Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> Fiat Coupe 2,5 Turbo, Levi's 501 KM @ 6625 rpm i 574,1 Nm @ 4907 rpm
dżordżyk
post Thu, 16 May 2013 - 17:47
Post #41


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Czyli tak jak myślałem. Turbo grzeje już powietrze zbyt.
Żeby damaq źle nas nie zrozumiał. Tu nie chodzi o to, że jest lipa bo przepływy silnika się kończą, czy tez turbo. Moim zdaniem jest za dużo dmuchane. Na takiego coupe FWD na codzień stykło by 400-450KM, wtedy byłby zapas na turbie i silnikowi byłoby lżej. Przypuszczam, że w upalne dni sterownik silnika walczy z zapłonami i ma co robić. Raczej od dłuższego czasu jestem zwolennikiem robienia czegoś z zapasem. Jeśli turbo wydala 500KM max, to zrobić 400-430KM.
Ciekawi mnie porównanie seryjnej głowicy od 2.2T audi, a głowicy od fiata 2.0T
Wiem, że przy audi po portingu przechodzi 600KM przez głowicę. Potem wstawiając większe zawory, lepsze wałki, mechanikę itd.. jeszcze więcej wiadomo, ale koszta idą w górę.
Auto jest bardzo fajne i nietuzinkowe i moim zdaniem nie ma sensu iść jeszcze w górę z mocą lub bóg wie co. Lepiej nawet obniżyć. Wiadomo, jak odczuło się efekt 500KM to teraz mniejsza moc może tak nie cieszyć, ale moim zdaniem warto.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 16 May 2013 - 17:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_mlody2788_*
post Thu, 16 May 2013 - 17:51
Post #42









CYTAT(damag @ Wed, 08 May 2013 - 09:29) *
Masz rację
Z turbiny nie wiele więcej się wyciągnie i muszą być założone ostrzejsze wałki


Więcej na tym turbo nie wyciągnie, przy 2 barach powyżej 6k jesteś już poza mapą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
evo 11
post Sat, 01 Jun 2013 - 22:16
Post #43


Forum Killer
Dołączył: Sat, 26 December 2009





Szacun.


--------------------
______________________________________________________
Tor Poznan 1,37.300 dwulitrowym wolnossacym autem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sat, 01 Jun 2013 - 22:26
Post #44


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(dżordżyk @ Thu, 16 May 2013 - 17:47) *
Czyli tak jak myślałem. Turbo grzeje już powietrze zbyt.
Żeby damaq źle nas nie zrozumiał. Tu nie chodzi o to, że jest lipa bo przepływy silnika się kończą, czy tez turbo. Moim zdaniem jest za dużo dmuchane. Na takiego coupe FWD na codzień stykło by 400-450KM, wtedy byłby zapas na turbie i silnikowi byłoby lżej. Przypuszczam, że w upalne dni sterownik silnika walczy z zapłonami i ma co robić. Raczej od dłuższego czasu jestem zwolennikiem robienia czegoś z zapasem. Jeśli turbo wydala 500KM max, to zrobić 400-430KM.
Ciekawi mnie porównanie seryjnej głowicy od 2.2T audi, a głowicy od fiata 2.0T
Wiem, że przy audi po portingu przechodzi 600KM przez głowicę. Potem wstawiając większe zawory, lepsze wałki, mechanikę itd.. jeszcze więcej wiadomo, ale koszta idą w górę.
Auto jest bardzo fajne i nietuzinkowe i moim zdaniem nie ma sensu iść jeszcze w górę z mocą lub bóg wie co. Lepiej nawet obniżyć. Wiadomo, jak odczuło się efekt 500KM to teraz mniejsza moc może tak nie cieszyć, ale moim zdaniem warto.


Kształ komory spalania -głowicy na + u Fiata niestety ....w audi jest co poprawiać było już o tym pisane wink.gif

Ja bym ten silnik widział z napędem od integrale ...najlepiej w bravo HGT 2001r wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 05:07