Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V  « < 3 4 5 6 7 >  
Reply to this topicStart new topic
> Polo RWD VR6 Turbo, 1/4 ET 11.568 , 60FT 1.793 , 193.11 KPH
przemo2820
post Mon, 19 Aug 2013 - 13:31
Post #81


User
Dołączył: Mon, 03 June 2013
Skąd: Kraków





Projekt i wykonanie super do tego ostro to jedzie.
Mam pytanie jak jest z jazdą takim autem, czy da rade zrobić badanie techniczne raz że silnik większy a dwa że centralnie, jak to wygląda?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 19 Aug 2013 - 13:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
NMR-Riders Kyle
post Mon, 19 Aug 2013 - 20:06
Post #82


Frequent User
Dołączył: Sat, 21 May 2011
Skąd: Mrągowo





CYTAT(DoLeCk @ Mon, 19 Aug 2013 - 12:34) *
Zayebiaszczy projekt smile.gif
Znasz masę auta oraz rozłożenie jej na osie?


Znam masę z przed włożenia VR'ki z tyłu - 850 kilo. Teraz waży pewnie 100 kilo więcej max. Jak bym wiedział gdzie mają wagi na ośki to z chęcią bym podjechał i sam się dowiedział.

CYTAT(przemo2820 @ Mon, 19 Aug 2013 - 13:31) *
Projekt i wykonanie super do tego ostro to jedzie.
Mam pytanie jak jest z jazdą takim autem, czy da rade zrobić badanie techniczne raz że silnik większy a dwa że centralnie, jak to wygląda?


Jestem w trakcie rozmów z rzeczoznawcą z PZM - zrobię wszystko żeby to było normalnie zarejestrowane, czyli 2 miejsca, silnik centralnie i odpowiednia pojemność. Trudny temat.


--------------------
Simple is beautiful.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menzuramenzura
post Mon, 19 Aug 2013 - 20:17
Post #83


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 June 2010
Skąd: Łódź





Tak tak, przychylny rzeczoznawca to podstawa, właśnie to przerabiam hehe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemo2820
post Wed, 21 Aug 2013 - 10:02
Post #84


User
Dołączył: Mon, 03 June 2013
Skąd: Kraków





Z nimi właśnie różnie bywa. Powodzenia ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Wed, 21 Aug 2013 - 16:36
Post #85


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Mega szybki ten wynalazek. Jak pisałeś jakiś czas temu o swoich planach to raczej nikt mega poważnie tego nie brał, że na pewno tak będzie. Teraz widać, że auto jedzie bardzo spoko i porusza ludzi. Niestety chcąc poprawiać czasy czyli idąc w górę z mocą pojawi się brak trakcji który będzie upierdliwy jak jazda po zakrętach na dojazdówce. Trzymam jednak kciuki i z zaciekawieniem będę obserwował postępy.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NMR-Riders Kyle
post Wed, 21 Aug 2013 - 22:17
Post #86


Frequent User
Dołączył: Sat, 21 May 2011
Skąd: Mrągowo





Mała aktualizacja…

Polo w tym roku miało mnustwo przygód, po śnie zimowym przeszedłem na sterowanie wtryskiem mapą paliwa (a nie jak wcześniej emulacją przepływomierza) i w takiej konfiguracji i z nowym „fantem” miałem na spokojnie przebujać się ten rok.

Sterowany regulowanym termowłącznikiem Fan(t):


Pojechałem nią z Gdyni (gdzie mieszkam i pracuję) do Mrągowa (gdzie się urodziłem) ze stoperami w uszach i temperaturą w komorze silnika (za plecami) rzędu 70 stopni Celsjusza. Miłym zaskoczeniem było to że spaliła tylo 10 L/100 km smile.gif To było zaraz przed Night Power w Olsztynie – na które byłem zapisany, oczywiście z zamiarem udziału. Dzień przed zawodami udałem się na hamownie żeby dopieścić mapę, na hamowni spaliłem zbiornik paliwa (30 litrów), zmarnowaliśmy jakieś 10 godzin i doszliśmy do wniosku że: Turbo jest za małe – brak jej przepływu spalin, olej i jego chłodzenie jest do dupy – nie schodził z temperatury 110 stopni, intercooler nie jest wydajny – temperatura powietrza doładowanego oscylowała w okolicach 60 stopni i że „coś” jest z zapłonem – czasami się płynnie wkręcała, czasami nie. Udało nam się wydusić śmieszne 200 koni… i dowiedziałem się że 130 stopni dla oleju w VR’ce to za dużo, silnik zgasł pracując na wolnych obrotach i już się nie ruszył, driftowałem na metalowej lince za holującym mnie kolegą ale do silnika to nie przemawiało. Miałem serdecznie dość tego auta i miałem sobie odpuścić ten sezon. Pojechałem na Night power jako widz, na miejscu spotkałem wspaniałego człowieka o imieniu Krzysiek, który ma Golfa z silnikiem VR6 i wie o tej jednostce wszystko, nawet więcej niż sami jego konstruktorzy! Oświecił mnie, pokazał jaką ścieżką podążać i jak zrobić dużo koni bez miepotrzebnego wyrzucania pieniędzy w błoto, dodatkowo mój kumpel „DJ” sprezentował mi turbinę HX40 z dupką 16’tką (do regeneracji) – co mnie zmotywowało i zacząłem działać!



