Shoutbox 0 nowych PW 


10 Stron V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Turbo/kompresor do 2zz-ge
CELICA FAN
post Fri, 07 Dec 2012 - 16:32
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Thu, 23 February 2006
Skąd: Kraków





Zależy do czego ma być auto? Ulica czy np krete polskie tory?


--------------------
Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 07 Dec 2012 - 16:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
g.mario
post Fri, 07 Dec 2012 - 17:44
Post #22


Frequent User
Dołączył: Thu, 25 March 2010





do killowania spod świateł wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Fri, 07 Dec 2012 - 18:40
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





Sądzę że na ta chwilę nie ma co debatować czy lepiej pojedzie 270km czy 300km bo jak juz jest pałer to trzeba popracować nad zawiasem, heblem, felgą, LSD. Jak sie tego nie zrobi to może mieć i 500 będzie tylko różnica w długości kresek na asfalcie.
Ta moc która jest już teraz sądzę że jak na FWD o dosyć niskiej masie i takiej sobie skrzynce jest wystarczająca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtasgt4
post Fri, 07 Dec 2012 - 19:35
Post #24


User
Dołączył: Wed, 15 August 2007





Ciekawi mnie tylko czemu tak mało mocy wyszło.
My mamy klienta z TS'em na turbo w styczniu to będzie można porównac wyniki.
Przy tym doładowaniu powinienes uzyskac 300-320 koni. Tyle uzyskują w lotusach na swiecie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Fri, 07 Dec 2012 - 23:23
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





Nie chcę ryzykować klient chciał 250KM dołożyłem mu od siebie +20KM - auto ma być na co dzień i jeździć bezawaryjnie. Mam zasadę że do silnika, który modyfikuję pierwszy raz podchodzę ostrożnie...
.
Panowie pamiętajcie, że to auto waży ok.1100-1150kg i przy tych mocach przyspiesza jak 350konny Focus RS ważący 1470kg

CYTAT(wojtasgt4 @ Fri, 07 Dec 2012 - 19:35) *
Przy tym doładowaniu powinienes uzyskac 300-320 koni. Tyle uzyskują w lotusach na swiecie.


biggrin.gif na świecie uzyskują z tego silnika ponad 800KM - nie tylko doładowanie jest wyznacznikiem uzyskanej mocy ale wiele innych rzeczy... wink.gif


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Sat, 08 Dec 2012 - 13:35
Post #26


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Dokładnie to jest tak że wynik wykresu to średnia pomiędzy mapą danego kompresora a wykresem silnika.

Turbo z wykresu na Monkey Wrench to dobrej jakości turbina na kulach. To nie pada w tym silniku u góry a ten silnik właśnie powyżej 6500 ma dość sporego kopa.
Kompresor akurat z tego wykresu traci w tym miejscu na wydajności i dlatego ten wykres jest prawie linią prostą.
Jeśli popatrzymy na taki wykres:


To już inaczej to wygląda. To jest starszy Eaton, który sporo traci wydajności wraz z obrotami. Przekłada się to na to, że jeśli kręci się go tylko do np. 5000 to zje 5 hp. a jak ponad 10000 to potrafi zjeść 25 hp. Ale przy tej charakterystyce jaką ma 2zz jest to całkiem ciekawe połączenie.

Jak ktoś chce górę kupuje ASA supercharger albo Rotrexa. Do wyboru do koloru.

Przyznaję że spod świateł góra jest ważniejsza. Ale na track day nabiera większego znaczenia reakcja na gaz i liniowość wykresu.

Oto zestawienia które mówią więcej niż 1000 słów.






Ten ostatni graf to tylko jeśli kupujemy całe nowe zestawy z wieloma przydasiami. Eatona na Allegro da się wyrwać za 500 pln. Więc to np. na ulicę przy całkowitej pancerności kompresorów najtańsza opcja.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Sat, 08 Dec 2012 - 19:14
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





fajne porównanie dwóch charakterystyk silników 1.8 w celicach VIIgen. - jedyne co mają wspólnego ze sobą to pojemność wink.gif


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KingSoft
post Mon, 10 Dec 2012 - 10:09
Post #28


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 November 2010
Skąd: Stary Sącz





Bartek chyba zgodzisz się ze mną, że 800hp na org aluminiowym bloku jest raczej nie do uzyskania w 2ZZ-GE. A to że Monkey się chwalą to całej prawdy nie ujawnią.
Obecnie rozkminiam 2zz-ge z turbo, silnik kończy sie robić. I robie to na max 320km oraz 300Nm, żeby było bezawaryjnie.
Silnik bardzo fajny szkoda tylko, że słaby wytrzymałościowo. Dlatego też wzmacniamy go mocniejszymi korbami(seryjne są mocne) ze względu na zastosowanie innego tłoka, panewkami ACL oraz Dartonami.

