Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  < 1 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> Opel Vectra B 2.5 V6 - 3.0 V6
pudeleQ
post Tue, 16 Oct 2012 - 19:47
Post #41


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 January 2011





CYTAT(CalibraManiek @ Mon, 15 Oct 2012 - 19:11) *
skrzynię f18 (tania i daje radę)

No nie powiedziałbym, w moim 1.8 siedzi już 3 skrzynia, 2 poprzednie to F18, teraz D16.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 16 Oct 2012 - 19:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Czacza
post Tue, 16 Oct 2012 - 20:28
Post #42


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Escort bił na głowę wszystko. Godnie z nim konkurowała Astra F. Miałem Escorta MkVII i to było najszybciej znikające z moich aut (choć poza tym spełnił oczekiwania), a jestem sierrafanem i Ford nie jest mi obcy. Mondziak MkII nie jest wolny od rdzy, ale da się za tym nadążyć. VB gnije podobnie intensywnie, z tą różnica że Mondeo bardziej spektakularnie. Opel kryje rdzę na elementach konstrukcyjnych i w zakamarkach, Ford chwali się nią na progach i nadkolach. Naturalnie mowa o egzemplarzach względnie mało walonych, bo w powypadkach wszystko zależy od jakości naprawy.

Zajebistą przewagą Mondeo jest skrzynia. MTX75 w porównaniu z F18 czy F23 jest ideałem trwałości i wytrzymałości.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Matex69
post Thu, 18 Oct 2012 - 14:00
Post #43


Rookie
Dołączył: Sat, 13 October 2012
Skąd: Racibórz





W normalnej wersji Vectry 2.5 V6 170 km ile przyrostu dają wałki z 3.0 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Thu, 18 Oct 2012 - 16:24
Post #44


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





~15-20KM


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Matex69
post Thu, 18 Oct 2012 - 17:58
Post #45


Rookie
Dołączył: Sat, 13 October 2012
Skąd: Racibórz





To nieźle jak na same wałki, + program i może być już całkiem całkiem smile.gif
Wydech przelotowy poprawi dźwięk silnika + jakieś KM z tego będą ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ddziaduch
post Fri, 16 Nov 2012 - 12:22
Post #46


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





A kto powie jak V6 znosi gaz? Bo właśnie zbieram sobie szmal na VB kombi z 2,5 V6. I planuję kupić z gazem.

Drugie pytanie. Skrzynie (manual) oryginalnie są na sprzęgle chyba hydraulicznym. Więc zmiana na F20 to chyba trzeba też sprzęgło zmieniać czy nie? Bo wiadomo że seryjna skrzynia to muł smile.gif


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klapek
post Fri, 16 Nov 2012 - 15:37
Post #47


User
Dołączył: Mon, 14 December 2009
Skąd: Poznań - Wagowo





małe OT na temat c20let: ja mam vb kombi rocznik 97 więc przedlifem (niestety trochę ją rdza brała to pomalowałem ale klapa gnije bardzo szybko sad.gif) po swapie na c20let po remoncie kapialnym i skrzynię f18 może demon to to nie jest ale 100 robi w 6s więc nie jest źle maxa nie wiem oponki kupiłem anty debilowe jak dla mnie do 210km/h smile.gif
Spalanie miasto widać w czasie rzeczywistym jak strzałka opada na dno sad.gif te 12-18l trza liczyć
Trasa już lepiej jadąć 100-120km/h to 8,4l a potem każda 10 to 1l więcej

co do skrzyń to różnie się mówi podobno f18 jest wytrzymalsza od f20 wszystko zależy jaką się trafi bo d16 też idzie zmielić


--------------------
corsa D z12xep - 80KM - Żono-wóz LPG
wół roboczy fiat palio weekend 1.2 LPG
i taka zwykła vectra b kombi ;-)
Usługi parkieciarskie :-) www.parkieciarstwo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Sun, 18 Nov 2012 - 01:35
Post #48


