![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
ledziu - doprecyzuj swoją wypowiedź na temat hamulców dlaczego tak uważasz - potrzebuję argumentów, przykładów na bazie doświadczenia (to bardziej do mnie przemawia), a nie suchych stwierdzeń. Ledziu dawaj...dawaj... też jestem ciekawy bo ja swoje Alcony z tarczami 330mm które miałem w celice wspominam do dzisiaj... -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Ledziu dawaj...dawaj... też jestem ciekawy bo ja swoje Alcony z tarczami 330mm które miałem w celice wspominam do dzisiaj... A ja i mój kolega mieliśmy dwa identyczne auta troche pomodzone, ja zamontowałem (tak mi doradził tuningowiec) sportowe heble czyli rozmiar tarczy praktycznie ten sam co ori ale minimalnie większy klocek oczywiście sportowy i sportowa tarcza natomiast kolega kupił o wiele większe zaciski+tarcze ale wszystko seria (inne auto) efekt był taki że mój zestaw działał super tylko mega głośno i zużył sie po 3 tys km.(street) a kolega z dużym heblem jeździł i jeździł. Oczywiście mógłbym kupić cały zestaw sportowych hebli np: Alcona ale kosztował 9k no i wtedy pewnie byłoby dłużej i trwalej. Na torze w Ułężu po trzecim okrążeniu w moim aucie temperatura hebli nie przeszkadzał w używaniu ich i dalej hamowały a u kolegi już zaczynały się problemy. Więc trzymając się tematu czyli podrasowanie (nie rewolucja), dosyć opasłego autka( w porówn. z celiną TS) do celów rodzinnych dywagacje nad sportowym hebelkiem są śmieszne. Jeżeli juz to raczej poszukałbym większych zacisków i tarcz które da się przypasować do matrixa chyba że właściciel zamierza ćwiczyć jazdę na jakimś torze. P.S. Bartek 1ZZ Cieszy mnie Twoje wspomnienie z Alconami w celinie ale chyba nie proponujesz na codzień takiego zestawu do rodzinnego auta typu Matrix z budżetem 8k na wszystkie mody ![]() |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
Ledziu na moje Alcony potrzebne byłyby 2 takie budżety
![]() Z moich 12-letnich doświadczeń z celicami stwierdzam, że celici nie mają dobrych hamulców i trzeba się posiłkować lepszymi zamiennikami , a jeżeli mamy większy budżet to tylko "czterotłok" + tarcza 300-330mm - tyle ode mnie... wracajmy do tematu bo odpływamy za daleko ![]() -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#125
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
lepszy zamiennik na którym "szału nie ma" to obowiązkowe minimum w celice 2zz w którym dokłada się +120Nm...
-------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#126
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Ja mam w Celice DS2500 i jest nieźle. Następny etap jaki bym rozważał alu zaciski i tarcze z dzwonem alu. W tej kolejności. Natomiast jeśli coś hamuje lepiej, waży mniej i nie powoduje że felga musi być 19'' minimum to dla mnie jest krok do przodu. Nie są wymagane większe tarcze jeśli da się poprawić to co jest nie zwiększając masy tarczy i felgi.
Co do modów : 1. Uszczelka insulacyjna - jakieś 200 pln. Masz 20 pln za 1 Nm to chyba nieźle. Turbo da i 200 Nm ale zestaw nie będzie kosztował 4000 a 4x tyle. 2. CAI - 500 - 1500 zależy czy dedykowany 3. Obróbka kolektorów i / lub głowicy, przepustnicy. Nie powinno być więcej niż 2000. Lepsza opcja to od razu lekkie zawory i talerzyki tytanowe. Ale to ma sens mając komputer, który pozwoli kręcić się wyżej. 4. Uszczelka doprężająca. 600-800 5. Świnka 600-1000 6. wałki 16000-2800 zależy jak i gdzie załatwiasz 7. Kolektor DD performance - drogo ale działa |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Lepsza opcja to od razu lekkie zawory i talerzyki tytanowe. Ale to ma sens mając komputer, który pozwoli kręcić się wyżej. Co absolutnie nic nie da na seryjnych walkach. Jak pokazuje przyklad Lotusow, ktore pozwalaja na 1 i 2 krecic 8500rpm to powyzej 8k moc juz spada. I to calkiem mocno. Takze walki/sprezynki/talerzyki/komputer to jak najbardziej ale tylko w komplecie...czyli tanio nie bedzie. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
ale dzieki temu, że odcinka jest wyżej łatwiej jest ni wypaść z liftu.
