Shoutbox 0 nowych PW 


15 Stron V  « < 12 13 14 15 >  
Reply to this topicStart new topic
> Audi 80 quattro 2.2 20VT
GREGOR10
post Wed, 26 Jun 2013 - 21:38
Post #261


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





co do komory , to Quattron też się bronił przed myciem , karcherem i plynem do mycia silnika , musiałem sprawy wziąć w swoje ręce biggrin.gif całości dopełnił MrQuattron biggrin.gif
aha i wyszło lepiej niż na zdjeciach.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 26 Jun 2013 - 21:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MQuattron
post Thu, 27 Jun 2013 - 00:18
Post #262


Frequent User
Dołączył: Wed, 17 October 2012
Skąd: Wrocław





CYTAT(mlody1921 @ Wed, 26 Jun 2013 - 21:12) *
Świetna maszyna jak ty tak super umyłeś ta komore??? ja sie boje myć komore silnika kercherami i innymi pierdołami smile.gif

Na początku silnik pochodził moment na wolnych, potem zmywanie wierzchniej warstwy brudu karcherem pod ciśnieniem, potem kilka warstw aktywnej piany z pianownicy karcher, następnie kilkukrotne spłukiwanie no i w końcu jazda probna. Przez pierwszy kilometr prychał jakby był R4 ale potem to ustało i od tamtego czasu chodzi bez problemu. Na koniec wjechałem na najazdy i co się tylko dało i nie było ograniczone długością lancy z karchera też dostało dużo wody pod ciśnienem. Moim zdaniem warto bo raz, że najwyczajniej na świecie lepiej to wygląda a dwa, że na bieżąco można zdiagnozować czy i jeśli tak to skąd cieknie. Teraz dodał bym jeszcze wstępny oprysk srodkiem "Silnik " z marki MojeAuto i miękką zmiotkę do zruszenia powierzchniowego brudu.

CYTAT(GREGOR10 @ Wed, 26 Jun 2013 - 21:38) *
co do komory , to Quattron też się bronił przed myciem , karcherem i plynem do mycia silnika , musiałem sprawy wziąć w swoje ręce biggrin.gif całości dopełnił MrQuattron biggrin.gif
aha i wyszło lepiej niż na zdjeciach.

Potwierdzam, na początku byłem sceptycznie nastawiony do pryskania litrami wody pod maske ale efekt był tego warty. Gregor mówi "pryskaj, jak nie odpali to znajdziemy przyczyne i naprawimy" biggrin.gif no i jakos poszło. Jestem mega zadowolony smile.gif


--------------------
S4 B5
E30 320i cabrio
C124 230CE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Offczar
post Thu, 27 Jun 2013 - 07:07
Post #263


Super User
Dołączył: Wed, 06 May 2009
Skąd: Jelenia Góra





Ja używam K2 Akra, dobrze rozpuszcza syfy w miare i jest dostępna na pobliskiej stacji hah. Klawy nabytek smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Thu, 27 Jun 2013 - 07:55
Post #264


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





ostatnio jak byłem na dąbrowie w łodzi ( gdzie kiedyś mieszkałem )...trochę się zdziwiłem ,że nie widzę czerwonej "kupety" na białej feldze ...więcej stała niż jeździła ...u Ciebie będzie jej pewnie lepiej wink.gif


Jak to jest z tą skrzynią ??...myślałem ,że do 2,2 20VT pasuje każde 01E i 01A?? wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MQuattron
post Thu, 27 Jun 2013 - 09:29
Post #265


Frequent User
Dołączył: Wed, 17 October 2012
Skąd: Wrocław





CYTAT(Offczar @ Thu, 27 Jun 2013 - 07:07) *
Ja używam K2 Akra, dobrze rozpuszcza syfy w miare i jest dostępna na pobliskiej stacji hah. Klawy nabytek smile.gif

Też o tym środku słyszałem. Jednak podobno nei do zbicia jest Dimer do czyszczenia plandek od tirów biggrin.gif Ja mam z kolei bliżej do selgrosa więc kupic MojeAuto biggrin.gif

CYTAT(kiwi @ Thu, 27 Jun 2013 - 07:55) *
ostatnio jak byłem na dąbrowie w łodzi ( gdzie kiedyś mieszkałem )...trochę się zdziwiłem ,że nie widzę czerwonej "kupety" na białej feldze ...więcej stała niż jeździła ...u Ciebie będzie jej pewnie lepiej wink.gif


Jak to jest z tą skrzynią ??...myślałem ,że do 2,2 20VT pasuje każde 01E i 01A?? wink.gif

Ooo jaki świat mały. Gościu też twierdził, że więcej stoi niż jeździ ale podejrzewam, że jak już jeździł to na pełnej ku*wie smile.gif jak zapytaliśmy ile mu pali - no..y.....y... przy szybkiej...yyy dynamicznej jeździe.... ooo - jak nie przekraczałem w mieście 130 km/h to koło 15 litrów.

