![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
cometic to najprostsza uszczelka MLS z "ostrymi" przetłoczeniami, nie odpuszczana po tłoczeniu itp. znajdź w nim np takie "wywinięcie" materiału na obwodzie cylindra: poprawia ono znacznie uszczelnienie ![]() albo owalne przetłoczenie: ![]() ![]() takie "cuda" znajdują się w Cosworth'ach i Athenie. Ok, więc rozumiem, że cometic w przeciwieństwie do seryjnych MLS'ów nadaje się do użycia wiele razy pod warunkiem użycia kleju? Zastanawiam się, czy mogę oem mls'a użyć jeszcze raz z klejem, bo szykuje mi się niedługo zmiana głowicy na taką z większymi kanałami. Niby fabryczna uszczelka kosztuje grosze, ale jak mam po raz kolejny mocować się z idiotą w aso fiata, to mi się odechciewa ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
z założenia żaden MLS nie jest wielorazowy, bo po dokręcaniu jest już płaski i za drugim razem uszczelnienie jest dużo słabsze. klej chroni przed wyciekami wody i oleju.
niektórzy używają nawet okutych miedzią po parę razy... -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Super User Dołączył: Tue, 03 January 2012 ![]() |
Dokładnie, można spróbować, ale gdzie i na ile to bedzie działać to zależy... U mnie Trzyma bardzo ładnie, mimo że już dawno olałem szlifierzy i planowanie głowic i bloku po 2mm zamiast 0.2 i inne fajne z nimi przejscia- też szpilki które zakładałem były dokręcane z kilka razy, a mimo to wszystko trzyma 1.5b...
Jeśli ktoś sam robi sobie auto i może pozwolić sobie na eksperymenty to proponuje założyć używkę i sprawdzić samemu-ktoś to musi robić w imie nauki ![]() Faktycznie Cometic nie ma zaokrągleń krawędzi ani przy cylindrach ani przy kanałach i np do sr20det ludzie go odradzają a doradzają własnie coswortha, ale któż to wie na ile te rady są oparte na fuckupach cometica a na ile na domniemaniach... Jeszcze wazna sprawa to żeby powierzchnia bloku/głowicy miała jak najbardzije gładką fakturę pod uszczelkę metalową, chociaż mi spalnowli blok chyba płytą chodnikową a mimo to cometic trzymał(teraz już mam inny blok a uszczelka ta sama xD ). |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 06 March 2005 Skąd: Witten/Radzionków ![]() |
Loctite 3020 polecam wszystkim odprezajacym przez "kanapke" z dwóch stalowych UPG i przekladki z nierdzewki. Te 3 elementy praktycznie sie nie poddaja przy dokrecaniu wiec najmniejsza niedoskonalosc na bloku lub glowicy powodowala mikro wycieki. Obecnie zmieniajac z 2 na 3 mm przekaldke z nierdzewki i uzyciu Loctite 3020 jest sucho. Ten spray po niedlugim czasie robi sie twarda uszczelniajaca masa. Wiem, ze ameryki nie odkrylem ale moze komus sie przyda. Tak samo dziala stary polski hermetyk i kosztuje chyba 8zl ;] -------------------- Poprostu Szołpas ;)
Polska mysl techniczna na niemieckiej autobanie ... 176b9000 + td04 ^ 0,8 bara - stage 1 ;] |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 December 2008 Skąd: OSTRZESZÓW ![]() |
Tak samo dziala stary polski hermetyk i kosztuje chyba 8zl ;] dokładnie ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
a jaki to dokladnie specyfik?
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Pewnie o to chodzi
http://allegro.pl/hermetyk-srodek-do-uszcz...2810216017.html -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
A ktoś używał Loctite 5972 do wzmocnienia uszczelki głowicy?