Taka niespodzianka mnie zastała po zdjęciu miski olejowej:



Panewka dolna korbowodowa stopiła się "delikatnie" a górna wspawała się w korbowód. Stopka się zahartowała:



Polo wróciło do Gdyni, gdzie wyjąłem silnik z zamiarem szlifu wału. Ale gdy zdjąłem głowicę i ten smutny obrazek przypomniał mi że 2 lata temu gdy remontowałem głowicę bo miała wypalone gniazda zaworowe, zignorowałem fakt iż cylindry posiadają głębokie rysy – wmawiałem sobie „o, nie muszę go odprężać biggrin.gif” – załamałem się… ponownie… Wtedy to uświadomiłem sobie że silnik nie dopalał wzbogaconej celowo mieszanki a resztki benzyny dostawały się do oleju silnikowego rozrzedzając go. To była przyczyna zatarcia "się" silnika.


Długo się nie zastanawiająć skorzystałem ze wspaniałego źródła części używanych jakim jest "allegro" i wpisująć magiczną regółkę "blok VR6" - znalazłem za rozsądne pieniądze 100 kilometrów od miejsca w którym zamieszkuję, blok po wymianie tulei cylindrycznych, pieścieni, panewek głównych i korbowodowych.
Już następnego dnia wylądował u mnie w bagażniku a później w warsztacie:


Właściciel bloku który miał z związku z nim zacne plany zapewniam mnie słowani "wkładasz, uzbrajasz i jedziesz! Najlepszy warsztat to robił!", ale jako że jestem z natury nie ufnym człowiekiem a w szczególności nie ufam innym mechanikom, postanowiłem go rozebrać do każdej śróbki - i chwała mi za to bo po wyjęciu wału i panewek głównych okazało sie że brakuje 3 dysz natryskowych na denka tłoków - auto nie miało by ciśnienia oleju!


VR12:


Postanowiłem też idąc za radą posiadacze innego Golfa VR6 (też ponad 500 koni) którego spotkałem na wyścigach w przy Olsztyńskim lotnisku Dajtki - wypolerować czopy wału.
Z lewej "przed", po prawej "po":


Zakupiłem parę gratów, między innymi od użytkownika tego forum - K64, który ugościł mnie profesjonalnym doradztwem w doborze części i pokaźnymi upustami:



Zakupiłem z Angli cewkę zapłonową MSD ignition Blaster 2, intercooler wodny o średnicy 89 mm, zbudowałem do niego specjalny zbiorniczek do którego wsypuje się lód:



Zastąpiłem mój hałupniczy kolektor ssący, kolektorem z rury aluminiowej fi 120 mm własnej roboty:


--------------------
Simple is beautiful.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NMR-Riders Kyle
post Wed, 21 Aug 2013 - 22:18
Post #87


Frequent User
Dołączył: Sat, 21 May 2011
Skąd: Mrągowo





Zrobiłem podkładkę pod głowice z kwasiaka 2mm:



Zakupiłem największą chłodnicę oleju jaką znalazłem + wiatrak:


Wyspawałem kolektor wydechowy z krótkim scream pipe'm:


Porównanie wydechu ze starej turbiny:


Tak wygląda mój kompletny wydech z odkręcanym w 15 sekund silencerem:


Efekt finalny:




Miałem jechać Polówką na urlop, ale po odprężeniu silnika fabryczny sterownik zaczął w ogóle świrować i auto nie było w stanie wejść na obroty. Kombinowałem z rozrządem, to ząbek w tą, to ząbek w tamtą - bez efektu. W połowie urlopu zakupiłem Standalone Easy ECU 3 od Przemka z ottomotive.pl (nie wiedziałem że ludzie w polsce takie rzeczy potrafią i wiedzą - on sam robi te komputery od zera!) - jest to wersja testowa, nie ma jej jeszcze w sprzedaży, ale potrafi dosłownie wszystko. Przyjechałem z kumplem do 3miasta i w dosłownie 4 godniny wywaliliśmy fabryczną wiązkę i komputer, zamontowaliśmy standalone i po chwili wracaliśmy z powrotem Polówką. Przemek tak skonfigurował Easy ECu że auto od razu odpaliło i wymagało jedynie delikatnych korekt na mapie zapłonu i wtrysku. Spaliła 25 L/100 km przy spokojnej jeździe, dla tego postanowiłem wozić ją na zawody lawetą - tańsza opcja.

