Shoutbox 0 nowych PW 

> Strojenie silnika - kilka pytań
SCKAPE
post Tue, 18 Sep 2012 - 02:24
Post #1

Forum Killer

Coś tam chce zacząć działać w tym kierunku i chce to robić sam a jestem kompletnym laikiem w tym temacie... Troszeczkę sobie poczytałem ale nadal mam od groma pytań... Może rozwiejecie część moich wątpliwości... Z góry powiem, że korzystanie z hamowni odpada podczas strojenia - jedynie dla sprawdzenia co ewentualnie wyszło już po...

1. Czy potrzebuje czujnika EGT przy strojeniu silnika wolnossącego? Na chwile obecną z tego co się dowiedziałem to tak naprawdę potrzebny jest w autach uturbionych bo wolnossace nie osiągają tak wysokich temperatur w wydechu - wiec jak tak naprawdę jest?
2. Co możecie powiedzieć odnośnie zmian wyprzedzenia zapłonu podczas strojenia - jak to ugryźć? jak bardzo mogę go wyprzedzić - gdzie jest granica i skąd mam wiedzieć ze do niej dotarłem - jak ten zapłon ustawić (i prószę nie mówcie mi, że na znaki...) - ogólnie jak to ugryźć...
3. Podobna sprawa z wałkiem rozrządu (podobnie jak z zapłonem)
4. Jak rozwiązać problem zczytywania obrotów - da się jakoś podłączyć do laptopa żeby mi to zczytywał podczas pomiarów - mam gaźnikowca ale obrotomierz, w końcu coś tam mi pokazuje wiec jakaś możliwość chyba istnieje...
5. Jak ustawiać lepiej AFR na sucho czy pod obciążeniem (raczej to drugie..) ale jeśli pod obciążeniem jak lepiej podczas jazdy czy podnieść sobie przód auta i np. wrzucić piątkę niech się kręci - czy może jeszcze jakiś inny pomysł (hamownia odpada jak już wspomniałem..)
6. Co z paliwem 95, 98, może wiecej?? Jak i dlaczego?

--------------------
[topic="moj projekt"]http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=103024&view=findpost&p=1012336[/topic]
Go to the top of the page

+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Tue, 18 Sep 2012 - 02:24
Post #

Dotacja

Dotacja na forum

Quote Post
mattheo90
post Tue, 18 Sep 2012 - 08:09
Post #2

Super User