Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jednomas do Skrzyni 6 biegowej 240mm
Kevin_mkIII
post Sun, 30 Sep 2012 - 17:55
Post #21


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2008
Skąd: Tarnowskie Góry





CYTAT(mss @ Sat, 29 Sep 2012 - 16:07) *
w benzynie halasuje tak samo jak i w dieslu. tu bardziej chodzi o skrzynie 02M, ktora nie przyjmuje chetnie jednomasu.
ja bym szedl w dwumas + sachs performance.



nie zgodze sie... w mojej trojce wczesniej mialem AFNa z kołem,sprzegłem z vr6 na ktorym jezdze teraz w tym samym aucie i tez z poprzednia skrzynia (CYP) ale juz z 330konnym 1.8t i w tdiku faktycznie grzechotało obecnie przy 1.8t jest cisza, wiec przerobilem jeden zestaw (skrzynia sprzegło vr6 i zamach w 2 roznych silnikach - TDI i 1.8t)


--------------------
10' Golf mkVI R
365ps 481Nm powered by Compsport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 30 Sep 2012 - 17:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mss
post Sun, 30 Sep 2012 - 21:41
Post #22


Forum Killer
Dołączył: Sun, 27 December 2009
Skąd: Łomża





Ale nie pisz mi o sprzegle vr6 pod skrzynię 5, bo ja ciagle pisze o jednomasie 240mm i o tym ze powoduje halasowanie skrzyni, mam to u siebie w 1.8t na sachsie i na takim sprzegle to samo ma kolega barthezz2 który wypowiadał sie pare postów wyżej. A wy mi tu o wibracjach na sztywnych łapach i skrzyniach piatkach.
Cieszę sie lukkoz ze jestes obeznany w sprzeglach.


--------------------
Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Mon, 01 Oct 2012 - 00:00
Post #23


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





Cieszysz się, ale nic z tego nie wynosisz. Bartezz2 ma przelot bez tłumików, więc odgłos sieczkarni może tak nie drażnić skoro wydech dudni. Mało mnie interesuje Twoje 1.8T, my tu rozmawiamy o silniku wysokoprężnym. Proponuje zajrzeć do internetu i poczytać o silnikach wysokoprężnych- naprawdę istnieją i różnią się dość mocno od jednostek o zapłonie iskrowym.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
mss
post Mon, 01 Oct 2012 - 11:21
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Sun, 27 December 2009
Skąd: Łomża





Ty zamiast czytać o tych dieslach, przejdź sie na kurs czytania ze zrozumieniem, bo dalej ciagniesz temat w zupełnie inna stronę.
Jeszcze raz, jednomas powoduje halasowanie skrzyni 02M na jalowym, czy to w benzynie, czy to dieslu, i skończ sie napinac z jakimiś bzdurami. Tyle tylko chciałem przekazać a Ty mi pieprzysz o Łukasza tlumiku, który widziałem i słyszałem 100 razy, jakby to miało jakiekolwiek znaczenie. ta ibi na jalowym jest cichsza niż każda benzyna na przelocie.


--------------------
Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dario84
post Mon, 01 Oct 2012 - 12:37
Post #25


Frequent User
Dołączył: Thu, 23 August 2007
Skąd: Kędzierzyn-Koźle





Wg mnie do 240mm w benz i dieslu tylko dwumas niestety


--------------------
Golf 4 1,9 TDI 240KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Uzieblo
post Mon, 01 Oct 2012 - 17:45
Post #26


User
Dołączył: Tue, 14 June 2011
Skąd: Ząbki / Warszawa





W sumie wolałbym dwu masa ale jak mam go wymieniać co pół roku to dziękuje. Wolę teraz zainwestować więcej i zamknąć dział skrzynia, sprzęgło. I tak teraz szukam, szperam dzwonie bo 2-3 firmy się wycofały...


--------------------
1.9 TDI ARL 240/450
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Mon, 01 Oct 2012 - 17:59
Post #27


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





mss: mów sobie tak dalej biggrin.gif

Podtrzymuję swoje zdanie. Jednomas zwłaszcza przy skrzyni 02M (bez względy na typ: są cztery rodzaje obudowy zewnętrznej do TDI i mnóstwo wersji różniących się przełożeniami) w TDI chodzi jak sieczkarnia.