-------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Jesli masz juz komputer zdolny podniesc w 2zz odcinke to raczej oczywiste, ze obnizasz tez nim lifta
![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#130
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 15 January 2013 Skąd: Wawa ![]() |
A gdzie tą uszczelkę insulacyjną można kupić w Wawie? Jaka to firma? Czy masz wykresy z hamowni przed i po instalacji?
Zacznę mody od CAI i tej uszczelki. Mam jeszcze pytanie o CAI vs SRI - chcę zrobić rurę na zamówienie z kwasówki i dać filtr apexi. Czy jest sens instalować dłuższy wariant z filtrem umocowanym gdzieś w okolicach zderzaka, czy krótszą wersję? Czy w długiej wersji nie będzie ryzyka zaciągnięcia wody? A czy kolektor lepiej zamówić gotowy, czy zrobić na zamówienie? Jaka jest różnica? |
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
uszczelki do 2ZZ po 50zł. więcej na PW
-------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 15 January 2013 Skąd: Wawa ![]() |
Mam jeszcze pytanie o CAI vs SRI - chcę zrobić rurę na zamówienie z kwasówki i dać filtr apexi. Czy jest sens instalować dłuższy wariant z filtrem umocowanym gdzieś w okolicach zderzaka, czy krótszą wersję? Czy w długiej wersji nie będzie ryzyka zaciągnięcia wody?
Jakie macie doświadczenie w tym zakresie? |
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
dłuższej wersji nie ma sensu zakładać w naszym klimacie chyba, że tylko na lato
-------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
ja jeżdżę na CAI k&n'a, ale mam hydro shielda a stożek jest w takim miejscu, że nie leci tego syfu aż tyle.póki co jest ok, nawet w zimową pluche
![]() możesz sobie zrobić dwu częściowa wersje, ale jest to mimo wszystko upierdliwe takie składanie i rozkładanie. -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#135
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 September 2011 Skąd: W-wa ![]() |
Wracając do tematu
![]() mnie trochę wkurza "darcie japy" przez Eatony. Na krótką metę może jest to fajne, ale szybko się nudzi i męczy ucho. http://www.youtube.com/watch?v=s5lSiJAavDE |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Jak to nic nie da na seryjnych wałkach wymiana zaworów i talerzyków?
Po pierwsze jak się obrabia głowicę to akurat do 2ZZ jest to tania dość opcja więc warto. A wałki nie zawsze bo koszt rośnie razy 2. Po drugie w głowicy jest 20% strat mechanicznych. Odelżenie w tym miejscu a 16 zaworów i talerzyków to jest spore zejście z masy powoduje, że czym więcej obrotów tym więcej oszczędności na stratach. Po trzecie jeśli zawór wymieniamy na oversize nie koniecznie moc nadal będzie padała. Po czwarte nawet jeśli będzie seryjny komputer, to po obróbce głowicy może się okazać, że nagle przybyło góry. Mam przykład mojego 4agze. Ma on taki kompresor który wraz z obrotami ma geometryczny przyrost strat. Silnik nie chciał jechać powyżej 5500. Obecnie jest już odcinka na 7800 i po obróbce i wymianie wtrysków faktycznie jest sens dopiero do odcinki jechać. Oczywiście przyznam, że SA i wałki to największy sens zmiany zaworów i talerzyków. Ale koszt nie ten. Natomiast nie zgadzam się że nie ma sensu podkręcać obrotów. Jeśli cała reszta została już poprawiona, kanały, kolektory, przepustnica nawet na seryjnych wałkach przybędzie powietrza u góry. A na wałkach stage 2 na pewno. I jak się zmieni tylko lift w dół będzie na pewno gorzej niż i lift w dół i odcinkę w górę. Pamiętać tylko trzeba o pompie. Jest jeszcze jeden stosunkowo nie drogi pomysł na podniesienie mocy wraz z obrotami - scraper. alien jeśli chcesz kupić wszystko w Stolicy to chyba znów będę musiał poradzić, żebyś sobie dał na luz. |
