![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
Zastanów się, zależy Ci na furce żeby jeździć z rodziną a kupujesz matrixa z silnikiem który nawet z suchych danych nie nadaje sie do rodzinnego auta. 2ZZ jest typową wiertarką która ma kiepskiego Nm, więc podstawowym wrogiem osiągów w Twojej tojce będzie jej masa. Możesz przejechać się celiną TS z czterema osobami na pokładzie i zobaczysz jak jedzie. Interesujesz się dodawaniem mocy a myślałeś o tym co tak właściwie Ci realnie to da i ile będzie kosztować ??? idealnie to ująłeś... ![]() alien obcy jeżeli szukasz niuta/koni w tym aucie to nic innego Ci nie pozostaje - doładowanie, albo pożegnanie się z autem... -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 15 January 2013 Skąd: Wawa ![]() |
No to wracam do tematu turbo - co jeszcze należy zrobić, aby pojeździć na tym silniku z soft turbo - mnie wystarczy 220 KM i ok. 300 NM ze świnką (nie muszę się pchać na SA?).
Rozumiem, że trzeba wymienić następujące elementy: 1) wałki 2) krzywki (o ile zużyte) 3) sprzęgło - czy to musi być stage1? 4) tarcze na sportowe? 5) co jeszcze? Na co mam zwrócić uwagę przy dogadywaniu szczegółów z tunerem? Czy w końcu cena za turbo ze świnką za 8k PLN jest właściwa tzn., czy nie jest zbyt przycięta kosztem jakości części, odpuszczeniem sobie pewnych standardowych czynności (sprawdzenie stanu silnika, regulacja luzów, itp.)? Oczekuję profesjonalnych wskazówek - za co z góry dziękuję :-) |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
User Dołączył: Wed, 15 August 2007 ![]() |
No to wracam do tematu turbo - co jeszcze należy zrobić, aby pojeździć na tym silniku z soft turbo - mnie wystarczy 220 KM i ok.300 NM ze świnką (rozumiem, że nie muszę się pchać na SA). Rozumiem, że trzeba wymienić następujące elementy: 1) wałki 2) krzywki (o ile zużyte) 3) sprzęgło - czy to musi być stage1? 4) tarcze na sportowe? 5) co jeszcze? Na co mam zwrócić przy dogadywaniu szczegółów z tunerem? Czy w końcu cena za turbo ze świnką za 8k PLN jest właściwa tzn., czy nie jest zbyt przycięta kosztem jakości części, odpuszczeniem sobie pewnych standardowych czynności (sprawdzenie stanu silnika, regulacja luzów, itp.) Oczekuję profesjonalnych wskazówek - za co z góry dziękuję :-) Nie musisz wymieniac wałków ani krzywek, trzeba je po prostu sprawdzic, co jest normalnym przegladem w TS, w twoim przypadku sprzęgło ma się ku końcowi więc i tak je wymieniasz, można więc dać mocniejsze. Sportowe tarcze też nie są potrzebne :] Cena nie jest przycięta kosztem niczego, możesz oczywiscie zapłacic za praktycznie to samo więcej, jeżeli bedziesz się z tym lepiej czuc. ![]() Choc prawda jest taka, że mac.pl wystroił kilkadziesiąt toyot, więc ma nieatpliwie zaplecze i pojecie o tym, co tak naprawde jest gwarancja sukcesu i trwałosci auta. |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 September 2011 Skąd: W-wa ![]() |
Nie musisz wymieniac wałków ani krzywek, trzeba je po prostu sprawdzic, co jest normalnym przegladem w TS, w twoim przypadku sprzęgło ma się ku końcowi więc i tak je wymieniasz, można więc dać mocniejsze. Sportowe tarcze też nie są potrzebne :] Cena nie jest przycięta kosztem niczego, możesz oczywiscie zapłacic za praktycznie to samo więcej, jeżeli bedziesz się z tym lepiej czuc. ![]() Choc prawda jest taka, że mac.pl wystroił kilkadziesiąt toyot, więc ma nieatpliwie zaplecze i pojecie o tym, co tak naprawde jest gwarancja sukcesu i trwałosci auta. Powiedz mu lepiej ile będą kosztowały wałki z dźwigienkami jak się okażą wytarte ![]() A SŁOWA Z UST TUNERA ŻE HAMULCE SĄ NIE POTRZEBNE PRZY TAKIEJ MODYFIKACJI SĄ NIE DO PRZYJĘCIA... |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
User Dołączył: Wed, 15 August 2007 ![]() |
Kolego SR-71 zastanawiam sie czy z toba wszytsko ok....
Czy auto nagle zacznie jezdzic po torze? Ma byc autem rodzinnym do przemieszczania. Nie potrzeba mu na ten moment innych hamulcy. Jeżeli bedzię jezdzic agresywnie albo z noga na hamulcu to praktycznie kazde hamulce zagotujesz. A stan silnika sprawdza się przed a nie po przeróbkach, co nie zmienia faktu, że jak ma zuzyta głowice to z turbo czy bez i tak kleknie. A turbo nie ma tu nic do rzeczy. |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 15 January 2013 Skąd: Wawa ![]() |
SR-71 - to jaki jest koszt tych wałków?
