Shoutbox 0 nowych PW 


10 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Turbo/kompresor do 2zz-ge
Bartek ZTR
post Thu, 17 Jan 2013 - 22:49
Post #121


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





CYTAT(alien_obcy @ Thu, 17 Jan 2013 - 21:29) *
ledziu - doprecyzuj swoją wypowiedź na temat hamulców dlaczego tak uważasz - potrzebuję argumentów, przykładów na bazie doświadczenia (to bardziej do mnie przemawia), a nie suchych stwierdzeń.


Ledziu dawaj...dawaj... też jestem ciekawy bo ja swoje Alcony z tarczami 330mm które miałem w celice wspominam do dzisiaj...


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 17 Jan 2013 - 22:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ledziu
post Thu, 17 Jan 2013 - 23:45
Post #122


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(Bartek 1ZZ @ Thu, 17 Jan 2013 - 22:49) *
Ledziu dawaj...dawaj... też jestem ciekawy bo ja swoje Alcony z tarczami 330mm które miałem w celice wspominam do dzisiaj...


A ja i mój kolega mieliśmy dwa identyczne auta troche pomodzone, ja zamontowałem (tak mi doradził tuningowiec) sportowe heble czyli rozmiar tarczy praktycznie ten sam co ori ale minimalnie większy klocek oczywiście sportowy i sportowa tarcza natomiast kolega kupił o wiele większe zaciski+tarcze ale wszystko seria (inne auto) efekt był taki że mój zestaw działał super tylko mega głośno i zużył sie po 3 tys km.(street) a kolega z dużym heblem jeździł i jeździł. Oczywiście mógłbym kupić cały zestaw sportowych hebli np: Alcona ale kosztował 9k no i wtedy pewnie byłoby dłużej i trwalej.
Na torze w Ułężu po trzecim okrążeniu w moim aucie temperatura hebli nie przeszkadzał w używaniu ich i dalej hamowały a u kolegi już zaczynały się problemy.

Więc trzymając się tematu czyli podrasowanie (nie rewolucja), dosyć opasłego autka( w porówn. z celiną TS) do celów rodzinnych dywagacje nad sportowym hebelkiem są śmieszne.
Jeżeli juz to raczej poszukałbym większych zacisków i tarcz które da się przypasować do matrixa chyba że właściciel zamierza ćwiczyć jazdę na jakimś torze.

P.S.

Bartek 1ZZ Cieszy mnie Twoje wspomnienie z Alconami w celinie ale chyba nie proponujesz na codzień takiego zestawu do rodzinnego auta typu Matrix z budżetem 8k na wszystkie mody wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Fri, 18 Jan 2013 - 00:22
Post #123


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





Ledziu na moje Alcony potrzebne byłyby 2 takie budżety wink.gif

Z moich 12-letnich doświadczeń z celicami stwierdzam, że celici nie mają dobrych hamulców i trzeba się posiłkować lepszymi zamiennikami , a jeżeli mamy większy budżet to tylko "czterotłok" + tarcza 300-330mm - tyle ode mnie...

wracajmy do tematu bo odpływamy za daleko biggrin.gif


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Fri, 18 Jan 2013 - 01:50
Post #124


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(Bartek 1ZZ @ Fri, 18 Jan 2013 - 00:22) *
trzeba się posiłkować lepszymi zamiennikami , a jeżeli mamy większy budżet to tylko "czterotłok" + tarcza 300-330mm - tyle ode mnie...


I wróciliśmy do punktu wyjścia czyli optymalny mogłby być upgrate a nie wymiana na sporty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Fri, 18 Jan 2013 - 09:07
Post #125


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





lepszy zamiennik na którym "szału nie ma" to obowiązkowe minimum w celice 2zz w którym dokłada się +120Nm...


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Sat, 19 Jan 2013 - 12:01
Post #126


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Ja mam w Celice DS2500 i jest nieźle. Następny etap jaki bym rozważał alu zaciski i tarcze z dzwonem alu. W tej kolejności. Natomiast jeśli coś hamuje lepiej, waży mniej i nie powoduje że felga musi być 19'' minimum to dla mnie jest krok do przodu. Nie są wymagane większe tarcze jeśli da się poprawić to co jest nie zwiększając masy tarczy i felgi.

Co do modów :
1. Uszczelka insulacyjna - jakieś 200 pln. Masz 20 pln za 1 Nm to chyba nieźle. Turbo da i 200 Nm ale zestaw nie będzie kosztował 4000 a 4x tyle.
2. CAI - 500 - 1500 zależy czy dedykowany
3. Obróbka kolektorów i / lub głowicy, przepustnicy. Nie powinno być więcej niż 2000. Lepsza opcja to od razu lekkie zawory i talerzyki tytanowe. Ale to ma sens mając komputer, który pozwoli kręcić się wyżej.
4. Uszczelka doprężająca. 600-800
5. Świnka 600-1000
6. wałki 16000-2800 zależy jak i gdzie załatwiasz
7. Kolektor DD performance - drogo ale działa

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Sat, 19 Jan 2013 - 12:16
Post #127


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





CYTAT(Styku @ Sat, 19 Jan 2013 - 12:01) *
Lepsza opcja to od razu lekkie zawory i talerzyki tytanowe. Ale to ma sens mając komputer, który pozwoli kręcić się wyżej.