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Tak sobie napiszę, mam chyba jedno z najmocniejszych 2.5 w Vectrze B, shamowane na 200 KM i 249 Nm, auto jedzie jak ostatnia padlina, do setki jeszcze jak cię mogę (1400kg) 7,3 na g-techu przy starcie gdzie robi człowiek z siebie idiotę paląc laka, przy spokojnym niskie 8. Natomiast czas na ćwiartkę oscyluje takim zmodzonym autem okło 16 sekund czyli w normalnych warunkach powinno robić około 8-8,5 do setki, już mniej więcej widzicie jak zjebana jest trójka w F25. Ogólnie auto w wydaniu przedliftowym cierpi na jedną przydpadłość zwaną skrzynia F25. Ta skrzynia po wrzuceniu 3 biegu zachowuje się jak w każdym normalnym aucie po wrzuceniu czwórki. Na F23 z polifta jest dużo lepiej, ktoś zwolnił pracowników z sekcji niepełnosprawnych umysłowo i wrzucił tam troszkę żwawsza skrzynię, niestety zostawił ciężkie koło zamachowe, ale to ma jakiś tam sens bo można jeździć na niskich obrotach w mieście oszczędzając petroleum. Ogólnie auto przy 850 T5 nie jedzie. Ani to bardzo rozwojowe (swap na 3.2 to około 5tys zł czyli tyle co 900 NGT/850 T5) ani specjalnie szybkie, ani wykończone jakoś fantastycznie. Jedyny plus to ceny używanych cześci, bo nowe oceniam na równi z V850.
Generalnie jak ktoś myśli o VB 2.5 i Saxo to ma chyba nierówno pod deklem bo to dwa auta z zupełnie innej półki smile.gif

Spalanie takiego zmodzonego 2.5, miasto 11-12, trasa 8-9, uważam to za na prawdę niskie bo seryjne T5 wciągało 17.5 gazu.

Mody:
S1 Wałki ze 170/215 na 190/217
S2 Komp MSD ze 190/217 na 200/249

Jak na silnik wolnossący to zareagował na modyfikacje za tysiąc złotych wręcz mega wzorowo. Po wrzuceniu krótkiej skrzyni na lekkim zmachu pewnie dawało by się startować z AR156 2.5 czy 325i E36 troszkę lżejszymi ale to wszystko. Zamiast to robić lepiej swapować na Saaba lub 3.0/3.2.
Chociaż stawałem z 3.2 na osprzęcie z 2.5 i nie zabiło mnie tym wielgachnym niutonem nawet z rolki.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xs
post Wed, 21 Nov 2012 - 13:22
Post #49


Frequent User
Dołączył: Thu, 01 April 2004
Skąd: Sz-n





CYTAT(GIB @ Sun, 18 Nov 2012 - 02:35) *
Na F23 z polifta jest dużo lepiej, ktoś zwolnił pracowników z sekcji niepełnosprawnych umysłowo i wrzucił tam troszkę żwawsza skrzynię

Rekord swiata i tak nalezy do inzynierow Suzuki, ktorzy do 68 konnego silniczka produkujacego gigantyczne 107Nm wrzucili skrzynie, gdzie trojka jest do 160km/h, czworka teoretycznie do ponad 200, a piatka ociera sie o 270km/h biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Thu, 22 Nov 2012 - 11:47
Post #50


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Żeby taka była rozpiętość biegów że 5 jest do 290 (jest chyba do 260 niecałych) w VB to bym może jeszcze rozumiał, można latać na eco, ale tu mamy mega długą trójkę, czwórkę która jest do około 210 czy coś w tym stylu i piątkę która już tak na prawdę niewiele zmienia.
A Swiftem 1.3 jeździłem przez jakieś 5 lat biggrin.gif


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mikruss VU
post Wed, 12 Dec 2012 - 21:14
Post #51


User
Dołączył: Mon, 20 October 2008
Skąd: okolice Ostrowa Wlkp.





