![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Panowie, 4.2tdi też jest taki obsrany jak 3.0tdi, chodzi mi o silnik w A8 ?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 04 October 2013 ![]() |
a co tam siada w tym 4.2 tdi?
|
|
|
![]()
Post
#83
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 04 October 2013 ![]() |
a co do audi 3.0tdi to jest bardzo udana jednostka kupujac uzywane auto trzeba sie liczyc z tym ze w pompujemy troche kasy i to obojetnie jakiej marki i z jakim silnikiem
|
|
|
![]()
Post
#84
|
|
User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: 3city ![]() |
NIe prawda. Jak się kupuje A6 które ma prawie 10lat z przebiegiem 180tyś km od handlarza (przebieg realny w okolicach 400tys km) to sie trzeba przygotowac na wydatki. Jak się kupi takie auto naprawde pewne to można się cieszyć długą bezproblemowa jazda. Oczywiście serwis nadal będzie drogi. Ja sobie poczytałem troche na A6 forum i z wielkim przerażeniem stwierdziłem, że z 90% uzytkowników nie ma nawet pojęcia jakiego oleju wymagają takie silniki. Więc jak one po tem mają bezawaryjnie służyć
|
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
I tu się zgadzam z Michałem. Silniki są OK. Niestety wielu użytkowników nie ma pojęcia o ich eksploatacji (leją zły olej, słabe paliwo, zaniedbują wymiany filtrów, nie sprawdzają poziomu oleju- podstawowe rzeczy) - i potem jest problem. Z mojego doświadczenia- w tym silniku największy wpływ na awaryjność ma: olej, jego poziom i jakość paliwa.
Inna sprawa, że klapki kolektora pokażą się zawsze i każdemu- bez względu na stan motorowni ![]() ![]() -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#86
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Dodam jeszcze że baaardzo duża cześć użytkowników naprawia te samochody "po taniości", u "p. Henia" w stodole...
-------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
Dodam jeszcze że baaardzo duża cześć użytkowników naprawia te samochody "po taniości", u "p. Henia" w stodole... Pan Henio w stodole nie dałby rady naprawić rozrządu- lub naprawiłby tak, że auto by nie odpaliło. Prawda jest taka, że nawet bardziej ogarnięci mechanicy rezygnują z tego jak się dowiadują o co chodzi... Silnik dopóki się nic nie dzieje z rozrządem - jest jak najbardziej ok. Ale w razie W trzeba się liczyć z b.wysokimi kwotami." Inna sprawa, że sama eksploatacja jest droga: (wymiana oleju- ja wymieniam 3x w roku- leję millers'a - co daje prawie 1800,- rocznie za sam olej... a do tego jeszcze filtry i inne pierdoły). -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#88
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
600zł za wymianę oleju? Tego tam 15l wchodzi czy co?
|
|
|
![]()
Post
#89
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Melman, możesz doprecyzować problem klapek i kolektora w 3.0? O co dokładnie chodzi? Zazwyczaj ludzie piszą: "poczytaj w inernecie...", ale właśnie czytam internet i nie ma tu szczegółów, a nie chce mi się gdzieś tam szukać.
Znajomy ma C6 3.0tdi 2005 z przebiegiem nieco ponad 220kkm (od handlarza) i od 2 lat jak kupił tak nic nie robi poza wymianą oleju na jakiegoś z beki. Akurat jego stać na doprowadzenie auta do ładu, ale chyba nie jest świadomy czym grozi np. lanie marnego paliwa, które kupuje hurtowo do tirów. Zresztą sam zauważył, że jak naleje Vervy, to różnica w pracy motoru jest wyraźnie na +... Inny kumpel ma Touarega 3.0tdi, ale ten akurat długo szukał i chyba dobrze kupił (2008r, 160kkm), ale też nie jest świadom wad silnika. Z pół roku temu wysrało się w okolicy C6 3.0tdi (rozrząd). Chłop zaciągnął to do lokalnego mechaniora, a ten chyba dopiero za trzecim podejściem to zrobił tak, że jeszcze jakoś jeździ, ale chyba lepiej nie wiedzieć co oni tam wymienili (czego nie wymienili). Zamknęło się to kwotą ok 7tys, a było na bank robione oszczędnie. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