Wyborne towarzystwo:


I takie tam:





Specjalne podziękowania dla:
- Krzyśka (Cieplaka) z SRT Garage- za motywację, dobre rady - bez tego człowieka w tym sezonie bym nie pojeździł, kto wie czy w następnym bym wyjechał. Gość ma głowę na karku, nie wstydzi się tego że nie jedną VR'kę rozpieprzył i nie ma totalnie żadnych tajemnic. Posiada ogromną wiedzę na temat tego silnika i chętnie się nią dzieli.

- Przemka z ottomotive.pl - za MEGA pokaźny upust w zakupie standalone, fachowe doradztwo dosłownie 24 na dobę - mimo iz Easy ECU jest dziecinnie proste w montażu i strojeniu. Jestem pełen podziwy dla tego człowieka.

- mojego Szefostwa z firmy PitStop-Renault - za to że bez przeszkód pozwalali mi siedzieć przy aucie do późna w nocy i byli wyrozumiali kiedy następny dzień w pracy byłem jak zombie.

- Kefira z KFR Garage - za cierpliwość, fachowe strojenie i przede wszystkim za otworzenie oczu i uświadomienie że na Tuningu się nie oszczędza, półśrodkami celu się nie osiągnie.

- DJ'a - za sprezentowanie HX40, mega motywację i podwózke do 3miasta biggrin.gif

- K64 - za pokażne upusty w zakupie części i fachowe doradztwo w tym zakresie.

- Sopla - który poświęcił dla mnie wiele dni spędzonych przy aucie, to on montował ze mną standalone, to on prowadził polówkę w upalne dni gdy temperatura wewnątrz auta dochodziła do 60 stopni, podczas gdy ja stroiłem na fotelu pasażera, to on był moim mechanikiem na zawodach (dosypywał lód do intercoolera), był kierowcą lawety jadąc na zawody, kiedy ja miałem gorączkę i pół dnia przespałem w Łomży na Night Power. Dzięki za poświęcenie.

- Nera - który nigdy nie odmówił pomocy, czy to zholować, czy pożyczyć auto na parę dni do ciągnięcia lawety z Polówką i co najważniejsze - nigdy nie odmówił wypicia browarka choćby to było w środku nocy.

- Łysego - za wysłanie części z Angli.

- innego Łysego - za pożyczenie pasów.

- Rodziny - za wyrozumiałość i kibicowanie na zawodach.

- Mojej Ukochanej - kolejne wakacje spędziłem w warsztacie, wydałem pieniądze na planowane wyjazdy, do domu wracałem tylko na noc, na urlopie prawie się nie widzieliśmy mimo iż mieszkamy 500 metrów od siebie (cały czas grzebałem przy Polo), chodziłem poddenerwowany i niewyspany bo do ostatniej chwili nie wiedziałem czy się wyrobię na zawody, wiele niepotrzebnych padło słów z mojej strony... Jest wyrozumiała i wspierała mnie do końca. A teraz jest ze mnie dumna :]

Podsumowanie sezonu:
Najlepszy czas z Łomży na 1/8 mili - ET+RT 8.061 , ET 7.828 i 4 miejsce w klasie RWD/AWD Turbo (przede mną 3 auta AWD).
Najlepsze ET z Ełku na 1/4 mili 11.568 , 60FT 1.793 , 193.11 KPH 2 miejsce w klasie DRAG RWD Turbo.

Plany:
Więcej mocy, krótszy czas.
Przede wszystkim wtryskiwacze, pompa paliwa, więcej wody w WIC, ostre wałki, obniżyć przednie zawieszenie i wrzucić wąskie oponki na przód.

Polecam:
Polecam slicki Profil - idealny stosunek jakości do ceny. A Jakość i przyczepność zaskakująca.

P.S:
Coś w silniku stuka, jak by panewki, ale ciśnienie oleju nie spadło nawet minimalnie, może to nawala hydraulika w głowicy... Na początku przyszłego sezonu czeka mnie rozebranie silnika. W tym sezonie Polówka już zrobiła swoje a nawet więcej. Nikt i nawet ja nie spodziewałem sie takiego efektu.