Gib co do skrzyń to napisałeś prawdę.
CYTAT
Chociaż stawałem z 3.2 na osprzęcie z 2.5 i nie zabiło mnie tym wielgachnym niutonem nawet z rolki.

no na pewno nie zabilo ale Ty byłeś sam w aucie i na 16" kołach, 3.2 z pełnym bagaznikiem + 3 osoby + 18 koła...
u Ciebie 249 NM, w 3.2 niech z seryjnych 300 by zostało 270 Nm na osprzęcie z 2.5 bez jakichkolwiek modów to i tak spora róznica.
Swap na 3.0/3.2 jest dziciennie prosty ale żeby coś z tego uskrobac trzeba poprawić kilka pierdół.
Skrzynia na bank musi być f23 (ktoś tu pisał ze to padaka- rozkręcam vectry już sporo czasu, jak do tej pory sprzedałem 1 f23 komuś co taka skrzynia padła, w innych wypadkach było to przejście z f18 lub f25 na f23), można dac d16 ale jak sam sie przekonałem jest po prostu za krótka. Sprzęgło aby się nie ślizgało najlepiej z 2.6 bo jego wytrzymałość jest podniesiona ok jakieś 40 NM w porównaniu do 2.5.
Swap kosztuje jak to swap. Zakup silnika 3.0 to jakieś 1500 zł, 3.2 ok 3000 zł. Do tego wiadomo rozrząd filtry i oleje i 1000 zł kolejny, robocizna mechanika (ew swoja), sprzęgło (używka 200), odchudzenie zamachu (200).

Można też saaba 2.0/2.3 ale jak ktoś zrobi to taniej niż 5-6 tyś zł to chylę czoła (sama cewka kosztuje 700 zł, turbina niewiadomo czy dobra też z 500 zł, kumaty elektryk albo dłubanie kilka tygodni instalacji) etc...

Ja tam na swoje 3.2 nie narzekam i kilku kumpli też smile.gif
PS. Gib tobie udało się zrobic 16.1 na 1/4 a kumpel moim autem (ja nie miałem jeszcze wpary do niego) albo kuki wykrecili jak dobrze pamiętam ok 15.2 czy li dość spora różnica...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ddziaduch
post Thu, 13 Dec 2012 - 06:44
Post #52


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





A co powiecie o silniku 2.6 ?


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mikruss VU
post Thu, 13 Dec 2012 - 09:00
Post #53


User
Dołączył: Mon, 20 October 2008
Skąd: okolice Ostrowa Wlkp.





nowsza wersja 2.5, zwiększona ciut pojemność, całkowicie zmieniona elektronika silnika i układ wydechowy (osprzęt bardzo podobny do tego z 3.2 z Vectry C), kolektory wydechowe z katalizatorami (no to akurat im wyszlo w porównainu do starych), duzo więcej niutona, zmienione sprzęgło (docisk i tarcza, zamach ten sam), skrzynia ta sama co w 2.5, zmieniono półosie na grubsze i inne przeguby (ale jak komuś padnie i cena go obali to się pakuje półośke od 2.5 i starcza:D ).
minus w tym silniku jest taki, że wałki wymienimy ale komputera od i500 czy GSI MSD nie zamontujemy niestety:(
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ddziaduch
post Thu, 13 Dec 2012 - 09:07
Post #54


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





Czyli generalnie w serii ten silnik jest lepszy.

Jesteś pewny że skrzynia jest taka sama?

Bo czytałem że w w tym silniku (oznaczenie ma chyba Y26SE) jest skrzynia F25 zamiast F23.

Poza tym wyczytałem że jest elektroniczna przepustnica + inny stopień kompresji (mniejszy).

EDIT:

Na opel-info.de (super stronka) znalazłem info że w Y26SE jest skrzynia F23SR smile.gif Taka sama jak w X25XE.


