![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
A jak podlaczyles sie tego sygnalu wtrysku? Mozliwe,ze po prostu slabo wyszedl ci lut, lub uszkodziles kabel do wtrysku na tyle,ze wtrysk nie dostawal odpowiedniego pradu i za dlugo sie zalaczal. Na wszelki wypadek moglbys ta "odnoge" od wtrysku podlaczyc przez jakis rezystor, zeby nie sie zabezpieczyc przed zbyt duzym obciazeniem wyjscia jak ten twoj komputer sie np uszkodzi. W seryjnej wiązce silnika saaba był już wyprowadzony ten przewód. Wpiąłem go tylko do kostki od wiązki nadwozia omegi. Ogólnie odłącze ten przewód na wszelki wypadek, bo i tak pokazuje głupoty (są krótkie czasy ze względu na duże wtryski). P.S - fajny stolik ![]() Dzięki ![]() -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
od czego to tłoki będą?
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Pewnie od JE albo innego Wosnera
![]() |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
a ż się tak zapytam, co stało się z brakującym na zdjęciu elementem tłoka? nie zrobił sajgonu w silniku?
-------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
od czego to tłoki będą? Pewnie od JE albo innego Wosnera ![]() Tłoki będą z granady 2,8v6 ![]() aż się tak zapytam, co stało się z brakującym na zdjęciu elementem tłoka? nie zrobił sajgonu w silniku? Brakujące elementy tłoka przeszły do fazy ciekłej i skapnęły do miski. Tam na skutek ostygnięcia w oleju zrobiły się z nich aluminiowe "samorodki" ![]() -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
to w granadzie są lepsze tłoki niż w saabie? nie lepiej kupić drugi słupek wsadzić i dalej upalać niż męczyć się w jakieś mongolskie schematy?
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 26 October 2006 ![]() |
Potwierdzila sie opinia,zasada,regula(niepotrzebne skreslic badz dodac od siebie) ze silnik wolnossacy a doladowany generuja w jednostce czasu zupelnie inaczej moc i moment
Znany w kregu wolnossacy 6 garowy silnik opla generujacy od 1500obr 300nm takie skrzynie mieli niczym mlynek kawe a Ilkowe niutki pokazuja sie na skrzyni (wyolbrzymiajac) dlugo po tym jak sie zapnie bieg.Stad te R25(28,30) wytrzymaja wszystkie turboprojekty -------------------- Zapraszam na stronę miłośników motocykla Honda CX - _http://hondacx500.cba.pl
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
nono, fajna zabawka wyszła. gdzie w ZK takie adaptery do zacisków można wykrzesać?
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 30 October 2009 Skąd: Kraków ![]() |
BC30SE pokazał się - nie wierzę, ale zgadzam się, moment u góry nie zabija skrzyni i tyle. A kilka osób doskonale wie, że wolnossak 6garowy oplowski zabija te skrzynie. (przykładowo R28 u brayana w SE)
mi się Ilku nasuwa tylko jedno pytanie, czemu nie wpsomniałeś o projekcie SE + T które... no właśnie, czemu nie zostało skończone! Wykonanie swapu - w pełni profi! Co do ujaranego tłoka - Jak podpinałeś 3wtrysk jako sygnałoy, jeśli bez żadnego rezystora, czyli kabelkiem prosto i bezsteresowo, zapewne przekłamywało sygnał przez co wtrysk podawał mniejszą dawkę. - Zbieranie sygnału z 1cyl mogło dać taki efekt, niestety, należy stosować układy zapobiegające szumu pochodzącego z instalacji elektrycznej samochodu. -------------------- "Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Ciekawe czy tłoczki podpasują i nie będą wystawały zaa bloku i czy trzeba będzie robić podcięcia pod krany olejowe...
Większa pojemność = szybsze wstawanie turbo, będzie czad ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 October 2009 ![]() |
Wtryskiwacz posiada impendację czyli na wtryskiwaczu mamy pojemność C, indukcyjność L oraz rezystancja R, która zmienia się w zależności od prędkości wału korbowego (pulsacja). Podłączenie dodatkowego obwodu który jest także jakąś impendancją czyli u Ciebie wyjście z cyl. nr 3 na kompa, powoduje że całe napięcie nie odkladało się na wtryskiwaczu, a jego część odkladała się na obwodzie dodatkowym. A to spowodowało, że wtryskiwacz nr 3 nie był w pełni wysterowany, czyli dał w krytycznym momencie dał mniej paliwa. Należało by zapakować loogera, na wtryskiwaczach i tam mierzyć napięcie.
