![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
Noi Ledziu wykrakałes: Zdjąłem pokrywę i nie mogłem uwierzyć co widzę: krzywki od liftu wytarte -0.5mm, rockery z 1mm, zawór urwany na górze - na szczęście nic więcej się nie uszkodziło. Wiedziałem, że powyżej 100tys. trzeba zajrzeć kontrolnie do wałków w 2ZZ , ale nie po udokumentowanych 60tys. Co się okazało... to wada fabryczna w silnikach 05' i co 30tys. km trzeba zaglądać do wałków. Jeżeli na rockerach jest więcej niż 2.5mm wytarcia na szerokości trzeba natychmiast wymieniać wałki + rockery - w tym egzemplarzu było 5mm. Części konkretne już w drodze - dla nie zadowolonych z przebiegu momentu na górze teraz powinno być lepiej na lepszych wałkach ![]() wrócimy za 2-3tyg. z nowymi wieściami i kreskami Pozdrawiam -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Na forum Corolli była akcja na ten temat. Wszyscy posiadacze TSów w dużych i małych przebiegach jechali na sprawdzenie wałków. Była zmasowana akcja ale KAŻDY nawet totalny laik o tym wiedział.
Wszystko to seria wolnossak. I nie zależnie od przebiegu po sprawdzeniu wałków było dobrze albo źle. To jest specyfika tego silnika. Nie było do końca z tego co pamiętam związku z rocznikami. IMO ktoś kto przy tym grzebie powinien jednak takie rzeczy wiedzieć. Już bez przesady z inspekcją dołu. To chore. Ale dekiel, przy ustawianiu luzów przed turbieniem pasuje ściągnąć. |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
User Dołączył: Wed, 15 August 2007 ![]() |
Szczegolnie że przy tkich luzach silnik klekocze jak diesel.
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
No właśnie nie klekotał i pracował idealnie - luzy sprawdzałem po awarii i były książkowe
Styku robiłem tych silników 2zz z kilkanaście - mowa o samej regulacji zaworów. Były to silniki grubo po 100tys.km i w żadnym egzemplarzu nie widziałem w takim stanie wałków co prawda wszystkie były przed 05' ten "rodzynek" był pierwszy... Wiem powinienem wszystko sprawdzić rozebrać, generalny przegląd silnika zrobić to co się nie nadaje wymienić, ale kto za to zapłaci - wiadomo jaka jest rzeczywistość... -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Czyli koszt ściągnięcia pokrywy zaworowej idzie w tysiące pln.
Zapytam jeszcze raz, łopatologicznie. Czy przy turbieniu silnika się nie reguluje zaworów, albo przynajmniej nie sprawdza luzów? |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
Co prawda w 2ZZ jest troszkę tańsza regulacja, ale w 1zz robi się cena ponad 1600zł.
Zakładałem, że silnik jest w bardzo dobrej kondycji - tu się grubo pomyliłem... Był świeżo po przeglądach w ASO ![]() -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
User Dołączył: Wed, 15 August 2007 ![]() |
zdjęcie pokrywy i sprawdzenie luzów to 1600zł?
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
Czytaj ze zrozumieniem co napisałem
-------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
User Dołączył: Wed, 15 August 2007 ![]() |
zatem nie bardzo rozumiesz co piszesz. Pytanie było o ściągnięcie pokrywy i sprawdzenie luzów a Ty wyjeżdżasz z astronomicznymi kwotami za wymianę 16 płytek albo szklanek.
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Ten silnik jest niesamowicie popieprzony tak generalnie
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
zatem nie bardzo rozumiesz co piszesz. Pytanie było o ściągnięcie pokrywy i sprawdzenie luzów a Ty wyjeżdżasz z astronomicznymi kwotami za wymianę 16 płytek albo szklanek. To mało jeszcze wiesz o tych silnikach - dalej piszę żebyś czytał ze zrozumieniem , nie pisał bzdur i zaśmiecał tematu -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
User Dołączył: Wed, 15 August 2007 ![]() |
widzisz, szklanka kosztuje 106zł i jak wymienia się dwie czy trzy to święto lasu bo nie szklanki się wycierają
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Wcale nie uważam, że ten silnik ma coś mocno skopanego. Ot bywają różne sztuki.
Najczęściej silniki te psują się przez właścicieli, którzy je traktują jak każdą inną jednostkę. A to nie jest TDI. Najczęściej zakatowane 2zz to jest zajechanie pompy oleju przy zmianie biegów albo jak w USA ponoć wymianie kółka głównego na aluminiowe. Lub zatarcie przez niedopilnowanie stanu oleju. I jedno i drugie wynika z rodzaju silnika a nie z jego wadliwej konstrukcji. W Hondach dla przykładu trzeba wymieniać sprężynki zaworowe już kręcąc lekko powyżej serii. 4age do 9500 obrotów może jeździć na seryjnych i się nie odklejają. Tak uściślając zaglądnięcie pod dekiel a nie regulacja która przy wytartych wałkach i rockerach nic nie zmieni IMO powinno kosztować 200 pln. I to jeśli zakładamy nową uszczelkę. Co niby jest zgodne ze sztuką ale często w Toyotach przynajmniej zakłada się starą. Wniosek dla mnie jako dla klienta jest taki, że niestety nie można oczekiwać, że każdy wie wszystko. I wszystko tak naprawdę rozchodzi się o reakcję firmy, która to ogarnia. Bo człowiek jest omylny i tyle. |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 30 October 2010 Skąd: W-wa ![]() |
Witam.Spróbuję dorzucić swoje 3 grosze do dyskusji.Mój Lotus /2ZZ/ma założony przeze mnie kompr.Eaton MP62/silnik seria/bez intercoolera,ale z wtryskiem
metanolu przed kompresorem/mówia niektórzy że zniszczy powłokę teflonową,ale fuck it/ Dla mnie największym problemem jest ECU/obecnie mało precyzyjny reflash made in usa/.Pewnie będzie świnia, jak zmienie zimą kółko napędowe na 75 mm. Do tej pory ciśnienie doładow.było ponizej 0,5 bara, ale są silniki z seryjnymi bebechami które wytrzymują cały sezon wyścigowy /powyżej 320 KM/ 2ZZ moze najtrwalszy nie jest ,ale nowe kompresory TVS z racji większej sprawności potrafią wyprodukować wystarczającą moc. Niestety koszt takiego setupu jest dużo większy niż turbo. -------------------- 06 Elise (Rotrex)
05 Elise (Eaton) sold 92 suz.dr350 03 wrx hybrid/sold |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Tak jak ze starymi Eatonami trzeba polować na rynku wtórnym tak też będzie z TVSami.
