Shoutbox 0 nowych PW 


> Strojenie silnika - kilka pytań
SCKAPE
post Tue, 18 Sep 2012 - 02:24
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Sat, 09 June 2012
Skąd: Stockport





Coś tam chce zacząć działać w tym kierunku i chce to robić sam a jestem kompletnym laikiem w tym temacie... Troszeczkę sobie poczytałem ale nadal mam od groma pytań... Może rozwiejecie część moich wątpliwości... Z góry powiem, że korzystanie z hamowni odpada podczas strojenia - jedynie dla sprawdzenia co ewentualnie wyszło już po...

1. Czy potrzebuje czujnika EGT przy strojeniu silnika wolnossącego? Na chwile obecną z tego co się dowiedziałem to tak naprawdę potrzebny jest w autach uturbionych bo wolnossace nie osiągają tak wysokich temperatur w wydechu - wiec jak tak naprawdę jest?
2. Co możecie powiedzieć odnośnie zmian wyprzedzenia zapłonu podczas strojenia - jak to ugryźć? jak bardzo mogę go wyprzedzić - gdzie jest granica i skąd mam wiedzieć ze do niej dotarłem - jak ten zapłon ustawić (i prószę nie mówcie mi, że na znaki...) - ogólnie jak to ugryźć...
3. Podobna sprawa z wałkiem rozrządu (podobnie jak z zapłonem)
4. Jak rozwiązać problem zczytywania obrotów - da się jakoś podłączyć do laptopa żeby mi to zczytywał podczas pomiarów - mam gaźnikowca ale obrotomierz, w końcu coś tam mi pokazuje wiec jakaś możliwość chyba istnieje...
5. Jak ustawiać lepiej AFR na sucho czy pod obciążeniem (raczej to drugie..) ale jeśli pod obciążeniem jak lepiej podczas jazdy czy podnieść sobie przód auta i np. wrzucić piątkę niech się kręci - czy może jeszcze jakiś inny pomysł (hamownia odpada jak już wspomniałem..)
6. Co z paliwem 95, 98, może wiecej?? Jak i dlaczego?


--------------------
[topic="moj projekt"]http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=103024&view=findpost&p=1012336[/topic]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Tue, 18 Sep 2012 - 02:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mattheo90
post Tue, 18 Sep 2012 - 08:09
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 03 November 2010
Skąd: zbąszyń





2-spalanie stukowe świadczy o zbyt wczesnym zapłonie.


--------------------
Nieprawniona komercyjna sygnatura.

Szybko wyczerpałeś 100% cierpliwości moderatorów i niestety musisz poczekać, aż Ci się 20% skasuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grayfox
post Tue, 18 Sep 2012 - 08:30
Post #3


User
Dołączył: Sat, 04 September 2010
Skąd: Wrocław





CYTAT(SCKAPE @ Tue, 18 Sep 2012 - 02:24) *
Coś tam chce zacząć działać w tym kierunku i chce to robić sam a jestem kompletnym laikiem w tym temacie... Troszeczkę sobie poczytałem ale nadal mam od groma pytań... Może rozwiejecie część moich wątpliwości... Z góry powiem, że korzystanie z hamowni odpada podczas strojenia - jedynie dla sprawdzenia co ewentualnie wyszło już po...

1. Czy potrzebuje czujnika EGT przy strojeniu silnika wolnossącego? Na chwile obecną z tego co się dowiedziałem to tak naprawdę potrzebny jest w autach uturbionych bo wolnossace nie osiągają tak wysokich temperatur w wydechu - wiec jak tak naprawdę jest?
2. Co możecie powiedzieć odnośnie zmian wyprzedzenia zapłonu podczas strojenia - jak to ugryźć? jak bardzo mogę go wyprzedzić - gdzie jest granica i skąd mam wiedzieć ze do niej dotarłem - jak ten zapłon ustawić (i prószę nie mówcie mi, że na znaki...) - ogólnie jak to ugryźć...
3. Podobna sprawa z wałkiem rozrządu (podobnie jak z zapłonem)
4. Jak rozwiązać problem zczytywania obrotów - da się jakoś podłączyć do laptopa żeby mi to zczytywał podczas pomiarów - mam gaźnikowca ale obrotomierz, w końcu coś tam mi pokazuje wiec jakaś możliwość chyba istnieje...
5. Jak ustawiać lepiej AFR na sucho czy pod obciążeniem (raczej to drugie..) ale jeśli pod obciążeniem jak lepiej podczas jazdy czy podnieść sobie przód auta i np. wrzucić piątkę niech się kręci - czy może jeszcze jakiś inny pomysł (hamownia odpada jak już wspomniałem..)
6. Co z paliwem 95, 98, może wiecej?? Jak i dlaczego?