Wszelkie Twoje wypowiedzi w temacie TDI traktuje jako SPAM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Mon, 01 Oct 2012 - 18:08
Post #28


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Dwumas - ok. Tylko czy próbował go ktoś w jakikolwiek sposób wzmocnić? Albo wymienić na coś odporniejszego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Mon, 01 Oct 2012 - 21:10
Post #29


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





u mnie sharan BTB śmiga 15 miesięcy. Kupiłem nowy z dużym luzem i póki co jeżdżę, ale daje mu jeszcze rok życia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mss
post Mon, 01 Oct 2012 - 21:26
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Sun, 27 December 2009
Skąd: Łomża





CYTAT(lukkoz01 @ Mon, 01 Oct 2012 - 17:59) *
mss: mów sobie tak dalej biggrin.gif

Podtrzymuję swoje zdanie. Jednomas zwłaszcza przy skrzyni 02M (bez względy na typ: są cztery rodzaje obudowy zewnętrznej do TDI i mnóstwo wersji różniących się przełożeniami) w TDI chodzi jak sieczkarnia.

Wszelkie Twoje wypowiedzi w temacie TDI traktuje jako SPAM.

i napisales to co ja 3 posty wyzej i probowalem przekazac w poprzednich. gratuluje !


--------------------
Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pazała
post Tue, 02 Oct 2012 - 03:15
Post #31


User
Dołączył: Wed, 11 April 2012
Skąd: Wrocław





Obecnie zabieram się do założenia jednomasa 240 + wzmocniony docisk + tarcza kewlarowo-tytanowa, dokładnie taki zestaw http://www.ebay.pl/itm/VW-GOLF-1-9-TDI-ARL...=item3a6a253599 i zdam relację jak to się będzie zachowywać co do wibracji na biegu jałowym i wibracji narastających wraz ze wzrostem momentu obrotowego. Ciężko jest mi natomiast powiedzieć jak taki zestaw zachowywałby się z aucie z napędem quattro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chmiel25
post Tue, 02 Oct 2012 - 09:32
Post #32


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 September 2008
Skąd: łódź





CYTAT(Pazała @ Tue, 02 Oct 2012 - 03:15) *
Ciężko jest mi natomiast powiedzieć jak taki zestaw zachowywałby się z aucie z napędem quattro.



Skrzynia quattro przy jednomasie ulegnie powolnej destrukcji przez wibracje. Zniesie około +/- 30kkm
Przy okazji będą straszne drgania i wibracje odczuwalne we wnętrzu auta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Uzieblo
post Tue, 02 Oct 2012 - 16:45
Post #33


User
Dołączył: Tue, 14 June 2011
Skąd: Ząbki / Warszawa





A co sądzicie na takie rozwiązanie?


Dwumas Sharan BTB + docisk Sachs Performance od golfa R32 + tarcza kevlar owa?


--------------------
1.9 TDI ARL 240/450
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemeku
post Tue, 02 Oct 2012 - 17:37
Post #34


User
Dołączył: Wed, 05 December 2007
Skąd: Wrocław





mam założony aluminiowy jednomas + spiek od radzikowskiego i jest wg mnie ok. Napewno nie wali budą tak jak niektórzy piszą (spiek czasem na wolnych obrtotach mega hałsuje no i trzeba się przyzwyczić do ruszania)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łaszczu
post Tue, 02 Oct 2012 - 19:10
Post #35


User
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: ŁDZ





CYTAT(przemeku @ Tue, 02 Oct 2012 - 17:37) *
mam założony aluminiowy jednomas + spiek od radzikowskiego i jest wg mnie ok. Napewno nie wali budą tak jak niektórzy piszą (spiek czasem na wolnych obrtotach mega hałsuje no i trzeba się przyzwyczić do ruszania)


Tak kolego ale ty masz ośke a autor ma quattro. Jest to spora różnica. Ja miałem jednomasa 228mm w quattro i była to porażka. Powróciłem do dwumasy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Tue, 02 Oct 2012 - 19:24
Post #36


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





Uzieblo widzę że za wszelką cenę chcesz zrobić jakiegoś ulepa. Pomysł bardzo kiepski. Ogólnie od miesiąca próbujesz wykombinować coś dziwnego. Ani nie masz jakiejś oszałamiającej mocy- zwykły sharan BTB jest w stanie utrzymać 280KM. Fakt że szybka zmian biegów skutkuje lekkim uślizgiem, ale gdy delikatnie dodaje się gazu po zmianie biegu to trzyma te 280KM. W odpowiedzi na Twoje liczne pytania na PW, udzieliłem Ci klarownych informacji- podałem Ci na tacy sprawdzone rozwiązanie które powiano znieść 600Nm, w dodatku tańsze od sachsa. Jak dla mnie, temat do zamknięcia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Apsik
post Sat, 06 Oct 2012 - 09:14
Post #37


