![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
w benzynie halasuje tak samo jak i w dieslu. tu bardziej chodzi o skrzynie 02M, ktora nie przyjmuje chetnie jednomasu. ja bym szedl w dwumas + sachs performance. nie zgodze sie... w mojej trojce wczesniej mialem AFNa z kołem,sprzegłem z vr6 na ktorym jezdze teraz w tym samym aucie i tez z poprzednia skrzynia (CYP) ale juz z 330konnym 1.8t i w tdiku faktycznie grzechotało obecnie przy 1.8t jest cisza, wiec przerobilem jeden zestaw (skrzynia sprzegło vr6 i zamach w 2 roznych silnikach - TDI i 1.8t) -------------------- 10' Golf mkVI R
365ps 481Nm powered by Compsport |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
Ale nie pisz mi o sprzegle vr6 pod skrzynię 5, bo ja ciagle pisze o jednomasie 240mm i o tym ze powoduje halasowanie skrzyni, mam to u siebie w 1.8t na sachsie i na takim sprzegle to samo ma kolega barthezz2 który wypowiadał sie pare postów wyżej. A wy mi tu o wibracjach na sztywnych łapach i skrzyniach piatkach.
Cieszę sie lukkoz ze jestes obeznany w sprzeglach. -------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Cieszysz się, ale nic z tego nie wynosisz. Bartezz2 ma przelot bez tłumików, więc odgłos sieczkarni może tak nie drażnić skoro wydech dudni. Mało mnie interesuje Twoje 1.8T, my tu rozmawiamy o silniku wysokoprężnym. Proponuje zajrzeć do internetu i poczytać o silnikach wysokoprężnych- naprawdę istnieją i różnią się dość mocno od jednostek o zapłonie iskrowym.
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
Ty zamiast czytać o tych dieslach, przejdź sie na kurs czytania ze zrozumieniem, bo dalej ciagniesz temat w zupełnie inna stronę.
Jeszcze raz, jednomas powoduje halasowanie skrzyni 02M na jalowym, czy to w benzynie, czy to dieslu, i skończ sie napinac z jakimiś bzdurami. Tyle tylko chciałem przekazać a Ty mi pieprzysz o Łukasza tlumiku, który widziałem i słyszałem 100 razy, jakby to miało jakiekolwiek znaczenie. ta ibi na jalowym jest cichsza niż każda benzyna na przelocie. -------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 August 2007 Skąd: Kędzierzyn-Koźle ![]() |
Wg mnie do 240mm w benz i dieslu tylko dwumas niestety
-------------------- Golf 4 1,9 TDI 240KM
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 14 June 2011 Skąd: Ząbki / Warszawa ![]() |
W sumie wolałbym dwu masa ale jak mam go wymieniać co pół roku to dziękuje. Wolę teraz zainwestować więcej i zamknąć dział skrzynia, sprzęgło. I tak teraz szukam, szperam dzwonie bo 2-3 firmy się wycofały...
-------------------- 1.9 TDI ARL 240/450
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
mss: mów sobie tak dalej
![]() Podtrzymuję swoje zdanie. Jednomas zwłaszcza przy skrzyni 02M (bez względy na typ: są cztery rodzaje obudowy zewnętrznej do TDI i mnóstwo wersji różniących się przełożeniami) w TDI chodzi jak sieczkarnia. Wszelkie Twoje wypowiedzi w temacie TDI traktuje jako SPAM. |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Dwumas - ok. Tylko czy próbował go ktoś w jakikolwiek sposób wzmocnić? Albo wymienić na coś odporniejszego?
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
u mnie sharan BTB śmiga 15 miesięcy. Kupiłem nowy z dużym luzem i póki co jeżdżę, ale daje mu jeszcze rok życia.
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
mss: mów sobie tak dalej ![]() Podtrzymuję swoje zdanie. Jednomas zwłaszcza przy skrzyni 02M (bez względy na typ: są cztery rodzaje obudowy zewnętrznej do TDI i mnóstwo wersji różniących się przełożeniami) w TDI chodzi jak sieczkarnia. Wszelkie Twoje wypowiedzi w temacie TDI traktuje jako SPAM. i napisales to co ja 3 posty wyzej i probowalem przekazac w poprzednich. gratuluje ! -------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 11 April 2012 Skąd: Wrocław ![]() |
Obecnie zabieram się do założenia jednomasa 240 + wzmocniony docisk + tarcza kewlarowo-tytanowa, dokładnie taki zestaw http://www.ebay.pl/itm/VW-GOLF-1-9-TDI-ARL...=item3a6a253599 i zdam relację jak to się będzie zachowywać co do wibracji na biegu jałowym i wibracji narastających wraz ze wzrostem momentu obrotowego. Ciężko jest mi natomiast powiedzieć jak taki zestaw zachowywałby się z aucie z napędem quattro.
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: łódź ![]() |
Ciężko jest mi natomiast powiedzieć jak taki zestaw zachowywałby się z aucie z napędem quattro. Skrzynia quattro przy jednomasie ulegnie powolnej destrukcji przez wibracje. Zniesie około +/- 30kkm Przy okazji będą straszne drgania i wibracje odczuwalne we wnętrzu auta. |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 14 June 2011 Skąd: Ząbki / Warszawa ![]() |
A co sądzicie na takie rozwiązanie?
