![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 17 October 2012 Skąd: Wrocław ![]() |
zmieniarka biegów od A4 B5, ale przetestowałeś to na swoim aucie? Bo z tego co gdzies czytałem to trzeba też minimalnie rozbić tunel ale nie wiem czy to prawda ![]() -------------------- S4 B5
E30 320i cabrio C124 230CE |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 Skąd: jelenia góra ![]() |
"staszek" z forum apmotosport pisał że to potrzeba i niema większego problemu z montażem
|
|
|
![]()
Post
#103
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: łódź ![]() |
Łapy dorabiasz . Pół ośki B4 TDI (Mały przegób zew. ) Albo duży przegób zew coupe v6 ostatnie roczniki.
Wał A4 B5 do 99 wybierak A4/A6 Passat B5 LIFT. Polecam |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Co do docelowej skrzyni : 6b jest fajne bo ograniczeniem jest ok 600KM i 700 Nm, gdzieniegdzie pisza że nawet więcej, do tego na autobanie na 6b masz niskie obroty itp ale ma tez swoje wady: dorobienie wybieraka od biegów łapy RS2 ($$$) przeguby 108mm wał więc wolę w razie awarii kupić następną, zamontować P&P i mieć problem z głowy. Jakbym jechał na Nurburgring to bym się zastanowił ale na nasze warunki myślę, że 5b styka. Co do skrzyni DSY czyli s4b5 to jest podobno najmocniejsza i ma 1/2/3 krótkie i normalne 4/5/6. Może kiedyś to zamontuje ale teraz zwyczajnie...nie mam na to $. czy komplet półosiek z s2 3b podpasuje do mojego zawiasu z b3 7a sedan quattro? Co masz na myśli skrzynia 6b? o którą 6biegową ci chodzi? Bo ta z S4 B5 ma podobno mocne zęby, ale synchronizatory słabe. Jak dobrze mieć leżące tylne półosie Audi S2 z przegubami 108mm po wew. ![]() Do CQ czy S2 nie problem wsadzić skrzynię z S4 B5, ale do B2 nie wiem jak to jest, może jest mniej miejsca. Z tym torsenem to bym może na razie go nie wkładał, bo w b2 chyba lepiej jest z dwoma blokadami jeździć niż z tyłu z torsenem. Ale niech się wypowiedzą ci którzy oba warianty przetestowali osobiście. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
skrzynia 6Biegowa zmieniarka biegów od A4 B5, wał skracamy 2cm, przeguby jak z z torsenem wysyłasz i dorabiaja, łapy można samemu wydumać. w B2q to nie przejdzie bo ma inny tunel, nie ma jak wlozyc wybieraka z B5, chyba ze o jakiejs rzezbie ![]() -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 17 October 2012 Skąd: Wrocław ![]() |
Co masz na myśli skrzynia 6b? o którą 6biegową ci chodzi? Bo ta z S4 B5 ma podobno mocne zęby, ale synchronizatory słabe. Jak dobrze mieć leżące tylne półosie Audi S2 z przegubami 108mm po wew. ![]() Do CQ czy S2 nie problem wsadzić skrzynię z S4 B5, ale do B2 nie wiem jak to jest, może jest mniej miejsca. Z tym torsenem to bym może na razie go nie wkładał, bo w b2 chyba lepiej jest z dwoma blokadami jeździć niż z tyłu z torsenem. Ale niech się wypowiedzą ci którzy oba warianty przetestowali osobiście. Chyba na motorgeeku czytałem, ze skrzynia DSY jest najlepsza i najmocniejsza jesli chodzi o 01E ![]() Zazdroszcze półosi, to jest jeden z nielicznych tematów w audi quattro ktorego nie lubie. W jednym roczniku i modelu potrafiło być kilka róznych przegubów i wieloklinów ... Drożdżyk ja mam skrzynie torsenowa więc włoże też do tyłu ![]() ![]() w B2q to nie przejdzie bo ma inny tunel, nie ma jak wlozyc wybieraka z B5, chyba ze o jakiejs rzezbie ![]() Chyba żeby wspawać tunel od B5 ![]() ![]() -------------------- S4 B5
E30 320i cabrio C124 230CE |
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
