![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 August 2007 Skąd: Kędzierzyn-Koźle ![]() |
Parametry silnika swoją drogą mają wpływ na zużycie sprzęgła, ale największy wpływ ma użytkownik, podam swój przykład:
1,5 roku temu kupiłem koło dwumasowe i sprzęgło do wymiany ponieważ od czasu do czasu się uślizgnęło. Od tamtego momentu powiedziałem że wymienię sprzęgło dopiero jak całkiem się rozleci, jak widać minęło 1,5 roku i nie chce się rozlecieć, ślizga się tylko czasami jak jest zimno na dworze. Sprzęgło nie ma lekko żeby nie było że jeżdżę powoli, czasami podpalanie sprzęgła na 2 biegu i nie odpuszczanie przy ślizganiu (celowo). Parametry silnika 240KM/440Nm Sprzęgło siedzi najprawdopodobniej od nowości tak jak dwumas i ma w tej chwili 250tys km, zastanawiam się nad sprzedażą samochodu więc nie wykluczone że sprzęgło dotrwa do przywrócenia samochodu do serii i sprzedaży. -------------------- Golf 4 1,9 TDI 240KM
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
piramida: mam sprzęgł kevlarowe do 600Nm i za żadne pieniądze świata nie wstawię sachsa.
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
piramida: mam sprzęgł kevlarowe do 600Nm i za żadne pieniądze świata nie wstawię sachsa. tak z ciekawości, możesz podesłać link do takiego sprzęgła? ![]() Ja obecnie mam sachsa performance na seryjnym dwumasie, moment około 500 i trzyma bez problemu, dwumasę troche słychać ale dojechałem ją jak było około 560Nm na metanolu i sporo ostrych startów. Z doświadczenia wiem że do około 460-470Nm można spokojnie na seryjnym sachsie jeździć, na wczesniejszym setupie 230/440 i seryjnym sprzegle zrobiłem około 50kkm bez żadnych oznak zużycia sprzegła więc bez stresu te 460-470 tez będzie tryzmać. W dodatku przez kilka kkm jeździłem na setupie 275/480, dalej na tym samym seryjnym sprzegle i tez nie było uslizgów. |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 August 2007 Skąd: Kędzierzyn-Koźle ![]() |
Tylko że w BKD i wszystkich 240mm na EDC16 jest inne sprzęgło i dwumas niż w ASZ, ARL i wszystkich innych na EDC15, stare sprzęgła nie wytrzymają tyle.
-------------------- Golf 4 1,9 TDI 240KM
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 14 June 2011 Skąd: Ząbki / Warszawa ![]() |
Temat do zamknięcia!
Jednomasu nie będzie bo za bardzo rzęzi. Auto używam na codzien więc to na pewno by nie przeszło. Jeśli ktoś będzie miał taki dylemat jak ja, na prawde polecam zgłosić się do użytkownika Apsik. Oferuje on zestaw mocniejszy od Sachsa Performance a jest o wiele tańszy. -------------------- 1.9 TDI ARL 240/450
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Temat ciekawy, dużo można się dowiedzieć o sprzęgle do 02M.
Wnioski: 02M tylko z dwumasem rozumiem LUK-a bo z sachsem są problemy tak slyszalem. Teraz pytanko ile wytrzymuje sprzegło ori 240mm 02m ( lub Luk) ? wytrzymuje w granicy 400Nm ? mowa o seryjnym sprzegle. Jesli nie to zestaw od apsika rozumiem ? Apsik mógłbys się wypowiedzieć co to za sprzęgo oferujesz bo mam kilku znajomych i szukają mocnego sprzegla do 02m quattro 1.8T to może by się skusili. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 August 2007 Skąd: Kędzierzyn-Koźle ![]() |
Napisałem wyżej ile u mnie wytrzymuje seryjne sprzęgło, wszystko zależy od kierowcy.
-------------------- Golf 4 1,9 TDI 240KM
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 14 June 2011 Skąd: Ząbki / Warszawa ![]() |
Cały zestaw będzie od Sharana BTB Luka ( Apsik też jednak wspominał o LUKu). A co ja będe pisał... Może powiem za duzo
![]() -------------------- 1.9 TDI ARL 240/450
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
No to czekamy na wypowiedz Joachima.
