Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V   1 2 3 > »   
Closed TopicStart new topic
> Golf II 1.6 -> 1.8 16v KR ITB
opornick
post Wed, 19 Sep 2012 - 12:28
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





Witam ponownie.
juz jeden skromny projekt opisany http://www.racingforum.pl/peugeot-106-mkI-...oes-t93746.html
wiec moze opisze tez drugi ktory urodzil sie w ostatnim polroczu


sezon 2012

AUTO: VW Golf II rocznik 1990 silnik 1.6 PN (1595) gaznik pierburg 2E 70KM 115NM

SILNIK: SOHC PN 1595cc
- wałek rozrzadu 2E
- splanowana głowica 1,3mm
- porting głowicy lajtowy + dotarte zawory etc...
- podstawka pod filtr oleju - wymiennik ciepla - 1.8 GTI
- nowy rozrzad, swiece, itd itp


UKLAD DOLOTOWY:
- wtrysk monomotronic z vento 1.8 ABS
- rozwiercona przepustnica na 42mm
- chwyt zimnego powietrza w grilu


UKLAD WYDECHOWY:
- kolektor wydechowy golf 1.8 GTI
- dwururka toledo I 2.0 GT
- pełen przelot 2"
- tłumik koncowy z 1.8 16v gti

ELEKTRONIKA:
- zegary z obrotomierzem

UKLAD NAPĘDOWY:
- kolo zamachowe , sprzeglo kpl z 1.8 gti
- skrzynia 2y,4s,2y
- felgi 15"
- opony 195/50 profil pro sport , 185/55 profil tornado srednie


ZAWIESZENIE:
- stabilizator przedni 18mm
- zwrotnice z passata b4
- rozpórka przednia górna homemade
- belka tylna z toledo I 2.0 GT ze stabilizatorem i tarczami ham.
- rozpórka tylnia górna homemade
- amortyzatory 1.8 GTI + sprężyny obniżające - na oko jakieś -30/40

UKLAD HAMULCOWY:
- tarcze 256 wentylowane jakie stam nawiercane i nacinane
- zaciski z passta b4


BODY-KIT:
- złomek

ŚRODEK:
- 2 kubelki - momo , bimarco C
- pasy szelkowe, sparco i jakis racing
- kierownica ori vw z odsadzeniem


INNE:
- wstepnie odchodzony, 820kg
- lekkie boczki
- przekladnia kierownicza ze wspomaganiem


MOC//MOMENT:

seria niby 70 km i 115nm ale nie mierzylem

obecnie przed strojeniem, tylko odcinka przesunieta i przepustnica ustawiona:


po strojeniu wyszlo 98KM i 136NM czyli jakies 40% wiecej mocy i 18% momentu







sezon 2013

auto wciąż to samo a zmiany na 2013 to:

SILNIK:

swap na 1.8 16v KR

UKLAD DOLOTOWY:
- ITB z przepustnic z GSXR 750, 42mm, kolktor ssacy alu, przekladka termiczna pod kolektor, trabki

UKLAD NAPĘDOWY:
- skrzynia 2y

UKLAD HAMULCOWY:
- klocki Ferodo DS Perfomance[/b]

ELEKTRONIKA:
- DIGI I






sezon 2014

Inne nadwozie, graty przełozone i poprawione

UKLAD DOLOTOWY:
- ITB 46mm na krotkim kolektorze, airbox

UKLAD WYDECHOWY:
- kolektor 4-1 home made
- 2,25" na 2 tłumikach

UKLAD Hamulcowy:
- hydrauliczny reczny home made

UKLAD NAPEDOWY:
- skrzynia 9A, skrocone przełozenie głowne

Masa 850kg z paliwem na rezerwie


podziekowania:
- firma Tomasz Mikuszewski i S-ka z Frysztaka za udostepnienie czesci, miejsca, pomoc w skladaniu i podpowiedz
- firma Auto Express. Piotr Mikuszewski za pomoc techniczna, wsparcie
- Toffic - pomoc na forum i osobista, prace wlozona w srojenie itd
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 19 Sep 2012 - 12:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
arek-lin
post Wed, 19 Sep 2012 - 15:01
Post #2


Super User
Dołączył: Sat, 03 February 2007
Skąd: Grudziądz/Gdańsk





Fajny goferek. Jaki koszt takich modyfikacji? Może być na PW


--------------------
Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukey
post Wed, 19 Sep 2012 - 17:23
Post #3


Super User
Dołączył: Tue, 29 May 2007
Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa





Da się na ten blok posadzić glowicę 16v?Ciekawe rezultaty po w sumie prostych modach.


