Shoutbox 0 nowych PW 


10 Stron V  « < 6 7 8 9 10 >  
Reply to this topicStart new topic
> Turbo/kompresor do 2zz-ge
ledziu
post Mon, 21 Jan 2013 - 14:48
Post #141


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(Styku @ Mon, 21 Jan 2013 - 13:54) *
Ja poczułem 10 Nm na plus poprzez łatwiejsze gubienie trakcji. Ale akurat dołożenie do silnika 30 Nm przy 180 seryjnych to jest 17% więcej momentu. Poczujesz. Jak w maluchu dołożysz 6 Nm to poczujesz. A w gokarcie poczujesz 2 Nm.
I znów wraca kwestia charakterystyki. Już o tym było. Wałki znane stage 2 poprawiają górę ale też sporo dołu nawet na seryjnym kompie.
Radząc na ulicę jeśli ktoś ma rozum to wie, że auto nie ma jechać samą górą. Akurat 2zz ma tego dużo w stosunku do tego co jest przed liftem.


Do tego można sobie te mody rozłożyć w czasie i robić je aż będzie wystarczająco.

Co do wagi Matrixa. Powątpiewam, że waży 1400 kg. Celica waży 1140 wiem bo sprawdzałem. A 250 kg więcej to 1400 prawie. Słabsze osiągi Matrixa wynikają z innej odcinki i innego oprogramowania komputerów na USA. Bardziej ekologiczne są auta ze stanów. A jeśli Wikipedia nie kłamie to Matrix waży lekko ponad 1200 co nie jest jeszcze końcem świata.


Matrix w zależnosci od danych waży od 1250 do 1390kg

Więc jeżeli nawet uśrednimy masę i do tego dołożymy słabszy silnik pudełkowate gabaryty (które powyżej 100km/h nie ułatwiaja jazdy) to i tak wychodzi dosyć kiepsko.
Po prostu najistotniejsza zmiana (bez T lub kompr.) w 2zz będzie dotyczyć wykresików i nic więcej.
Powiedzmy sobie szczerze która z osób tutaj wypowiadająca się i znająca na temacie włożyłaby w matrixa 8k żeby uzyskać przyrost 30Nm??
A co później przy odsprzedaży auta, ile odzyskamy z modów?
Bądźmy realistami, to co proponujecie nie da ani frajdy ani osiągów bez T lub komp w ulicznych warunkach.

Co ciekawe na rynku jest tyle rodzinnych aut które w serii i tak będą tańsze i szybsze że bawienie się w dłubanie N/A 2zz jest trochę bez sensu.








Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 21 Jan 2013 - 14:48
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
alien_obcy
post Mon, 21 Jan 2013 - 17:50
Post #142


Rookie
Dołączył: Tue, 15 January 2013
Skąd: Wawa





W dowodzie rejestracyjnym mam masę własną 1290 kg. Co do niutków, to zgodzę się z ledziu, że do rodzinnego wozu do wyprzedzania na trasie jest potrzebne więcej niutków. Czuć to na trasie w komplecie z rodziną.
Ale w większości jeżdżę po mieście samemu i wtedy jest OK.
Ledziu - chętnie przetestuję z Tobą lexa - nawet zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem. Pytanie ile kosztuje serwis i przy takim silniku to trzeba go zagazować, bo inaczej będę tylko oglądał ten samochód, a nie jeździł.
Jeszcze mam pytanie odnośnie turbo do mojego silnika - załóżmy, że wsadzę go za te 8k PLN, to jak rośnie spalanie - w tej chwili spala mi po mieście ok. 12-12,5 (jeżdżąc dynamicznie), to jak będzie wyglądała sytuacja po wsadzeniu turbo? Wiadomo, że zależy od pałowania, ale załóżmy, że nie będę przeginał to ile będzie chlał?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Mon, 21 Jan 2013 - 21:16
Post #143


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Mniej niż wcześniej jak będziesz jeździł tak samo dynamicznie.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Mon, 21 Jan 2013 - 23:05
Post #144


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(alien_obcy @ Mon, 21 Jan 2013 - 17:50) *
Co do niutków, to zgodzę się z ledziu, że do rodzinnego wozu do wyprzedzania na trasie jest potrzebne więcej niutków. Czuć to na trasie w komplecie z rodziną.
Ale w większości jeżdżę po mieście samemu i wtedy jest OK.
Ledziu - chętnie przetestuję z Tobą lexa - nawet zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem. Pytanie ile kosztuje serwis i przy takim silniku to trzeba go zagazować, bo inaczej będę tylko oglądał ten samochód, a nie jeździł.