Co prawda doświadczenia nie mam wcale, narazie tylko siedzę i czytuję forum, niemniej postaram się odpowiedzieć i co najwyżej ktoś doświadczony mnie poprawi.

1. Na pewno nie zaszkodzi, NA ciężej udupić niż turbo, niemniej nie jest to niemożliwe, szczególnie biorąc pod uwagę, że będą to Twoje pierwsze kroki, EGT daje Ci wyraźną informację czy nie przesadzasz z mieszanką i czy wszystko jest ok.

2. Metodą prób i błędów, nie inaczej. Granica jest tam, gdzie rozpoczyna się spalanie detonacyjne(stukowe), może być niwelowane zastosowaniem paliwa o większej liczbie oktanowej, wymianę świec na chłodniejsze, obróbkę komory spalania(chociaż to już raczej ekstremalne działanie przy ekstremalnych projektach, ogólnie chodzi o pozbycie się jakichkolwiek ostrych krawędzi, które temu sprzyjają. Jest jeszcze wtrysk wody/metanolu, zmniejszające EGT, co również pomaga, zmniejszenie stopnia sprężania(chociaż w NA to raczej głupota), pewnie jeszcze coś o czym zapomniałem/nie wiem), zaczynasz od seryjnego, a jak składasz silnik od zera, to już ktoś bardziej doświadczony musiał by się wypowiedzieć od jakich nastaw zaczynać.

3. Jeżeli wiesz jak działa silnik, powinieneś wiedzieć jak ustawić wałek bez znaczków na kółkach. Wymaga to pewnych informacji lub dobrego wyczucia, co do zwiększania mocy poprzez kręcenie wałkiem, to sprawa nie jest prosta - z jednej strony jak zawsze - eksperymentalnie, z drugiej - jest to czynność bezpośrednio powiązana z konstrukcją układów dolotowego i wylotowego, więc wszystko musi być policzone i zrobione tak, by ze sobą współpracowało. Na ten temat można by zapewne książkę napisać, sam mimo szczerego zainteresowania ogarniam go w małym procencie, teraz przy okazji udziału w projekcie FS będę miał okazję bliżej i przedewszystkim od strony praktycznej się z tym zapoznać. Są do tego programy, jednak wymagają one szczegółowej wiedzy jak działa silnik i jakie zjawiska w nim zachodzą oraz co z czym jest jak powiązane.

4. Jedyne co mi przychodzi na myśl to sygnał z cewki.

5. Co oznacza na sucho ? Jak podniesiesz auto do góry, żeby pokręcił sobie kółkiem to żadne obciążenie dla niego to nie będzie. xD Tutaj nie jestem pewien, ale obstawiam mocno za strojeniem pod obciążeniem, jest jeszcze kwestia kiedy samochód jedzie w otwartej pętli, kiedy w zamkniętej, temat wbrew pozorom dosyć rozległy i tutaj musi się po prostu wypowiedzieć ktoś kto to robił w praktyce, bo czytając o tym się tego raczej nie ogarnie.

6. LO zwiększasz w celu eliminacji spalania stukowego. Pan Kordziński w swojej książce pt. Zwiększanie osiągów silników samochodowych i motocykli" wysuwa jednak twierdzenie, że stosowanie paliwa o większej liczbie oktanowej niż jest potrzebna obniża moc maks., aczkolwiek nie wyjaśnił dlaczego, nie wiem czy to ma również zastosowanie w silnikach z ECU, które w większości sobie jednak korygują parametry w zależności od podanego paliwa.