Fajne wyniki Bartku z 1ZZ i 2zz smile.gif


--------------------
podpisy komercyjne tylko dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Mon, 10 Dec 2012 - 11:08
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





Pewnie że nie ujawniają wink.gif

Wytrzyma bez problemu te 320KM długo i bezawaryjnie - mój osobisty silnik co prawda 1ZZ jeździ już z 9lat na 300KM 380Nm, a katuje go już trzeci właściciel i dartonów nie ma tylko zamknąłem blok + zestaw obowiązkowy.
Ten silnik pokaże dopiero w Mr2 co potrafi jedną taką wypuściłem na 300KM z 1ZZ, a z 2ZZ będzie jeszcze lepiej wink.gif

Powodzenia w projekcie - trzymam kciuki
Jak coś to wal na PW wink.gif


Pozdrawiam


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Mon, 10 Dec 2012 - 14:31
Post #30


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Chcę w końcu zobaczyć jak jeździ ta MRka z Kingsoftu. Działajcie Panowie.

800 hp Celica z Monkey Wrench to pojazd zbudowany z myślą o biciu rekordu prędkości. Na pewno taki silnik ma nieco inne warunki pracy niż auta jeżdżące na długich dystansach. Chyba można założyć że jest to łatwiejsze do ogarnięcia z racji czasu pracy jednostki pod maksymalnym obciążeniem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dendex
post Thu, 13 Dec 2012 - 16:12
Post #31


Rookie
Dołączył: Thu, 13 December 2012





witam posiadam celica gts z roku 2000 silnik oczywiscie 2zz-ge ciekawi mnie jakie by byly koszty aby wlozyc tam jakies turbo, ile by trzeba zaplacic w firmie zajmujacej sie tuningiem aby miala te okolo 300 koni lub zamuwic na necie i samemu wlozyc bo sumie chyba nie byl by to wiekszy problem samemu to zamontowac i jeszcze jedno samochod posiada instalacje gazowa czy to byla by jakas przeszkoda do zwiekszenia mocy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dendex
post Thu, 13 Dec 2012 - 16:42
Post #32


Rookie
Dołączył: Thu, 13 December 2012





ale okolo jaki to koszt bo powiem szczerze zainteresowalo mnie to jak zobaczylem na ebay turbiny do celica gts po 150 $ i ciekawi mnie to bo nie wierze to tyle by moglo kosztowac turbo do takiego samochodu ,na niektorych forach pisza ze koszty po 10000$ wiec nie wiem co jest grane, turbo 150$ i robocina to nawet niech bedzie 500$ czyli ponad 2000zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Thu, 13 Dec 2012 - 16:48
Post #33


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Bo wszystko zależy czy chcesz mieć dobrze czy tanio.
Dobrze to wymiana połowy silnika łącznie z panewkami i wałkami. A tanio to turbo, kolektor i świnka. Może uszczelka odprężająca.
Nie możesz oczekiwać takich samych wyników i wytrzymałości od taniej opcji co od drogiej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dendex
post Thu, 13 Dec 2012 - 16:54
Post #34


Rookie
Dołączył: Thu, 13 December 2012





czyli da sie zalozmy za 2000zl zrobi chociaz 250koni z seryjnych 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Thu, 13 Dec 2012 - 17:02
Post #35


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Jedno zero zgubiłeś po drodze. Turbo 150$? Kpina. Turbo 4k, kolektor 3k, wydech 2k, dolot z IC 2k, do tego strojenie, wtryski itd itp....

Styku, to zrób mu całą instalację z kolektora, turbo i świnki, i daj gwarancję.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Fri, 14 Dec 2012 - 10:10
Post #36


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Że co proszę?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Fri, 14 Dec 2012 - 12:16
Post #37


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(Styku @ Thu, 13 Dec 2012 - 16:48) *
A tanio to turbo, kolektor i świnka. Może uszczelka odprężająca.

Ja bym chciał to zobaczyć, w takiej formie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Fri, 14 Dec 2012 - 18:25
Post #38


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(siewcu @ Fri, 14 Dec 2012 - 12:16) *
Ja bym chciał to zobaczyć, w takiej formie.


Koledze Styku chodziło o to że są dwie opcje jedna kompleksowa ze zrobieniem dołu+wałki + instalka T. a druga zrobienie samej instalacji T co zmniejszy koszty ale jest niebezpieczne szczególnie przy zz-cie.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtasgt4
post Fri, 14 Dec 2012 - 18:31
Post #39


User
Dołączył: Wed, 15 August 2007





Noi Ledziu wykrakałes:
"Witam wszystkich. Mam pytanie dotyczące celicy z 05r. Samochdozik został kupiony w salonie i w obecnej chwili ma 60 000 przebiegu. Zdecydowałem się na modyfikacje w postaci turbo. Projekt jest już praktycznie zrealizowany. Ale napotkaliśmy na poważny problem. Podczas ostatecznych testów drogowych przy spokojnej jeździe został uszkodzony silnik. Po oględzinach okazało się, że jeden z zaworów się ukruszył przy trzonku , jak również wałek ssący ma zdecydowanie za bardzo wytarte krzywki (porównywalnie jak w samochodzie z 250k przebiegu). Samochód był eksploatowany prawidłowo i z umiarem."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KingSoft
post Fri, 14 Dec 2012 - 20:35
Post #40


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 November 2010
Skąd: Stary Sącz





W 2zz-ge wałki oraz popychacze wycierają się, i zależy jak kto trafi. Ja kupiłem silnik około 60-70tys i wałki okazały się do wymiany. Jakby co to mam nowe na sprzedaż ponieważ zakładam inne.


--------------------
podpisy komercyjne tylko dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Stron V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 16:26