![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Thu, 18 December 2003 Skąd: 80 km od Lwowa :) ![]() |
Ktos wie co znaczy komunikat na komputerze o tresci "betriebsanleitung" - bo moj niemiecki jest rowny chinskiemu . A przy okazji moze jest na jakiejs stronie tlumaczenei wszystkich komunikatow ?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 19 February 2003 Skąd: Poznań ![]() |
Betrieben znaczy napędzać, a Anleitung to instrukcja, ale jak się to ma do znaczenia usterki to nie mam pojęcia.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 06 July 2003 Skąd: Lux/Wawa ![]() |
A wyskakuje w polaczeniu z "...bremsanlage costam.." ? przy wcisnieciu hamulca ?
Najprawdopodobniej, bo najczesciej spotykana usterka pod tym adresem to czujnik hamulca, przy samym pedale, ktory jest do wymiany. Przeciera sie albo cholera wie. W kazdym razie drobiazg. pozdr -------------------- Think different, think power ! <!-- s:) --><!-- s:) -->
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 17 March 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Witam wszystkich!
Napiszę jak ma się sprawa z tym komunikatem w moim E34 (podejrzewam ze ten komunikat będzie oznaczał dokładnie to samo w M3). Ten komunikat występuje w połączeniu z innymi komunikatami usterek (np w połączeniu z komunikatem o zużyciu klocków hamulcowych (Bremsbelage)) które wyświetla Check Control. Ten komunikat po prostu oznacza że należy znaleźć wyjaśnienie występowania usterki w instrukcji obsługi. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
betriebsanleitung to częsta usterka w BMW wyposażonych w komputer.
Najczęściej wiąże się z innymi słowami np. bremshlicht elektrik przy wciskaniu hamulca. Ale nie wiem jak to skasować -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Natolin ![]() |
Tego się nie kasuje. Oznacza to tyle, że trzeba wyeliminować inną usterkę w połączeniu z którą wyskoczył ten komunikat, gdyż nie jest zalecana jazda z tą usterką. Występuje w połączeniu z innymi usterkami np.: Kuhlwasser prufen, Bremsbelage i inne. Są to (według komputera) poważne usterki które trzeba wyeliminować przed dalszą jazdą.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Thu, 18 December 2003 Skąd: 80 km od Lwowa :) ![]() |
Wow - wlasnie takie cos tez mam "Kuhlwasser prufen" - domyslam sie ze to poziom plynu chlodniczego ? dobrze sie domyslam ? Bo slownikami elektronicznymi to nie idzie niemieckiego przetlumaczyc. Szukajac znalazlem juz tlumaczenie wszystkich komunikatow na rosyjski http://www.bmw.kherson.ua/model_range/u ... pter_4.htm
maly problem - rosyjskiego tez nie znam |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Natolin ![]() |
Kuhlwasser prufen to znaczy ze brakuje ci płynu chłodniczego, albo masz padnięty czujnik, który jest wkręcony w chłodicę z lewej strony stojąc przodem do silnika, albo kabelki idące od tego czujnika coś źle stykają. Jeżeli poziom płynu jest OK, to spróbuj wukręcić ten czujnik i go przeczyścić, lub coś pokombinować z kabelkami.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 07 February 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A może spróbuj zmienić sobie język komunikatów na angielski.
