Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Custom uszczelka pod głowice, Multi Layer Steel MLS
pinin
post Tue, 06 Nov 2012 - 22:54
Post #21


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(kidzio_r5gtt @ Tue, 06 Nov 2012 - 18:35) *
cometic to najprostsza uszczelka MLS z "ostrymi" przetłoczeniami, nie odpuszczana po tłoczeniu itp.

znajdź w nim np takie "wywinięcie" materiału na obwodzie cylindra:
poprawia ono znacznie uszczelnienie



albo owalne przetłoczenie:




takie "cuda" znajdują się w Cosworth'ach i Athenie.


Ok, więc rozumiem, że cometic w przeciwieństwie do seryjnych MLS'ów nadaje się do użycia wiele razy pod warunkiem użycia kleju? Zastanawiam się, czy mogę oem mls'a użyć jeszcze raz z klejem, bo szykuje mi się niedługo zmiana głowicy na taką z większymi kanałami. Niby fabryczna uszczelka kosztuje grosze, ale jak mam po raz kolejny mocować się z idiotą w aso fiata, to mi się odechciewa wink.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 06 Nov 2012 - 22:54
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kidzio_r5gtt
post Wed, 07 Nov 2012 - 07:41
Post #22


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



z założenia żaden MLS nie jest wielorazowy, bo po dokręcaniu jest już płaski i za drugim razem uszczelnienie jest dużo słabsze. klej chroni przed wyciekami wody i oleju.

niektórzy używają nawet okutych miedzią po parę razy...


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s13owner
post Wed, 07 Nov 2012 - 11:54
Post #23


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012





Dokładnie, można spróbować, ale gdzie i na ile to bedzie działać to zależy... U mnie Trzyma bardzo ładnie, mimo że już dawno olałem szlifierzy i planowanie głowic i bloku po 2mm zamiast 0.2 i inne fajne z nimi przejscia- też szpilki które zakładałem były dokręcane z kilka razy, a mimo to wszystko trzyma 1.5b...
Jeśli ktoś sam robi sobie auto i może pozwolić sobie na eksperymenty to proponuje założyć używkę i sprawdzić samemu-ktoś to musi robić w imie nauki wink.gif Tylko jak się zdecydujesz to pamietej o tym uszczelniaczu i o bardzo dokladnym wyczyszczeniu uszczelki-również między warstwami.

Faktycznie Cometic nie ma zaokrągleń krawędzi ani przy cylindrach ani przy kanałach i np do sr20det ludzie go odradzają a doradzają własnie coswortha, ale któż to wie na ile te rady są oparte na fuckupach cometica a na ile na domniemaniach...

Jeszcze wazna sprawa to żeby powierzchnia bloku/głowicy miała jak najbardzije gładką fakturę pod uszczelkę metalową, chociaż mi spalnowli blok chyba płytą chodnikową a mimo to cometic trzymał(teraz już mam inny blok a uszczelka ta sama xD ).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Shouphas
post Wed, 21 Nov 2012 - 23:15
Post #24


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 March 2005
Skąd: Witten/Radzionków





CYTAT(taquito @ Tue, 06 Nov 2012 - 10:24) *
Loctite 3020 polecam wszystkim odprezajacym przez "kanapke" z dwóch stalowych UPG i przekladki z nierdzewki. Te 3 elementy praktycznie sie nie poddaja przy dokrecaniu wiec najmniejsza niedoskonalosc na bloku lub glowicy powodowala mikro wycieki. Obecnie zmieniajac z 2 na 3 mm przekaldke z nierdzewki i uzyciu Loctite 3020 jest sucho. Ten spray po niedlugim czasie robi sie twarda uszczelniajaca masa.

Wiem, ze ameryki nie odkrylem ale moze komus sie przyda.


Tak samo dziala stary polski hermetyk i kosztuje chyba 8zl ;]


--------------------
Poprostu Szołpas ;)
Polska mysl techniczna na niemieckiej autobanie ...
176b9000 + td04 ^ 0,8 bara - stage 1 ;]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
snafu
post Thu, 22 Nov 2012 - 08:38
Post #25


Frequent User
Dołączył: Tue, 09 December 2008
Skąd: OSTRZESZÓW





CYTAT(Shouphas @ Wed, 21 Nov 2012 - 23:15) *
Tak samo dziala stary polski hermetyk i kosztuje chyba 8zl ;]


dokładnie smile.gif kiedyś jak zaturbiłem swoją Micre K10 1,2 to w ciągu jednego tygodnia wymieniłem z 5 uszczelek pod głowicą, ostatnią najtańszą uszczelkę dałem na hermetyk i jeździła już do końca żywota auta smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Thu, 22 Nov 2012 - 16:43
Post #26


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





a jaki to dokladnie specyfik?