Ze skrzyniami quattro do 2.2 20VT to jest tak (przynajmniej wg mnie):

skrzynię 016 - blokadową - łączysz z silnikiem bez przekładki za pomocą sprzęgła MC2 czyli 200 10v turbo, największe sprzęgło 240mm jakie było przy blokadówce. Dzielą się na tzw krótkie i długie, z czego jedyna długa to chyba AAJ właśnie z dwusety, należy tylko wymienić flansze przegubów bo 80/90 ma 100mm, a 100/200 mają 108mm. Trzeba dodać, że 016 są podzielone na takie, które pasują tylko na blok R4 lub R5, są niezamienne. Maja inny walek sprzeglowy niz 01A i 01E.

skrzynię 01A - torsen, 5biegów - łączysz z silnikiem bez przekładki za pomocą sprzęgła od 7A quattro lub innego, gdzie będzie jednomasowe koło zamachowe. Jeśli chcesz założyć dwumas, musisz mieć przekładkę ponieważ samo dwumasowe koło zamachowe jest grubsze o te 9 czy tam 12 mm. Przekładka wchodzi p&p na blok, trzeba pamiętać o kupnie dłuższych śrub. 01A mają taką konstrukcję, że pasują na R4, R5, V6. Te skrzynie wg S2Forum czy tam Motorgeek są zdolne wytrzymać ponad 500 KM, jednak u mnie dwie padły na nie pełnym MTM303.

skrzynię 01E - torsen 6biegów i podobno 5 biegów - łączysz z silnikiem albo oryginalnym dwumasem a AAN/ABY/ADU ale już nie wiem czy wejdzie np komplet jednomasowy z 7A ponieważ sam dzwon jest chyba dłuższy o przekładkę, którą trzeba zastosować w 01A.
W s4c4 jest skrzynia 5 biegowa ale o konstrukcji 01E a nie 01A, która tu u chłopaków w A8D2 przy 933 KM wytrzymuje bez uprzedniego rozkładania i wzmacniania. Słyszałem też, ze absolutnie najbardziej wytrzymała na upalanie skrzynka to manual z audi V8 ale nie znam nikogo, kto aktualnie tym jeździ
Te skrzynie 6b wytrzymują 600KM+ a jest ponoć gościu, ktory na skrzynce DQT z diesla (z najdłuższą jedynką) ma 850KM i daje rade. Najlepiej kupić ASJ z RS4 b5 ale to juz spory koszt. No i 01A mają seryjne wyjścia na chłodnicę oleju, w przeciwieństwie do 01A.
01A i 01E maja taki sam walek sprzeglowy.


--------------------
S4 B5
E30 320i cabrio
C124 230CE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Thu, 27 Jun 2013 - 11:02
Post #266


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





01A i 01E maja takie same dzwony i siadaja zamiennie na swoje sprzegla smile.gif
Do dwumasu do obu skrzyn trzeba przekladke, to jest oryginalny element stosowany przy dwumasie.

01A jest fajna, bo najlzejsza, duzo skrzyn z roznymi przelozeniami, precyzyjny lewarek bez zadnych ciegiel itp ale nie wierze w dlugotrwale przenoszenie 500KM na starej uzywanej skrzyni.. tzn, jak trafisz bo jedni jezdza inni urywaja cos..
Ja dotychczas jezdzilem ale w poniedzialek urwalem 4 bieg :/

01E jest o wiele mocniejsza ale tez ciezka jak jowisz i nie ma takiego wyboru przelozen.
016 sa jeszcze wytrzymalsze, cale napedy z B2q sa takie potezne i toporne. Wal B2 jest o wiele grubszy i ciezszy niz B3/4, blokada w tylnym dyfrze jest na zebach niemalze takich jak rozrzad, pozniej zabki sa bardziej filigranowe


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MQuattron
post Sat, 29 Jun 2013 - 22:44
Post #267


Frequent User
Dołączył: Wed, 17 October 2012
Skąd: Wrocław





CYTAT(noorec @ Thu, 27 Jun 2013 - 11:02) *
01A i 01E maja takie same dzwony i siadaja zamiennie na swoje sprzegla smile.gif
Do dwumasu do obu skrzyn trzeba przekladke, to jest oryginalny element stosowany przy dwumasie.

widzisz, tego własnie nie wiedziałem. Myślałem, ze 5b była przekładka a w 6b juz nie. A przy 2.2 20vt był w ogóle jakiś jednomas oprócz 3b w s2, 220v i rr w urquattro?