Rozumiem, że turbo przyspiesza ich zużycie? Załóżmy, że już troszkę się wytarły, to jak dołożę turbo, to kiedy padną w porównaniu jakbym jeździł na nich bez turbo? |
|
|
![]()
Post
#107
|
|
User Dołączył: Wed, 15 August 2007 ![]() |
Jeżeli masz wytarte wałki badz rockersy to i tak i tak je musisz, badz nie wymienic, albo rozwalisz silnik. Sa to czynnosci serwisowe.
|
|
|
![]()
Post
#108
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 September 2011 Skąd: W-wa ![]() |
Kolego SR-71 zastanawiam sie czy z toba wszytsko ok.... Czy auto nagle zacznie jezdzic po torze? Ma byc autem rodzinnym do przemieszczania. Nie potrzeba mu na ten moment innych hamulcy. Jeżeli bedzię jezdzic agresywnie albo z noga na hamulcu to praktycznie kazde hamulce zagotujesz. A stan silnika sprawdza się przed a nie po przeróbkach, co nie zmienia faktu, że jak ma zuzyta głowice to z turbo czy bez i tak kleknie. A turbo nie ma tu nic do rzeczy. Ręce mi opadły... SR-71 - to jaki jest koszt tych wałków? Rozumiem, że turbo przyspiesza ich zużycie? Załóżmy, że już troszkę się wytarły, to jak dołożę turbo, to kiedy padną w porównaniu jakbym jeździł na nich bez turbo? najpierw sprawdź , a o cenę pytaj później - po co się denerwować |
|
|
![]()
Post
#109
|
|
User Dołączył: Wed, 15 August 2007 ![]() |
No to widzisz SR-71 Toyota jest w takim razie skretyniała. Bo do ważacego 200kg wiecej i majacego 260KM auta włożyła praktycznie takie same hamulce jak do celici TS.
Wychodzi na to że albo w Toyocie pracuja konstruktorzy debile albo twój problem jest głebszy. |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 15 January 2013 Skąd: Wawa ![]() |
W sumie moje hamulce są b dobre hamuje ok. 37 m z 100 km, to w sumie przy zwiększeniu do 220 KM to nie ma sensu, jakbym chciał 300 KM to rozumiem.
To jaki jest koszt tych wałków z rockersami? |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 September 2011 Skąd: W-wa ![]() |
No to widzisz SR-71 Toyota jest w takim razie skretyniała. Bo do ważacego 200kg wiecej i majacego 260KM auta włożyła praktycznie takie same hamulce jak do celici TS. 'Wychodzi na to że albo w Toyocie pracuja konstruktorzy debile albo twój problem jest głebszy. Nie pogłębiaj się bardziej... już jest późno może czas iść spać W sumie moje hamulce są b dobre hamuje ok. 37 m z 100 km, to w sumie przy zwiększeniu do 220 KM to nie ma sensu, jakbym chciał 300 KM to rozumiem. to proponuje żebyś 3-4 razy zahamował tym autem 100-0km/h i zmierzył dystans |
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 15 January 2013 Skąd: Wawa ![]() |
To już są dywagacje, a mało konkretów - jak się zużyją tarcze to wymienię na sportowe i lepsze klocki + płyn hamulcowy i powinno być OK.
Ja nie hamuję jak wariat i nie rozpędzam się do mega prędkości. |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 25 March 2010 ![]() |
SR-71, coś Ty się tak przyczepił do tego GT4JS?