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Napisałem wyżej ile u mnie wytrzymuje seryjne sprzęgło, wszystko zależy od kierowcy. Kolega wsadził nowke sachsa na stary dwumas no i strzałów ze sprzegla nie przyjmuje - niuta nie jest wiecej jak 400. Kwestia starego dwumasu- nierównej powierzchni ? W sumie to strzały z 6k to pewnie tylko BTB + tajemne sprzegło przeniesie. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: just behind you ![]() |
Mówiąc krótko ... dwumas LUKa ma tendencję do dłuższego znoszenia większych obciążeń i dlatego jest dobrym kandydatem na mocne sprzęgło 240mm.
Sprzęgło o którym mowa to zestaw LUKa ze zmodyfikowaną tarczą i wzmocnionym dociskiem. Cała akcja polega na tym, że seryjna tarcza okuwana jest karbonowo/kewlarową okładziną, a docisk wzmacniany jest bez zastosowania dodatkowego słoneczka. Cała operacja odbywa się za oceanem, czas oczekiwania jakiś tam jest ![]() Do modyfikacji potrzebna jest seryjna tarcza i docisk LUKa w stanie nowym lub używanym ALE NIE USZKODZONYM. Co do Sachs Performance + dwumasowe koło Sachs to oficjalnie producent nie podał górnej granicy wytrzymałości zestawu. Teoretycznie jest to 450-470Nm, ale tego nie potwierdziłem. A teraz dzisiejsza nowość, tak w sam raz pod tytuł tematu, proso z "naszej" CNC - jednomasowy zestaw do VR6/R32 240mm Możemy zrobić tez do silników 4cyl ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jednomas jest dobry do benzyny i dla hardcorowych właścicieli diesli ![]() -------------------- Pro-Tune
find us on Facebook www.facebook.com/ProTunePL |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Apsik, wygląda to dobrze
![]() |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 31 December 2010 Skąd: pomorskie ![]() |
Apsik a jaki koszt takiego kola od was?
-------------------- Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
To ja mam jeszcze jedno pytanie.
Puki co widziałem i jezdzilem dwoma autkami w ktorych siedzialo 1.8T , sprzeglo bodajze 220 czy 228 seryjnie ktore zostalo zastapione zestawem VR6/G60 , skrzynia 5ka FWD starego typu (napewno nie 02m , bo jedno to cupra ibiza, drugi pacjent a3 1.8T agu) i w kazdej z tych skrzyn praca na biegu jałowym była całkiem niezła, nie bylo slychać nawalania na wolnych obrotach ani żadnych dziwnych akcji w czasie jazdy. Właściciel cupry wspominał że po zmienie na jednomasa vr6/g60 teraz przy 1500-2500 on odczuwa minimalne wibracje podczas przyspieszania. Ja osobiscie nie odczułem, choc a sam posiadam 02M 240mm jeszcze oryginal na dwumasie nic nie grzebane. Teraz pytanie w nawiązaniu do tego co napisałeś na poprzedniej stronie i tutaj : CYTAT 3. 6cio biegowe skrzynie w obudowach 02M/02Q zostały zaprojektowane do pracy z dwumasem i niestety będą rzęziły na jednomasie. Jednomas słychać nawet w 6cio cylindrowym R32 gdzie kultura pracy jest dużo wyższa, ale i tak jest 10x lepiej niż w TDI. CYTAT Mówiąc krótko ... dwumas LUKa ma tendencję do dłuższego znoszenia większych obciążeń i dlatego jest dobrym kandydatem na mocne sprzęgło 240mm. CYTAT Jednomas jest dobry do benzyny i dla hardcorowych właścicieli diesli smile.gif Diesle mnie nie interesuje i jest dla mnie jednoznaczne że do diesla na codzien do 02M jako mocne sprzeglo TYLKO w oparciu o DWUMAS LUKA jesli ma byc cisza i komfort Natomiast czy 02M + 1.8T współpracuje na jednomas w sposób 'cywilny' do jazdy na codzien bez ciągłego przypominania kierowcy że jednak jeździ na jednomasie a nie dwumasie ? Podejrzewam że jednak na 02m jest głośniej niż na skrzyni a3 1.8t Agu fwd badz skrzyni z ibi cupry 1.8t. ale porownanawczo w skali 0-10 jaka jest roznica w glosnosci pracy na codzien miedzy nimi a 02m (obie na jednomasie )? -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 14 June 2011 Skąd: Ząbki / Warszawa ![]() |
Z tego co mi wiadomo a trochę szperałem, dowiadywałem się Jednomas nie ma prawa butu w 6 biegowych skrzyniach (240mm) Tam seryjnie tylko i wyłacznie siedział dwumas. Jak dobrze pamietam w 5tkach 224mm siedziały seryjnie jednomasy, więc skoro fabryka wypuszczała takie auta musiało byś cicho.