Dlaczego chcesz świnić taki motor? Przecież można sporo poprawić jeśli masz kontrolę nad fazami i liftem. Autronic, AEM albo jakieś inne SA z dobrym programem powinno wycisnąć z tego silnika sporo więcej, bo płynna kontrola wałków powoduje, że możesz uciec z dynamiczną kompresją. Fakt, że nie łatwe ale nie że się nie da. Ile teraz wycisnąłeś z tego silnika? |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 30 October 2010 Skąd: W-wa ![]() |
Do tej pory nie sprawdzałem auta na hamowni/obecnie stoi na kołkach i czeka na wiosnę/Miałem za punkt odniesienia tylko osiągi odczuwane przed założeniem
kompresora.Wyrazny wzrost momentu obrotowego od samego dołu.Inni przy takim setupie osiagaja ok 250 KM. Największą przeszkodą jest ECU i nie zabardzo chcę inwestowac w SA .Na LOTUSTALK ludzie korzystają z seryjnych ECU albo EFI do których dostępne są gotowe mapy co jest dużym ułatwieniem./zwłaszcza dla kogos jak ja niezbyt mocnego w elektronice/ Zobaczę jak zmieni się AFR/mam wskażnnik na stałę/po założeniu mniejszego kółka kompresora.Może dowalę też więcej metanolu. Myslałem o zastosow.EMU,ale zaczynanie od zera trochę mnie przeraża. -------------------- 06 Elise (Rotrex)
05 Elise (Eaton) sold 92 suz.dr350 03 wrx hybrid/sold |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
IMO marnotrawstwo możliwości silnika przez nieadekwatną elektronikę. Zmiana miejsca liftu w Hondach o 500 obrotów w dół daje mierzalne poprawy przyspieszeń. Operując wałkiem możesz też bardzo wypłaszczyć wykres momentu co w zakręcie jest więcej niż potrzebne w aucie RWD. Do tego wypłaszczasz moment odpalania liftu który co prawda Eaton powinien mocno zniwelować ale jednak przydaje się taka opcja. Do tego 2zz do kręcenia się do 9500 prawdopodobnie wymaga jedynie założenia lekkich zaworów i talerzyków tytanowych. Nawet chyba nie trzeba sprężynek. Masz na każdym biegu praktycznie 1500 obrotów więcej. Oczywiście trzeba wałka, który spowoduje, że jest sens. Ale na seryjnym ECU zdaje mnie się jest to do zrobienia bardzo trudne. A SA nie ma takich ograniczeń. Twoje pieniądze zrobisz co chcesz.
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Elektronika do Lotusa to nie taka prosta sprawa - tam jest autorski komp Lotusa, zupelnie inny niz w Toyotach. Rozwiazania posrednie w zasadzie nie istnieja - albo swinia albo pelny standalone, z tym ze nie ma gotowych wiazek pod AEMa czy Autronica, trzeba rzezbic. Standalone P&P obslugujacy wszystko w tym silniku kosztuje w Stanach prawie 3kUSD, w UK jeszcze drozej.
Aczkolwiek znajac pewne historie z kompresowania 2zz w Lotusach tez bym na elektronice nie oszczedzal. Ten silnik bynajmniej pancerny nie jest... -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 September 2011 Skąd: W-wa ![]() |
Dokładnie Kras tak jak piszesz... tylko zapomniałeś dodać jeszcze ile RZETELNE strojenie od podstaw takiego np:AEM-a kosztuje
![]() Tylu jest tu zwolenników montażu kompresorów do seryjnego, słabszego konstrukcyjnie silnika. Zastanawia mnie tylko jedno... ile tak naprawdę w praktyce musi taki 2ZZ z kompresorem wyprodukować koni, żeby na wale było powiedzmy 300KM. Czy będzie ten silnik produkował w rzeczywistości 315KM czy powiedzmy 330-40KM - znam wykresy obciążeń Eatonów ![]() Przy turbo to dodatkowe obciążenie silnika jest pomijalne |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Dokładnie Kras tak jak piszesz... tylko zapomniałeś dodać jeszcze ile RZETELNE strojenie od podstaw takiego np:AEM-a kosztuje ![]() No niemalo kosztuje ![]() Przy turbo to dodatkowe obciążenie silnika jest pomijalne W Toyotach ok, w Lotusie turbo mi jakos w ogole nie pasuje. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 16:27 |