Co absolutnie nic nie da na seryjnych walkach. Jak pokazuje przyklad Lotusow, ktore pozwalaja na 1 i 2 krecic 8500rpm to powyzej 8k moc juz spada. I to calkiem mocno. Takze walki/sprezynki/talerzyki/komputer to jak najbardziej ale tylko w komplecie...czyli tanio nie bedzie.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Sat, 19 Jan 2013 - 13:41
Post #128


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





ale dzieki temu, że odcinka jest wyżej łatwiej jest ni wypaść z liftu.


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Sat, 19 Jan 2013 - 15:15
Post #129


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Jesli masz juz komputer zdolny podniesc w 2zz odcinke to raczej oczywiste, ze obnizasz tez nim lifta smile.gif


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alien_obcy
post Sat, 19 Jan 2013 - 19:23
Post #130


Rookie
Dołączył: Tue, 15 January 2013
Skąd: Wawa





A gdzie tą uszczelkę insulacyjną można kupić w Wawie? Jaka to firma? Czy masz wykresy z hamowni przed i po instalacji?
Zacznę mody od CAI i tej uszczelki.
Mam jeszcze pytanie o CAI vs SRI - chcę zrobić rurę na zamówienie z kwasówki i dać filtr apexi. Czy jest sens instalować dłuższy wariant z filtrem umocowanym gdzieś w okolicach zderzaka, czy krótszą wersję? Czy w długiej wersji nie będzie ryzyka zaciągnięcia wody?
A czy kolektor lepiej zamówić gotowy, czy zrobić na zamówienie? Jaka jest różnica?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Sat, 19 Jan 2013 - 19:46
Post #131


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





uszczelki do 2ZZ po 50zł. więcej na PW


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alien_obcy
post Sat, 19 Jan 2013 - 21:12
Post #132


Rookie
Dołączył: Tue, 15 January 2013
Skąd: Wawa





Mam jeszcze pytanie o CAI vs SRI - chcę zrobić rurę na zamówienie z kwasówki i dać filtr apexi. Czy jest sens instalować dłuższy wariant z filtrem umocowanym gdzieś w okolicach zderzaka, czy krótszą wersję? Czy w długiej wersji nie będzie ryzyka zaciągnięcia wody?
Jakie macie doświadczenie w tym zakresie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Sat, 19 Jan 2013 - 21:29
Post #133


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





dłuższej wersji nie ma sensu zakładać w naszym klimacie chyba, że tylko na lato


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Sun, 20 Jan 2013 - 15:33
Post #134


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





ja jeżdżę na CAI k&n'a, ale mam hydro shielda a stożek jest w takim miejscu, że nie leci tego syfu aż tyle.póki co jest ok, nawet w zimową pluche tongue.gif
możesz sobie zrobić dwu częściowa wersje, ale jest to mimo wszystko upierdliwe takie składanie i rozkładanie.


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SR-71
post Sun, 20 Jan 2013 - 16:21
Post #135


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 September 2011
Skąd: W-wa





Wracając do tematu wink.gif

mnie trochę wkurza "darcie japy" przez Eatony. Na krótką metę może jest to fajne, ale szybko się nudzi i męczy ucho.

http://www.youtube.com/watch?v=s5lSiJAavDE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Mon, 21 Jan 2013 - 10:43
Post #136


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Jak to nic nie da na seryjnych wałkach wymiana zaworów i talerzyków?

Po pierwsze jak się obrabia głowicę to akurat do 2ZZ jest to tania dość opcja więc warto. A wałki nie zawsze bo koszt rośnie razy 2.
Po drugie w głowicy jest 20% strat mechanicznych. Odelżenie w tym miejscu a 16 zaworów i talerzyków to jest spore zejście z masy powoduje, że czym więcej obrotów tym więcej oszczędności na stratach.
Po trzecie jeśli zawór wymieniamy na oversize nie koniecznie moc nadal będzie padała.
Po czwarte nawet jeśli będzie seryjny komputer, to po obróbce głowicy może się okazać, że nagle przybyło góry.
Mam przykład mojego 4agze. Ma on taki kompresor który wraz z obrotami ma geometryczny przyrost strat. Silnik nie chciał jechać powyżej 5500. Obecnie jest już odcinka na 7800 i po obróbce i wymianie wtrysków faktycznie jest sens dopiero do odcinki jechać.