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Thu, 22 Nov 2012 - 18:26
Post #27


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





Pewnie o to chodzi
http://allegro.pl/hermetyk-srodek-do-uszcz...2810216017.html


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Tue, 02 Apr 2013 - 14:53
Post #28


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





A ktoś używał Loctite 5972 do wzmocnienia uszczelki głowicy?
Chcę kupić Loctite 3020 ale jest nie do zdobycia od kilku tygodni a wiekowy dystrybutor loctite mi opowiada, że ten 5972 też z powodzeniem da radę i kiedyś brali go na potęgę do seryjnie słabej uszczelki głowicy w starach, itp.
http://www.loctite-kleje.pl/Loctite+5972-2...42273)_t920.htm
"...Odporny na oleje, smary, paliwa i chemikalia (...) Wytrzymuje ciśnienia do 34 MPa..."
http://www.loctite-kleje.pl/sg_obrazki_/00...0_zalac_001.pdf
"...Zachowuje ona giętkość i elastyczność i służy do uszczelniania kołnierzy, złączy gwinto-wych i kształtek w temperaturach -45oC do +315oC. Można ją skutecznie stosować na powierzchnie z korka, papieru, tworzyw sztucznych i metalu..."


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Tue, 02 Apr 2013 - 15:34
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





te 315 stopni to nie za mało?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Tue, 02 Apr 2013 - 16:52
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Ogólnie polecany loctite 3020 ma odporność na temperaturę do 200oC
http://www.loctite.co.uk/cps/rde/xchg/henk...=1000000IX53020

Natomiast Permatex Copper Spray Gasket - miedź uszczelniająca wysokotemperaturowa do 260°C. Ktoś się orientuje czy ta miedz nadaje się do uszczelek nie metalowych?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paww99
post Wed, 17 Apr 2013 - 06:35
Post #31


Super User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Olsztyn





Witam!

Potrzebuje dorobić customową uszczelkę, a że nie uśmiecha mi się ściaganie zza wielkiej wody, bo niestety budżet ograniczony, chce wyciąć na laserze albo wodzie uszczelki z nierdzewki/alu, użyć kleju i cieszyć się jazdą.
Uszczelka musi mieć możliwosć skręcania z inną uszczelką tak jakby "w powietrzu" żeby zasłonić otwory bloku V- OVH, stąd wymóg uszczelki z litej blachy.
Teraz pytanie, znalazłem info na angielskim forum, że użyto "fire copper rings". Nie ma żadnego foto, ale domyślam się że ten "ring" jest tyćkę grubszy od blachy która jest uszczelką i się doprasowuje wokół cylindrów i uszczelnia mikro pory(jest tylko fota jak brakuje paru milimetrów uszczelki wokół cylindra). Tak by było logicznie. Tylko czy ma to sens?

I skąd dorwać takie pierścienie z miedzi gotowe? Ma ktoś pomysł może? Czy wyciąć sobie po prostu?


Pozdrawiam


--------------------
Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm.
Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek
Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Wed, 17 Apr 2013 - 08:48
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



trochę niedokładnie przeczytałeś - Fire cooper rings to takie coś:



nie są miedziane... i dobrze zrobiona taka uszczelka jest droższa niż MLS


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Wed, 17 Apr 2013 - 09:14
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





piramidki. zobacz mój patent.


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Wed, 17 Apr 2013 - 10:01
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Tak przy okazji tego tematu mam pytanie:
- Czy wkleja się śruby do głowicy (nie szpilki)?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Al Ed Upek
post Wed, 17 Apr 2013 - 17:47
Post #35


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





Nie. Przed wkręceniem posmaruj gwinty i łepetynki miedzią, czy co tam będzie w zestawie.


--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Fri, 19 Apr 2013 - 13:47
Post #36


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Po dogłębnej analizie katalogów u dealera potwierdziło się, że loctite 5972 jest dedykowany przez producenta do uszczelki pod głowicę i zastosowałem go w swoim bolidzie.





--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paww99
post Mon, 22 Apr 2013 - 13:50
Post #37


Super User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Olsztyn





Hmm, w google znalazłem parę takich fot...
http://www.corvairunderground.com/govair/copper.htg/hg-1.jpg


--------------------
Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm.
Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek
Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bc30se
post Tue, 09 Feb 2016 - 09:58
Post #38


Frequent User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





Panowie pozwolę sobie odświerzyć kotleta... w Polsce już z łatwością można dostać przytaczane produkty, zarówno jak Permatex jak i loctite, składam sinlik który jest wybredny jeśli chodzi o uszczelki. Ostatecznie warto psiknąć?


--------------------
Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Tue, 09 Feb 2016 - 12:59
Post #39


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





CYTAT(bc30se @ Tue, 09 Feb 2016 - 09:58) *
Panowie pozwolę sobie odświerzyć kotleta... w Polsce już z łatwością można dostać przytaczane produkty, zarówno jak Permatex jak i loctite, składam sinlik który jest wybredny jeśli chodzi o uszczelki. Ostatecznie warto psiknąć?

warto. ale wszystko zalezy na co . ja uzywam permatexa tylko pod piramidki. Robilem tez bez i tez ok bylo wszystko. To są dodatki tak naprwade, nic nie zastapi przemyslanej uszczelki / piramidek / i najlepszej jakosci szpilek


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bc30se
post Tue, 09 Feb 2016 - 15:11
Post #40


Frequent User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





Ja chce do zwykłego silnika tak po prostu żeby było pewniej.. to pewnie da radę, czy permatex się klei jak już się położy go na uszczelce?


--------------------
Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 15:17