Shoutbox 0 nowych PW 


15 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Audi 80 quattro 2.2 20VT
MQuattron
post Tue, 22 Jan 2013 - 21:08
Post #101


Frequent User
Dołączył: Wed, 17 October 2012
Skąd: Wrocław





CYTAT(gulba @ Tue, 22 Jan 2013 - 20:56) *
zmieniarka biegów od A4 B5,

ale przetestowałeś to na swoim aucie? Bo z tego co gdzies czytałem to trzeba też minimalnie rozbić tunel ale nie wiem czy to prawda smile.gif


--------------------
S4 B5
E30 320i cabrio
C124 230CE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 22 Jan 2013 - 21:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gulba
post Tue, 22 Jan 2013 - 21:42
Post #102


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008
Skąd: jelenia góra





"staszek" z forum apmotosport pisał że to potrzeba i niema większego problemu z montażem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chmiel25
post Tue, 22 Jan 2013 - 22:16
Post #103


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 September 2008
Skąd: łódź





Łapy dorabiasz . Pół ośki B4 TDI (Mały przegób zew. ) Albo duży przegób zew coupe v6 ostatnie roczniki.
Wał A4 B5 do 99 wybierak A4/A6 Passat B5 LIFT.
Polecam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Tue, 22 Jan 2013 - 22:39
Post #104


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





CYTAT(MQuattron @ Tue, 22 Jan 2013 - 20:36) *
Co do docelowej skrzyni : 6b jest fajne bo ograniczeniem jest ok 600KM i 700 Nm, gdzieniegdzie pisza że nawet więcej, do tego na autobanie na 6b masz niskie obroty itp ale ma tez swoje wady:
dorobienie wybieraka od biegów
łapy RS2 ($$$)
przeguby 108mm
wał
więc wolę w razie awarii kupić następną, zamontować P&P i mieć problem z głowy. Jakbym jechał na Nurburgring to bym się zastanowił ale na nasze warunki myślę, że 5b styka. Co do skrzyni DSY czyli s4b5 to jest podobno najmocniejsza i ma 1/2/3 krótkie i normalne 4/5/6. Może kiedyś to zamontuje ale teraz zwyczajnie...nie mam na to $.


czy komplet półosiek z s2 3b podpasuje do mojego zawiasu z b3 7a sedan quattro?

Co masz na myśli skrzynia 6b? o którą 6biegową ci chodzi? Bo ta z S4 B5 ma podobno mocne zęby, ale synchronizatory słabe.

Jak dobrze mieć leżące tylne półosie Audi S2 z przegubami 108mm po wew. smile.gif Deficytowy towar.

Do CQ czy S2 nie problem wsadzić skrzynię z S4 B5, ale do B2 nie wiem jak to jest, może jest mniej miejsca. Z tym torsenem to bym może na razie go nie wkładał, bo w b2 chyba lepiej jest z dwoma blokadami jeździć niż z tyłu z torsenem. Ale niech się wypowiedzą ci którzy oba warianty przetestowali osobiście.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Tue, 22 Jan 2013 - 22:48
Post #105


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





CYTAT(gulba @ Tue, 22 Jan 2013 - 20:56) *
skrzynia 6Biegowa zmieniarka biegów od A4 B5, wał skracamy 2cm, przeguby jak z z torsenem wysyłasz i dorabiaja, łapy można samemu wydumać.


w B2q to nie przejdzie bo ma inny tunel, nie ma jak wlozyc wybieraka z B5, chyba ze o jakiejs rzezbie smile.gif



--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MQuattron
post Tue, 22 Jan 2013 - 22:52
Post #106


Frequent User
Dołączył: Wed, 17 October 2012
Skąd: Wrocław





CYTAT(dżordżyk @ Tue, 22 Jan 2013 - 22:39) *
Co masz na myśli skrzynia 6b? o którą 6biegową ci chodzi? Bo ta z S4 B5 ma podobno mocne zęby, ale synchronizatory słabe.

Jak dobrze mieć leżące tylne półosie Audi S2 z przegubami 108mm po wew. smile.gif Deficytowy towar.