Ja niestety nie pamiętam jak to robiłem u siebie ale to była jedna z pierwszych rzeczy bo niemiecki sprawia, że chce mi się wymiotować. Jak chcesz popytam jak to zrobić.[/url] -------------------- Bandur
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: z Reguły ![]() |
CYTAT("///M3power///":19fwxwef) maly problem - rosyjskiego tez nie znam
w razie czego to mogę pomóc niestety pod tym adresem nie znalazłem "Kuhlwasser prufen" , a tylko Kuhlwasser-ternperatiir, ale to raczej co innego bo dotyczy zbyt wysokiej temp. płynu chłodzącego i zalecają natychmiastowe zatrzymanie i wyłączeni silnika -------------------- ///M
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
mozna zmienic jezyk, to fakt
robi sie to prosto, napisz do mnie priva to ci opisze a twoj komunikat to: pojawia sie komunikat, ze masz za niski stan wody w ukladzie chlodniczym, i chca abys zajrzal do instrukcji obslugi, pod haslo "kuhlwasser....." i to naprawil to tyle, ja tez tak mialem, jak odpowietrzalismy uklad po rozbieraniu silnika, normalka albo, napisze to tu: 1. wlacz zaplon (przekrec kluczyk, nie zapalajac samochodu ) 2. wcisnij "1000" i "100" rownoczesnie az pojawi sie "TEST-NR:" 3. nacisnij na "10" i bodajze set/res 4. a potem tym guzikiem "1" wybierasz jezyk i potwierdzasz set/res a potem wcisnij CHECK i sobie sprawdz, pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 23 November 2002 Skąd: Słupsk ![]() |
no to moze dopisze jak zmienia sie jezyk w E34 - przekrecasz kluczyk na I pozycje i przytrzymujesz przycisk od komputera (prawy na desce rozdzielczej) po ok 5 sec zaczna sie zmieniac jezyki
-------------------- S3,
A4 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Thu, 18 December 2003 Skąd: 80 km od Lwowa :) ![]() |
No i wyszedlem na jelopa co liste zasmieca zamiast sprawdzic poziom plynu . Dolalem bo faktycznie ciut malo bylo i jest OK. A co do zmiany jezyka to super sprawa (nie wiedzialem o tym) Sprawdze jak tylko auto odzyskam bo wlasnie Bilstainy mi zakladaja - wrazenia opisze po weekendzie
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 01 February 2003 Skąd: Warszawa/Wiedeń ![]() |
Betriebsanleitung to instrukcja obslugi.
A Kühlwasser prüfen oznacza sprawdz plyn chlodniczy w razie czego chetnie pomoge -------------------- 1992 200SX S13 - reaktywacja.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 22 September 2003 Skąd: Kielce ![]() |
Mek o zagotowanie nie posądzam, ale wiatrak odgrywa równie wazną rolę co i w innych silnikach, (stąd często swiecaca sie kontrolka w moim autku ) a więc:
1) miejmy nadzieję że nie nalałeś za dużo płynu... 2)wiatrak w M (a wogóle jakiej M?) po zgaszeniu silnika pracuje, czy jednak jest tak jak w starszych bmkach i nie zapewnia chłodzenia, co przy rozgrzanym mocno silniku moze doprowadzić do zagotowania płynu chłodniczego i wysiusiania go w komorze silnika w najmniej szczelnym miejscu orurowania chłodniczego... Jak już się komuś sp*** wiskoza, to niech nie wydaje fortuny na nową, ale zainstaluje sobie manualnie włączany, najlepiej z dwoma stopniami prędkości, wiatrak od innego autka, byleby był wystarczająco sprawny i odpowiednio duży. Jeszcze schemacik autochłodzenia z wyłączaniem czasowym by się przydał, aby to było w miarę bezobsługowe. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Natolin ![]() |
Smaszer ale o co chodzi ?
Pytanie było o komunikat na komputerze Pozatym o jakich Ty wiatrakach rozmawiasz?? W każdym bmw jest i była zawsze wiskoza, dzieki której temperatura w kazdym bmw zawsze stoi pionowo, lub prawie pionowo. Po cholere montować jakiekolwiek wiatraki ?? Druga sprawa to wiskoza która kosztuje grosze a nie forunę. Tzn może nie grosze, ale nie jeskiś duży wydatek - rząd 200 PLN. Nie zrozumiałem co Twoja wypowiedż miała wnieść do tematu -------------------- |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 22 September 2003 Skąd: Kielce ![]() |
Mój post miał w pewnym sęsie pomóc w uniknięciu sytuacji, kiedy zapala się lampka od ubytku chłodziwa...
