![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Ja poczułem 10 Nm na plus poprzez łatwiejsze gubienie trakcji. Ale akurat dołożenie do silnika 30 Nm przy 180 seryjnych to jest 17% więcej momentu. Poczujesz. Jak w maluchu dołożysz 6 Nm to poczujesz. A w gokarcie poczujesz 2 Nm. I znów wraca kwestia charakterystyki. Już o tym było. Wałki znane stage 2 poprawiają górę ale też sporo dołu nawet na seryjnym kompie. Radząc na ulicę jeśli ktoś ma rozum to wie, że auto nie ma jechać samą górą. Akurat 2zz ma tego dużo w stosunku do tego co jest przed liftem. Do tego można sobie te mody rozłożyć w czasie i robić je aż będzie wystarczająco. Co do wagi Matrixa. Powątpiewam, że waży 1400 kg. Celica waży 1140 wiem bo sprawdzałem. A 250 kg więcej to 1400 prawie. Słabsze osiągi Matrixa wynikają z innej odcinki i innego oprogramowania komputerów na USA. Bardziej ekologiczne są auta ze stanów. A jeśli Wikipedia nie kłamie to Matrix waży lekko ponad 1200 co nie jest jeszcze końcem świata. Matrix w zależnosci od danych waży od 1250 do 1390kg Więc jeżeli nawet uśrednimy masę i do tego dołożymy słabszy silnik pudełkowate gabaryty (które powyżej 100km/h nie ułatwiaja jazdy) to i tak wychodzi dosyć kiepsko. Po prostu najistotniejsza zmiana (bez T lub kompr.) w 2zz będzie dotyczyć wykresików i nic więcej. Powiedzmy sobie szczerze która z osób tutaj wypowiadająca się i znająca na temacie włożyłaby w matrixa 8k żeby uzyskać przyrost 30Nm?? A co później przy odsprzedaży auta, ile odzyskamy z modów? Bądźmy realistami, to co proponujecie nie da ani frajdy ani osiągów bez T lub komp w ulicznych warunkach. Co ciekawe na rynku jest tyle rodzinnych aut które w serii i tak będą tańsze i szybsze że bawienie się w dłubanie N/A 2zz jest trochę bez sensu. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 15 January 2013 Skąd: Wawa ![]() |
W dowodzie rejestracyjnym mam masę własną 1290 kg. Co do niutków, to zgodzę się z ledziu, że do rodzinnego wozu do wyprzedzania na trasie jest potrzebne więcej niutków. Czuć to na trasie w komplecie z rodziną.
Ale w większości jeżdżę po mieście samemu i wtedy jest OK. Ledziu - chętnie przetestuję z Tobą lexa - nawet zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem. Pytanie ile kosztuje serwis i przy takim silniku to trzeba go zagazować, bo inaczej będę tylko oglądał ten samochód, a nie jeździł. Jeszcze mam pytanie odnośnie turbo do mojego silnika - załóżmy, że wsadzę go za te 8k PLN, to jak rośnie spalanie - w tej chwili spala mi po mieście ok. 12-12,5 (jeżdżąc dynamicznie), to jak będzie wyglądała sytuacja po wsadzeniu turbo? Wiadomo, że zależy od pałowania, ale załóżmy, że nie będę przeginał to ile będzie chlał? |
|
|
![]()
Post
#143
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Mniej niż wcześniej jak będziesz jeździł tak samo dynamicznie.