Do CQ czy S2 nie problem wsadzić skrzynię z S4 B5, ale do B2 nie wiem jak to jest, może jest mniej miejsca. Z tym torsenem to bym może na razie go nie wkładał, bo w b2 chyba lepiej jest z dwoma blokadami jeździć niż z tyłu z torsenem. Ale niech się wypowiedzą ci którzy oba warianty przetestowali osobiście.

Chyba na motorgeeku czytałem, ze skrzynia DSY jest najlepsza i najmocniejsza jesli chodzi o 01E smile.gif
Zazdroszcze półosi, to jest jeden z nielicznych tematów w audi quattro ktorego nie lubie. W jednym roczniku i modelu potrafiło być kilka róznych przegubów i wieloklinów ...
Drożdżyk ja mam skrzynie torsenowa więc włoże też do tyłu smile.gif Podsumowując temat blokad i torsenów: na śnieg lepsze blokady, na asfalt lepsze torseny smile.gif

CYTAT(noorec @ Tue, 22 Jan 2013 - 22:48) *
w B2q to nie przejdzie bo ma inny tunel, nie ma jak wlozyc wybieraka z B5, chyba ze o jakiejs rzezbie smile.gif

Chyba żeby wspawać tunel od B5 biggrin.gif A już chciałem mówić ze temat swapu 01E jest zakończony smile.gif


--------------------
S4 B5
E30 320i cabrio
C124 230CE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Tue, 22 Jan 2013 - 23:07
Post #107


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





CYTAT(dżordżyk @ Tue, 22 Jan 2013 - 22:39) *
Co masz na myśli skrzynia 6b? o którą 6biegową ci chodzi? Bo ta z S4 B5 ma podobno mocne zęby, ale synchronizatory słabe.

Jak dobrze mieć leżące tylne półosie Audi S2 z przegubami 108mm po wew. smile.gif Deficytowy towar.

Do CQ czy S2 nie problem wsadzić skrzynię z S4 B5, ale do B2 nie wiem jak to jest, może jest mniej miejsca. Z tym torsenem to bym może na razie go nie wkładał, bo w b2 chyba lepiej jest z dwoma blokadami jeździć niż z tyłu z torsenem. Ale niech się wypowiedzą ci którzy oba warianty przetestowali osobiście.


Do B2 spokojnie 01E wchodzi bez zadnego klepania, na wybierak tez jest sposob smile.gif

Co do B2q i dylematow blokady vs torseny... kiedys juz pisalem w moim temacie jak sie sprawy maja.
Ja uwazam ze przejscie na torseny to byl genialny pomysl, auto jest o wiele latwiejsze w prowadzeniu i o wiele latwiej ustawic je do zakretu czy pomoc sobie rekawem, choc rzeczywiscie trzeba sie pozegnac z pewna doza przewidywalnosci jaka z kolei daja blokady.
Tam nie ma zaglowania momentem, wszystko jest na stale i naped przenosi po rowno na tyl i przod ale niestety na blokadach auto jest bardziej podsterowne, przynajmniej dopuki nie wrzucimy go w poslizg. Jak juz jedzie bokiem to jest ok wink.gif
Z rozpietymi blokadami z kolei ciezko jezdzic bokiem, ciezko tez wyjsc z nawrotu na sliskiej nawierzchni bo 3 otwarte dyfry zupelnie w tym nie pomagaja, a zapinac i rozpinac blokady pod butem za specjalnie sie nie da...

Takze trzeba sobie odpowiedziec na wazne pytanie, zajebiscie: czego oczekujemy, a potem wybrac opcje wink.gif


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Tue, 22 Jan 2013 - 23:21
Post #108


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Ja mam ten plus z czego się cieszę, że mam praktycznie wszystkie przeguby 108mm, co w przyszłości w razie zmiany skrzyni będzie ułatwieniem, poza tym 4,11 i git.