Oczywiście przyznam, że SA i wałki to największy sens zmiany zaworów i talerzyków. Ale koszt nie ten. Natomiast nie zgadzam się że nie ma sensu podkręcać obrotów. Jeśli cała reszta została już poprawiona, kanały, kolektory, przepustnica nawet na seryjnych wałkach przybędzie powietrza u góry. A na wałkach stage 2 na pewno. I jak się zmieni tylko lift w dół będzie na pewno gorzej niż i lift w dół i odcinkę w górę.
Pamiętać tylko trzeba o pompie.

Jest jeszcze jeden stosunkowo nie drogi pomysł na podniesienie mocy wraz z obrotami - scraper.

alien jeśli chcesz kupić wszystko w Stolicy to chyba znów będę musiał poradzić, żebyś sobie dał na luz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Mon, 21 Jan 2013 - 12:08
Post #137


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(Styku @ Mon, 21 Jan 2013 - 10:43) *
alien jeśli chcesz kupić wszystko w Stolicy to chyba znów będę musiał poradzić, żebyś sobie dał na luz.



Panowie trochę mnie dziwi Wasze rozpisywanie detali dorobienia 20-30kmi trochę Nm ponieważ zapominacie o podstawowych wyznacznikach projektu takich jak:

1) budżet 8k
2) masa auta 250kg!!! więcej od celiTSa i 600kg!!! więcej od lotusa ZZa
3) auto rodzinne

No to teraz pomyślcie tak na zdrowy chłopski rozum co da 30km przy napędzeniu tej masy i to jeszcze konie będą pochodzić z obrotów (bardzo rodzinna charakterystyka).
Więc osiągi łatwo namacalne celaTS można skonfrontować z Matrixem i wychodzi że te kilogramy (około 250więcej) będzie musiało zniwelować 30KM górką co jest raczej śmiesznym wynikiem przy nakładach no i bardzo mało odczuwalnym.


Prawda jest tak że do rodzinnej jazdy dosyć ciężkim autem potrzebny jest NiuteK z dołu który będzie napędzać auto bardzo szybko do 200km/h a nie od 200km/h wzwyż.

Alien
jeżeli chcesz a sądząc po opisie z awatarka jesteś z Wawy mogę Ci ułatwić próbę przejechania się lexem GS430 MKII który jest warty mniej niż Matrix+8k i zobaczysz jak się jedzie ciężkim rodzinnym autem i jak przyśpiesza 443Nm i 280KM przy spalaniu napewno mniejszym niż w Twoim aucie po modach.
Gwarantuje Ci że zmienisz pogląd co do Nm i KMów biggrin.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Mon, 21 Jan 2013 - 13:12
Post #138


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





My piszemy co mozna zrobic. Nie mowimy, ze autor koniecznie MA tak postapic.
W budzecie 8k turbo nie zalozy...albo moze inaczej - porzadnie nie zalozy wiec tak naprawde zostaja wlasnie takie rozwiazania.

Sensu modyfikacji tego silnika w tej budzie to ja nie widze zadnego ale co kto lubi...


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Mon, 21 Jan 2013 - 13:54
Post #139


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





Ja poczułem 10 Nm na plus poprzez łatwiejsze gubienie trakcji. Ale akurat dołożenie do silnika 30 Nm przy 180 seryjnych to jest 17% więcej momentu. Poczujesz. Jak w maluchu dołożysz 6 Nm to poczujesz. A w gokarcie poczujesz 2 Nm.
I znów wraca kwestia charakterystyki. Już o tym było. Wałki znane stage 2 poprawiają górę ale też sporo dołu nawet na seryjnym kompie.
Radząc na ulicę jeśli ktoś ma rozum to wie, że auto nie ma jechać samą górą. Akurat 2zz ma tego dużo w stosunku do tego co jest przed liftem.

Prawie każda z wypisanych przeze mnie modyfikacji może być użyta później przy uturbianiu i silnik taki będzie produkował dużo więcej niż seryjny z tym samym doładowaniem, lub tyle samo co seria ale przy niższym. Obróbka w moim 4agze spowodowała spadek doładowania o jakieś 0,15 bara. W 2zz dobrze zrobiona powinna zmniejszyć doładowanie o 0,2 bara produkując tą samą moc. Co też oznacza, że bezpiecznie można dmuchnąć więcej.

Do tego można sobie te mody rozłożyć w czasie i robić je aż będzie wystarczająco.

Co do wagi Matrixa. Powątpiewam, że waży 1400 kg. Celica waży 1140 wiem bo sprawdzałem. A 250 kg więcej to 1400 prawie. Słabsze osiągi Matrixa wynikają z innej odcinki i innego oprogramowania komputerów na USA. Bardziej ekologiczne są auta ze stanów. A jeśli Wikipedia nie kłamie to Matrix waży lekko ponad 1200 co nie jest jeszcze końcem świata.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Mon, 21 Jan 2013 - 14:20
Post #140


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Myslisz, ze dolozysz mu tymi modami 30Nm?? Ja osobiscie watpie - to szlifierka, o kazdego niutona bedzie ciezej niz o konia. To nie jest K20 zeby robic 110-115Nm z litra stosunkowo niewielkimi nakladami.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 03:34