Jeżeli napisałem jakieś bzdury proszę kogoś doświadczonego o poprawienie, przy okazji skoryguję swoją wiedzę i być może nauczę się czegoś nowego. smile.gif

CYTAT(mattheo90 @ Tue, 18 Sep 2012 - 08:09) *
2-spalanie stukowe świadczy o zbyt wczesnym zapłonie.

Odnośnie tego, to gdzieś obiło mi się o uszy, że często lepiej w takim wypadku podlać więcej, niż ratować się opóźnianiem zapłonu, nie jestem tylko pewien czy chodziło o ogół, czy o jakąś konkretną sytuację.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 18 Sep 2012 - 08:49
Post #4


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT(SCKAPE @ Tue, 18 Sep 2012 - 02:24) *
mam gaźnikowca

I co chcialbys w nim "wystroic"?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 18 Sep 2012 - 08:56
Post #5


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Ogolnie to z forum sie niewiele nauczysz, ale:
2. Granica jest tam gdzie jest dobrze i gdzie spelnione zostaly zalozenia jakie sobie ustaliles. Ogolnie rzecz biorac to w duzej ilosci przypadkow (glownie wolnossacych) granica stuku nie jest tym miejscem w ktore celujesz.


Gdy chcesz sie czegos nauczyc potrzebujesz poczytac jeszcze min 5x wiecej (patrzac po tym co zaprezentowales w pytaniach) i pocwiczyc na jakims silniku ktorego Ci nie zal. Tak w okolicach trzeciego juz bedziesz sie zapewne czul komfortowo smile.gif Po trzysetnym ci sie zacznie nudzic...


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Tue, 18 Sep 2012 - 10:05
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





QUOTE (!markos @ Tue, 18 Sep 2012 - 09:49) *
I co chcialbys w nim "wystroic"?

Nie wiem - wszystko? Durne pytanie. Napisal, że afr i zaplon.
Do autora tematu-musisz jeszcze poczytać, bo czesc z Twoich pytań wynika z niewystarczajacej wiedzy o działaniu silnika
Go to the top of the page
 
+Quote Post
agressor
post Tue, 18 Sep 2012 - 11:03
Post #7


Super User
Dołączył: Tue, 15 January 2008





podlacze sie pod temat, czy wskazania EGT moga "ujawnic"
spalanie stukowe?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mattheo90
post Tue, 18 Sep 2012 - 11:33
Post #8


Super User
Dołączył: Wed, 03 November 2010
Skąd: zbąszyń





Co Ci da jak podlejesz więcej?chyba że zwiekszysz LO.przedewszystkim zmniejsza się stopień sprezania przy dużych doladowaniach.


--------------------
Nieprawniona komercyjna sygnatura.

Szybko wyczerpałeś 100% cierpliwości moderatorów i niestety musisz poczekać, aż Ci się 20% skasuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s13owner
post Tue, 18 Sep 2012 - 14:03
Post #9


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012





Szczeólnie że to NA... Nie ma jednej metody, trzeba znaleźć złoty środek między wszystkimi parametrami! Jak dojebiemy zapłonem a potem polejemy na 10afr przy WOT to o osiągach można zpaomnieć.... W drugą stronę tak samo odejmiemy zapłonu, i odlejemy a jeszcze podwyższy nam się EGT, bo niedość że odlaliśmy to samo opóźnianie zpałonu od pewnego momentu bardzo podnosi EGT i co z tego ze nam tłokojad nei zrobi kuku jak wszystko popłynie(zresztą jak każdy wie wsyokie EGT bardzo sprzyja stukowemu, ale nei jest jego jedyną, bezpośredniąprzycyzną)...

Co do pytań Kolegi, to napewno EGT by się przydało, ale do NA i neidużych mocy sam wideband powinnien wystarczyć.