Krótko i na temat 02M nie sa przystosowane do jednomasu. -------------------- 1.9 TDI ARL 240/450
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: just behind you ![]() |
CYTAT Apsik a jaki koszt takiego kola od was? Koło kosztuje 1200zł sztuka. Nie ma znaczenia czy koło jest do silnika 4cyl czy 6cyl. Dodatkowo można indywidualnie dobrać wagę koła +/- 0,5kg. Koło po obróbce i osadzeniu wieńca jest wyważane dynamicznie. Na naszym kole jeździ np. Lamik swoim MK2 VR6T 4motion. CYTAT Natomiast czy 02M + 1.8T współpracuje na jednomas w sposób 'cywilny' do jazdy na codzien bez ciągłego przypominania kierowcy że jednak jeździ na jednomasie a nie dwumasie ? Podejrzewam że jednak na 02m jest głośniej niż na skrzyni a3 1.8t Agu fwd badz skrzyni z ibi cupry 1.8t. ale porownanawczo w skali 0-10 jaka jest roznica w glosnosci pracy na codzien miedzy nimi a 02m (obie na jednomasie )? W skali to bym to tak ujął: MK4 1.8T jednomas 228mm -> 0 MK4 1.9TDI jednomas 228mm -> 2-3 MK4 R32 jednomas 240mm -> 5 MK4 1.8T jednomas 240mm -> 5 MK4 1.9TDI jednomas 240mm -> 8 SRE słyszysz za każdym razem na biegu jałowym jak puścisz sprzęgło. Postaram się nagrać jak to brzmi w R32. Zestaw jest na 530Nm więc sprężyny tarczy są mocniejsze i głośniejsze. Obecnie pracujemy nad zestawem jednomasowym 240mm 500-550Nm poniżej 3000zl Nasze koło jednomasowe, wzmocniony docisk LUK (ewentualnie Sachs) i tarcza organiczna ![]() -------------------- Pro-Tune
find us on Facebook www.facebook.com/ProTunePL |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
hmm montowałem ostatnio zestaw valeo na jednomasie do golfa iv 240mm tdi 6b i nie było żadnych niepokojących dzwięków na wolnych obrotach.przypadek?
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
W skali to bym to tak ujął: MK4 1.8T jednomas 228mm -> 0 MK4 1.9TDI jednomas 228mm -> 2-3 MK4 R32 jednomas 240mm -> 5 MK4 1.8T jednomas 240mm -> 5 MK4 1.9TDI jednomas 240mm -> 8 SRE słyszysz za każdym razem na biegu jałowym jak puścisz sprzęgło. Postaram się nagrać jak to brzmi w R32. Zestaw jest na 530Nm więc sprężyny tarczy są mocniejsze i głośniejsze. Obecnie pracujemy nad zestawem jednomasowym 240mm 500-550Nm poniżej 3000zl Nasze koło jednomasowe, wzmocniony docisk LUK (ewentualnie Sachs) i tarcza organiczna ![]() Bardzo dziękuje za rzeczową odpowiedz. Teraz mam już jasność ![]() Ciekawi mnie jeszcze filmik pracy jednomasa w 02m r32. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: just behind you ![]() |
Chodzi o zestaw: VAL835050 ??
Kluczowym elementem jest tu odporność na moment obrotowy. Szczerze wątpię, że zestaw Valeo przeniesie 400Nm, a tym bardziej w dłuższym okresie czasu. Odpowiednio miękkie sprężyny w tarczy i jest cicho. Reszta to już kwestia momentu obrotowego i tego ile wytrzymają sprężyny. A co do samego Valeo, to 2 sytuacje w których puściły sprężyny tarczy: MK3 VR6 i MK4 1.6 hmm montowałem ostatnio zestaw valeo na jednomasie do golfa iv 240mm tdi 6b i nie było żadnych niepokojących dzwięków na wolnych obrotach.przypadek? -------------------- Pro-Tune
find us on Facebook www.facebook.com/ProTunePL |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 08 November 2012 ![]() |
Chce dopasować docisk 240mm od skrzyni 6 biegowej do koła jednomasowego m50 z bmw. Na jaki wymiar musze stoczyc koło? Chodzi o wymiar od płaszczyzny przylegania tarczy do płaszczyzny gdzie jest przykręcony docisk?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 12:37 |