Shoutbox 0 nowych PW 


10 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Turbo/kompresor do 2zz-ge
Bartek ZTR
post Wed, 16 Jan 2013 - 23:34
Post #101


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





CYTAT(ledziu @ Wed, 16 Jan 2013 - 22:58) *
Zastanów się, zależy Ci na furce żeby jeździć z rodziną a kupujesz matrixa z silnikiem który nawet z suchych danych nie nadaje sie do rodzinnego auta.
2ZZ jest typową wiertarką która ma kiepskiego Nm, więc podstawowym wrogiem osiągów w Twojej tojce będzie jej masa. Możesz przejechać się celiną TS z czterema osobami na pokładzie i zobaczysz jak jedzie.
Interesujesz się dodawaniem mocy a myślałeś o tym co tak właściwie Ci realnie to da i ile będzie kosztować ???


idealnie to ująłeś... wink.gif


alien obcy jeżeli szukasz niuta/koni w tym aucie to nic innego Ci nie pozostaje - doładowanie, albo pożegnanie się z autem...


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 16 Jan 2013 - 23:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
alien_obcy
post Wed, 16 Jan 2013 - 23:43
Post #102


Rookie
Dołączył: Tue, 15 January 2013
Skąd: Wawa





No to wracam do tematu turbo - co jeszcze należy zrobić, aby pojeździć na tym silniku z soft turbo - mnie wystarczy 220 KM i ok. 300 NM ze świnką (nie muszę się pchać na SA?).
Rozumiem, że trzeba wymienić następujące elementy:
1) wałki
2) krzywki (o ile zużyte)
3) sprzęgło - czy to musi być stage1?
4) tarcze na sportowe?
5) co jeszcze?

Na co mam zwrócić uwagę przy dogadywaniu szczegółów z tunerem?
Czy w końcu cena za turbo ze świnką za 8k PLN jest właściwa tzn., czy nie jest zbyt przycięta kosztem jakości części, odpuszczeniem sobie pewnych standardowych czynności (sprawdzenie stanu silnika, regulacja luzów, itp.)?
Oczekuję profesjonalnych wskazówek - za co z góry dziękuję :-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtasgt4
post Wed, 16 Jan 2013 - 23:49
Post #103


User
Dołączył: Wed, 15 August 2007





CYTAT(alien_obcy @ Wed, 16 Jan 2013 - 23:43) *
No to wracam do tematu turbo - co jeszcze należy zrobić, aby pojeździć na tym silniku z soft turbo - mnie wystarczy 220 KM i ok.300 NM ze świnką (rozumiem, że nie muszę się pchać na SA).
Rozumiem, że trzeba wymienić następujące elementy:
1) wałki
2) krzywki (o ile zużyte)
3) sprzęgło - czy to musi być stage1?
4) tarcze na sportowe?
5) co jeszcze?

Na co mam zwrócić przy dogadywaniu szczegółów z tunerem?
Czy w końcu cena za turbo ze świnką za 8k PLN jest właściwa tzn., czy nie jest zbyt przycięta kosztem jakości części, odpuszczeniem sobie pewnych standardowych czynności (sprawdzenie stanu silnika, regulacja luzów, itp.)
Oczekuję profesjonalnych wskazówek - za co z góry dziękuję :-)

Nie musisz wymieniac wałków ani krzywek, trzeba je po prostu sprawdzic, co jest normalnym przegladem w TS, w twoim przypadku sprzęgło ma się ku końcowi więc i tak je wymieniasz, można więc dać mocniejsze.
Sportowe tarcze też nie są potrzebne :]

Cena nie jest przycięta kosztem niczego, możesz oczywiscie zapłacic za praktycznie to samo więcej, jeżeli bedziesz się z tym lepiej czuc. wink.gif
Choc prawda jest taka, że mac.pl wystroił kilkadziesiąt toyot, więc ma nieatpliwie zaplecze i pojecie o tym, co tak naprawde jest gwarancja sukcesu i trwałosci auta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SR-71
post Thu, 17 Jan 2013 - 00:00
Post #104


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 September 2011
Skąd: W-wa





CYTAT(wojtasgt4 @ Wed, 16 Jan 2013 - 23:49) *
Nie musisz wymieniac wałków ani krzywek, trzeba je po prostu sprawdzic, co jest normalnym przegladem w TS, w twoim przypadku sprzęgło ma się ku końcowi więc i tak je wymieniasz, można więc dać mocniejsze.
Sportowe tarcze też nie są potrzebne :]

Cena nie jest przycięta kosztem niczego, możesz oczywiscie zapłacic za praktycznie to samo więcej, jeżeli bedziesz się z tym lepiej czuc. wink.gif
Choc prawda jest taka, że mac.pl wystroił kilkadziesiąt toyot, więc ma nieatpliwie zaplecze i pojecie o tym, co tak naprawde jest gwarancja sukcesu i trwałosci auta.



