![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 14 January 2011 ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Escort bił na głowę wszystko. Godnie z nim konkurowała Astra F. Miałem Escorta MkVII i to było najszybciej znikające z moich aut (choć poza tym spełnił oczekiwania), a jestem sierrafanem i Ford nie jest mi obcy. Mondziak MkII nie jest wolny od rdzy, ale da się za tym nadążyć. VB gnije podobnie intensywnie, z tą różnica że Mondeo bardziej spektakularnie. Opel kryje rdzę na elementach konstrukcyjnych i w zakamarkach, Ford chwali się nią na progach i nadkolach. Naturalnie mowa o egzemplarzach względnie mało walonych, bo w powypadkach wszystko zależy od jakości naprawy.
Zajebistą przewagą Mondeo jest skrzynia. MTX75 w porównaniu z F18 czy F23 jest ideałem trwałości i wytrzymałości. -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 13 October 2012 Skąd: Racibórz ![]() |
W normalnej wersji Vectry 2.5 V6 170 km ile przyrostu dają wałki z 3.0 ?
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
~15-20KM
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 13 October 2012 Skąd: Racibórz ![]() |
To nieźle jak na same wałki, + program i może być już całkiem całkiem
![]() Wydech przelotowy poprawi dźwięk silnika + jakieś KM z tego będą ? |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
A kto powie jak V6 znosi gaz? Bo właśnie zbieram sobie szmal na VB kombi z 2,5 V6. I planuję kupić z gazem.
Drugie pytanie. Skrzynie (manual) oryginalnie są na sprzęgle chyba hydraulicznym. Więc zmiana na F20 to chyba trzeba też sprzęgło zmieniać czy nie? Bo wiadomo że seryjna skrzynia to muł ![]() -------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 14 December 2009 Skąd: Poznań - Wagowo ![]() |
małe OT na temat c20let: ja mam vb kombi rocznik 97 więc przedlifem (niestety trochę ją rdza brała to pomalowałem ale klapa gnije bardzo szybko
![]() ![]() Spalanie miasto widać w czasie rzeczywistym jak strzałka opada na dno ![]() Trasa już lepiej jadąć 100-120km/h to 8,4l a potem każda 10 to 1l więcej co do skrzyń to różnie się mówi podobno f18 jest wytrzymalsza od f20 wszystko zależy jaką się trafi bo d16 też idzie zmielić -------------------- corsa D z12xep - 80KM - Żono-wóz LPG
wół roboczy fiat palio weekend 1.2 LPG i taka zwykła vectra b kombi ;-) Usługi parkieciarskie :-) www.parkieciarstwo.pl |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Tak sobie napiszę, mam chyba jedno z najmocniejszych 2.5 w Vectrze B, shamowane na 200 KM i 249 Nm, auto jedzie jak ostatnia padlina, do setki jeszcze jak cię mogę (1400kg) 7,3 na g-techu przy starcie gdzie robi człowiek z siebie idiotę paląc laka, przy spokojnym niskie 8. Natomiast czas na ćwiartkę oscyluje takim zmodzonym autem okło 16 sekund czyli w normalnych warunkach powinno robić około 8-8,5 do setki, już mniej więcej widzicie jak zjebana jest trójka w F25. Ogólnie auto w wydaniu przedliftowym cierpi na jedną przydpadłość zwaną skrzynia F25. Ta skrzynia po wrzuceniu 3 biegu zachowuje się jak w każdym normalnym aucie po wrzuceniu czwórki. Na F23 z polifta jest dużo lepiej, ktoś zwolnił pracowników z sekcji niepełnosprawnych umysłowo i wrzucił tam troszkę żwawsza skrzynię, niestety zostawił ciężkie koło zamachowe, ale to ma jakiś tam sens bo można jeździć na niskich obrotach w mieście oszczędzając petroleum. Ogólnie auto przy 850 T5 nie jedzie. Ani to bardzo rozwojowe (swap na 3.2 to około 5tys zł czyli tyle co 900 NGT/850 T5) ani specjalnie szybkie, ani wykończone jakoś fantastycznie. Jedyny plus to ceny używanych cześci, bo nowe oceniam na równi z V850.