Jak na moje oko to z Twoją aktualną widzą nie bierz się za kręcenie wałkiem. Jedyne co zrób to kup stetoskop i połącz go do silnika w okolice cylindrów tak żebyś słyszał tłokojada, zalej do baku 98, ustaw ładny afr a potem podnoś zapłon aż usłyszysz stukowca, nastepnie zdejmij kilka kresek i monitoruj przez jakiś okres czasu w óżnych warunkach czy sie nie pojawia.

Może ise okazać tak że przy pewnych obrotach, faktycznie lepiej będzie torchę podleć żeby zostawić szybszy zapłon bez tłokojada.

A tak powaznie to puki nie robierzesz tego NA na czynniki peirwsze, nie zrobisz portowania, obródbki ukł. korbowego, głowicy, doprężenie, dolotu, wydechu polcizonego i na koniec zamontujesz sportowy wałek, który usawi ktoś kto ma o tym pojęcie to nei licz na przyrosty większe niż 5KM + możliwość wysadzenia silnika.... Bo faktycznie, co Ty chcesz storić teraz? Serie?

To dziąła inaczej w NA-najpeirw robisz grube mody mechaniczne, a potem dostrajasz osprzęt do tego...

Powodzenia! biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Tue, 18 Sep 2012 - 14:54
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





CYTAT(agressor @ Tue, 18 Sep 2012 - 11:03) *
podlacze sie pod temat, czy wskazania EGT moga "ujawnic"
spalanie stukowe?


To jest dobre pytanie, bo.... "i tak i nie"

Przy spalaniu stukowym, bez czujnika spalania stukowego spada temperatura, w teorii, tylko czy da się to zobaczczyć, ciągle zwiększając prędkość obrotową ? wolniej zacznie rosnąć temp na zegarze ? bo na pewno się nie zatrzyma.

Przy sprawnie działającym czujniku spalania stukowego, temperatura z kolei poszybuje w kosmos, bo sterownik opóźni zapłon co zwiększy temperatę spalin w kolektorze. Niestety również ciężko to zinterpretować na aftermarketowym zegarze.

Do pomiaru spalania stukowego są inne urządzenia, tańsze łatwiejsze w montażu i dające wyniki których interpretacja nie zależy od "wydaje mi się że stukało bo słabo egt rosło"



--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SCKAPE
post Tue, 18 Sep 2012 - 15:25
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sat, 09 June 2012
Skąd: Stockport