Powiedz mu lepiej ile będą kosztowały wałki z dźwigienkami jak się okażą wytarte wink.gif

A SŁOWA Z UST TUNERA ŻE HAMULCE SĄ NIE POTRZEBNE PRZY TAKIEJ MODYFIKACJI SĄ NIE DO PRZYJĘCIA...

Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtasgt4
post Thu, 17 Jan 2013 - 00:07
Post #105


User
Dołączył: Wed, 15 August 2007





Kolego SR-71 zastanawiam sie czy z toba wszytsko ok....
Czy auto nagle zacznie jezdzic po torze? Ma byc autem rodzinnym do przemieszczania.
Nie potrzeba mu na ten moment innych hamulcy. Jeżeli bedzię jezdzic agresywnie albo z noga na hamulcu to praktycznie kazde hamulce zagotujesz.

A stan silnika sprawdza się przed a nie po przeróbkach, co nie zmienia faktu, że jak ma zuzyta głowice to z turbo czy bez i tak kleknie. A turbo nie ma tu nic do rzeczy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alien_obcy
post Thu, 17 Jan 2013 - 00:09
Post #106


Rookie
Dołączył: Tue, 15 January 2013
Skąd: Wawa





SR-71 - to jaki jest koszt tych wałków?
Rozumiem, że turbo przyspiesza ich zużycie? Załóżmy, że już troszkę się wytarły, to jak dołożę turbo, to kiedy padną w porównaniu jakbym jeździł na nich bez turbo?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtasgt4
post Thu, 17 Jan 2013 - 00:13
Post #107


User
Dołączył: Wed, 15 August 2007





Jeżeli masz wytarte wałki badz rockersy to i tak i tak je musisz, badz nie wymienic, albo rozwalisz silnik. Sa to czynnosci serwisowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SR-71
post Thu, 17 Jan 2013 - 00:14
Post #108


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 September 2011
Skąd: W-wa





CYTAT(wojtasgt4 @ Thu, 17 Jan 2013 - 00:07) *
Kolego SR-71 zastanawiam sie czy z toba wszytsko ok....
Czy auto nagle zacznie jezdzic po torze? Ma byc autem rodzinnym do przemieszczania.
Nie potrzeba mu na ten moment innych hamulcy. Jeżeli bedzię jezdzic agresywnie albo z noga na hamulcu to praktycznie kazde hamulce zagotujesz.

A stan silnika sprawdza się przed a nie po przeróbkach, co nie zmienia faktu, że jak ma zuzyta głowice to z turbo czy bez i tak kleknie. A turbo nie ma tu nic do rzeczy.




Ręce mi opadły...


CYTAT(alien_obcy @ Thu, 17 Jan 2013 - 00:09) *
SR-71 - to jaki jest koszt tych wałków?
Rozumiem, że turbo przyspiesza ich zużycie? Załóżmy, że już troszkę się wytarły, to jak dołożę turbo, to kiedy padną w porównaniu jakbym jeździł na nich bez turbo?


najpierw sprawdź , a o cenę pytaj później - po co się denerwować
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtasgt4
post Thu, 17 Jan 2013 - 00:19
Post #109


User
Dołączył: Wed, 15 August 2007





No to widzisz SR-71 Toyota jest w takim razie skretyniała. Bo do ważacego 200kg wiecej i majacego 260KM auta włożyła praktycznie takie same hamulce jak do celici TS.
Wychodzi na to że albo w Toyocie pracuja konstruktorzy debile albo twój problem jest głebszy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alien_obcy
post Thu, 17 Jan 2013 - 00:21
Post #110


Rookie
Dołączył: Tue, 15 January 2013
Skąd: Wawa





W sumie moje hamulce są b dobre hamuje ok. 37 m z 100 km, to w sumie przy zwiększeniu do 220 KM to nie ma sensu, jakbym chciał 300 KM to rozumiem.
To jaki jest koszt tych wałków z rockersami?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SR-71
post Thu, 17 Jan 2013 - 00:23
Post #111