Ja jeżdżę na krótkiej skrzyni od NM i serio na autostradzie czy na trasie po prostu jest beznadzieja. Silnik trzyma wysokie obroty na 5 biegu. Za to przy sprincie na 1/4 i jeździe po mieście jest bajka. Auto ma o wiele większy odczuwalny moment niż jest w rzeczywistości przez krótkie przełożenia. Nie ma więc aż tak dziwne, że seryjnym silnikiem z programem zrobiłem 12.9 ET .
Łatwiej jest też zadriftować bo turbo szybciej wstanie no i szybciej zostanie przekazany moment na koła. Ja jeżdżąc po śniegu nie muszę nawet zapinać żadnej blokady z tyłu. Auto idzie same bokiem, a pomagając sobie lewą nogą na hamulcu redukuje podsterowność. Geometrię ustawiłem taką jaką ma seryjne S2 + minimalnie większy negatyw z tyłu. Nie narzekam jednym słowem. Na razie wstrzymam się z wkładaniem torsena, choć już prawie dwa lata leży i czeka dyfer od V8 z nie tuzinkowymi patykami.

Quattron masz PW. Podpowiedziałem ci jak przerobić flansze wink.gif


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gulba
post Wed, 23 Jan 2013 - 07:26
Post #109


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008
Skąd: jelenia góra






Quattron masz PW. Podpowiedziałem ci jak przerobić flansze wink.gif
[/quote]

Ja też poporszę o takie info :-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Wed, 23 Jan 2013 - 07:40
Post #110


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





jak to nie takemnica to można by było wrzucić do działu audisport..przyda się dla potomnych wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MQuattron
post Wed, 23 Jan 2013 - 12:52
Post #111


Frequent User
Dołączył: Wed, 17 October 2012
Skąd: Wrocław





CYTAT(dżordżyk @ Tue, 22 Jan 2013 - 23:21) *
Ja mam ten plus z czego się cieszę, że mam praktycznie wszystkie przeguby 108mm, co w przyszłości w razie zmiany skrzyni będzie ułatwieniem, poza tym 4,11 i git.

Ja jeżdżę na krótkiej skrzyni od NM i serio na autostradzie czy na trasie po prostu jest beznadzieja. Silnik trzyma wysokie obroty na 5 biegu. Za to przy sprincie na 1/4 i jeździe po mieście jest bajka. Auto ma o wiele większy odczuwalny moment niż jest w rzeczywistości przez krótkie przełożenia. Nie ma więc aż tak dziwne, że seryjnym silnikiem z programem zrobiłem 12.9 ET .
Łatwiej jest też zadriftować bo turbo szybciej wstanie no i szybciej zostanie przekazany moment na koła. Ja jeżdżąc po śniegu nie muszę nawet zapinać żadnej blokady z tyłu. Auto idzie same bokiem, a pomagając sobie lewą nogą na hamulcu redukuje podsterowność. Geometrię ustawiłem taką jaką ma seryjne S2 + minimalnie większy negatyw z tyłu. Nie narzekam jednym słowem.

I właśnie dlatego skłaniam się ku krótszej skrzyni bo mistrzem vmaxa nigdy nie będę a róznica w odczuwalnym przyspieszeniu, momencie itp jest wielka z przewaga krótkiej. Z tego co wiem jeśli chodzi o osprzęt to skrzynie 01A są tożsame czyli z CDV włoże wybierak 2giego biegu do AKU i powinno grać. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi wink.gif

CYTAT(kiwi @ Wed, 23 Jan 2013 - 07:40) *
jak to nie takemnica to można by było wrzucić do działu audisport..przyda się dla potomnych wink.gif

Musicie poprosić Drożdżyka bo On mi to wysłał i nie mam zgody na udostępnianie !


--------------------
S4 B5
E30 320i cabrio
C124 230CE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Wed, 23 Jan 2013 - 22:54
Post #112


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Koledzy co do 108mm to wszystko jest w opisie mojego projektu. Trza uważnie czytać tongue.gif


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MQuattron
post Fri, 25 Jan 2013 - 23:46
Post #113


Frequent User
Dołączył: Wed, 17 October 2012
Skąd: Wrocław





Streszczenie wyjazdu na małe ślizganie

http://www.youtube.com/watch?v=Cabr9-ynYHA



--------------------
S4 B5
E30 320i cabrio
C124 230CE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gulba
post Sun, 27 Jan 2013 - 07:45
Post #114


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008
Skąd: jelenia góra





http://lh6.ggpht.com/_4dSd8RzzFyI/SYph7foq...00/IMG_3944.JPG


Czy taka modyfikacja wytrzyma ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MQuattron
post Sun, 27 Jan 2013 - 10:42
Post #115