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#144
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Co do niutków, to zgodzę się z ledziu, że do rodzinnego wozu do wyprzedzania na trasie jest potrzebne więcej niutków. Czuć to na trasie w komplecie z rodziną. Ale w większości jeżdżę po mieście samemu i wtedy jest OK. Ledziu - chętnie przetestuję z Tobą lexa - nawet zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem. Pytanie ile kosztuje serwis i przy takim silniku to trzeba go zagazować, bo inaczej będę tylko oglądał ten samochód, a nie jeździł. Czy Nm w tojce matrix przy 2zz jest ok. to pojecie względne ![]() W kategorii auta rodzinnego między matrix-em a GS MKII 430 jest przepaść chyba pod każdym względem. Jedynie co to w lex. przewożenie przedmiotów mocno gabarytowych jest problemem ale to jak w typowym sedanie. Spalanie trasa 9-14l na 100km gdzie 14l jest przy prędkościach nie osiągalnych dla matrixa Spalanie miasto 12-15l bez ecojazdy 13,5l Osiągi tutaj jest brak porównania. Serwis w miarę tani (jak na klasę premium JDM) baardzo dużo gratów pokrywa się z GS300 Awaryjność znikoma a tym bardziej motorowni Współpracuje na luzie z LPG |
|
|
![]()
Post
#145
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
Dłubanie 2ZZ N/A to pomyłka na polskie realia i budżety przewidziane na ten cel - nie dotyczy lotusów na tor...
Zapomnieliście Panowie jeszcze o skrzyni przy mocnym N/A ![]() Styku oczyść skrzynkę ![]() -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#146
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Myslisz, ze dolozysz mu tymi modami 30Nm?? Ja osobiscie watpie - to szlifierka, o kazdego niutona bedzie ciezej niz o konia. To nie jest K20 zeby robic 110-115Nm z litra stosunkowo niewielkimi nakladami. Niedługo będzie wykres z Kingsoft co dała uszczelka. Świnka w 1ZZ dała 10 Nm. W 2zz pewnie więcej. EM to kilkaset złotych. Mój silnik właśnie się obrabia w J.G. Moto. Nie przybędzie mniej niż 3 % mocy i momentu. J.G. Moto czarowało przy moim 4agze. Motor przed obróbką miał 230 Nm i 200 hp. A po obróbce było 220 hp i 260 Nm. Teraz prawdopodobnie będzie więcej jeszcze po wymianie wtrysków. Nie zwiększyliśmy doładowania. Po prostu czysta mechaniczna obróbka tylko kompleksowa. Nawet dolot i wylot kompresora mi poprawili. Więc można założyć biorąc pod uwagę zdanie Mistrza Szeszkina, że 2zz ma sporo mięsa do zeszlifowania, że przybędzie nie 2 konie. Strzelam, że będzie to coś pomiędzy 6 a 10 hp i Nm. Koszt takiej przeróbki jest niższy od wałków a powinien dać podobne przyrosty. A wałki zawsze można wstawić. Zdania ludzi różnych, którzy maczali palce w 2zz są też takie, że oprogramowanie 2zz daje spore możliwości. Dowód to wykresy na MWR z Power FC, gdzie potrafi 10 hp przybyć ze strojenia nawet nie ruszając wałków i liftu. Więc tak jak najbardziej uważam, że 30 Nm jest do ugrania. Co do spalania możliwe, że Celice są oszczędniejsze od innych pojazdów, bo są wyjątkowo opływowe. Ale spalanie 8 - 8,5 l w cyklu mieszanym nie są niczym nienormalnym. Na trasie do 140 spalanie nie przekroczy IMO 10 L. Dopiero powyżej 140 zaczyna rosnąć. Ale przy 13 - 14 L to już są na prawdę spore prędkości. Z tego co wiem prędkość max Celicy to jakieś 230 km/h. Najśmieszniejsze jest to, że wszelkie obróbki mechaniczne powodują zwiększenie sprawności silnika, więc spalanie spada, jeśli robimy cywilizowanego mocnego NA. |
|
|
![]()
Post
#147
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
A co dokladnie wchodzi w sklad tej "kompleksowej mechanicznej obrobki" ktora robisz?