600zł za wymianę oleju? Tego tam 15l wchodzi czy co? 8,2 litra. Przesadziłem trochę bo policzyłem 2x bańki po 5l (więc trochę z jednej zostaje). Ale licząc z filtrem i olejem Millers'a- to tak- wychodzi trochę ponad 600PLN za wymianę. Melman, możesz doprecyzować problem klapek i kolektora w 3.0? O co dokładnie chodzi? Zazwyczaj ludzie piszą: "poczytaj w inernecie...", ale właśnie czytam internet i nie ma tu szczegółów, a nie chce mi się gdzieś tam szukać. OK. Sprawa 3,0 TDI wygląda tak (niech będzie dla potomnych): Rozrząd: 4 łańcuchy, 3 napinacze hydrauliczne (+sprężynka napinająca wstępnie), jeden napinaczo-ślizg (j.w), ślizgi, bodajże 10 kół zębatych- to są główne części. Do tego dochodzi drobnica w postaci uszczelek, śrubek, śrub, etc. Większości części nie dostanie się w zamienniku- trzeba brać z ASO (można kupić napinacze- ale różnica w cenie jest na tyle mała, że nie ma to sensu)- koszt głównych części to 5k PLN (bez drobnicy). Żeby wymienić rozrząd (żeby zrobić to dobrze) trzeba wyciągać silnik z auta (można rozpiąć wał+skrzynię i robić na aucie ale dostęp jest masakryczny). 1 łańcuch- wał korbowy, zębatka 2 łańcucha, wałki wyrównoważające, napęd pompy oleju 2 łancuch- przeniesienie napędu z wału na zębatki "zasilające" głowice 3 i 4 łańcuch- przeniesienie napędu z zębatek "zasilających" głowice na same głowice W pierwszych rocznikach (BMK (A6), BKN (A4), ASB (A4,A6) słabo rozwiązany jest przebieg łańcuchów + podobno pierwsze dwa (BMK i BKN) są bardziej wadliwe (nie wiadomo dlaczego- wszyscy mówią, że ASB jest poprawiony- ale nikt nie mówi w jakim zakresie- moje przypuszczenie to zmiany w kanałach olejowych). Najbardziej wrażliwe są popychacze głowic (górne) oraz główny. Górne słychać dość wyraźnie jeśli ledwo dają radę, dolny jest tak umiejscowiony, że nie słychać go prawie wcale. Wiele osób wymienia tylko górne (bo taniej) i robi to na aucie (gorzej jak wpadnie jakaś śrubka z osłony rozrządu do środka ![]() ![]() W nowszych modelach poprawiono przebieg łańcuchów (Lewa głowica ściskana zamiast rozpieranej+zmiana przebiegu głównego napędu)- wrzucam rysunek (jasnym kolorem zaznaczony stary przebieg łańcuchów). ![]() Przy wymianie rozrządu można się pokusić o wymianę hydrauliki zaworowej- silnik spokojnie powinien dać radę przejechać kolejne 200-250kkm. Jedziemy dalej: Wtryski: Pierwsze modele miały wadliwą serię (bardzo szybkie zużycie)- była akcja serwisowa. Ale uwaga- jeśli ktoś myśli, że po zmianie wtryski są wieczne- jest w błędzie- oczywistym jest, że elementy piezoelektryczne po jakimś czasie (200-300kkm ?) ulegną zużyciu (wyklepią się)- skutek- lejące wtryski. Objawy lejących wtrysków: Wzmożone dymienie, szarpanie, ciężkie odpalanie. Jak auto postoi trochę na jałowych to przy depnięciu zostawia chmurę siwego dymu. Koszt wtrysków (od 1k pln za sztukę) - rzadko zdarza się wymienić jeden (żeby objawy minęły)- mi się udało- ale u mnie wtrysk wykończyła przepuszająca uszczelka miedziana. Kolektory dolotowe: Tu można by napisać sporo ![]() Budowa: Silniczek elektryczny ->przegub kulowy, cięgno, przegub kulowy-> klapki kolektorów. Pierwsza sprawa: przeguby kulowe wykonane są z plastiku Druga sprawa to silniczki-> silniczki mają zębatki też z plastiku (tzn. jedna jest metalowa, dwie plastikowe). Po jakimś czasie wycierają się: Przeguby kulowe-> robi się luz a bardzo czułu układ kontroli wyłącza system i wywala bład na desce. Zębatki w silniczkach-> znowu błąd ![]() Aha-> pół biedy jak klapki się nie do końca domykają (bo np. zęby są wytarte w określonej strefie), gorzej jak się nie otwierają na full (czym grozi więcej paliwa w dieslu- nie muszę tłumaczyć ![]() ![]() Koszt kolektorów w ASO (coś około 1,6-1,7k pln za