Frequent User
Dołączył: Wed, 17 October 2012
Skąd: Wrocław





CYTAT(gulba @ Sun, 27 Jan 2013 - 07:45) *

Właśnie ostatnio bawiłem się flanszami i myślałem nad taka opcja. Z jednej strony jest troche więcej mięsa niż we flanszach 100mm ale z drugiej masz dużo mniejszą czołową powierzchnię styku...mi się wydaje, że wytrzyma jakis program ale z większą ilością Nm moze być problem. Albo zmęczenie materiału da o sobie znać. Jak zwykle wyjdzie w praniu ale fajnie, że coś takiego zrobiłeś. Jak wytrzyma trudy pojeżdżawek to też tak zrobie zamiast bawić się w nowe patyki.

Na razie w aucie nic sie nie dzieje bo w garażu cały czas koło -5/-8 stopni i po pol godzinie palce odpadają. Muszę kupić podstawki pod eepromy żeby nie bawić się w wieczne lutowanie i zamontować jednak stary filtr przed pompą bo nigdzie nie idzie dostać filtra z wejściem i wyjściem 12mm sad.gif
Wczoraj przyjechał do mnie czarny gość biggrin.gif Sorry za brudne auto, wyszło spontanicznie a jednak stał ze mną na podwórku jeden z największych 20VT rodzynów biggrin.gif











--------------------
S4 B5
E30 320i cabrio
C124 230CE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gulba
post Sun, 27 Jan 2013 - 10:54
Post #116


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008
Skąd: jelenia góra





Trzeba było odwrócić uwagę właściciela i demontować heble !!!! biggrin.gif

Jutro podlece do tokarze z flanszami i obadamy temat jak to zrobić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MQuattron
post Sun, 27 Jan 2013 - 11:03
Post #117


Frequent User
Dołączył: Wed, 17 October 2012
Skąd: Wrocław





CYTAT(gulba @ Sun, 27 Jan 2013 - 10:54) *
Trzeba było odwrócić uwagę właściciela i demontować heble !!!! biggrin.gif

Jutro podlece do tokarze z flanszami i obadamy temat jak to zrobić.



Haha, właśnie zastanawiałem się czy po nawierceniu 4x108 podejdą na felge 16 i już chciałem demontować ale właściciel uświadomił mi, ze nie każda 16 wjedzie biggrin.gif Po czym chciałem ściągać magiel, kolektor wydechowy , turbo, wtryski, kolektor ssący , wałki, piasty, pompe paliwa, komp, półosie, skrzynie i sprzęgło ale okazało się, że właściel musi już jechać biggrin.gif

Trzeba jeszcze sprawdzić czy może flansze ze skrzyni nie są dłuższe i nie podpasują do torsena. W sensie czy flansze ori dyfra 7A - ACE są takie same/ krótsze/ dłuższe od flansz skrzyni 01A i torsena - czy da się to jakoś pożenić biggrin.gif
gulba masz jakiś link do stronki, z której jest fotka ? Może da się wyczytać czy to działa biggrin.gif


--------------------
S4 B5
E30 320i cabrio
C124 230CE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Sun, 27 Jan 2013 - 12:26
Post #118


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





CYTAT(gulba @ Sun, 27 Jan 2013 - 07:45) *

Powinno dawać radę. U mnie trzyma, tyle że ja zrobiłem odwrotnie. Z flansz 100mm zrobiłem 108mm. Ale w twoim przypadku przecież materiał tam nie jest miększy więc spokojnie. Teraz tylko na frezarkę i dospawać kołnierz wink.gif


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gulba
post Sun, 27 Jan 2013 - 14:34
Post #119


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008
Skąd: jelenia góra





proszę
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2227679
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Al Ed Upek
post Sun, 27 Jan 2013 - 16:17
Post #120


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





Filtry są tu:
http://www.re5pect.pl/filtr-paliwa-12-mm-x...-bullet-a6.html
Tanio nie jest ale można czyścić.
Ewentualnie pozostaje szczepienie zbiornika z B3 ale jest rzeźba z wlewem.


--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post

15 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 12 August 2025 - 02:49