Co masz na myśli skrzynia 6b? o którą 6biegową ci chodzi? Bo ta z S4 B5 ma podobno mocne zęby, ale synchronizatory słabe. Jak dobrze mieć leżące tylne półosie Audi S2 z przegubami 108mm po wew. ![]() Do CQ czy S2 nie problem wsadzić skrzynię z S4 B5, ale do B2 nie wiem jak to jest, może jest mniej miejsca. Z tym torsenem to bym może na razie go nie wkładał, bo w b2 chyba lepiej jest z dwoma blokadami jeździć niż z tyłu z torsenem. Ale niech się wypowiedzą ci którzy oba warianty przetestowali osobiście. Do B2 spokojnie 01E wchodzi bez zadnego klepania, na wybierak tez jest sposob ![]() Co do B2q i dylematow blokady vs torseny... kiedys juz pisalem w moim temacie jak sie sprawy maja. Ja uwazam ze przejscie na torseny to byl genialny pomysl, auto jest o wiele latwiejsze w prowadzeniu i o wiele latwiej ustawic je do zakretu czy pomoc sobie rekawem, choc rzeczywiscie trzeba sie pozegnac z pewna doza przewidywalnosci jaka z kolei daja blokady. Tam nie ma zaglowania momentem, wszystko jest na stale i naped przenosi po rowno na tyl i przod ale niestety na blokadach auto jest bardziej podsterowne, przynajmniej dopuki nie wrzucimy go w poslizg. Jak juz jedzie bokiem to jest ok ![]() Z rozpietymi blokadami z kolei ciezko jezdzic bokiem, ciezko tez wyjsc z nawrotu na sliskiej nawierzchni bo 3 otwarte dyfry zupelnie w tym nie pomagaja, a zapinac i rozpinac blokady pod butem za specjalnie sie nie da... Takze trzeba sobie odpowiedziec na wazne pytanie, zajebiscie: czego oczekujemy, a potem wybrac opcje ![]() -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Ja mam ten plus z czego się cieszę, że mam praktycznie wszystkie przeguby 108mm, co w przyszłości w razie zmiany skrzyni będzie ułatwieniem, poza tym 4,11 i git.
Ja jeżdżę na krótkiej skrzyni od NM i serio na autostradzie czy na trasie po prostu jest beznadzieja. Silnik trzyma wysokie obroty na 5 biegu. Za to przy sprincie na 1/4 i jeździe po mieście jest bajka. Auto ma o wiele większy odczuwalny moment niż jest w rzeczywistości przez krótkie przełożenia. Nie ma więc aż tak dziwne, że seryjnym silnikiem z programem zrobiłem 12.9 ET . Łatwiej jest też zadriftować bo turbo szybciej wstanie no i szybciej zostanie przekazany moment na koła. Ja jeżdżąc po śniegu nie muszę nawet zapinać żadnej blokady z tyłu. Auto idzie same bokiem, a pomagając sobie lewą nogą na hamulcu redukuje podsterowność. Geometrię ustawiłem taką jaką ma seryjne S2 + minimalnie większy negatyw z tyłu. Nie narzekam jednym słowem. Na razie wstrzymam się z wkładaniem torsena, choć już prawie dwa lata leży i czeka dyfer od V8 z nie tuzinkowymi patykami. Quattron masz PW. Podpowiedziałem ci jak przerobić flansze ![]() -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 Skąd: jelenia góra ![]() |
Quattron masz PW. Podpowiedziałem ci jak przerobić flansze ![]() [/quote] Ja też poporszę o takie info :-) |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
jak to nie takemnica to można by było wrzucić do działu audisport..przyda się dla potomnych
![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 17 October 2012 Skąd: Wrocław ![]() |
Ja mam ten plus z czego się cieszę, że mam praktycznie wszystkie przeguby 108mm, co w przyszłości w razie zmiany skrzyni będzie ułatwieniem, poza tym 4,11 i git. Ja jeżdżę na krótkiej skrzyni od NM i serio na autostradzie czy na trasie po prostu jest beznadzieja. Silnik trzyma wysokie obroty na 5 biegu. Za to przy sprincie na 1/4 i jeździe po mieście jest bajka. Auto ma o wiele większy odczuwalny moment niż jest w rzeczywistości przez krótkie przełożenia. Nie ma więc aż tak dziwne, że seryjnym silnikiem z programem zrobiłem 12.9 ET . Łatwiej jest też zadriftować bo turbo szybciej wstanie no i szybciej zostanie przekazany moment na koła. Ja jeżdżąc po śniegu nie muszę nawet zapinać żadnej blokady z tyłu. Auto idzie same bokiem, a pomagając sobie lewą nogą na hamulcu redukuje podsterowność. Geometrię ustawiłem taką jaką ma seryjne S2 + minimalnie większy negatyw z tyłu. Nie narzekam jednym słowem. I właśnie dlatego skłaniam się ku krótszej skrzyni bo mistrzem vmaxa nigdy nie będę a róznica w odczuwalnym przyspieszeniu, momencie itp jest wielka z przewaga krótkiej. Z tego co wiem jeśli chodzi o osprzęt to skrzynie 01A są tożsame czyli z CDV włoże wybierak 2giego biegu do AKU i powinno grać. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi ![]() jak to nie takemnica to można by było wrzucić do działu audisport..przyda się dla potomnych ![]() Musicie poprosić Drożdżyka bo On mi to wysłał i nie mam zgody na udostępnianie ! -------------------- S4 B5