Dwumas Sharan BTB + docisk Sachs Performance od golfa R32 + tarcza kevlar owa? -------------------- 1.9 TDI ARL 240/450
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
User Dołączył: Wed, 05 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
mam założony aluminiowy jednomas + spiek od radzikowskiego i jest wg mnie ok. Napewno nie wali budą tak jak niektórzy piszą (spiek czasem na wolnych obrtotach mega hałsuje no i trzeba się przyzwyczić do ruszania)
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: ŁDZ ![]() |
mam założony aluminiowy jednomas + spiek od radzikowskiego i jest wg mnie ok. Napewno nie wali budą tak jak niektórzy piszą (spiek czasem na wolnych obrtotach mega hałsuje no i trzeba się przyzwyczić do ruszania) Tak kolego ale ty masz ośke a autor ma quattro. Jest to spora różnica. Ja miałem jednomasa 228mm w quattro i była to porażka. Powróciłem do dwumasy. |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Uzieblo widzę że za wszelką cenę chcesz zrobić jakiegoś ulepa. Pomysł bardzo kiepski. Ogólnie od miesiąca próbujesz wykombinować coś dziwnego. Ani nie masz jakiejś oszałamiającej mocy- zwykły sharan BTB jest w stanie utrzymać 280KM. Fakt że szybka zmian biegów skutkuje lekkim uślizgiem, ale gdy delikatnie dodaje się gazu po zmianie biegu to trzyma te 280KM. W odpowiedzi na Twoje liczne pytania na PW, udzieliłem Ci klarownych informacji- podałem Ci na tacy sprawdzone rozwiązanie które powiano znieść 600Nm, w dodatku tańsze od sachsa. Jak dla mnie, temat do zamknięcia.
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: just behind you ![]() |
1. To że Uzieblo napisal quattro, wcale nie znaczy że jego skrzynia ma coś wspólnego z quattro. W A3 jest normalne 4motion z haldexem z tyłu, a skrzynia to 02M lub 02Q, która poza osprzętem przekładni kątowej nie różni się niczym od wersji FWD. O quattro można mówić jedynie w przypadku Audi z silnikami ułożonymi wzdłużnie.
2. Jesteśmy w dziale Diesel Power, a czy ktoś pokusił się o zrozumienie skąd bierze się wibracja, grzechotanie itp. efekty związane przede wszystkim z silnikami na olej napędowy? ... Oglądając pracę silnika np. TDI PD w zwolniony tempie widać na pasku rozrządu, że silnik pracuje skokami. Ruch, przerwa, ruch, przerwa itd. Obserwując rozrząd (w zwolnionym tempie) w np. 1.8T widać że praca jest płynna, elementy rozrządu są w ciągłym ruchu. Obserwację robi się na biegu jałowym. I to co już lukkoz01 napisał - wymiana poduszek na poliuretan lub usztywnienie ich = wibracja w TDI. A przy 3cyl TDI nawet wymiana silentbloków = wibracja ![]() 3. 6cio biegowe skrzynie w obudowach 02M/02Q zostały zaprojektowane do pracy z dwumasem i niestety będą rzęziły na jednomasie. Jednomas słychać nawet w 6cio cylindrowym R32 gdzie kultura pracy jest dużo wyższa, ale i tak jest 10x lepiej niż w TDI. 4. Kombinacji na mocne i ciche sprzęgło 240mm pewnie jest kilka, ale jak pisze Dario -> tylko z dwumasem. Zestaw SRE na jednomasie ma jedną ważną linijkę na etykiecie ONLY FOR MOTORSPORT gdzieś dalej "not recomended for road use", zestawy z USA "OFF ROAD USE ONLY" mss - Ty zawsze taki napięty jesteś? W temacie jest kilka faktów i wiele mitów, a większość ciągle wierzy w to drugie. Moim zdaniem właściciele TDI którzy przerabiają temat przenoszenia dużych mocy najlepiej wiedzą jak to smakuje. -------------------- Pro-Tune
find us on Facebook www.facebook.com/ProTunePL |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Wrexham/Rzeszów ![]() |
Ogólnie od miesiąca próbujesz wykombinować coś dziwnego. Ani nie masz jakiejś oszałamiającej mocy- zwykły sharan BTB jest w stanie utrzymać 280KM. Fakt że szybka zmian biegów skutkuje lekkim uślizgiem, ale gdy delikatnie dodaje się gazu po zmianie biegu to trzyma te 280KM. A od kiedy wytrzymałość sprzęgła jest podawana w KM (koniach mechanicznych) ![]() -------------------- Audi A3 ATD 241 KM 445 Nm by R-performance ET - 13,716 - Było
Mitsubishi Lanser Evo X by 4Turbo 390 KM 530 Nm - było |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Twój post wiele wniósł do tematu. Poprawię się: przy strojeniu 280KM i 470Nm. Na co dzień 276/460
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Twój post wiele wniósł do tematu. Poprawię się: przy strojeniu 280KM i 470Nm. Na co dzień 276/460 to przy tych parametrach wystarczy ci sprzęgło seryjne 240mm które znosi taki moment, dwumasa też chwile pozyję ![]() ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 22:31 |