Frequent User
Dołączył: Mon, 06 December 2004
Skąd: just behind you





1. To że Uzieblo napisal quattro, wcale nie znaczy że jego skrzynia ma coś wspólnego z quattro. W A3 jest normalne 4motion z haldexem z tyłu, a skrzynia to 02M lub 02Q, która poza osprzętem przekładni kątowej nie różni się niczym od wersji FWD. O quattro można mówić jedynie w przypadku Audi z silnikami ułożonymi wzdłużnie.

2. Jesteśmy w dziale Diesel Power, a czy ktoś pokusił się o zrozumienie skąd bierze się wibracja, grzechotanie itp. efekty związane przede wszystkim z silnikami na olej napędowy? ... Oglądając pracę silnika np. TDI PD w zwolniony tempie widać na pasku rozrządu, że silnik pracuje skokami. Ruch, przerwa, ruch, przerwa itd. Obserwując rozrząd (w zwolnionym tempie) w np. 1.8T widać że praca jest płynna, elementy rozrządu są w ciągłym ruchu. Obserwację robi się na biegu jałowym.
I to co już lukkoz01 napisał - wymiana poduszek na poliuretan lub usztywnienie ich = wibracja w TDI. A przy 3cyl TDI nawet wymiana silentbloków = wibracja smile.gif

3. 6cio biegowe skrzynie w obudowach 02M/02Q zostały zaprojektowane do pracy z dwumasem i niestety będą rzęziły na jednomasie. Jednomas słychać nawet w 6cio cylindrowym R32 gdzie kultura pracy jest dużo wyższa, ale i tak jest 10x lepiej niż w TDI.

4. Kombinacji na mocne i ciche sprzęgło 240mm pewnie jest kilka, ale jak pisze Dario -> tylko z dwumasem. Zestaw SRE na jednomasie ma jedną ważną linijkę na etykiecie ONLY FOR MOTORSPORT gdzieś dalej "not recomended for road use", zestawy z USA "OFF ROAD USE ONLY"

mss - Ty zawsze taki napięty jesteś? W temacie jest kilka faktów i wiele mitów, a większość ciągle wierzy w to drugie. Moim zdaniem właściciele TDI którzy przerabiają temat przenoszenia dużych mocy najlepiej wiedzą jak to smakuje.


--------------------
Pro-Tune
find us on Facebook
www.facebook.com/ProTunePL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
std1984
post Mon, 08 Oct 2012 - 00:14
Post #38


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Wrexham/Rzeszów





CYTAT(lukkoz01 @ Tue, 02 Oct 2012 - 19:24) *
Ogólnie od miesiąca próbujesz wykombinować coś dziwnego. Ani nie masz jakiejś oszałamiającej mocy- zwykły sharan BTB jest w stanie utrzymać 280KM. Fakt że szybka zmian biegów skutkuje lekkim uślizgiem, ale gdy delikatnie dodaje się gazu po zmianie biegu to trzyma te 280KM.


A od kiedy wytrzymałość sprzęgła jest podawana w KM (koniach mechanicznych) laugh.gif , chyba, że chodzi Ci o 280 kilometrów km?


--------------------
Audi A3 ATD 241 KM 445 Nm by R-performance ET - 13,716 - Było
Mitsubishi Lanser Evo X by 4Turbo 390 KM 530 Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Mon, 08 Oct 2012 - 00:33
Post #39


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





Twój post wiele wniósł do tematu. Poprawię się: przy strojeniu 280KM i 470Nm. Na co dzień 276/460
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piramida
post Mon, 08 Oct 2012 - 07:54
Post #40


Super User
Dołączył: Sun, 28 February 2010
Skąd: Kraków





CYTAT(lukkoz01 @ Mon, 08 Oct 2012 - 00:33) *
Twój post wiele wniósł do tematu. Poprawię się: przy strojeniu 280KM i 470Nm. Na co dzień 276/460


to przy tych parametrach wystarczy ci sprzęgło seryjne 240mm które znosi taki moment, dwumasa też chwile pozyję cool.gif a nawet jak bys miał wymienić sprzęgło raz na dwa lata to wydatej kpl sprzęgła sachsa z dwumasą zamknie sie w granicach 2kzł wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 22:31