![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#241
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#242
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
Masz duże turbo? To się nie przejmuj dymkiem na wolnych. Turbosprężarka ma zbyt małe obroty wirnika, żeby dobrze uszczelnić ośkę, dlatego puszcza nieco oleju do wydechu. Moim zdaniem to też turbo. mam tak samo.. czasami po butowaniu jak wrzucę luz, to się niebiesko robi, a czasami nie... czasami jak stoję na luzie, albo przy ruszaniu puści bąka. A podczas pełnego ognia nic nie leci. początkowo też myślałem że to ograniczenie odmy po założeniu catch tank'a, ale po odpięciu go nic się nie zmieniło ![]() W sumie w niczym to nie przeszkadza, oprócz małego dyskomfortu jak się taki komin na światłach zrobi ![]() -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#243
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
No to wytłumaczcie mi dlaczego na valvoline i na millersie silnik chodzi jak żyleta i tylko raz, w wyżej opisanym przypadku puścił kilka bąków, a przy castrolu zachowuje sie tak a nie inaczej ? Dlaczego zwykły 2.3 10V NG potrafi ładnie chodzić na motulu a na innym olejopodobnym chodzi jak g*wno? Silnik ma wzorowa kompresje, na rozgrzanym oleju trzyma 2 bary, jeździ jak powinien, szklanki nie walą. Moim zdanie to tylko kwestia odmy albo ewentualnie starego turbo ale ta opcje raczej odrzucam. bo Valvoline i Motul to są porządne oleje, a castrol no cóż moim zdaniem to gówno. Ja jeżdżę obydwoma Audi na Valvo i jest dobrze cały czas. Miałem fajny test porównawczy jak do dwóch silników w którym stukały szklanki zalałem po raz pierwszy Valvoline. Po jakimś czas jak szklanki złapały film olejowy szklanki ucichły. Na innym oleju stukały. Proste olej lepiej smaruje. Co do kopcenia to jest jedna podstawowa zasada. Niebieski dym= spalony olej, siwy/biały dym- olej przypalony tylko, a nie całkiem spalony. Niebieski dym nie może pochodzić z turba ze strony wydechowej (no chyba, że turbo jest do czerwoności rozgrzane), bo nie ma tam na wydechu wystarczającej temp. aby ten olej spalić. Olej więc musi się dostać do komory spalania, aby się spalił. Zazwyczaj podejrzewa się w pierwszej kolejności uszczelniacze zaworowe, potem turbo po stronie ssącej. Prosty test można zrobić. Odpal zimny silnik przejedź się kawałek, potem zostaw na chwilę na wolnych, 5 minut. Następnie jak wystygnie zdejmij kolektory, ssący i wydechowy. Jak zawory będą mokre z oleju to uszczelniacze do wymiany. Jak suche to raczej nie one puszczają. Od uszczelniaczy może być niebieski dym- uszczelniacze po stronie ssącej, lub biały dym- uszczelniacze po stronie wydechowej, bo same spaliny nie mają aż takiej temp. aby całkowicie spalić olej. Dalej można sprawdzić ile oleju jest w dolocie. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#244
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Test który zaproponował dżordżyk jest bardzo dobry ...jak ja miałbym stawiać na coś to uszczelniacze lub uszczelniacze + prowadnice ( szczególnie na wydechach)
Panowie a gdzie kupujecie Valvoline ...tak ,zeby nie trafić na podróbkę ?? -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#245
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
na allegro ale od przedstawiciela głównego nie za 2 złote mniej
|
|
|
![]()
Post
#246
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 17 October 2012 Skąd: Wrocław ![]() |
torek, drożdżyk, kiwi Dzięki za porady i sugestie. Po całym tym zamieszaniu wydaje mi sie, ze może tu chodzić o turbo ze strony zimnej. Ma dość duży luz wzdłużny i poprzeczny i to by wskazywało na niebieski dym. Oczywiście pierwsze o czym pomyślałem to głowica, prowadnice i uszczelniacze ale fakt jest taki, że przed odpaleniem auta głowica była na kompletnym serwisie czyli wymiana uszczelniaczy, prowadnic i planowaniu w warsztacie o dość dobrej renomie. Poza tym przy walnietej głowicy przy odpalaniu na zimnym puszczał by na niebiesko. Wiadomo, ze mogli to spier*olić ale na razie nie pozostaje mi nic innego jak poczekać aż albo klęknie obecne turbo (oby nie szybko bo nie mam w zapasie:) albo uda mi sie kupić większe, najlepiej k24-7200. Od tamtej sytuacji w kolejce do rothenburga stałem już pare razy w dłuższym korku i ani razu mu sie to juz nie zdarzyło. Na pewno na dniach sprawdze ilość oleju w dolocie, chyba najlepiej zdejme przepustnice bo wtedy bedzie widac we wnetrzu kolektora, ktory przed założeniem był umyty w kwasie wiec bedzie widac jak na dłoni.