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 September 2011
Skąd: W-wa





CYTAT(wojtasgt4 @ Thu, 17 Jan 2013 - 00:19) *
No to widzisz SR-71 Toyota jest w takim razie skretyniała. Bo do ważacego 200kg wiecej i majacego 260KM auta włożyła praktycznie takie same hamulce jak do celici TS.
Wychodzi na to że albo w Toyocie pracuja konstruktorzy debile albo twój problem jest głebszy.
'


Nie pogłębiaj się bardziej... już jest późno może czas iść spać

CYTAT(alien_obcy @ Thu, 17 Jan 2013 - 00:21) *
W sumie moje hamulce są b dobre hamuje ok. 37 m z 100 km, to w sumie przy zwiększeniu do 220 KM to nie ma sensu, jakbym chciał 300 KM to rozumiem.


to proponuje żebyś 3-4 razy zahamował tym autem 100-0km/h i zmierzył dystans
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alien_obcy
post Thu, 17 Jan 2013 - 00:32
Post #112


Rookie
Dołączył: Tue, 15 January 2013
Skąd: Wawa





To już są dywagacje, a mało konkretów - jak się zużyją tarcze to wymienię na sportowe i lepsze klocki + płyn hamulcowy i powinno być OK.
Ja nie hamuję jak wariat i nie rozpędzam się do mega prędkości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
g.mario
post Thu, 17 Jan 2013 - 00:43
Post #113


Frequent User
Dołączył: Thu, 25 March 2010





SR-71, coś Ty się tak przyczepił do tego GT4JS?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Thu, 17 Jan 2013 - 01:49
Post #114


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(alien_obcy @ Wed, 16 Jan 2013 - 23:43) *
Czy w końcu cena za turbo ze świnką za 8k PLN jest właściwa tzn., czy nie jest zbyt przycięta kosztem jakości części, odpuszczeniem sobie pewnych standardowych czynności (sprawdzenie stanu silnika, regulacja luzów, itp.)?

Znajdź jeszcze 2-3 inne firmy w Polsce, które podejmą się uturbienia wolnossaka i pytaj o koszty. Ja pytałem kiedyś na przykładzie Golfa 2 GTi, okolice 15 000zł. Inne osoby też pytały(o inne auta), kwoty były podobne albo wyższe - a tu za prawie pół ceny. Weź też pod uwagę na przykład to, że aluminiowe orurowanie jest droższe od nierdzewnego, zostajesz dalej z prawie całym seryjnym wydechem(liczonym pod seryjną moc, nie kilkadziesąt KM większą)... Zastanów się, popytaj, poproś o kosztorysy, porównaj oferty i wybierz tą, na którą dostaniesz pisemną gwarancję bez jakichś głupich wyłączeń smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Thu, 17 Jan 2013 - 09:30
Post #115


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





CYTAT(wojtasgt4 @ Thu, 17 Jan 2013 - 00:19) *
No to widzisz SR-71 Toyota jest w takim razie skretyniała. Bo do ważacego 200kg wiecej i majacego 260KM auta włożyła praktycznie takie same hamulce jak do celici TS.
Wychodzi na to że albo w Toyocie pracuja konstruktorzy debile albo twój problem jest głebszy.


No niestety jest skretyniała... do celici 1ZZ włożyła tarcze 255mm i małe klocki od Yarisa - po kilku latach stwierdzili że jednak za bardzo przyoszczędzili na materiale wink.gif



CYTAT(alien_obcy @ Thu, 17 Jan 2013 - 00:21) *
To jaki jest koszt tych wałków z rockersami?



cały nowy zestaw + regulacja(shim) w ASO musisz liczyć ok. 5tys.




Ps. Wojtasgt4 ja "święta lasu" jednak nie miałem, że regulację można zrobić dwoma sztukami tak jak pisałeś.... - na regulację poszło 11shim


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtasgt4
post Thu, 17 Jan 2013 - 09:41
Post #116


User
Dołączył: Wed, 15 August 2007





tak bartku, przed liftem... po lifcie była zmiana
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Thu, 17 Jan 2013 - 10:38
Post #117


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(alien_obcy @ Thu, 17 Jan 2013 - 00:32) *
wymienię na sportowe i lepsze klocki + płyn hamulcowy i powinno być OK.
Ja nie hamuję jak wariat i nie rozpędzam się do mega prędkości.