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mikruss VU
post Thu, 13 Dec 2012 - 20:31
Post #55


User
Dołączył: Mon, 20 October 2008
Skąd: okolice Ostrowa Wlkp.





n0zyk w tym roku przemieliłem 2 szt y26se i kilka x25xe, w tym swoją kilka razy i skrzynia bankowo identyczna wink.gif
W katalogach Opla w 2.6 widnieją dwa modele f23 jedna krótsza i druga ciut dłuższa, różnica minimalna - na v-max chyba 7 km/h ale ja się spotykałem zawsze z tym samym modelem wink.gif
Co do oplowksiego v6 i gazu - moja połyka gaz jak student pifko biggrin.gif, tylko wiem jak mam założone i odczucia bardzo miłe, szczerze to na gazie się wydaje że lepiej jedzie jak na benzynie smile.gif.
I jeszcze odnośnie korozji - w Vectrze b gniją słupki przedniej szyby, nadkola, progi bardzo żadko (jezeli nie walone auto to praktycznie wcale ), narożniki drzwi i doły, błotniki przednie, klapy tylne w okolicach wycieraczek itp.
Co do elementów nośnych auta nie zauwazyłem nic niepokojącego tak jak to bywa w vectrze a, gdzie gniją nadkola wewnętrzne i amor wpada do bagańika lub podłużnice tylne - tego w VB nie uświadczysz!!! (akurat na te elementy zawsze zwracam uwage i nigdy w tych miejscach nie zauwazyłem rdzy, ponadto VB ma lepiej przekręcone amory niż VA ( u góry do kielicha na 4 śruby na tyle).
Śmiemim twierdzić że VB w porównaniu do astry F vectry a czy też kadeta to nie rdzewieje tongue.gif, weźmy pod lupę 15 letnią VA (no wiem już nie ma takich) ale jeszcze niedawno były i szły na zlom bo amory wpadąły, urywały się podłużnice, nogi to przez podloge haczyły o asfalt, a znajdźcie tak zgnitą VB (bezwypadek jakiś ) to sam pojadę ten egzemplarz obejrzeć tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ddziaduch
post Mon, 24 Dec 2012 - 13:32
Post #56


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





Które modele dokładnie miały montowane skrzynie F23SR a które F25?

F25 ma podobną długość ale jest dużo gorzej ze stopniowana.
Y26SE wyczytałem że miało montowane tylko F25, a X25XE rożnie. Chciałbym więc kupić 2.5 z skrzynią F23SR. Tylko która roczniki ją posiadają? Chcę kupić vectrę po face liftingu a więc 99-02.

Dorzucam takie małe porównanie skrzyń które mi wyszło w cwanym programiku:


Niebieskie to F23SR, biała to F25. Podałem oponki 215/45 R17 w programie.


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pudeleQ
post Mon, 24 Dec 2012 - 13:43
Post #57


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 January 2011





http://opel-infos.de/getriebe/f25.html
http://opel-infos.de/getriebe/f23.html

Wychodzi, że F25 była tylko w przedlifcie i tylko 2.5.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ddziaduch
post Mon, 24 Dec 2012 - 13:50
Post #58


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





Aha czyli wszystko jasne, nie ważne czy kupię X25XE czy Y26SE to i tak będzie F23SR. Dzięki ! Chyba wyczerpałem już temat całkowicie biggrin.gif


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mikruss VU
post Mon, 24 Dec 2012 - 15:24
Post #59


User
Dołączył: Mon, 20 October 2008
Skąd: okolice Ostrowa Wlkp.





f23 szła w większości vectr od 99 roku z kilkoma wyjątkami: 1.6 i 1.8 - f17, 2.2 dti - f35, reszta silników f23 (czasami się trafi 2.0 benzyna f18 ale to tylko z początku 99 roku).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ddziaduch
post Thu, 03 Jan 2013 - 19:38
Post #60


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





A kto mi powie jak ma się porównanie Vectra B FL vs Omega B FL? Też fajne duże wypasione kombi z V6. Duży plus omegi to na pewno poprawny napęd, RWD.


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  < 1 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 17:24