Zależy jeszcze czy prawdziwy czy podrabiany castrol, którego teraz pełno. Podobno ori tylko w litrowych bańkach ale to tylko wiem ze słyszenia od kilku warsztatów. Co do millersa i valvoline to proponuje oil center. Nigdy nie kupuje olejów na allegro bo cholera wie co tam leją, a na oil center nie przejechałem sie ani ja ani masa znajomych. Przy większej ilości można dostać elegancki rabat a asortyment mają całkiem duży. -------------------- S4 B5
E30 320i cabrio C124 230CE |
|
|
![]()
Post
#247
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Prawda jest taka, że Valvoline nie zalewa cała polska, więc być może nie opłaca się podrabiać bo za mała ilość
![]() Sprawdź zawory czy nie są mokre. Jak będą mokre to może zakład od głowic dał ciała (nie oczerniając nikogo, ale zdarza się). Ten silnik nie ma skąd ssać oleju. Bo jak pierścienie puszczają to ale kopci na niebiesko tylko przy pełnym bucie. Jak kopci na wolnych to na pewno nie pierścienie. Wolne obroty typowo wskazują na uszczelniacze zaworowe, bo wtedy w kolektorze cały czas jest podciśnienie i silnik może ssać przez uszkodzone uszczelniacze/prowadnice. Prowadnica też może pęknąć więc może i przez prowadnice lecieć. W drugiej kolejności turbo po stronie zimnej. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#248
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 November 2003 Skąd: Wwa ![]() |
bo Valvoline i Motul to są porządne oleje, a castrol no cóż moim zdaniem to gówno. Co do kopcenia to jest jedna podstawowa zasada. Niebieski dym= spalony olej, siwy/biały dym- olej przypalony tylko, a nie całkiem spalony. Niebieski dym nie może pochodzić z turba ze strony wydechowej (no chyba, że turbo jest do czerwoności rozgrzane), bo nie ma tam na wydechu wystarczającej temp. aby ten olej spalić. Olej więc musi się dostać do komory spalania, aby się spalił. Z pierwszym się zgadzam w 100%. Z drugim już nie. Jakie EGT mamy na wolnych po postoju (czyli po przechłodzeniu wszystkiego) i w jakiej temp. olej się pali? Podpowiem Ci, że nawet w dieslu wali na niebiesko na ciepłym silniku po wysraniu strony ciepłej (w dwóch autach tak miałem - w dolocie sucho i czysto, a turbo puszczało w wydech). -------------------- "When driving a car in real life, please remeber to be a safe driver by wearing a seat belt, using your turn signal and using good judgment"
Mercedes C270CDI T Mercedes 280CE (C123) Volkswagen Golf 1.9 TDI Opel Combo Pozdrawiam w0wacik |
|
|
![]()
Post
#249
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 17 October 2012 Skąd: Wrocław ![]() |
W śledztwie mamy kolejna poszlakę a mianowicie teraz nie dość, ze czasem wali na niebiesko to i na czarno. Idąc forumowym tokiem rozumowania, na początku zimna strona ślimaka puszczała olej a teraz rozszczelniła się ciepła strona i niedługo znów bede wymieniał suszarke.
Tak czy inaczej oprócz tych objawów, auto pokonało bezawaryjnie następne 800 km, zaliczając po drodze kolejny spot WrocLOW ![]() ![]() ![]() i po raz kolejny w towarzystwie bajecznego vulkanschwarz RS2 ![]() ![]() urywającego dzwiękiem uszy Pontiaca Trans Am ze zmodzonym wydechem, jednak jak to sie mówi 'no replacement for displacement' ![]() ![]() golfa mk2 VR6 AAA ![]() do tego bora air ride kilka staruszków ![]() i mój pomidor ![]() ![]() Pozdro! -------------------- S4 B5
E30 320i cabrio C124 230CE |
|
|
![]()
Post
#250
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
Niebieskie i czarne bąki? to moze inaczej, jaki zapach maja te chmuryi? typowy spalonego oleju czy może ma to zapach jakby rozpuszczalnika(pierwsze skojarzenie)?
Bo może poprostu wali bogatą mieszanką ![]() -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#251
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Quattron, co ty chłopie. Czarny dym to za dużo paliwa, niespalone paliwo w postaci sadzy. Masz jakiś problem z adaptacją mieszanki i być może po przejechaniu dłuższego odcinka spokojniej adaptacja dodaje paliwa i robi się za bogato. ?Czarny dym to raczej nigdy olej, tylko paliwo. Podłącz kompa i po przejechaniu jakiejś trasy sprawdź w kanale 000 ile masz w 3 pozycji od prawej, lub w 4 pozycji, nie pamiętam dokładnie. Tam jest wyuczona adaptacja. Jak będziesz miał 255 to lambda na full wzbogaca i powinien pojawić się błąd DTC 561.