Dzieki wielkie za podpowiedzi, zarowno za te ktore coś wnosza jak i za te ktore mnie tyrają wink.gif fakt jestem jeszcze laikiem, zacząłem zabawe jakies 10 miesiecy temu i jak by nie patrzec wiele juz sie w tym okresie nauczyłem.. - jesli chodzi o silnik to z gory mowie ze służy mi do nauki wiec mi go nie żal, jak już go zajade wezme kolejny taki sam (w zasadzie to już mam na wszelki wypadek zapasowy) i bede kontynuował. I fakt nie mam za dużej wiedzy ale mysle że jest odrobine wieksza niż sądzicie bo jednak sie napociłem żey z niczego beż żadnej wiedzy zrobic conieco i sie nauczyć ile sie da.. Odrobine o silniku (juz dawno nie jest serią) silnik to hondowski SOHC 1343cc zasilany seryjnie gaznikiem, na chwile obecna zrobiłem w nim: Przedewszystkim na samym początku porządny serwis, olej (zmienilem na syntetyk) nowe swiece, kable zapł., nowa kopołka, nowe kowadełko (czy jak to tam zwał w aparacie zapłonowym - jakos nie moge zapamietać jak to sie nazywa..), ustawilem zaplon na znkaki, i szczeliny zaworowe. Jak już to ogarnąłem zrobiłem: orting głowicy metodami domowymi (poszeżyłem kanały wylotowe, nieznacznie dolotowe, wyciąłem częściowo prowadnice z kanałów pozbyłem sie wszelkich ostrych krawędzi), dotarłem na nowo zawory i gniazda, możliwie pousuwałem wszelkie ostre krawędzie w komorze spalania, oddałem głowice do splanowania 0,8mm, zmieniłem wałek rozrządu na ostrzejszy (jest to seryjny wałek z innego silnika otwiera zawory w tych samych momętach ale ma wyższe krzywki niż seria dla tego silnika), założyłem na niego kolko regulowane (z tad pytanie jak nim pokręcić wink.gif - zależy mi głównie na osiąggach w gornym zakresie w granicach 5000-9000 obr.), dałem sporo sieńszą uszczelkę pod dłowice. Dolot: po nieudanych probach przerobienia seryjnego pojedynczego gaznika zamontowałem mu podwujny gaznik, zupełnie inny niz seria kolektor dolotowy z sporo wieksza przepustowosia niz sporo za mala seria, odrobine przerobilem ten nowy gaznik, zamontowałem w zderzaku chwyt zimnego powietrza i dociągnąłem do filtra. Wydech cały z nierdzewki na 2 tłumnikach przelotowych kolektor 421, brak katalizatora całość owinięta bandarzem od poczatku do konca z tym ze kolektor podwujnie. To chyba tyle jesli chodzi o silnik gdyby ktoś chciał zerknąć to troszeczke obszerniejszy opis modyfikacji oraz wykresy z hamowni znajdują się tu w moim projekcie: http://www.racingforum.pl/index.php?showto...p;#entry1012336
Z osprzętu dodatkowego zamontowany jest czujnik temp. oleju i na dniech jak znajde chwile bede zakladal zegar do cisnienia oleju i temp. wody, a w najbliższym czasie planuje zakup osprzetu i oprogramowania do nierzenia AFR dlatego też zapytałem was o co pytałem w pierwszym poscie. Wiele już nie powymieniam w tym silniku bazujac na gazniku wiec dlatego chce pokombinować z rzeczami o ktore zapytałem i bardziej zgłębić już jakąś mierna wiedze ktorą podiadam. Przypominam ten silnik traktuje jako nauke i pole do eksperymentow ale potrzebuje miedzy innymi troszeczke mnie ukierunkować bo czsami nawet nie wiem o co zapytać i w jakim kierunku uderzyć a jak już sie podszkole to myle ze praktyka poukłada i wyklaruje mi wszystko w głowie biggrin.gif


--------------------
[topic="moj projekt"]http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=103024&view=findpost&p=1012336[/topic]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Tue, 18 Sep 2012 - 15:43
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(SCKAPE @ Tue, 18 Sep 2012 - 02:24) *
Coś tam chce zacząć działać w tym kierunku i chce to robić sam a jestem kompletnym laikiem w tym temacie... Troszeczkę sobie poczytałem ale nadal mam od groma pytań... Może rozwiejecie część moich wątpliwości... Z góry powiem, że korzystanie z hamowni odpada podczas strojenia - jedynie dla sprawdzenia co ewentualnie wyszło już po...

1. Czy potrzebuje czujnika EGT przy strojeniu silnika wolnossącego? Na chwile obecną z tego co się dowiedziałem to tak naprawdę potrzebny jest w autach uturbionych bo wolnossace nie osiągają tak wysokich temperatur w wydechu - wiec jak tak naprawdę jest?
2. Co możecie powiedzieć odnośnie zmian wyprzedzenia zapłonu podczas strojenia - jak to ugryźć? jak bardzo mogę go wyprzedzić - gdzie jest granica i skąd mam wiedzieć ze do niej dotarłem - jak ten zapłon ustawić (i prószę nie mówcie mi, że na znaki...) - ogólnie jak to ugryźć...
3. Podobna sprawa z wałkiem rozrządu (podobnie jak z zapłonem)
4. Jak rozwiązać problem zczytywania obrotów - da się jakoś podłączyć do laptopa żeby mi to zczytywał podczas pomiarów - mam gaźnikowca ale obrotomierz, w końcu coś tam mi pokazuje wiec jakaś możliwość chyba istnieje...
5. Jak ustawiać lepiej AFR na sucho czy pod obciążeniem (raczej to drugie..) ale jeśli pod obciążeniem jak lepiej podczas jazdy czy podnieść sobie przód auta i np. wrzucić piątkę niech się kręci - czy może jeszcze jakiś inny pomysł (hamownia odpada jak już wspomniałem..)
6. Co z paliwem 95, 98, może wiecej?? Jak i dlaczego?