|
|
|
![]()
Post
#114
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Czy w końcu cena za turbo ze świnką za 8k PLN jest właściwa tzn., czy nie jest zbyt przycięta kosztem jakości części, odpuszczeniem sobie pewnych standardowych czynności (sprawdzenie stanu silnika, regulacja luzów, itp.)? Znajdź jeszcze 2-3 inne firmy w Polsce, które podejmą się uturbienia wolnossaka i pytaj o koszty. Ja pytałem kiedyś na przykładzie Golfa 2 GTi, okolice 15 000zł. Inne osoby też pytały(o inne auta), kwoty były podobne albo wyższe - a tu za prawie pół ceny. Weź też pod uwagę na przykład to, że aluminiowe orurowanie jest droższe od nierdzewnego, zostajesz dalej z prawie całym seryjnym wydechem(liczonym pod seryjną moc, nie kilkadziesąt KM większą)... Zastanów się, popytaj, poproś o kosztorysy, porównaj oferty i wybierz tą, na którą dostaniesz pisemną gwarancję bez jakichś głupich wyłączeń ![]() |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
No to widzisz SR-71 Toyota jest w takim razie skretyniała. Bo do ważacego 200kg wiecej i majacego 260KM auta włożyła praktycznie takie same hamulce jak do celici TS. Wychodzi na to że albo w Toyocie pracuja konstruktorzy debile albo twój problem jest głebszy. No niestety jest skretyniała... do celici 1ZZ włożyła tarcze 255mm i małe klocki od Yarisa - po kilku latach stwierdzili że jednak za bardzo przyoszczędzili na materiale ![]() To jaki jest koszt tych wałków z rockersami? cały nowy zestaw + regulacja(shim) w ASO musisz liczyć ok. 5tys. Ps. Wojtasgt4 ja "święta lasu" jednak nie miałem, że regulację można zrobić dwoma sztukami tak jak pisałeś.... - na regulację poszło 11shim -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#116
|
|
User Dołączył: Wed, 15 August 2007 ![]() |
tak bartku, przed liftem... po lifcie była zmiana
|
|
|
![]()
Post
#117
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
wymienię na sportowe i lepsze klocki + płyn hamulcowy i powinno być OK. Ja nie hamuję jak wariat i nie rozpędzam się do mega prędkości. Właśnie o to chodzi że Ty nie potrzebujesz hebla sportowego tylko ewentualnie większy zacisk, większy klocek, i wiekszą ilość tłoczków. Napisałem ewentualnie ponieważ chcesz osiągnąć przyrost parametrów motorowni około 15-20% więc trzeba byłoby sprawdzić czy jest o czym gadać bo może się okazać że realny zakres prędkości osiąganych przez Twoja Tojke nie będzie większy niż 10%. Co do hebla sportowego to jeżeli nawet uparłbyś się szybko go zainstalować to jeszcze szybciej pozbywałbyś się go. |
|
|
![]()
Post
#118
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: NS ![]() |
A ja mam inną propozycję. W takiej kolejności:
1. Uszczelka insulacyjna - daje praktycznie 10 Nm i stosunek koń/pln jest chyba najlepszy jaki można osiągnąć w wolnossaku. Uszczelka rodzimej produkcji obniża aż o 10 stopni temperaturę dolotu. 2. CAI 3. Obróbka kolektorów i / lub głowicy, przepustnicy. 2zz-ge ma spore możliwości w tym temacie. Do rozważenia zmiana przepustnicy. 4. Uszczelka doprężająca. Tanio nie jest ale i tak głowica do ściągnięcia. Zysk nie wielki. 5. Świnka jako tanie rozwiązanie. Kingsoft ostatnio zaświnił 1ZZ i przybyło rozsądnie do ceny sprzętu. Oczywiście najlepiej komputer SA ale znów problem z nastawami wałków. 6. wałki 7. Kolektor DD performance 8. Jeśli by miał wjechać jakiś SA zakup zaworów lekkich i talerzyków tytanowych i wałków. Wtedy dopiero można wykrzesać więcej bo obroty można ustawić na ponad 9000. Plus tego rozwiązania że już przy punkcie 3 a można to robić na raty auto dostaje około 20 Nm. I to jest nie prawda, że wolnossak nie ma momentu. Właśnie, że ma. Nie ma jak się porówna do silnika turbo z 1 bar więcej. Ale 2zz to stopień sprężania 11,5:1. Mimo, że 1ZZ ma większy skok wału, nadal prawie taki sam moment jest jak w 2ZZ. Obróbka głowicy i innych powinna dać jakieś 5-8 % przyrostów. Wałki można sprawdzić co to daje bo wykresy są na Monkey Wrench. Na pewno nie można powiedzieć, że od wałków przybywa tylko góry. I że generalnie wolnossak zawsze będzie jechał górą. 155 Nm na kołach przy około 4200 a około 170 w maksie ma mój motor. Około 145 przy 2500. Wręcz uważam, że wałki dają sporo środka. Jeśli prawdą jest co pokazują, to około 4400 przybywa na Piper Cams Stage 2 i po wystrojeniu nawet 15 hp. Największe przyrosty są IMO 5000-5500. Przed liftem, gdzie w serii dzieje się mniej. Więc przybywa mocno elastyczności silnikowi. Kolektor dolotowy DD performance jest drogi ale jest to udowodnione, że daje przyrosty. |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Wlasnie najlepsze jest to, ze walki w 2zz dodaja dol i srodek, a nie gore. Jak sie przekonalo juz pare osob to walki typu stage1 potrafia nawet gory troche zabrac.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#120
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 15 January 2013 Skąd: Wawa ![]() |
Styku - w końcu jakieś konkrety. Dzięki
A czy możesz sprecyzować mnie więcej jakie koszty poszczególnych etapów, żeby nie okazało się, że suma summarum, dołożę trochę kucyków i niutków, a zapłacę jak za całe stado i wtedy znowu abarot powrót do tematu turbo - lepszy stosunek ceny do mocy. CYTAT Co do hebla sportowego to jeżeli nawet uparłbyś się szybko go zainstalować to jeszcze szybciej pozbywałbyś się go. ledziu - doprecyzuj swoją wypowiedź na temat hamulców dlaczego tak uważasz - potrzebuję argumentów, przykładów na bazie doświadczenia (to bardziej do mnie przemawia), a nie suchych stwierdzeń. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 03:31 |