Poza tym to miałem kiedyś przypadek że przez awarie jeden wtrysk lał cały czas paliwem bez przerwy. Nie pytajcie jak auto dymiło na biało, bardziej niż huta batory, a zapach był właśnie jakby przypalony rozpuszczalnik. Tak więc jak jest po prostu za bogato to może kopcić na czarno. A jak o wiele za wiele dużo paliwa to będzie na biało walić dymem. Ale to musi być wtedy na prawdę bardzo dużo paliwa. Kolego Wowacik na wolnych w kolektorze wydechowym jest jakieś 400st. a olej potrzebuje więcej jak 400. Przy 400 to właśnie się tylko przypala i jest biały dym. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#252
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 17 October 2012 Skąd: Wrocław ![]() |
Auto dostało nową skrzynkę AKU ze świeżym olejem motyl gear 300, inny zestaw sprzęgła, przekładkę między silnik a skrzynię. Niestety zrobiłem tylko ok 40 kilometrów bo po lekkim miejskim upalaniu nagle spuchło, pod maską zrobiło się mega gorąco mimo, ze wszystkie temperatury oprócz EGT były w normie. Egt na wolnych po bucie zwykle wynosi ok 400/380 i powoli spada, wtedy było ok 420 i cały czas trzymało.
Wrażenia z jazdy na nowym sprzęgle...jest inaczej. Silnik na pewno na wolnych wkręca się wolniej ale z drugiej strony przy zmianach biegów jest bardziej kulturalnie i troche czuje na plecach jakby cały układ napędowy dostawał mniej po dupie. No i w końcu klei w kazdym zakresie, poznałem nowe oblicze overboostu na 4tym i 5tym biegu jadąc z dołu ![]() Tu skrzynka ![]() nowe ori śrubki do zamachu ![]() zamach jeszcze przed szlifem na płasko ![]() i przekładka (nie wiem dokładnie gdzie to było w serii..w s4?) ![]() i nowy dupowóz - ze wszystkich R5 to własnie 10v brzmi najlepiej <3 ![]() A propos samej zmiany skrzyni i sprzegła - przestroga dla wszystkich. Na początku założyliśmy tzw 'mały' rozrusznik po regeneracji i auto ni cholery nie chciało odpalić. Głowiliśmy się ocb, w końcu mój Starszy, stary elektryk stwierdził żebyśmy zamienieli rozrusznik na stary. I tu niespodzianka - auto odpaliło od strzała. Prawdopodobnie starter po regeneracji wytwarzał tak duże pole magnetyczne, że świrowały czujniki. I tu zaraz pytanie: sprawdzona większość czujników (poza czujnikiem wałka rozrządu), masy, bezpieczniki itp, bolec na zamachu... paliwo leje, może jeszcze siadły cewki. Co jeszcze możemy wrzucić do worka podejrzanych bo nie mam pomysłu. Wszelkie sugestie mile widziane. Pozdrawiam i zycze wszystkim...BEZAWARYJNOŚCI ![]() -------------------- S4 B5
E30 320i cabrio C124 230CE |
|
|
![]()
Post
#253
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Do kompletu jeszcze dorzuć że komputer widzi 80-160rpm , i jednoczesnie wyrzuca non stop bład czujnika wału (wałka też , ale tak ma być , dopiero po odpaleniu ma zniknąć).
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#254
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 17 October 2012 Skąd: Wrocław ![]() |
Do kompletu jeszcze dorzuć że komputer widzi 80-160rpm , i jednoczesnie wyrzuca non stop bład czujnika wału (wałka też , ale tak ma być , dopiero po odpaleniu ma zniknąć). Hehe, dobrze że monitorujesz sytuacje ![]() -------------------- S4 B5
E30 320i cabrio C124 230CE |
|
|
![]()
Post
#255
|
|
User Dołączył: Thu, 15 April 2010 ![]() |
Daj więcej fot dupowozu
![]() |
|
|
![]()
Post
#256
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
Musze przyznac, ze niezla byla ta nasza telekonferencja... Pomyslow milion a winny okazal sie rozrusznik, ktory normalnie krecil :/
-------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#257
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 17 October 2012 Skąd: Wrocław ![]() |
Daj więcej fot dupowozu ![]() po przyjezdzie z Łodzi ![]() ![]() komora przed i po ![]() ![]() wnętrze po lekkim ogarnięciu ![]() ![]() i po polerce ![]() ![]() ![]() ![]() i jeszcze blenda 50/50 ![]() na forum b2 coś tam na bierząco wrzucam więc jak bedziesz chciał wiecej się dowiedziec to wejdz tu : http://audi-b2.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=5908 Musze przyznac, ze niezla byla ta nasza telekonferencja... Pomysłów milion a winny okazał się rozrusznik, który normalnie kręcił :/ ale za to jaka była nasza radość z nowego doświadczenia i samej wiedzy że i takie rzeczy mogą się dziać ![]() ![]() ![]() -------------------- S4 B5
E30 320i cabrio C124 230CE |
|
|
![]()
Post
#258
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Przejrzał na oczy niemiłosiernie
![]() -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#259
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Świetna maszyna jak ty tak super umyłeś ta komore??? ja sie boje myć komore silnika kercherami i innymi pierdołami
![]() |
|
|
![]()
Post
#260
|
|
User Dołączył: Thu, 15 April 2010 ![]() |
piękne coupe
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 11 August 2025 - 23:49 |