sztukę- często pada jeden po drugim). Kiedyś nie było zestawów naprawczych (cięgienka). Jest w PL firma, która przerabia cały system na w miarę bezawaryjny (zostaje kwestia silniczków i ich zębatek, które raz na jakiś czas wysiądą). Koszt zmiany kolektorów to około 1k pln za oba. Uwaga: Turbo jest sterowane dokładnie w ten sam sposób ![]() ![]() Moja rada- zajrzeć najpierw do silniczków- jeśli zużyte zębatki-> wymienić + zapobiegawczo zmienić cięgna. Jeśli to nie pomoże- wymienić kolektory. Czy coś jeszcze? Jeśli w aucie jest DPF- trzeba uważać na poziom oleju. Za dużo oliwy- napinacze dostają po dupie. A jak jeszcze wtryski są wadliwe to wiadomo. Z powyższych wynika, że trzeba przede wszystkim uważać na wtryski i olej, gdyż to one mogą wygenerować najwięcej problemów. Silniki po 2008 (czteroliterowe) mają wprowadzonych szereg zmian (m.in. większe ciśnienie na listwie paliwowej, inne wtryski, inaczej poprowadzony rozrząd, i pewnie kilka innych rzeczy ![]() A tu bonus: Tłok po wbiciu się zaworu - mój (gładź nie ruszona, wymieniony tłok, zrobiona głowica- wszystko hula, olej nie znika, moc jest ![]() ![]() Tłok z dziurką od lejących wtrysków (nie mój) ![]() A to dowód, że silnik jak jest zadbany to jest fajnie (mój silnik ponad rok od wymiany rozrządu, tłoka, hydrauliki wycięcia dpf i kilku innych rzeczy). ![]() Trochę się rozpisałem (rozwinięcie tego i tego posta) ale mam nadzieję, że się przyda. -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#91
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 04 October 2013 ![]() |
piekny opis jak sie dba to sie ma podstawa olej wymiana nie co 15tys tylko co 10tys 5w30 fitry i oczywiscie paliwo zwykly diesel bez żadnych ulepszaczy najlepiej na stacjach Lukoil a co do klapek mozna wylączyć elektronicznie i spokój do konca zywota auta odrazu pisze ze mam to zrobione na nic to nie wplywa ta sama moc itd co do rozrządu jedni wymieniają cały drudzy napinacze górne i jest ok.wtryski prawie zawsze do wymiany po 200tys km.skrzynia tez ma swoje problemy gdy sie o nią nie dba.czy są auta bezawaryjne?chyba nie tylko jedne droższe w utrzymaniu drugie tańsze.jeżdziłem też innymi markami ale po zostanę przy audi.a co do poprawionych silników po 2008 to trzeba poczytac na forach zagranicznych że nie są wolne od wad.
|
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
piekny opis jak sie dba to sie ma podstawa olej wymiana nie co 15tys tylko co 10tys 5w30 fitry i oczywiscie paliwo zwykly diesel bez żadnych ulepszaczy najlepiej na stacjach Lukoil a co do klapek mozna wylączyć elektronicznie i spokój do konca zywota auta odrazu pisze ze mam to zrobione na nic to nie wplywa ta sama moc itd co do rozrządu jedni wymieniają cały drudzy napinacze górne i jest ok.wtryski prawie zawsze do wymiany po 200tys km.skrzynia tez ma swoje problemy gdy sie o nią nie dba.czy są auta bezawaryjne?chyba nie tylko jedne droższe w utrzymaniu drugie tańsze.jeżdziłem też innymi markami ale po zostanę przy audi.a co do poprawionych silników po 2008 to trzeba poczytac na forach zagranicznych że nie są wolne od wad. Można lać 5W40 o ile nie ma DPF'a. Lukoilowi nie wierzę- kilka razy się przejechałem. Co skrzyń: W 3,0 TDI jest albo Tiptronic albo manual. Obie w miarę bezawaryjne (o ile używane zgodnie z zasadami). Tip znosi lepiej obciążenie i niuta. Manual (A4 B7) to skrzynka z RS4, gdzie sprzęgło znosi seryjny moment (420 Nm)- powyżej dostaje po dupie. W B8 i A5 jest już mocniejsze (znosi 700-800 Nm). Skrzynia manualna w B7 jest słabo zestopniowana, w B8 i A5 zdecydowanie to poprawili. W 2,7 występował jeszcze Multitronic, o którym chyba każdy słyszał (i o jego wadach). Mi jedyna rzecz (póki co - odpukać ![]() Pomijam sprawę wymian eksploatacyjnych sprzegła i dwumasu (U mnie mam zmienione okładziny i chyba mocniejszy docisk z tego co pamiętam). -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#93