Właśnie o to chodzi że Ty nie potrzebujesz hebla sportowego tylko ewentualnie większy zacisk, większy klocek, i wiekszą ilość tłoczków. Napisałem ewentualnie ponieważ chcesz osiągnąć przyrost parametrów motorowni około 15-20% więc trzeba byłoby sprawdzić czy jest o czym gadać bo może się okazać że realny zakres prędkości osiąganych przez Twoja Tojke nie będzie większy niż 10%.

Co do hebla sportowego to jeżeli nawet uparłbyś się szybko go zainstalować to jeszcze szybciej pozbywałbyś się go.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Styku
post Thu, 17 Jan 2013 - 11:26
Post #118


Super User
Dołączył: Wed, 25 October 2006
Skąd: NS





A ja mam inną propozycję. W takiej kolejności:

1. Uszczelka insulacyjna - daje praktycznie 10 Nm i stosunek koń/pln jest chyba najlepszy jaki można osiągnąć w wolnossaku. Uszczelka rodzimej produkcji obniża aż o 10 stopni temperaturę dolotu.
2. CAI
3. Obróbka kolektorów i / lub głowicy, przepustnicy. 2zz-ge ma spore możliwości w tym temacie. Do rozważenia zmiana przepustnicy.
4. Uszczelka doprężająca. Tanio nie jest ale i tak głowica do ściągnięcia. Zysk nie wielki.
5. Świnka jako tanie rozwiązanie. Kingsoft ostatnio zaświnił 1ZZ i przybyło rozsądnie do ceny sprzętu. Oczywiście najlepiej komputer SA ale znów problem z nastawami wałków.
6. wałki
7. Kolektor DD performance
8. Jeśli by miał wjechać jakiś SA zakup zaworów lekkich i talerzyków tytanowych i wałków. Wtedy dopiero można wykrzesać więcej bo obroty można ustawić na ponad 9000.

Plus tego rozwiązania że już przy punkcie 3 a można to robić na raty auto dostaje około 20 Nm. I to jest nie prawda, że wolnossak nie ma momentu. Właśnie, że ma. Nie ma jak się porówna do silnika turbo z 1 bar więcej. Ale 2zz to stopień sprężania 11,5:1. Mimo, że 1ZZ ma większy skok wału, nadal prawie taki sam moment jest jak w 2ZZ.
Obróbka głowicy i innych powinna dać jakieś 5-8 % przyrostów.
Wałki można sprawdzić co to daje bo wykresy są na Monkey Wrench. Na pewno nie można powiedzieć, że od wałków przybywa tylko góry. I że generalnie wolnossak zawsze będzie jechał górą. 155 Nm na kołach przy około 4200 a około 170 w maksie ma mój motor. Około 145 przy 2500. Wręcz uważam, że wałki dają sporo środka. Jeśli prawdą jest co pokazują, to około 4400 przybywa na Piper Cams Stage 2 i po wystrojeniu nawet 15 hp.
Największe przyrosty są IMO 5000-5500. Przed liftem, gdzie w serii dzieje się mniej. Więc przybywa mocno elastyczności silnikowi.
Kolektor dolotowy DD performance jest drogi ale jest to udowodnione, że daje przyrosty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Thu, 17 Jan 2013 - 11:56
Post #119


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Wlasnie najlepsze jest to, ze walki w 2zz dodaja dol i srodek, a nie gore. Jak sie przekonalo juz pare osob to walki typu stage1 potrafia nawet gory troche zabrac.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alien_obcy
post Thu, 17 Jan 2013 - 21:29
Post #120


Rookie
Dołączył: Tue, 15 January 2013
Skąd: Wawa





Styku - w końcu jakieś konkrety. Dzięki
A czy możesz sprecyzować mnie więcej jakie koszty poszczególnych etapów, żeby nie okazało się, że suma summarum, dołożę trochę kucyków i niutków, a zapłacę jak za całe stado i wtedy znowu abarot powrót do tematu turbo - lepszy stosunek ceny do mocy.

CYTAT
Co do hebla sportowego to jeżeli nawet uparłbyś się szybko go zainstalować to jeszcze szybciej pozbywałbyś się go.

ledziu - doprecyzuj swoją wypowiedź na temat hamulców dlaczego tak uważasz - potrzebuję argumentów, przykładów na bazie doświadczenia (to bardziej do mnie przemawia), a nie suchych stwierdzeń.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 03:31