierowniku potrafi utrzeć nosa dużo szybszym maszynom.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Mon, 26 Nov 2012 - 10:02
Post #72


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





CYTAT(Kazek @ Sun, 25 Nov 2012 - 13:34) *
Ile taki program kosztuje?


pińcet kawalerze.


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brejq
post Mon, 26 Nov 2012 - 10:05
Post #73


Rookie
Dołączył: Sat, 17 January 2009
Skąd: Łódź





CYTAT
Ile taki program kosztuje?
Pogadaj z userem Geko z KRC (choć pewnie i tu na forum jest)


--------------------
aktualnie >> Renault Clio 2 Sport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kazek
post Mon, 26 Nov 2012 - 16:14
Post #74


User
Dołączył: Fri, 16 November 2012





Nickname kojarzę, bo kolega mądrze wypowiada się w wielu wątkach na forum Clio a dosyć dokładnie przejrzałem dział i poddziały Clio Sport. Najpierw trzeba auto kupić, jeśli będzie taka potrzeba zrobić zawias i hamulce a potem będę myślał o innych rzeczach.

Jak przejadę się SSS opiszę w kilku słowach wrażenia i porównam do CS.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kkk13
post Mon, 26 Nov 2012 - 16:32
Post #75


Frequent User
Dołączył: Fri, 09 May 2003





CYTAT(Kazek @ Mon, 26 Nov 2012 - 16:14) *
Nickname kojarzę, bo kolega mądrze wypowiada się w wielu wątkach na forum Clio a dosyć dokładnie przejrzałem dział i poddziały Clio Sport. Najpierw trzeba auto kupić, jeśli będzie taka potrzeba zrobić zawias i hamulce a potem będę myślał o innych rzeczach.

Jak przejadę się SSS opiszę w kilku słowach wrażenia i porównam do CS.


Miałem okazję kilkakrotnie przejechać się Swiftem Sport 125KM po mieście. Znajomi mieli takie autko od nowości, sprzedali 2-3 miesiące temu. Ale do rzeczy - fajny samochodzik, ale dla kobiety. Kupili auto w 2008 roku, na kilka miesięcy wcześniej zanim ja kupiłem Sporta F1 w salonie PL za podobne pieniądze (różnica w zakupie wynosiła nieco powyżej 5 tys zł w tamtym czasie). Miałem porównanie, oczywiście było to krzywdzące dla Swifta, bo różnica 125km z 1,6ltr silniczka vs. 2ltr prawie 200konny była znaczna. Oczywiście mówimy tutaj o poprzedniku - Clio182, ale jeździłem także takim i wiem że dobre auto. Nie ma czego porównywać, Swift to fajny samochodzik zabaweczka, ugrzecznione pony-GTI, fajne dla kobitki raz jeszcze podkreślam. Natomiast Clio RS to chuligan pełną gębą. Nie ma czego porównywać. Zaletą Swifta: stosunkowo łatwo będzie można znaleźć nieumęczony, salonowy samochodzik, w dodatku nienastręczający problemów i tak stresujących kosztów w eksploatacji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
katar
post Mon, 26 Nov 2012 - 17:28
Post #76


Rookie
Dołączył: Tue, 11 November 2008





CYTAT(kkk13 @ Mon, 26 Nov 2012 - 16:32) *
... Kupili auto w 2008 roku, na kilka miesięcy wcześniej zanim ja kupiłem Sporta F1 w salonie PL za podobne pieniądze (różnica w zakupie wynosiła nieco powyżej 5 tys zł w tamtym czasie)...