Mówie tylko ze od czasu do czasu u mnie się zapali, bo system chłodzący starszych BMW (ale nie jestem pewiem czy nowszych też nie ...) jest tak skonstruowany, że się wyłącza po wyłączeniu silnika, który to gdy jest bardzo ciepły może spowodować zagotowanie nie-chłodzonego płynu, do którego oddawane jest ciepło z rozgrzanego silnika (no logiczne nie). Żeby tego uniknąć (a w związku z tym nerwów spowodowanych świecenem jakiegoś czujnika) można zamontować wiatrak odpalany manualnie. ///M3. Jesli masz namiary na w 100% sprawne i sprawdzone (czytaj: nowe, bo inne raczej drugiego,szybkiego i najważniejszego biegu nie zapną, a jeśli nawet to jak to sprawdzisz? włożysz i wyprubujesz?) wiskozy za 200zł to zapodaj go na forum ... wszyscy byliby Ci baaaardzo wdzięczni ... No i co ... związane z tematem? Pozdro dla fanów śmigiełek! -------------------- |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Thu, 25 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Mnie taki komunikat pojawiał się w lecie, sprawdzałem poziom płynu i wszystko było OK, pojechałem więc do serwisu i też nie wiedzieli co jest ( komunikat pojawiał się co jakiś czas ). Pewnego razu jadąc troszeczkę szybciej Powstańców Śląskich widzę chmurę pary, pękła chłodnica. Okazało sie, że chłodnica była zapchana owadami ( i jak było ciepło to nie wyrabiała ) i dlatego pojawiał się ten komunikat.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Natolin ![]() |
CYTAT("Smasher E30":1rlglcii) Mówie tylko ze od czasu do czasu u mnie się zapali, bo system chłodzący starszych BMW (ale nie jestem pewiem czy nowszych też nie ...) jest tak skonstruowany, że się wyłącza po wyłączeniu silnika, który to gdy jest bardzo ciepły może spowodować zagotowanie nie-chłodzonego płynu, do którego oddawane jest ciepło z rozgrzanego silnika (no logiczne nie). Masz coś popsutego skoro mając sprawną wiskozę i dobry poziom płynu auto grzeje Ci się bardziej niż do 90 stopni. W żadnej beemce nie spotkałem się, żeby płyn się gotował po wyłaczeniu auta. Proponuję jakiś dobry warszatat, bo coś masz popsute. CYTAT Żeby tego uniknąć (a w związku z tym nerwów spowodowanych świecenem jakiegoś czujnika) można zamontować wiatrak odpalany manualnie. Jaki to czujnik? Chodzi Ci o kuhlwasser prufen? Mi to się świeciło tylko, jak popsułem chłodnicę i wyciekała z niej woda. Zdarzyło mi się to w dwóch beemkach. Nigdy więcej w żadnym bmw (a to już moje czwarte) nie miałem żadnych problemów z tym komunikatem. CYTAT ///M3. Jesli masz namiary na w 100% sprawne i sprawdzone (czytaj: nowe, bo inne raczej drugiego,szybkiego i najważniejszego biegu nie zapną, a jeśli nawet to jak to sprawdzisz? włożysz i wyprubujesz?) wiskozy za 200zł to zapodaj go na forum ... wszyscy byliby Ci baaaardzo wdzięczni ... O jakich ty znowu biegach mówisz ?:roll: Może ja czegoś nie wiem Chętnie się dowiem. Ztego co wiem, to wiskoza przyspiesza wraz z obrotami. Tam nie potrzeba żadnych biegów Co do wiskozy to zapraszam na Słomczyn. Sam byłem zdziwiony cenami za nowe wiskozy ale takie są. Ja mam używaną wiskozę od M3 do sprzedania jakby ktoś chciał. Aha i ważny szczegół. Jak wiskoza jest przechowywana. Powinna być przechowywana w pozycji stojącej. CYTAT No i co ... związane z tematem? Pozdro dla fanów śmigiełek!
Bardzo pośrednio. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 22 September 2003 Skąd: Kielce ![]() |
ok! Prawdopodobnie również mam zfatygowaną chłodnicę.
Lecz wiskoza u mnie cały czas kręci się z tą samą prędkością! Dopiero gdy temp. płynu przekroczy 90st. płyn w sprzęgle wiatraka się rozszerza i powoduje załączenie (jak to zazwałem) szybszego biegu. I tak zostaje póki temperatura nie zejdzie do 80st. (czy jakoś tak). ok sorki i już koniec z tym trochę OT. -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 20 August 2025 - 21:33 |