Generalnie jak ktoś myśli o VB 2.5 i Saxo to ma chyba nierówno pod deklem bo to dwa auta z zupełnie innej półki ![]() Spalanie takiego zmodzonego 2.5, miasto 11-12, trasa 8-9, uważam to za na prawdę niskie bo seryjne T5 wciągało 17.5 gazu. Mody: S1 Wałki ze 170/215 na 190/217 S2 Komp MSD ze 190/217 na 200/249 Jak na silnik wolnossący to zareagował na modyfikacje za tysiąc złotych wręcz mega wzorowo. Po wrzuceniu krótkiej skrzyni na lekkim zmachu pewnie dawało by się startować z AR156 2.5 czy 325i E36 troszkę lżejszymi ale to wszystko. Zamiast to robić lepiej swapować na Saaba lub 3.0/3.2. Chociaż stawałem z 3.2 na osprzęcie z 2.5 i nie zabiło mnie tym wielgachnym niutonem nawet z rolki. -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 01 April 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
Na F23 z polifta jest dużo lepiej, ktoś zwolnił pracowników z sekcji niepełnosprawnych umysłowo i wrzucił tam troszkę żwawsza skrzynię Rekord swiata i tak nalezy do inzynierow Suzuki, ktorzy do 68 konnego silniczka produkujacego gigantyczne 107Nm wrzucili skrzynie, gdzie trojka jest do 160km/h, czworka teoretycznie do ponad 200, a piatka ociera sie o 270km/h ![]() |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Żeby taka była rozpiętość biegów że 5 jest do 290 (jest chyba do 260 niecałych) w VB to bym może jeszcze rozumiał, można latać na eco, ale tu mamy mega długą trójkę, czwórkę która jest do około 210 czy coś w tym stylu i piątkę która już tak na prawdę niewiele zmienia.
A Swiftem 1.3 jeździłem przez jakieś 5 lat ![]() -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
User Dołączył: Mon, 20 October 2008 Skąd: okolice Ostrowa Wlkp. ![]() |
Gib co do skrzyń to napisałeś prawdę.
CYTAT Chociaż stawałem z 3.2 na osprzęcie z 2.5 i nie zabiło mnie tym wielgachnym niutonem nawet z rolki. no na pewno nie zabilo ale Ty byłeś sam w aucie i na 16" kołach, 3.2 z pełnym bagaznikiem + 3 osoby + 18 koła... u Ciebie 249 NM, w 3.2 niech z seryjnych 300 by zostało 270 Nm na osprzęcie z 2.5 bez jakichkolwiek modów to i tak spora róznica. Swap na 3.0/3.2 jest dziciennie prosty ale żeby coś z tego uskrobac trzeba poprawić kilka pierdół. Skrzynia na bank musi być f23 (ktoś tu pisał ze to padaka- rozkręcam vectry już sporo czasu, jak do tej pory sprzedałem 1 f23 komuś co taka skrzynia padła, w innych wypadkach było to przejście z f18 lub f25 na f23), można dac d16 ale jak sam sie przekonałem jest po prostu za krótka. Sprzęgło aby się nie ślizgało najlepiej z 2.6 bo jego wytrzymałość jest podniesiona ok jakieś 40 NM w porównaniu do 2.5. Swap kosztuje jak to swap. Zakup silnika 3.0 to jakieś 1500 zł, 3.2 ok 3000 zł. Do tego wiadomo rozrząd filtry i oleje i 1000 zł kolejny, robocizna mechanika (ew swoja), sprzęgło (używka 200), odchudzenie zamachu (200). Można też saaba 2.0/2.3 ale jak ktoś zrobi to taniej niż 5-6 tyś zł to chylę czoła (sama cewka kosztuje 700 zł, turbina niewiadomo czy dobra też z 500 zł, kumaty elektryk albo dłubanie kilka tygodni instalacji) etc... Ja tam na swoje 3.2 nie narzekam i kilku kumpli też ![]() PS. Gib tobie udało się zrobic 16.1 na 1/4 a kumpel moim autem (ja nie miałem jeszcze wpary do niego) albo kuki wykrecili jak dobrze pamiętam ok 15.2 czy li dość spora różnica... |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
A co powiecie o silniku 2.6 ?