Czy Nm w tojce matrix przy 2zz jest ok. to pojecie względne wink.gif
W kategorii auta rodzinnego między matrix-em a GS MKII 430 jest przepaść chyba pod każdym względem. Jedynie co to w lex. przewożenie przedmiotów mocno gabarytowych jest problemem ale to jak w typowym sedanie.
Spalanie trasa 9-14l na 100km gdzie 14l jest przy prędkościach nie osiągalnych dla matrixa
Spalanie miasto 12-15l bez ecojazdy 13,5l
Osiągi tutaj jest brak porównania.
Serwis w miarę tani (jak na klasę premium JDM) baardzo dużo gratów pokrywa się z GS300
Awaryjność znikoma a tym bardziej motorowni
Współpracuje na luzie z LPG


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Tue, 22 Jan 2013 - 00:07
Post #145


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





Dłubanie 2ZZ N/A to pomyłka na polskie realia i budżety przewidziane na ten cel - nie dotyczy lotusów na tor...

Zapomnieliście Panowie jeszcze o skrzyni przy mocnym N/A wink.gif



Styku oczyść skrzynkę smile.gif


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Tue, 22 Jan 2013 - 13:45
Post #146


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





CYTAT(Kras @ Mon, 21 Jan 2013 - 14:20) *
Myslisz, ze dolozysz mu tymi modami 30Nm?? Ja osobiscie watpie - to szlifierka, o kazdego niutona bedzie ciezej niz o konia. To nie jest K20 zeby robic 110-115Nm z litra stosunkowo niewielkimi nakladami.


Niedługo będzie wykres z Kingsoft co dała uszczelka. Świnka w 1ZZ dała 10 Nm. W 2zz pewnie więcej. EM to kilkaset złotych. Mój silnik właśnie się obrabia w J.G. Moto.
Nie przybędzie mniej niż 3 % mocy i momentu. J.G. Moto czarowało przy moim 4agze. Motor przed obróbką miał 230 Nm i 200 hp. A po obróbce było 220 hp i 260 Nm. Teraz prawdopodobnie będzie więcej jeszcze po wymianie wtrysków. Nie zwiększyliśmy doładowania. Po prostu czysta mechaniczna obróbka tylko kompleksowa. Nawet dolot i wylot kompresora mi poprawili.
Więc można założyć biorąc pod uwagę zdanie Mistrza Szeszkina, że 2zz ma sporo mięsa do zeszlifowania, że przybędzie nie 2 konie. Strzelam, że będzie to coś pomiędzy 6 a 10 hp i Nm.
Koszt takiej przeróbki jest niższy od wałków a powinien dać podobne przyrosty. A wałki zawsze można wstawić.
Zdania ludzi różnych, którzy maczali palce w 2zz są też takie, że oprogramowanie 2zz daje spore możliwości. Dowód to wykresy na MWR z Power FC, gdzie potrafi 10 hp przybyć ze strojenia nawet nie ruszając wałków i liftu.
Więc tak jak najbardziej uważam, że 30 Nm jest do ugrania.

Co do spalania możliwe, że Celice są oszczędniejsze od innych pojazdów, bo są wyjątkowo opływowe. Ale spalanie 8 - 8,5 l w cyklu mieszanym nie są niczym nienormalnym.
Na trasie do 140 spalanie nie przekroczy IMO 10 L. Dopiero powyżej 140 zaczyna rosnąć. Ale przy 13 - 14 L to już są na prawdę spore prędkości.
Z tego co wiem prędkość max Celicy to jakieś 230 km/h.

Najśmieszniejsze jest to, że wszelkie obróbki mechaniczne powodują zwiększenie sprawności silnika, więc spalanie spada, jeśli robimy cywilizowanego mocnego NA.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Tue, 22 Jan 2013 - 13:59
Post #147


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





A co dokladnie wchodzi w sklad tej "kompleksowej mechanicznej obrobki" ktora robisz?

PowerFC ani inne swinki mnie nie interesuja bo w Lotusie i tak nie zadzialaja.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Tue, 22 Jan 2013 - 14:25
Post #148


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





CYTAT(Kras @ Tue, 22 Jan 2013 - 13:59) *
A co dokladnie wchodzi w sklad tej "kompleksowej mechanicznej obrobki" ktora robisz?

PowerFC ani inne swinki mnie nie interesuja bo w Lotusie i tak nie zadzialaja.


W 4agze było większe pole do popisu bo motor doładowany i była przy tym wymiana wału. Więc odelżone zostało praktycznie wszystko co przyszło do głowy, od wału po zawory. A obrobione było wszystko co miało sens, łącznie z przepustnicą i wspomnianym kompresorem.