|
|
![]()
Post
#137
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
alien jeśli chcesz kupić wszystko w Stolicy to chyba znów będę musiał poradzić, żebyś sobie dał na luz. Panowie trochę mnie dziwi Wasze rozpisywanie detali dorobienia 20-30kmi trochę Nm ponieważ zapominacie o podstawowych wyznacznikach projektu takich jak: 1) budżet 8k 2) masa auta 250kg!!! więcej od celiTSa i 600kg!!! więcej od lotusa ZZa 3) auto rodzinne No to teraz pomyślcie tak na zdrowy chłopski rozum co da 30km przy napędzeniu tej masy i to jeszcze konie będą pochodzić z obrotów (bardzo rodzinna charakterystyka). Więc osiągi łatwo namacalne celaTS można skonfrontować z Matrixem i wychodzi że te kilogramy (około 250więcej) będzie musiało zniwelować 30KM górką co jest raczej śmiesznym wynikiem przy nakładach no i bardzo mało odczuwalnym. Prawda jest tak że do rodzinnej jazdy dosyć ciężkim autem potrzebny jest NiuteK z dołu który będzie napędzać auto bardzo szybko do 200km/h a nie od 200km/h wzwyż. Alien jeżeli chcesz a sądząc po opisie z awatarka jesteś z Wawy mogę Ci ułatwić próbę przejechania się lexem GS430 MKII który jest warty mniej niż Matrix+8k i zobaczysz jak się jedzie ciężkim rodzinnym autem i jak przyśpiesza 443Nm i 280KM przy spalaniu napewno mniejszym niż w Twoim aucie po modach. Gwarantuje Ci że zmienisz pogląd co do Nm i KMów ![]() |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
My piszemy co mozna zrobic. Nie mowimy, ze autor koniecznie MA tak postapic.
W budzecie 8k turbo nie zalozy...albo moze inaczej - porzadnie nie zalozy wiec tak naprawde zostaja wlasnie takie rozwiazania. Sensu modyfikacji tego silnika w tej budzie to ja nie widze zadnego ale co kto lubi... -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#139
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
Ja poczułem 10 Nm na plus poprzez łatwiejsze gubienie trakcji. Ale akurat dołożenie do silnika 30 Nm przy 180 seryjnych to jest 17% więcej momentu. Poczujesz. Jak w maluchu dołożysz 6 Nm to poczujesz. A w gokarcie poczujesz 2 Nm.
I znów wraca kwestia charakterystyki. Już o tym było. Wałki znane stage 2 poprawiają górę ale też sporo dołu nawet na seryjnym kompie. Radząc na ulicę jeśli ktoś ma rozum to wie, że auto nie ma jechać samą górą. Akurat 2zz ma tego dużo w stosunku do tego co jest przed liftem. Prawie każda z wypisanych przeze mnie modyfikacji może być użyta później przy uturbianiu i silnik taki będzie produkował dużo więcej niż seryjny z tym samym doładowaniem, lub tyle samo co seria ale przy niższym. Obróbka w moim 4agze spowodowała spadek doładowania o jakieś 0,15 bara. W 2zz dobrze zrobiona powinna zmniejszyć doładowanie o 0,2 bara produkując tą samą moc. Co też oznacza, że bezpiecznie można dmuchnąć więcej. Do tego można sobie te mody rozłożyć w czasie i robić je aż będzie wystarczająco. Co do wagi Matrixa. Powątpiewam, że waży 1400 kg. Celica waży 1140 wiem bo sprawdzałem. A 250 kg więcej to 1400 prawie. Słabsze osiągi Matrixa wynikają z innej odcinki i innego oprogramowania komputerów na USA. Bardziej ekologiczne są auta ze stanów. A jeśli Wikipedia nie kłamie to Matrix waży lekko ponad 1200 co nie jest jeszcze końcem świata. |
|
|
![]()
Post
#140
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Myslisz, ze dolozysz mu tymi modami 30Nm?? Ja osobiscie watpie - to szlifierka, o kazdego niutona bedzie ciezej niz o konia. To nie jest K20 zeby robic 110-115Nm z litra stosunkowo niewielkimi nakladami.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 03:34 |