-------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
User Dołączył: Mon, 20 October 2008 Skąd: okolice Ostrowa Wlkp. ![]() |
nowsza wersja 2.5, zwiększona ciut pojemność, całkowicie zmieniona elektronika silnika i układ wydechowy (osprzęt bardzo podobny do tego z 3.2 z Vectry C), kolektory wydechowe z katalizatorami (no to akurat im wyszlo w porównainu do starych), duzo więcej niutona, zmienione sprzęgło (docisk i tarcza, zamach ten sam), skrzynia ta sama co w 2.5, zmieniono półosie na grubsze i inne przeguby (ale jak komuś padnie i cena go obali to się pakuje półośke od 2.5 i starcza:D ).
minus w tym silniku jest taki, że wałki wymienimy ale komputera od i500 czy GSI MSD nie zamontujemy niestety:( |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Czyli generalnie w serii ten silnik jest lepszy.
Jesteś pewny że skrzynia jest taka sama? Bo czytałem że w w tym silniku (oznaczenie ma chyba Y26SE) jest skrzynia F25 zamiast F23. Poza tym wyczytałem że jest elektroniczna przepustnica + inny stopień kompresji (mniejszy). EDIT: Na opel-info.de (super stronka) znalazłem info że w Y26SE jest skrzynia F23SR ![]() -------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
User Dołączył: Mon, 20 October 2008 Skąd: okolice Ostrowa Wlkp. ![]() |
n0zyk w tym roku przemieliłem 2 szt y26se i kilka x25xe, w tym swoją kilka razy i skrzynia bankowo identyczna
![]() W katalogach Opla w 2.6 widnieją dwa modele f23 jedna krótsza i druga ciut dłuższa, różnica minimalna - na v-max chyba 7 km/h ale ja się spotykałem zawsze z tym samym modelem ![]() Co do oplowksiego v6 i gazu - moja połyka gaz jak student pifko ![]() ![]() I jeszcze odnośnie korozji - w Vectrze b gniją słupki przedniej szyby, nadkola, progi bardzo żadko (jezeli nie walone auto to praktycznie wcale ), narożniki drzwi i doły, błotniki przednie, klapy tylne w okolicach wycieraczek itp. Co do elementów nośnych auta nie zauwazyłem nic niepokojącego tak jak to bywa w vectrze a, gdzie gniją nadkola wewnętrzne i amor wpada do bagańika lub podłużnice tylne - tego w VB nie uświadczysz!!! (akurat na te elementy zawsze zwracam uwage i nigdy w tych miejscach nie zauwazyłem rdzy, ponadto VB ma lepiej przekręcone amory niż VA ( u góry do kielicha na 4 śruby na tyle). Śmiemim twierdzić że VB w porównaniu do astry F vectry a czy też kadeta to nie rdzewieje ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Które modele dokładnie miały montowane skrzynie F23SR a które F25?
F25 ma podobną długość ale jest dużo gorzej ze stopniowana. Y26SE wyczytałem że miało montowane tylko F25, a X25XE rożnie. Chciałbym więc kupić 2.5 z skrzynią F23SR. Tylko która roczniki ją posiadają? Chcę kupić vectrę po face liftingu a więc 99-02. Dorzucam takie małe porównanie skrzyń które mi wyszło w cwanym programiku: ![]() ![]() Niebieskie to F23SR, biała to F25. Podałem oponki 215/45 R17 w programie. -------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 14 January 2011 ![]() |
http://opel-infos.de/getriebe/f25.html
http://opel-infos.de/getriebe/f23.html Wychodzi, że F25 była tylko w przedlifcie i tylko 2.5. |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Aha czyli wszystko jasne, nie ważne czy kupię X25XE czy Y26SE to i tak będzie F23SR. Dzięki ! Chyba wyczerpałem już temat całkowicie
![]() -------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
User Dołączył: Mon, 20 October 2008 Skąd: okolice Ostrowa Wlkp. ![]() |
f23 szła w większości vectr od 99 roku z kilkoma wyjątkami: 1.6 i 1.8 - f17, 2.2 dti - f35, reszta silników f23 (czasami się trafi 2.0 benzyna f18 ale to tylko z początku 99 roku).
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
A kto mi powie jak ma się porównanie Vectra B FL vs Omega B FL? Też fajne duże wypasione kombi z V6. Duży plus omegi to na pewno poprawny napęd, RWD.
-------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 17:24 |