--------------------
Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress...
,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peerbe111
post Wed, 19 Sep 2012 - 19:09
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Tue, 30 March 2010
Skąd: Konstancin





Kolektor z 1.8 tak PnP podchodzi do 1.6 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Wed, 19 Sep 2012 - 20:14
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





CYTAT(arek-lin @ Wed, 19 Sep 2012 - 15:01) *
Fajny goferek. Jaki koszt takich modyfikacji? Może być na PW


koszt trudno mi okreslic bo wiekszosc czesci byla na miejscu na polce, ale generalnie wszystko na seryjnych gratach z roznych vw dostepne bez problemu ceny przewaznie niskie, typu walek 50-80, tyle samo za kolektor wyd, nowy tlumik to 100 z groszami itd


CYTAT(lukey @ Wed, 19 Sep 2012 - 17:23) *
Da się na ten blok posadzić glowicę 16v?Ciekawe rezultaty po w sumie prostych modach.


niby sie da ale za duzo do zmiany, pompa oleju, walki posrednie, kolo rozrzadu itd itp taniej caly silnik przerzucic

CYTAT(peerbe111 @ Wed, 19 Sep 2012 - 19:09) *
Kolektor z 1.8 tak PnP podchodzi do 1.6 ?


wydechowy pasuje PnP




Go to the top of the page
 
+Quote Post
BlueComb
post Wed, 19 Sep 2012 - 20:24
Post #6


Rookie
Dołączył: Mon, 09 May 2011





no ładnie, z wykresu momentu prawie można jeść biggrin.gif gratuluję projektu i czekam na więcej wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukey
post Wed, 19 Sep 2012 - 20:44
Post #7


Super User
Dołączył: Tue, 29 May 2007
Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa





Plany dobre tylko jakis ostrzejszy walek by sie przydal pod te ITB.


--------------------
Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress...
,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Thu, 20 Sep 2012 - 06:32
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





przydalby sie tak jak krotsza skrzynia , cos bede myslal

tymczasem z moca juz wiecej nie udalo sie ugrac, do 10x niewiele brakuje za to niutek sie poprawil i tak pewnie zakonczy sie stage 1

Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukey
post Thu, 20 Sep 2012 - 07:27
Post #9


Super User
Dołączył: Tue, 29 May 2007
Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa





Krótszej niż 2Y chyba nie ma.


--------------------
Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress...
,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Thu, 20 Sep 2012 - 09:30
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





wlasnie wertowalem rozne materialy i krocej to tylko jakas skladanka
moja 2Y i tak nie jest pierwszej swierzosci, mam jeszcze 4S i cos tam jeszcze sie znajdzie

w tej chwili na 2Y przy 6500 obr/min predkosci na biegach:

55
90
132
169
209

na 4S:
51
91
138
195
238

czyli w sumie pierwsze 3 biegi bez roznicy ale przelozenia z 2Y i glowne z jakiejs innej np 4Z

45
74
108
139
172

wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukey
post Thu, 20 Sep 2012 - 12:09
Post #11


Super User
Dołączył: Tue, 29 May 2007
Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa





Najkrótsze głownie to 4.23 występujące w seryjnych skrzyniach. Wiem ze projekt typowo budżetowy ale nie mysleliscie o swapie 1.6 z mk4 na przykład?