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Wtryskiwacz posiada impendację czyli na wtryskiwaczu mamy pojemność C, indukcyjność L oraz rezystancja R, która zmienia się w zależności od prędkości wału korbowego (pulsacja). Podłączenie dodatkowego obwodu który jest także jakąś impendancją czyli u Ciebie wyjście z cyl. nr 3 na kompa, powoduje że całe napięcie nie odkladało się na wtryskiwaczu, a jego część odkladała się na obwodzie dodatkowym. A to spowodowało, że wtryskiwacz nr 3 nie był w pełni wysterowany, czyli dał w krytycznym momencie dał mniej paliwa. Należało by zapakować loogera, na wtryskiwaczach i tam mierzyć napięcie. Zle piszesz, bo podlaczenie jest rownolegle ,a nie szeregowe. To oznacza,ze jedyne co moglo sie trafic, to zbyt duze obciazenie tego "wyjscia do komputera spalania", ktore spowodowalo tak mocne obciazenie koncowki mocy,ze nie wysterowalo odpowiednio wtrysku. Albo to po prostu przypadek, np ten wtrysk akurat padl. Jest jeszcze inna teoria, kolega ma LPG. komputer LPG dziala tak,ze sygnal z oryginalnych wtryskow przechodzi przez niego. Jak testowalem swoja kontrole trakcji, to wiem,ze dosc male szpilki w ukladzie na wyjsciu z kontroli trakcji powodowaly bardzo dziwne dzialanie instalacji LPG (na LPG po prostu wtryski szalaly, natomiast na PB jako tako to chodzilo). Czy ten tlok padl przy upalaniu na benzynie, czy bylo na LPG ? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
jackkpl dobrze gadasz z kompem lpg ale skubance sa odporne na ro bo wystarczy żeby szpilki o zadanym czasie trwania nie brał po uwagę i wszystko lata jak należy... sorry za ot... co do momentu silnik turbo łagodniejsze ma pier...e od razu ale jak ktoś zacznie strzelać ze sprzęgła z gazem w podłodze to niestety taka skrzynia nawet szybciej się rozleci...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 October 2009 ![]() |
Zle piszesz, bo podlaczenie jest rownolegle ,a nie szeregowe. To oznacza,ze jedyne co moglo sie trafic, to zbyt duze obciazenie tego "wyjscia do komputera spalania", ktore spowodowalo tak mocne obciazenie koncowki mocy,ze nie wysterowalo odpowiednio wtrysku. Albo to po prostu przypadek, np ten wtrysk akurat padl. Jest jeszcze inna teoria, kolega ma LPG. komputer LPG dziala tak,ze sygnal z oryginalnych wtryskow przechodzi przez niego. Jak testowalem swoja kontrole trakcji, to wiem,ze dosc male szpilki w ukladzie na wyjsciu z kontroli trakcji powodowaly bardzo dziwne dzialanie instalacji LPG (na LPG po prostu wtryski szalaly, natomiast na PB jako tako to chodzilo). Czy ten tlok padl przy upalaniu na benzynie, czy bylo na LPG ? Jak najbardziej równolegle, nie wiem jak to odczytałeś że szeregowo napisałem.... Wtryskiwacz nie został w pełni otwarty... czyli nie podał paliwa w wymaganej ilości. Raczej upala na PB.... a toczy się na LPG. |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jak najbardziej równolegle, nie wiem jak to odczytałeś że szeregowo napisałem.... Wtryskiwacz nie został w pełni otwarty... czyli nie podał paliwa w wymaganej ilości. Raczej upala na PB.... a toczy się na LPG. Napisales,ze cale napiecie odkladalo sie gdzie indziej, niz na na wtryskiwaczu, a dodatkowy odbiornik "podkradal" napiecie. Spadek napiecia wystepuje, gdy w obwodzie sa odbiorniki polaczone szeregowo, jak sa rownolegle, to napiecie jest identyczne na wszystkich odbiornikach (przy zalozeniu,ze wydajnosc pradowa zrodla jest wystarczajaca) -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 30 October 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Może zadam głupie pytanie, ale po prostu nie wiem: Czy silnik działa w full sekwencji wtrysku? Bo jeśli nie, to nie była to wina dodatkowego podłączenia.
LPG miało by wpływ na całą mapę, nie 1cyl. więc odpada. -------------------- "Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
ECU saaba chodzi w sekwencji.
Ps. Wtryski można dać do sprawdzenia... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
Auto upalane było tylko na Pb. Wtrysk sekwencyjny. Kabelek do MIDa będzie odłączony a wtryski sprawdzone.
Tłoki z granady nie są lepsze czy gorsze ale podejdą do rozwierconego bloku w miarę bezproblemowo. Porównanie tłoków z granady z tłokiem B234: ![]() ![]() ![]() Dodatkowa różnica to to, że nowe tłoki są zupełnie płaskie i mogą odrobinę doprężyć silnik. Myślę, że nie będzie to duża zmiana. ![]() -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
93mm mają tłoki z 2.8, swoją drogą mogłeś zastosować tłoki z 2.9, były wklęsłe, więc przysłużyłoby się stopniowi sprężania...
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
tłoki z 2.9, były wklęsłe, więc przysłużyłoby się stopniowi sprężania... Masz może ich wymiary, fotki lub całe tłoki?? Chętnie kupię ![]() Wczoraj w garażu siedziałem ze strzykawką i obliczałem pojemności. Potem exel i oto co wyszło: 1. B234 które do tej pory było pod maską z głowicą B205 miało stopień sprężania 8,5:1 (seryjnie 9,25:1) ( poj. głowicy 50cm3, poj. wnęki w tłoku 18cm3, góra tłoka na równo z blokiem, uszczelka 1,3mm - 8,3cm3) 2. Jeśli włożę nowe tłoki z 2,8V6 (płaskie denko) bez modyfikacji wyjdzie 11,4:1 ![]() Najlepsza opcja chyba to kanapka: a) przy grubości blachy 1mm (2,3 z uszczelką) wychodzi 9,2:1 ![]() c) przy grubości blachy 2,0mm (3,3 z uszczelką) wychodzi 8,5:1 -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 07:07 |