Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> padnięta nowa turbina po 7k km i problem z gwarancją, Peugeot 307 1.6HDI 90KM
mally
post Sat, 03 Nov 2012 - 11:24
Post #21


Super User
Dołączył: Wed, 23 February 2005
Skąd: Radom/Warszawa





Mi jak turbo wymieniali, to pierwsze co padło, to info o wymianie przewodu olejowego. Zakład dał d......y. Wymienił turbo nie sprawdzając i nie proponując wymiany innych podzespołów które w znacznym stopniu mogą wpłynąć na uszkodzenie nowej turbiny.


--------------------
....Fabia RS.....190/400
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 03 Nov 2012 - 11:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Feluke
post Sat, 03 Nov 2012 - 14:06
Post #22


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Sa dwie szkoly:
1. Drozsza - wymieniasz turbine i puszczasz klienta ktory za 20-10000km przyjedzie spowrotem na wymiane gwarancyjna.
2. Tansza - sprawdzasz system olejenia turbiny lub znasz problemy z nim zwiazane, wymieniasz turbine i puszczasz klienta ktory najwyzej wroci na wymiane oleju. wink.gif

Ekspertyza byla do przewidzenia bo jak wyciagneli walek to pewnie byl w kolorze nieba. Jezeli warsztat dalej nie poczuwa sie do odpowiedzialnosci to strzelaja sobie w stope.
Idz do sadu konsumenckiego, rozprawy sa szybkie i w wiekszosci przypadkow wygrywa konsument.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 03 Nov 2012 - 16:39
Post #23


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(kale @ Sat, 03 Nov 2012 - 11:11) *
pytnie do mechaników. Czy jeżeli auto przyjeżdża z padniętą turbiną to pod hasłem naprawa kryję się tylko wymiana turbiny?? Czy sprawdzenie innych elementów jest w tym momencie obligatoryjne czy niekonieczne?? Jaki zakres prac powinien być wykonany w takim przypadku aby naprawa został wykonana "zgodnie ze sztuką"?

zgodnie ze sztuką to trzeba stwierdzić dlaczego stara turbina sie zesrała.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Sat, 03 Nov 2012 - 20:05
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(Feluke @ Sat, 03 Nov 2012 - 15:06) *
Jezeli warsztat dalej nie poczuwa sie do odpowiedzialnosci to strzelaja sobie w stope.
Idz do sadu konsumenckiego, rozprawy sa szybkie i w wiekszosci przypadkow wygrywa konsument.
a dlaczego ma się poczuwać? Klient zlecił wymianę turbosprężarki (i taka usługa pewnie jest na fakturze) i taką usługę wykonał warsztat. Turbosprężarka się popsuła (sama biggrin.gif ), więc pretensje do producenta. Producent twierdzi, że turbosprężarka jest dobra, tylko smarowanie było nieprawidłowe i na pewno klient sam sobie wlał jakiegoś badziewia do silnika... i tak można w nieskończoność odbijać piłeczkę. Polska to chory kraj. Bez rzeczoznawcy, prawnika i sądu się nie obejdzie...

Jak dla mnie pora na zainwestowanie w prawnika. Niech się wypowie, wystosuje odpowiednie pismo (z tym groźnie brzmiącym prawniczym bełkotem). Może poskutkuje wink.gif


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s13owner
post Sat, 03 Nov 2012 - 21:08
Post #25


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012





Zlecił wymiane turbiny, czy oddał auto do naprawy bo cos grzechotało? to nieco zmienia psotać rzeczy...

Oczywiscie Kolega nie powinnien za to bulić ani nawet czekac ale żeby tak to wysżło to będzie się musiał mocno naszarpać.. :/

Polska chory kraj, zgadzam się:/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciapciak
post Sat, 03 Nov 2012 - 22:34
Post #26


Super User
Dołączył: Tue, 16 September 2003
Skąd: wawa





zgodnie z prawem konsumenckim masz od daty złozenia reklamacji 14 dni na odpowiedź
jezeli w tym terminie nie dostaniesz odpowiedzi na swoja reklmację ( nieważne czy odmowa uznania reklmacji , naprawa czy wymiana ) możesz domagać się tego co ci się podoba i może to być zwrot kosztów , tylko jak to w życiu bywa a bardziej naszym wspaniałym kraju będziesz musiał walczyć o to w sądzie

własnie cos takiego przerabiam z jednym meblem w domu


--------------------
www.meganecoupe.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sat, 03 Nov 2012 - 22:39
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





W 1,6 HDI turbinę wymienia się w czasie wypicia kawy i wypalenia fajki po niej ...aż dziw bierze ,że nikt nie zajrzał do przewodu olejowego ......profesjonalne zakłądy które tylko zajmują się regeneracją w karcie gwarancyjnej piszą wyraźnie ...sprawdzić drożność przewodów olejowych ...wyczyścić lub wymienić .
O tym ,ze miskę dolną w tym aucie ściąga się w pare minut nie wspomnę wink.gif
Zgodnie z prawem jeżeli masz fakturę mają czas 14 dni roboczych na naprawę w ramach gwarancji .

