![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
na stronie p. Grabowskiego grabowski.com.pl (ktory rowniez jest autorem powyzszego tekstu) jest to przejrzysciej napisane. Generalnie potrzebny Ci jest wartość kąta mierzona od zamkniecia zaworu wydechowego do zamkniecia zaworu dolotowego.
Pozdr -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: Tarnów ![]() |
Dzięki, poczytałem już o tym na stronie p. Grabowskiego. Rozjaśniło mi to nieco sytuacje. Mam tylko "problem" z tym kątem... Jestem w stanie go sam w jakiś prosty (bez stanowiska pomiarowego) sposób zmierzyć mając wałek w ręce? Akurat tak się składa że wymieniam popychacze na nowe i mam wszystko rozebrane.
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
To ja jeszcze zapytam, czy auto z DSG też nie hamuje silnikiem? rottie nie podał jaki ma automat ![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: Tarnów ![]() |
Jest to wykonalne(opisane na stronie p. Grabowskiego) ale za dużo kombinacji, poskładam rozrząd i sobie zmierzę. Wystarczy podziałka kontowa na wale i czujnik zegarowy żeby zmierzyć kiedy zawory są zamknięte ?
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
tak, takie info powinieneś miec od producenta walka, a nie kombinować samemu...
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
User Dołączył: Sat, 02 January 2010 ![]() |
Wpływ różnych długośći runnerów na moc tylko że po angielsku
![]() http://forums.neons.org/viewtopic.php?f=8&t=294784 |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Wpływ różnych długośći runnerów na moc tylko że po angielsku ![]() http://forums.neons.org/viewtopic.php?f=8&t=294784 No dobra, ale tutaj chodzi o co innego. Większość wie czym skutkuje wydłużanie/skracanie WSZYSTKICH kanałów. Problem leży w tym, że nie wiadomo w 100% w jakim celu producent wymyślił sobie, że na jedną parę cylindrów założy długie, a na drugą parę krótkie trąbki. -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: SKL/Cz-wa ![]() |
wg mnie bardzo prawdopodobne jest to, że wynika to np z różnej geometrii boxa o czym była mowa wcześniej ale też może trzeba poszukać dalej i zobaczyć jak wygląda wydech a że ma to związek pisze np p.Grabowski na stronie która była przytoczona
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Roznej dlugosci trabki to takze patent stosowany w niektorych projektach do dragu na bazie hondowskiego K20. Widuje sie czasem odsloniete trabki gdzie wewnetrzne sa dluzsze, a zewnetrzne krotsze i tutaj nie ma to nic wspolnego z boxem, bo itb jest calkowicie odsloniete.
Uprzedzajac pytanie - nie mam bladego pojecia dlaczego tak, a nie inaczej ![]() |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
chodzi o odseparowanie takie jak w twinscrool , fazy suwu ssania poszczególnych cylindrów nachodzą na siebie , i tak np przy zaplonie 1342 , podczas suwu ssania 2cylindra zaczyna sie suw ssania 1cylindra , jesli trąbki sa blisko siebie i na tych samych wysokosciach to cylinder 2 bedzie zabierał czesc powietrza cylindrowi 1 który zaczyna suw ssania
jesli umiescimy jedna trabke wyzej to bedzie ona miala mniejszy wplyw na sasiednią wiadomo ze cylindry 1z4 i 2z3 sa w przeciwległych fazach dlatego niemaja na siebie wplywu wiec wysuwa sie trąbki tak aby 2cylinder niemial wplywy na 1 , a 3 cylinder niemial wpływu na 4 |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: Tarnów ![]() |
Koledzy, zmierzyłem sobie kąt na wale, policzyłem długość dolotu. Wychodzi mi, że potrzebuje (dla pierwszego odbicia) 81,5cm. Więc drugie to 40,75cm co już jestem w stanie uzyskać. I teraz mam pytanie:
Ważna jest tylko długość od zaworu do końca trąbki czy wziąć pod uwagę tez długość airboxa i rury doprowadzającej do niego powietrze (Zakończonej stożkiem)? Chodzi mi o to czy kombinować żeby do końca trąbki było 40,75cm a do stożka 81,5cm czy nie ma sensu ? |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Nie ma sensu.
-------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 Skąd: Stockport ![]() |
Odgrzebywanie kotleta...
Chciałbym wiedzieć jak sie skończyła ta historia bo sam właśnie zamontowałem identyczne przepustnice i trąbki - jakie wyniki były po hamowni? czy było sęs i czy pojawiły sie inne trąbki? Pytam bo 8go jestem umowiony na strojenie wiec jak by co jeszcze mam czas na pokombinowanie odrobine. A i jak z tymi odbiciami - mi na chwile obecną wychodzi 3cie odbicie na 7250obr (z założenia silnik ma chodzić do 9000) jaka dóża jest roznica miedzy 1,2 a 3 odbiciem fali - ma to jakieś przełożenie na faktyczną moc czy jak? -------------------- [topic="moj projekt"]http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=103024&view=findpost&p=1012336[/topic]
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 00:58 |