Powyżej dostałeś kupę dobrych rad, także weź je pod uwagę.
1. Odpowiedź to doświadczenie. IMHO bardziej grozi Ci stuk niż EGT.
2. Spalanie stukowe, spadki mocy (ostrożnie z zapłonem...)
3. Odpuść, ew. na sucho zobacz co z kolizją tłoków z zaworami (albo poczytaj, może ktoś ma gotowe rozwiązanie dla Twojego silnika).
4. Na bank znajdziesz jakiś elektroniczy diwajs podłączany do kabli zapłonowych.
5. smile.gif nabądź szerokopasmową sondę AFR (jeśli jej nie masz). Upewnij się, że urzadzenie, które ją obsługuje jest skalibrowane. Podstawowa wartość AFR to jakby wartość w tabeli, gdzie np. w wierszach masz różne prędkości obrotowe, a w kolumnach różne obciążenia (lub odwrotnie). Do tego dochodzą korekcje po temperaturze powietrza zasysanego, temperaturze płynu chłodzacego, ciśnieniu powietrza otaczającego itd. To takie podstawy żebyś wdrożył się w temat. Ogólnie sporo czytania przed Tobą.
6. Wysokooktanowe paliwo jest potrzebne głównie do wyeliminowania spoalania stukowego. Jesli nie będziesz szalał z zapłonem nic ponad LO95 nie jest Ci potrzebne w NA.

Czytaj (książki, net) i potem pytaj (jak rzucisz serię mądrych pytań za miesiąc to na pewno nikt się nie obrazi i z chęcią odpowie).
Powodzenia.

EDIT: zanim otworzyła się karta z tym tematem i napisałem posta pojawił się post 'nad tym', więc co nieco może być zdeaktualizowane ohmy.gif)


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 18 Sep 2012 - 18:39
Post #13


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT(Jaqo @ Tue, 18 Sep 2012 - 10:05) *
Nie wiem - wszystko? Durne pytanie. Napisal, że afr i zaplon.

Reczywiscie, durne, jesli wziac pod uwage, ze mowimy o gaznikowym 1.3. Strojenia tyle, ze ojacie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Tue, 18 Sep 2012 - 19:44
Post #14


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(grayfox @ Tue, 18 Sep 2012 - 09:30) *
Pan Kordziński w swojej książce pt. Zwiększanie osiągów silników samochodowych i motocykli" wysuwa jednak twierdzenie, że stosowanie paliwa o większej liczbie oktanowej niż jest potrzebna obniża moc maks., aczkolwiek nie wyjaśnił dlaczego,


Paliwo o wyższej LO ma zwykle niższą wartość opałową. Przyrost mocy wynika ze zwiększenia stopnia sprężania/przyspieszenia zapłonu/zwiększenia ciśnienia doładowania, a nie ze zwiększonej LO paliwa.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SCKAPE
post Tue, 18 Sep 2012 - 20:00
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Sat, 09 June 2012
Skąd: Stockport





CYTAT(!markos @ Tue, 18 Sep 2012 - 17:39) *
Reczywiscie, durne, jesli wziac pod uwage, ze mowimy o gaznikowym 1.3. Strojenia tyle, ze ojacie.


Zawsze troche zabawy jest, gaznik ktory mam daje możliwość zmiany składu mieszanki w pewnym zakresie, nie jest to tak elastyczna sprawa jak przy wtrysku ale jakies małe pole do manewru istnieje, poza tym na upartego zawsze mozna dysze wymienić. Dochodzi do tego odrobine zabawy z aparatem zaplonowym, wałka faktycznie może nie bede chwilowo ruszał ale jak sie dokształce i nabiore troche praktyki to go też to nie ominie...