3 miesiące ...ta turbina robi rajd na rowerze dookoła świata ?? wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Sun, 04 Nov 2012 - 00:13
Post #28


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





turbina była skutkiem a przyczyną (prawdopodobnie) był przewód zasilania olejem tak jak ktoś pisał wcześniej ...
autor tematu wcale nie musi się znać na motoryzacji po to jedzie do warsztatu i za to płaci żeby auto zostało naprawione a czy to jest naprawa silnika czy tam wymiana żarówki lub sprawdzenie powietrza w kołach powinno być to wykonane jak należy co jest jasne w tym przypadku że warsztat dał ciała a auto powinni naprawić w ramach gwarancji i to bez dyskusji!!!
warsztat sam diagnozował , zamówił turbinę i ją montował
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sun, 04 Nov 2012 - 10:41
Post #29


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(mally @ Sat, 03 Nov 2012 - 00:41) *
Czy w karcie gwarancyjnej masz wyszczególnioną specyfikację paliwa jakie masz stosować? Jeśli nie to za przeproszeniem niech cie cmokną...Ja bym się odwoływał + info o rzeczniku, poproś też o próbki paliwa którego używałeś, no bo przecież w jakiś sposób musieli stwierdzić że było ono niezgodne z zaleceniami...

Kończąc mój wątek w tym temacie - oczywiście tak robię jak piszesz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Thu, 28 Feb 2013 - 19:39
Post #30


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Witam jeszcze raz w tym temacie.
Piszę tutaj bo sprawa dotyczy kolejnej reklamacji.
Mechanik założył klientowi do mastera 2,5dci nowe sprzęgło (najtańsze jakie było - tak klient sobie życzył) i po założeniu nie dało się nawet ruszyć samochodem bo tak ślizgało sprzęgło. Wymienił drugi raz na valeo i problem jak ręką odjął. Założył przy okazji nowe łożysko hydrauliczne.
Zgłosiłem sprzęgło do reklamacji wraz z fakturą za koszty wymiany i dostałem taką odpowiedź:
W nawiązaniu do reklamacji ... ... proszę o dostarczenie kopii paragonu zakupu lub montażu nowej pompy sprzęgła i nowego wysprzęglika ... .... w celu podjęcia dalszych działań reklamacyjnych.
I tu 2 pytania:
1. czy mają w ogóle takie prawo o żądanie wymiany tych rzeczy jak nie taka była przyczyna nie działania sprzęgła (płyn nie wyciekał) - z łożyskiem niema problemu bo było wymienione ale pompa sprzęgła?
2. jak mam im pokazać kopię paragonu skoro w momencie montażu sprzęgła go nie wystawiałem ponieważ firma która kupuje u mnie części bierze zbiorcze faktury na koniec miesiąca.
Z góry dziękuję za pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 01 Mar 2013 - 10:12
Post #31


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





zaczynają kombinować, pozostaje rzecznik praw konsumenta. szkoda że nie chcieli paragonu na nowy pedał sprzęgła.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 01 Mar 2013 - 12:06
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





NA chwilę obecną pisałem do gościa który się tym zajmuje żeby przysłał potwierdzoną procedurę serwisową która nakazuje wymianę tych elementów przy wymianie sprzęgła, oraz wyjaśnienie dlaczego wymagane elementy nie są w komplecie i dlaczego w katalogu sprzedażowym przy zamawianiu części nie widnieje nigdzie informacja o takim wymogu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 15 Mar 2013 - 20:00
Post #33


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Witam ponownie. Piszę odpowiedź a nie edytuje poprzedniej żeby podbić temat do góry.
Dostałem odpowiedź z hurtowni w sprawie reklamacji i odpisali tak:

[/URL]
Do tego przysłali procedurę s sachsa (sprzęgło było HARTowskie) gdzie jest napisane że "zawsze wymieniać komplet sprzęgła (tarczę dociskową, tarczę zabierakową, wyprzęgnik).
Z której strony to ugryźć bo widać że sprzęgło było zwalone skoro uznali bo jakoś nie wierzę w "komercyjne" załatwianie spraw a wypieranie się od kosztów.
Z góry dzięki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kale
post Sun, 20 Apr 2014 - 17:23
Post #34


Rookie
Dołączył: Tue, 25 November 2008





Witam po rocznej przerwie.
Sprawa wygrana. Reasumując: jak oddajesz auto do zakładu który zajmuje się mechanika pojazdową to oni mają wiedzieć albo pozyskać tę wiedzę co i jak zrobić/sprawdzić/wymienić do okoła albo poinformowac klienta o dodatkowych czynnościach. Zasłanianie się tym że oni tylko wymienili sędzie odrzucił. Jeżeli ktoś chciałby wiedzieć coś więcej, uzasadnienie, itd. no napiszcie w temacie postaram się odpowiedzieć.
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim udzielającym się w tym wątku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R2rrr
post Mon, 21 Apr 2014 - 09:43
Post #35


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 December 2003
Skąd: WE





tak, wrzuc skan ekspertyzy, innych dokumentow, opisz jak cala sprawa sie potoczyla..
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 23 June 2025 - 11:37