--------------------
Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress...
,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Thu, 20 Sep 2012 - 22:30
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





4,467 z 4Z wg strony
http://www.doppel-wobber.de/forum/index.ph...Info&id=128

a 1.6 z mk4 lub z cordoby sx czy tam z golfa III ten 100konny pewnie ze bym wlozyl jakbym taki mial pod reka a na kupowanie od kogos budzetu nie bylo

do zimy czas na przemyslenia i dalsze plany
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukey
post Thu, 20 Sep 2012 - 22:38
Post #13


Super User
Dołączył: Tue, 29 May 2007
Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa





Faktycznie.Nawet nie wiedzalem o tej stronie. Powodzenia w modzeniu.


--------------------
Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress...
,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iceman_n
post Fri, 21 Sep 2012 - 01:58
Post #14


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 September 2010





hej, słuchaj jeździłeś kiedyś jakąś hondą?

mógłbyś porównać golfa2 to powiedzmy jakiegoś civica czy crx TYLKO pod względem prowadzenia?

na filmie widzę, że chyba lewą nogą ładnie ogarniasz smile.gif nice

ps. w ogóle to brakuje mi właśnie takich projektów tu na forum, ciągle tylko jakieś potwory do jazdy na wprost
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Fri, 21 Sep 2012 - 12:16
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





Jeszcze co do przelozenia glownego to pasuja z transportera 4.56, 4.61, 4.94.


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Fri, 21 Sep 2012 - 13:06
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





CYTAT(iceman_n @ Fri, 21 Sep 2012 - 01:58) *
hej, słuchaj jeździłeś kiedyś jakąś hondą?

mógłbyś porównać golfa2 to powiedzmy jakiegoś civica czy crx TYLKO pod względem prowadzenia?

na filmie widzę, że chyba lewą nogą ładnie ogarniasz smile.gif nice

ps. w ogóle to brakuje mi właśnie takich projektów tu na forum, ciągle tylko jakieś potwory do jazdy na wprost


jezdzilem bo mialem civic ED6 przerobionego na wielopunkt, jakis tam dolot i wydech przelotowy ale to bylo laaata temu
i nie smigalem tym po placah tylko po bulki i do roboty

w golfie irytuje troche ukl kier. tzn podczas skrecania po przekroczeniu pewnego kata nie ma czucia co sie dzieje z kolami
tak jakby kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy byl za maly (i pewnie taki jest w koncu ukl bez wspomagania) ale seryjnie nie mozna go regulowac
w hondzie takiego odczucia nie mialem albo nie pamietam (tez ukl. bez wspomagania) za to hondzie buda byla dosc elastyczna na zakretach smile.gif w golfie jest lepiej

a co do lewej nogi to ucze sie wiec o ogarnianiu trudno mowic

CYTAT(olozwirski @ Fri, 21 Sep 2012 - 12:16) *
Jeszcze co do przelozenia glownego to pasuja z transportera 4.56, 4.61, 4.94.



dzieki za info na pewno sie przyda jak sie sezon skonczy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin796
post Fri, 21 Sep 2012 - 17:13
Post #17


Rookie
Dołączył: Sat, 11 December 2010





A nie myślałes o głowicy z 1.8? Ma chyba większe zawory.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Fri, 21 Sep 2012 - 20:22
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





zawory takie same , juz o tym myslalem:)

dzis sie przejechalem autem po strojeniu, jest przyjemnie , roznica odczuwalna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marianmk2
post Fri, 21 Sep 2012 - 21:10
Post #19


User
Dołączył: Fri, 21 September 2012
Skąd: Opole/OKR





1.6 i 1.8 8V to te same silniki, głowice itp. Na bloku 1.6 jest wybite 1.8 smile.gif
Różnią się wykorbieniem. I przez to z 1.6 robi się 1.8. Inny jest też wałek rozrządu i układ wtryskowy wink.gif
Co do krótkiej skrzyni-syncro wink.gif Oczywiście nie napędzając tylniej osi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Fri, 21 Sep 2012 - 21:22
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





Musze sprostowac, przelozenia z transportera podchodza do skrzyni 02A nie do 020, przepraszam za zamieszanie.


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V   1 2 3 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 09:06