Zapomniałem dodać, że w miedzyczasie na sedanie wylądowały nowe felgi z federalami 595 RSR w rozmiarze 205/45/16 ale niestety mam zbyt miękkie springi z tyłu i przy dynamicznych zakrętach ocierały o budę. Może to chodzi o ET a nie o rozmiar ? W kazdym razie na starym sprzegle jak chciałem zmielić kapcie na starcie to...sprzegło zaczęło sie ślizgać i 'przesunąłem' sie powoli o kilka metrów do przodu biggrin.gif






i na dobranoc piękny KR turbo z niemiec na Raceism Event 4 smile.gif Ale ktoś musiał tu spędzić setki godzin z włoknem aramidowym...
















--------------------
S4 B5
E30 320i cabrio
C124 230CE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Sat, 29 Jun 2013 - 23:41
Post #268


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





b2 mialy ocynkowane blachy juz? przedfift/polift?
audi chyba w 86' wprowadzilo obustronny ocynk w seryjnej produkcji.
duzy postep w porownaniu do pierwszych 3 zdjec z pierwszej strony.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Mon, 01 Jul 2013 - 20:20
Post #269


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Ja mam AAN pod maską, skrzynię 5B od COQ NM, dwumasa i ori sprzęgło od S4 AAN i nie mam żadnej przekładki. Szczerze nie zastanawiałem się przy składaniu. Siadło i ruszyło smile.gif A tak swoją drogą to jednomas z dociskiem od 7A / 3B jest taki sam gruby jak dwumas od S4 AAN i można to zamiennie stosować.
Ja się też przymierzam do zmiany skrzyni, ale chcę włożyć skrzynię o której tu nie było mowy, powinno to dać się orzenić z jednomasem od 7A/3B i podwójnym dociskiem od Audi S2 smile.gif


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Mon, 01 Jul 2013 - 23:47
Post #270


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





o to bardzo to ciekawe co mowisz.. bo fabrycznie przy dwumasie była ta przekładka... była w AAN, ABY i ADU.


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Wed, 03 Jul 2013 - 18:54
Post #271


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Zrobię ci zdjęcia jak będę za niedługo rozbierał to zobaczysz i uwierzysz.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MQuattron
post Wed, 03 Jul 2013 - 19:36
Post #272


Frequent User
Dołączył: Wed, 17 October 2012
Skąd: Wrocław





CYTAT(raich @ Sat, 29 Jun 2013 - 23:41) *
b2 mialy ocynkowane blachy juz? przedfift/polift?
audi chyba w 86' wprowadzilo obustronny ocynk w seryjnej produkcji.
duzy postep w porownaniu do pierwszych 3 zdjec z pierwszej strony.


W B2 z tego co wiem, ocynk zaczął się od połowy 86 roku czyli w sumie w poliftach. Nie jestem pewien czy był obustronny czy częściowy bo różne źródła i różni ludzie inaczej podają i mówią. Na pewno polifty rdzewieją troche mniej, pomijamy tutaj kwestie dzwonów, lakierów, szpachli itp.
Mi się na przykład bardziej podoba przedliftowy sedan ale z coupe wole polifty. Jakoś tak wyszło, że trafiłem na poliftowego sedana i tak zostało.
Dzięki, zajęło troche czasu i $ ale ciesze sie najbardziej, ze osiagnalem zamierzony efekt i mimo wielu dolin tak zwanym miedzyczasie, auto jezdzi i ma sie dobrze. Znaczy sie aktualnie nie jezdzi ale mam nadzieje, ze niedługo to zażegnam biggrin.gif

CYTAT(noorec @ Mon, 01 Jul 2013 - 23:47) *
o to bardzo to ciekawe co mowisz.. bo fabrycznie przy dwumasie była ta przekładka... była w AAN, ABY i ADU.


CYTAT(dżordżyk @ Wed, 03 Jul 2013 - 18:54) *
Zrobię ci zdjęcia jak będę za niedługo rozbierał to zobaczysz i uwierzysz.


Panowie bez sporów tutaj, ja chętnie bym powiedział że tak czy siak było na 100% ale mam zbyt mała wiedze w temacie. Może trzeba napisać do Audi ? biggrin.gif



--------------------
S4 B5
E30 320i cabrio
C124 230CE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Wed, 03 Jul 2013 - 22:50
Post #273


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





CYTAT(dżordżyk @ Wed, 03 Jul 2013 - 18:54) *
Zrobię ci zdjęcia jak będę za niedługo rozbierał to zobaczysz i uwierzysz.