PowerFC ani inne swinki mnie nie interesuja bo w Lotusie i tak nie zadzialaja. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#148
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
A co dokladnie wchodzi w sklad tej "kompleksowej mechanicznej obrobki" ktora robisz? PowerFC ani inne swinki mnie nie interesuja bo w Lotusie i tak nie zadzialaja. W 4agze było większe pole do popisu bo motor doładowany i była przy tym wymiana wału. Więc odelżone zostało praktycznie wszystko co przyszło do głowy, od wału po zawory. A obrobione było wszystko co miało sens, łącznie z przepustnicą i wspomnianym kompresorem. W 2zz-ge robię tylko głowicę, kolektory dolotowy i wylotowy i zawory. Więc nie będzie to taki duży przyrost. Z drugiej strony 2zz ma więcej do zebrania niż 4age. Ale wiem, że przybędzie, bo J.G. Moto już zrobiło jednego 2zz i były widoczne przyrosty i ta firma słynie z tego, że od lat grzebie konkretnie w sportowych silnikach Toyoty. Wiem jak jeździło a jak jeździ drugie moje auto. Czasy na 1/4 mili spadły z 15,6 na 14,4. Przy doładowaniu które było 1 bar a jest 0,85 bar. |
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: wawa ![]() |
Obawiam sie ze Nm w N/A bedzie ciut
![]() Poza tym wydaje mi sie ze w aucie rodzinnym wazniejsze zeby Nm w[code][/code]ystepowal jak najwczesniej i w calym zakresie a nie miedzy 5krpm a 7krpm z ktorego na codzien korzystal nie bedzie ....przy tej masie 30 Nm to fajnie ale nie za ta kase....takie 3gr -------------------- Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya S13 Moon Blue EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie. Hamownia 4x4 Dyno Project 2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;) |
|
|
![]()
Post
#150
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 November 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#151
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...p;#entry1035557 czytaj to, i komentarz osoby związanej z tą firmą ładne pare postów później:
Cena nie jest przycięta kosztem niczego, możesz oczywiscie zapłacic za praktycznie to samo więcej, jeżeli bedziesz się z tym lepiej czuc.
![]() |
|
|
![]()
Post
#152
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
W końcu zrobiona.... trochę się parametry poprawiły
![]() ![]() -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#153
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 November 2011 ![]() |
siewcu Ciekawe ile pojeździ takie 2zzge z turbo za 8k, ale nie moja sprawa. ja bym nie ryzykował.
|
|
|
![]()
Post
#154
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 September 2011 Skąd: W-wa ![]() |
Pierwszą awarią będzie seryjne sprzęgło, ale to już problem klienta bo później i tak dopłaci
![]() |
|
|
![]()
Post
#155
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Dawido, mam podobne zdanie, ale ta firma twierdzi co innego...
Bartek, dlaczego moment tak spada przy lifcie? Kwestia wydajności turbo czy celowo ucięty? |
|
|
![]()
Post
#156
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
A jaki byś moment obrotowy wydział dla seryjnego silnika między 6500-8300
![]() -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#157
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
No cóż, myslałem po prostu, że na lifcie spadać moment nie będzie, no ale cóż, skoro tak jest to pewnie tak ma być
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#158
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Ten wykres jest taki dla normalnego człowieka. W sensie przybyło tam najwięcej, gdzie za dużo nie było. I to pomoże i w mieście i na torach kartingowych.
Czyli moment jest większy przed liftem niż po - na odwrót od serii. Ja wiem, że wykres momentu to mediana wydajności turbo i silnika. Ale faktycznie dziwne jest to, że jednocześnie w miejscu gdzie w ssaku był największy moment - powyżej 6000 przy turbo jest dołek. Turbo traci wydajność ok. Ale znów moc max jest wyżej z 500 obrotów niż była. Tak na logikę, turbo nie wyrabia górą, moc max wychodzi niżej niż w serii. Mylę się? |
|
|
![]()
Post
#159
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
No ewidentnie widac, ze juz nie wyrabia. Spadek momentu jest na chwile hamowany przez zalaczenie liftu ale to tez na dlugo nie wystarcza.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#160
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 29 November 2010 Skąd: Stary Sącz ![]() |
Charakterystyka wałków rozrządu przy lifcie nie pomaga w takim przypadku, za duży overlap i "coś" ucieka zamiast zostawać w cylindrze
![]() Fajny mod i fajnie musi teraz jeździć różnica ogromna dla klienta. -------------------- podpisy komercyjne tylko dla kont PRO
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 21:44 |