W 2zz-ge robię tylko głowicę, kolektory dolotowy i wylotowy i zawory. Więc nie będzie to taki duży przyrost. Z drugiej strony 2zz ma więcej do zebrania niż 4age. Ale wiem, że przybędzie, bo J.G. Moto już zrobiło jednego 2zz i były widoczne przyrosty i ta firma słynie z tego, że od lat grzebie konkretnie w sportowych silnikach Toyoty. Wiem jak jeździło a jak jeździ drugie moje auto. Czasy na 1/4 mili spadły z 15,6 na 14,4. Przy doładowaniu które było 1 bar a jest 0,85 bar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
macpl
post Sat, 26 Jan 2013 - 09:43
Post #149


Forum Homee
Dołączył: Wed, 16 October 2002
Skąd: wawa





Obawiam sie ze Nm w N/A bedzie ciut biggrin.gif wyzej niz przy turbo polecam takze zmodyfikowany wydech n/a na dlugie rodzinne wyprawy...
Poza tym wydaje mi sie ze w aucie rodzinnym wazniejsze zeby Nm w[code][/code]ystepowal jak najwczesniej i w calym zakresie a nie miedzy 5krpm a 7krpm z ktorego na codzien korzystal nie bedzie ....przy tej masie 30 Nm to fajnie ale nie za ta kase....takie 3gr


--------------------
Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya
S13 Moon Blue
EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie.

Hamownia 4x4 Dyno Project

2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dawido
post Sun, 10 Feb 2013 - 14:53
Post #150


Rookie
Dołączył: Mon, 07 November 2011





CYTAT(alien_obcy @ Mon, 21 Jan 2013 - 17:50) *
załóżmy, że wsadzę go za te 8k PLN,



Za 8k turbo do 2zzge? rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sun, 10 Feb 2013 - 15:11
Post #151


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





http://www.racingforum.pl/index.php?showto...p;#entry1035557 czytaj to, i komentarz osoby związanej z tą firmą ładne pare postów później:

CYTAT(wojtasgt4 @ Wed, 16 Jan 2013 - 23:49) *
Cena nie jest przycięta kosztem niczego, możesz oczywiscie zapłacic za praktycznie to samo więcej, jeżeli bedziesz się z tym lepiej czuc. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Thu, 14 Feb 2013 - 23:05
Post #152


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





W końcu zrobiona.... trochę się parametry poprawiły wink.gif



--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dawido
post Fri, 15 Feb 2013 - 01:31
Post #153


Rookie
Dołączył: Mon, 07 November 2011





siewcu Ciekawe ile pojeździ takie 2zzge z turbo za 8k, ale nie moja sprawa. ja bym nie ryzykował.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SR-71
post Fri, 15 Feb 2013 - 09:49
Post #154


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 September 2011
Skąd: W-wa





Pierwszą awarią będzie seryjne sprzęgło, ale to już problem klienta bo później i tak dopłaci biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Fri, 15 Feb 2013 - 10:12
Post #155


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Dawido, mam podobne zdanie, ale ta firma twierdzi co innego...

Bartek, dlaczego moment tak spada przy lifcie? Kwestia wydajności turbo czy celowo ucięty?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Fri, 15 Feb 2013 - 10:39
Post #156


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





A jaki byś moment obrotowy wydział dla seryjnego silnika między 6500-8300 wink.gif


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Fri, 15 Feb 2013 - 12:03
Post #157


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





No cóż, myslałem po prostu, że na lifcie spadać moment nie będzie, no ale cóż, skoro tak jest to pewnie tak ma być wink.gif Krytykować wykresu jak niektórzy nie mam zamiaru, bo nie o to tu chodzi, z resztą nie wykresem auto jedzie smile.gif A jeśli ch-ka auta pasuje właścicielowi, to co więcej trzeba?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Fri, 15 Feb 2013 - 12:59
Post #158


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Ten wykres jest taki dla normalnego człowieka. W sensie przybyło tam najwięcej, gdzie za dużo nie było. I to pomoże i w mieście i na torach kartingowych.
Czyli moment jest większy przed liftem niż po - na odwrót od serii.

Ja wiem, że wykres momentu to mediana wydajności turbo i silnika. Ale faktycznie dziwne jest to, że jednocześnie w miejscu gdzie w ssaku był największy moment - powyżej 6000 przy turbo jest dołek. Turbo traci wydajność ok. Ale znów moc max jest wyżej z 500 obrotów niż była.
Tak na logikę, turbo nie wyrabia górą, moc max wychodzi niżej niż w serii.
Mylę się?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Fri, 15 Feb 2013 - 13:11
Post #159


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





No ewidentnie widac, ze juz nie wyrabia. Spadek momentu jest na chwile hamowany przez zalaczenie liftu ale to tez na dlugo nie wystarcza.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KingSoft
post Fri, 15 Feb 2013 - 21:27
Post #160


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 November 2010
Skąd: Stary Sącz





Charakterystyka wałków rozrządu przy lifcie nie pomaga w takim przypadku, za duży overlap i "coś" ucieka zamiast zostawać w cylindrze smile.gif

Fajny mod i fajnie musi teraz jeździć różnica ogromna dla klienta.


--------------------
podpisy komercyjne tylko dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Stron V  « < 6 7 8 9 10 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 21:44