--------------------
Simple is beautiful.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DoLeCk
post Thu, 22 Aug 2013 - 11:45
Post #88


Forum Killer
Dołączył: Tue, 15 April 2008
Skąd: Warszawa





Ogromne gratulacje za całokształt smile.gif
Jak widać udało się i było warto.
Mam nadzieje, że to nic poważnego wspomniane stukanie.


--------------------
Daewoo Lanos GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Thu, 22 Aug 2013 - 17:14
Post #89


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Full czasu, kasy, nerwów i samozaparcia smile.gif najważniejsze że wiedza sie pogłębia i auto pokazuje na co go stać smile.gif booomba

Ale czego przy spokojnej jeździe pali 25l/100km aż tak przelana jest?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NMR-Riders Kyle
post Thu, 22 Aug 2013 - 17:54
Post #90


Frequent User
Dołączył: Sat, 21 May 2011
Skąd: Mrągowo





Nie była wtedy wystrojona, w zapłonie parametr "Trigger to TDC" miałem ustawiony na 100 a powinno być 78 (chyba...), silnik jest odprężony a turbo spore. Myślę że teraz, po strojeniu spaliła by mniej, ale dłuższa trasa tym autem to żadna przyjemność: hałas i temperatura.


--------------------
Simple is beautiful.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Thu, 22 Aug 2013 - 18:11
Post #91


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Pomysł, wykonanie i przygody po drodze to historia na scenariusz widzę smile.gif Rewelacja! Czasem bywam w Gdyni, da się to gdzieś zobaczyć?


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NMR-Riders Kyle
post Thu, 22 Aug 2013 - 23:01
Post #92


Frequent User
Dołączył: Sat, 21 May 2011
Skąd: Mrągowo





Polo stacjonuje w Mrągowie, w Gdyni się tylko naprawia i modzi biggrin.gif


--------------------
Simple is beautiful.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ddziaduch
post Fri, 23 Aug 2013 - 07:46
Post #93


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





Też bym chciał je zobaczyć biggrin.gif


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specnaz14
post Fri, 23 Aug 2013 - 16:24
Post #94


Forum Killer
Dołączył: Sun, 03 December 2006





Napisz jak wyląduje w PitStopie:) mam blisko wpadne zobaczyćsmile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ddziaduch
post Fri, 23 Aug 2013 - 17:31
Post #95


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





To może jakaś prezentacja skoro tyle chętnych biggrin.gif


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NMR-Riders Kyle
post Fri, 23 Aug 2013 - 18:36
Post #96


Frequent User
Dołączył: Sat, 21 May 2011
Skąd: Mrągowo





Na 1000000% będę ścigał się na Dajtkach w Olsztynie w przyszłym sezonie. Jestem tam co roku, niestety częściej jako widz. Z 13 moto pikniku mam swój pierwszy puchar za pierwsze miejsce. Mam sentyment do tego lotniska, zawsze panuje tam swojska atmosfera, mimo tego że co roku jest jakaś obsuwa, to Skyline kręcąc kółka na starcie urywa kable od aparatury, to sprzęt nawala, to ktoś w trawę wjedzie, to wiatr wyrywa bramki, to jakieś auto dostanie wylewu na torze... - zawsze coś. Wydaje mi się że wcześniej nie będzie okazji jej zobaczyć...


--------------------
Simple is beautiful.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NMR-Riders Kyle
post Tue, 27 Aug 2013 - 09:13
Post #97


Frequent User
Dołączył: Sat, 21 May 2011
Skąd: Mrągowo





Mały wywiad.
http://youtu.be/JlnkwpK5ZkE?t=4m27s


--------------------
Simple is beautiful.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 27 Aug 2013 - 10:40
Post #98


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





gratki !
to chyba pierwsze easy ecu w VR6 ? wink.gif
no i zycze 10 w przyszłym sezonie, bedzie pewnie walka z golfem RWD Olozwirskiego wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NMR-Riders Kyle
post Tue, 27 Aug 2013 - 18:16
Post #99


Frequent User
Dołączył: Sat, 21 May 2011
Skąd: Mrągowo





Tak to pierwsze Easy ECU w VR6 i pierwsze Easy ECU 3 - to na razie prototyp, ale daje radę.
Będzie 10'tka - obiecuję wink.gif no i będzie walka z Olo :]


--------------------
Simple is beautiful.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Tue, 27 Aug 2013 - 19:00
Post #100


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Gratki! Zaparcia. Niezły hardcore z ciebie. Ryczący silnik za plecami, żadnej osłony. Ciepło jak w saunie, jednym słowem hardcorowo biggrin.gif Głodny sukcesu.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  « < 3 4 5 6 7 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 16:33