Ależ ja Ci wierze smile.gif tylko mnie to bardzo ciekawi dlaczego to stosowali skoro nie jest potrzebne :|
A zapewniam Cie, że tak jak mówiłem ABY, ADU i AAN miały na 100% ta przekładkę smile.gif



--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Thu, 04 Jul 2013 - 19:40
Post #274


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Ja jak przeczytałem to to sam się zacząłem zastanawiać. A że mam leżący dwumas ze sprzęgłem i leżący jednomas ze sprzęgłem położyłem oba na stole i okazało się, że jak jest jednomas to docisk jest grubszyi od jednej krawędzi koła zamachowego do wieloklinu tarczy jest tyle samo. No chyba, że moje auto jest jakieś inne od wszystkich. Może z powodu tej skrzyni, nie wiem. Za tydzień czy dwa będę wyjmował skrzynię to przyjrzę się temu jeszcze. Chcę rozebrać skrzynię i obadać torsena czy faktycznie to on jest źródłem największego luzu napędu. Jeśli tak, to rozbiorę go i skasuję luz podkładkami, zajelę nową oliwą, złożę na spieku z podwójnym dociskiem od Radzika i wtedy będzie można znów w końcu postrzelać ze sprzęgła.
Co do skrzyni to planuję raczej wymianę jej na jakąś dłuższą, bo ta moja to wydaje się najkrótszą skrzynią jaką Audi wkładało wtedy do tych modeli. Ostatnio poszedłem V-max-a i 250km/h 7000Rpm 5 bieg. Auto może by i jeszcze pojechało, ale koniec skrzyni. Ta skrzynia do ścigania jest super jak się szybko wajzluje biegami. Ale do jazdy na trasie męczące, przy niewielkiej prędkości 140km/h wysokie obroty. Kusząca jest taka 6-bieg.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Thu, 04 Jul 2013 - 22:21
Post #275


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
Do dwumasu do obu skrzyn trzeba przekladke, to jest oryginalny element stosowany przy dwumasie.

Jeszcze nigdy nie spotkalem sie z przekladka przy dwumasie w AANie. Przekladka szla w 2,7bit, v6 na dwumasie tez nie ma przekladki, v8 tez nie. Nie wiem po jakiego grzyba zastosowali ta przekladke w BiTach, skoro v6 n/a jej nie maja, a tez maja dwumasy smile.gif


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Fri, 05 Jul 2013 - 00:33
Post #276


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





CYTAT(guzior @ Thu, 04 Jul 2013 - 22:21) *
Jeszcze nigdy nie spotkalem sie z przekladka przy dwumasie w AANie. Przekladka szla w 2,7bit, v6 na dwumasie tez nie ma przekladki, v8 tez nie. Nie wiem po jakiego grzyba zastosowali ta przekladke w BiTach, skoro v6 n/a jej nie maja, a tez maja dwumasy smile.gif


Uwierz ze jest smile.gif
Tak jak pisalem, na przekladki napotkalem w:
S4C4 - AAN
S2 sedan - ABY
RS2 - ADU

Kazde z aut mialo 01E i dwumas...

Tak wiec ciekawe po cholere to jest skoro jak sie okazuje nie jest konieczne...?


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Fri, 05 Jul 2013 - 08:33
Post #277


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





No ją już rozebralem kilkanaście s4 c4, ze 3 s2 też i nigdzie nie było przekladki smile.gif


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Fri, 05 Jul 2013 - 10:14
Post #278


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





Tym bardziej zastanawia mnie po kiego grzyba to jest...

Edit:

http://www.s2central.net/tranny_flywheel.html

Tutaj pisza ze musi byc przekladka smile.gif
Dziwne to..


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
i28
post Sun, 07 Jul 2013 - 19:14
Post #279


Rookie
Dołączył: Wed, 20 April 2011





No tak, ale dziwne nie jest, bo piszą, że dwumas jest grubszy i stąd ten dystans. Zupełnie jak w TDI, w starszych ze sprzęgłami 228 nic nie było, a przy 240 już się pojawiła flansza 5,5-5,7mm.

Jeśli w 2.2T sadza się koło bez dystansu, to musi tam być zapas miejsca, ale zapewne robi się inny zakres ruchu przy za/wysprzęglaniu...


--------------------
http://akp.wroclaw.pl - Dolnośląskie Spotkania AKP

... Rympel 666 ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robson_s
post Mon, 15 Jul 2013 - 22:42
Post #280


Rookie
Dołączył: Mon, 19 November 2007
Skąd: Ostroleka





CYTAT(noorec @ Fri, 05 Jul 2013 - 00:33) *
Uwierz ze jest smile.gif
Tak jak pisalem, na przekladki napotkalem w:
S4C4 - AAN
S2 sedan - ABY
RS2 - ADU

Kazde z aut mialo 01E i dwumas...


przekładke ma tylko ABY i ADU
AAN nie ma

CYTAT
Tak wiec ciekawe po cholere to jest skoro jak sie okazuje nie jest konieczne...?


Porównaj dwumasy z ABY i AAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post

15 Stron V  « < 12 13 14 15 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 11 August 2025 - 23:49