Chcę kupić Loctite 3020 ale jest nie do zdobycia od kilku tygodni a wiekowy dystrybutor loctite mi opowiada, że ten 5972 też z powodzeniem da radę i kiedyś brali go na potęgę do seryjnie słabej uszczelki głowicy w starach, itp. http://www.loctite-kleje.pl/Loctite+5972-2...42273)_t920.htm "...Odporny na oleje, smary, paliwa i chemikalia (...) Wytrzymuje ciśnienia do 34 MPa..." http://www.loctite-kleje.pl/sg_obrazki_/00...0_zalac_001.pdf "...Zachowuje ona giętkość i elastyczność i służy do uszczelniania kołnierzy, złączy gwinto-wych i kształtek w temperaturach -45oC do +315oC. Można ją skutecznie stosować na powierzchnie z korka, papieru, tworzyw sztucznych i metalu..." -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
te 315 stopni to nie za mało?
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Ogólnie polecany loctite 3020 ma odporność na temperaturę do 200oC
http://www.loctite.co.uk/cps/rde/xchg/henk...=1000000IX53020 Natomiast Permatex Copper Spray Gasket - miedź uszczelniająca wysokotemperaturowa do 260°C. Ktoś się orientuje czy ta miedz nadaje się do uszczelek nie metalowych? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 10 January 2010 Skąd: Olsztyn ![]() |
Witam!
Potrzebuje dorobić customową uszczelkę, a że nie uśmiecha mi się ściaganie zza wielkiej wody, bo niestety budżet ograniczony, chce wyciąć na laserze albo wodzie uszczelki z nierdzewki/alu, użyć kleju i cieszyć się jazdą. Uszczelka musi mieć możliwosć skręcania z inną uszczelką tak jakby "w powietrzu" żeby zasłonić otwory bloku V- OVH, stąd wymóg uszczelki z litej blachy. Teraz pytanie, znalazłem info na angielskim forum, że użyto "fire copper rings". Nie ma żadnego foto, ale domyślam się że ten "ring" jest tyćkę grubszy od blachy która jest uszczelką i się doprasowuje wokół cylindrów i uszczelnia mikro pory(jest tylko fota jak brakuje paru milimetrów uszczelki wokół cylindra). Tak by było logicznie. Tylko czy ma to sens? I skąd dorwać takie pierścienie z miedzi gotowe? Ma ktoś pomysł może? Czy wyciąć sobie po prostu? Pozdrawiam -------------------- Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm. Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne.... |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
trochę niedokładnie przeczytałeś - Fire cooper rings to takie coś:
![]() nie są miedziane... i dobrze zrobiona taka uszczelka jest droższa niż MLS -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
piramidki. zobacz mój patent.
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak przy okazji tego tematu mam pytanie:
- Czy wkleja się śruby do głowicy (nie szpilki)? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
Nie. Przed wkręceniem posmaruj gwinty i łepetynki miedzią, czy co tam będzie w zestawie.
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Po dogłębnej analizie katalogów u dealera potwierdziło się, że loctite 5972 jest dedykowany przez producenta do uszczelki pod głowicę i zastosowałem go w swoim bolidzie.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 10 January 2010 Skąd: Olsztyn ![]() |
Hmm, w google znalazłem parę takich fot...
http://www.corvairunderground.com/govair/copper.htg/hg-1.jpg ![]() -------------------- Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm. Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne.... |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
Panowie pozwolę sobie odświerzyć kotleta... w Polsce już z łatwością można dostać przytaczane produkty, zarówno jak Permatex jak i loctite, składam sinlik który jest wybredny jeśli chodzi o uszczelki. Ostatecznie warto psiknąć?
-------------------- Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
Panowie pozwolę sobie odświerzyć kotleta... w Polsce już z łatwością można dostać przytaczane produkty, zarówno jak Permatex jak i loctite, składam sinlik który jest wybredny jeśli chodzi o uszczelki. Ostatecznie warto psiknąć? warto. ale wszystko zalezy na co . ja uzywam permatexa tylko pod piramidki. Robilem tez bez i tez ok bylo wszystko. To są dodatki tak naprwade, nic nie zastapi przemyslanej uszczelki / piramidek / i najlepszej jakosci szpilek -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
Ja chce do zwykłego silnika tak po prostu żeby było pewniej.. to pewnie da radę, czy permatex się klei jak już się położy go na uszczelce?
-------------------- Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 15:17 |