CYTAT(kompot @ Tue, 18 Sep 2012 - 14:43) *
Czytaj (książki, net) i potem pytaj (jak rzucisz serię mądrych pytań za miesiąc to na pewno nikt się nie obrazi i z chęcią odpowie).
Powodzenia.


Dzięki:) i na pewno jeszcze nie raz o coś zapytam - a tymczasem.. z książkami u mnie ciężej ale gdybyś podał jakieś tytuły to sprubuje je zdobyć, a możesz podać jakieś ciekawe linki gdzie mogłbym czegoś ciekawego sie dowiedzieć co może mi pomoc?

EDIT: teraz doczytałem ostatniego posta... Jesli chodzi o oktanowość to wiedzialem od dawna ze 95 jest mocniejsze a podnosi sie oktanowosc zeby wyeliminowac stukowe - to czego nie wiedzialem i dlatego zapytalem o paliwo to kiedy mam przejsc na wyższy oktan bo szczerze mowiac kompresje juz podnioslem gdzies o 1,2-1,5 nie pamietam dokladnie, kiedys to liczylem... zaplon wyprzedzilem przy ktorejs probie maksymalnie jak moglem i zadnego stuku nie slyszałem, ale też nigdy w zyciu nigdzie nie slyszałem wiec nie wiedziałem jak to ugryść - ale już ktos we wczesniejszych postach mnie naprowadził za co dziekuje i przynajmnie wiem w jakim kierunku udeżyc czego poszukac/kupic itd.. wczesniej nikt mnie nie ukierunkował - i tak mniejwiecej o taką pomoc mi chodziło:D


--------------------
[topic="moj projekt"]http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=103024&view=findpost&p=1012336[/topic]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Wed, 19 Sep 2012 - 00:50
Post #16


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





jeszce jedno - mając dwa gażniki pomiar AFRu niekoniecznie musi pokazywać rzeczywistość jeśli oba gaźniki nie są tak samo skalibrowane - AFR będzie jakąś wypadkową składu mieszanki z obu gaźników- wtedy przydałoby się mierzyć afr w poszczególnych kanałach kolektora wydechowego żeby mieć jakiś punkt odniesienia,


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grayfox
post Wed, 19 Sep 2012 - 08:17
Post #17


User
Dołączył: Sat, 04 September 2010
Skąd: Wrocław





CYTAT(k11 @ Tue, 18 Sep 2012 - 19:44) *
Paliwo o wyższej LO ma zwykle niższą wartość opałową. Przyrost mocy wynika ze zwiększenia stopnia sprężania/przyspieszenia zapłonu/zwiększenia ciśnienia doładowania, a nie ze zwiększonej LO paliwa.

r.

O! Dziękuję serdecznie za rozjaśnienie sytuacji. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krawiec
post Wed, 19 Sep 2012 - 10:34
Post #18


Frequent User
Dołączył: Tue, 21 December 2004
Skąd: Kraków





CYTAT
Jedyne co zrób to kup stetoskop i połącz go do silnika w okolice cylindrów tak żebyś słyszał tłokojada, zalej do baku 98, ustaw ładny afr a potem podnoś zapłon aż usłyszysz stukowca, nastepnie zdejmij kilka kresek i monitoruj przez jakiś okres czasu w óżnych warunkach czy sie nie pojawia.


No nie zawsze granica przystukowa będzie najefektywniejszym spalaniem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SCKAPE
post Thu, 20 Sep 2012 - 13:42
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sat, 09 June 2012
Skąd: Stockport





pyt. 4. znalazlem takie uzadzenie ---> http://www.innovatemotorsports.com/xcart/p...productid=16318 podlanczane do LM-2.


--------------------
[topic="moj projekt"]http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=103024&view=findpost&p=1012336[/topic]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mark2222
post Thu, 20 Sep 2012 - 21:34
Post #20


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 June 2011
Skąd: Mielec





ad.4 zobacz za miernikiem np. UT-107 zawsze się może przydać do innych rzeczy przy okazji
http://www.uni-trend.com/ut107.html


--------------------
W245 B200T 07' Lpidżi
W126 280SE 82' MegaSquirted
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 17:35