Kupiłeś nówkę RS III w salonie za ok.61 tyś? Wtedy SSS kosztował 56 tyś. Z tego co pamiętam, F1 Team miało w serii ksenony i pakiet cup z recaro i najtaniej można było kupić za nie mniej niż 70 tyś (po rabatach), a w detalu to było prawie 80.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kazek
post Mon, 26 Nov 2012 - 17:58
Post #77


User
Dołączył: Fri, 16 November 2012





CYTAT(kkk13 @ Mon, 26 Nov 2012 - 16:32) *
Miałem okazję kilkakrotnie przejechać się Swiftem Sport 125KM po mieście. Znajomi mieli takie autko od nowości, sprzedali 2-3 miesiące temu. Ale do rzeczy - fajny samochodzik, ale dla kobiety. Kupili auto w 2008 roku, na kilka miesięcy wcześniej zanim ja kupiłem Sporta F1 w salonie PL za podobne pieniądze (różnica w zakupie wynosiła nieco powyżej 5 tys zł w tamtym czasie). Miałem porównanie, oczywiście było to krzywdzące dla Swifta, bo różnica 125km z 1,6ltr silniczka vs. 2ltr prawie 200konny była znaczna. Oczywiście mówimy tutaj o poprzedniku - Clio182, ale jeździłem także takim i wiem że dobre auto. Nie ma czego porównywać, Swift to fajny samochodzik zabaweczka, ugrzecznione pony-GTI, fajne dla kobitki raz jeszcze podkreślam. Natomiast Clio RS to chuligan pełną gębą. Nie ma czego porównywać. Zaletą Swifta: stosunkowo łatwo będzie można znaleźć nieumęczony, salonowy samochodzik, w dodatku nienastręczający problemów i tak stresujących kosztów w eksploatacji.

Clio to taki mały hultaj (szczególnie, że auto którym jeździłem miało bardzo głośny układ wydechowy) i bardzo podoba mi się to w nim (zwinność, wręcz raptowność na dwóch pierwszych biegach a nie głośny wydech). Chyba po prostu przyszedł czas na auto tego typu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kazek
post Sat, 01 Dec 2012 - 12:56
Post #78


User
Dołączył: Fri, 16 November 2012





No i już po jeździe testowej. Niestety wprowadziła tylko zamęt. wink.gif

Auto w środku bardzo sympatyczne, dobrej jakości plastiki, fajne podgrzewane siedzenia - bardzo dobrze trzymające jak na zwykłe fotele. Jazda testowa odbyła się po wąskiej i dosyć krętej lokalnej drodze, zawieszenie spisało się super, dobrze zestrojone, nie za twarde, nie za miękkie. Nie szalałem oczywiście ale czułem że auto dobrze trzyma się drogi i nie giba się - prowadziło się bardzo pewnie (!). Układ kierowniczy precyzyjny, podobnie jak i skrzynia - o wiele lepsza od tej w Clio. Silnik niestety niezbyt mocny, za to kultura pracy i sposób rozwijania mocy bez zarzutu. Nie było jednak tych emocji co przy jeździe Clio. Auto lepiej wyciszone, fajny, cichy seryjny wydech - mnie się to podoba. W sumie na tyle mi się podobało, że CS nie jest już takim pewniakiem. Chyba po prostu kupię to co mi się pierwsze trafi w fajnym stanie. Oba auta mają plusy i minusy, ciężko się zdecydować. Do zapierniczania lepsze Clio. Na co dzień do miasta i od czasu do czasu wyjazd na winkle - Swift. Nie wiem, kurde - nie wiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kazek
post Sat, 08 Dec 2012 - 11:18
Post #79


User
Dołączył: Fri, 16 November 2012





Przepraszam za post pod postem.

Panowie ile trzeba przyszykować na zadbane CS 04-05 i odpowiednio SS 06-07?

Oglądałem dwa Clia (od osób prywatnych), pierwsze zaniedbane, drugie w stanie wręcz agonalnym. Swifta widziałem w super stanie (sprzedał się na drugi dzień), a także dwa z burzliwą przeszłością od handlarzy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Fri, 21 Dec 2012 - 13:52
Post #80


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





Wiadomo że zadbane kosztują więcej.
Ja kupiłem własnie dla żony Clio II ph II RS krajowy, cena o 3tyś wyższa od średniej, ale warto było. Stan świetny.
Więc się da wink.gif


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 13 September 2025 - 01:23