E30 320i cabrio C124 230CE |
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Koledzy co do 108mm to wszystko jest w opisie mojego projektu. Trza uważnie czytać
![]() -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#113
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 17 October 2012 Skąd: Wrocław ![]() |
-------------------- S4 B5
E30 320i cabrio C124 230CE |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 Skąd: jelenia góra ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 17 October 2012 Skąd: Wrocław ![]() |
Właśnie ostatnio bawiłem się flanszami i myślałem nad taka opcja. Z jednej strony jest troche więcej mięsa niż we flanszach 100mm ale z drugiej masz dużo mniejszą czołową powierzchnię styku...mi się wydaje, że wytrzyma jakis program ale z większą ilością Nm moze być problem. Albo zmęczenie materiału da o sobie znać. Jak zwykle wyjdzie w praniu ale fajnie, że coś takiego zrobiłeś. Jak wytrzyma trudy pojeżdżawek to też tak zrobie zamiast bawić się w nowe patyki. Na razie w aucie nic sie nie dzieje bo w garażu cały czas koło -5/-8 stopni i po pol godzinie palce odpadają. Muszę kupić podstawki pod eepromy żeby nie bawić się w wieczne lutowanie i zamontować jednak stary filtr przed pompą bo nigdzie nie idzie dostać filtra z wejściem i wyjściem 12mm ![]() Wczoraj przyjechał do mnie czarny gość ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- S4 B5
E30 320i cabrio C124 230CE |
|
|
![]()
Post
#116
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 Skąd: jelenia góra ![]() |
Trzeba było odwrócić uwagę właściciela i demontować heble !!!!
![]() Jutro podlece do tokarze z flanszami i obadamy temat jak to zrobić. |
|
|
![]()
Post
#117
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 17 October 2012 Skąd: Wrocław ![]() |
Trzeba było odwrócić uwagę właściciela i demontować heble !!!! ![]() Jutro podlece do tokarze z flanszami i obadamy temat jak to zrobić. Haha, właśnie zastanawiałem się czy po nawierceniu 4x108 podejdą na felge 16 i już chciałem demontować ale właściciel uświadomił mi, ze nie każda 16 wjedzie ![]() ![]() Trzeba jeszcze sprawdzić czy może flansze ze skrzyni nie są dłuższe i nie podpasują do torsena. W sensie czy flansze ori dyfra 7A - ACE są takie same/ krótsze/ dłuższe od flansz skrzyni 01A i torsena - czy da się to jakoś pożenić ![]() gulba masz jakiś link do stronki, z której jest fotka ? Może da się wyczytać czy to działa ![]() -------------------- S4 B5
E30 320i cabrio C124 230CE |
|
|
![]()
Post
#118
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Powinno dawać radę. U mnie trzyma, tyle że ja zrobiłem odwrotnie. Z flansz 100mm zrobiłem 108mm. Ale w twoim przypadku przecież materiał tam nie jest miększy więc spokojnie. Teraz tylko na frezarkę i dospawać kołnierz ![]() -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#119
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 Skąd: jelenia góra ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#120
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
Filtry są tu:
http://www.re5pect.pl/filtr-paliwa-12-mm-x...-bullet-a6.html Tanio nie jest ale można czyścić. Ewentualnie pozostaje szczepienie zbiornika z B3 ale jest rzeźba z wlewem. -------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 12 August 2025 - 02:49 |