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 04 October 2013 ![]() |
oczywiscie sie z tym zgadzam jesli chodzi o tipa to glowna zasada olej co 60tys wymiana bo puzniej to kosztuje wymiana konwektera co do manuala trzeba pamietac ze tez ma olej i sie go wymienia sa przypadki rozlecenia sie skrzyni
|
|
|
![]()
Post
#94
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
Panowie, 4.2tdi też jest taki obsrany jak 3.0tdi, chodzi mi o silnik w A8 ? 4.2tdi bardzo udana i polecana konstrukcja, w przeciwieństiwe do poprzednika czyli 4.0tdi 275KM -------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
![]()
Post
#95
|
|
User Dołączył: Wed, 10 November 2010 Skąd: Slask ![]() |
Panowie sorry ze sie podpinam pod stary temat ale jak wyglada to przy 3.0d biturbo od bmw? mam 3.0 d single turbo i silnik to bajka, wywalone klapki w kolektorze i hula tylko zmiana oleju co 10-15 tys filtrow i to w zasadzie wszystko mimo prawie 280 kucy. pozdro
|
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Melman, możesz doprecyzować problem klapek i kolektora w 3.0? O co dokładnie chodzi? Zazwyczaj ludzie piszą: "poczytaj w inernecie...", ale właśnie czytam internet i nie ma tu szczegółów, a nie chce mi się gdzieś tam szukać. ]\Znajomy ma C6 3.0tdi 2005 z przebiegiem nieco ponad 220kkm (od handlarza) i od 2 lat jak kupił tak nic nie robi poza wymianą oleju na jakiegoś z beki. Akurat jego stać na doprowadzenie auta do ładu, ale chyba nie jest świadomy czym grozi np. lanie marnego paliwa, które kupuje hurtowo do tirów. Zresztą sam zauważył, że jak naleje Vervy, to różnica w pracy motoru jest wyraźnie na +... Inny kumpel ma Touarega 3.0tdi, ale ten akurat długo szukał i chyba dobrze kupił (2008r, 160kkm), ale też nie jest świadom wad silnika. Z pół roku temu wysrało się w okolicy C6 3.0tdi (rozrząd). Chłop zaciągnął to do lokalnego mechaniora, a ten chyba dopiero za trzecim podejściem to zrobił tak, że jeszcze jakoś jeździ, ale chyba lepiej nie wiedzieć co oni tam wymienili (czego nie wymienili). Zamknęło się to kwotą ok 7tys, a było na bank robione oszczędnie. Ja chciałem tylko zauważyć, ze układ wtryskowy w "tirze" od bodajże 2006 roku (wtedy tam weszło euro 6) jest bardziej precyzyjny od przeciętnego 3.0 TDI w 2013 roku (euro 5 dopiero wchodzi),więc lanie paliwa "do tirów" to generalnie gwarancja jakości ![]() -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#97
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, rozmawiałem jakieś dwa miesiące temu z kolesiem, który ma audi a6 c6 z 3,0tdi, nie wiem tylko ilu konny dokładnie, ale raczej 240KM i miał przejechane 476tyś/km i nic jeszcze z wtryskami, ani rozrządem nie robił, na dzień dzisiejszy może już mieć pod 500tyś/km. Leje tylko paliwo prawdopodobnie bez bioestrów, gdyż zamawia je bezpośrednio z orlenu do ciężarówek.
Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 25 September 2007 ![]() |
Czy te 240 ps poliftowe a6 i a4 b8 sa w jakiś sposób poprawione , zmienione w stosunku do słabszych . Bo z tego co widzę maja większy potencjał . Jak z rozrzadem i ogólna awaryjnoscia ?
-------------------- A4 AWX Switzer P196/400 by Ecuproject .
A6 Avant 3.0 Bitdi 430/833 by Vagtune . |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
3.0tdi 239/240PS mają bezawaryjny rozrząd,
za to późniejsze roczniki mają mega rozbudowany/skomplikowany system egr, i były przypadki awari pompy wysokiego cisnienia (zatarcie), co pociągneło za sobą wtryski zasadniczo bezawaryjne i godne uwagi -------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
![]()
Post
#100
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
A jak wygląda kwestia tych silników (3.0tdi) w Audi Q7 2012?
Wymiana rozrządu to też wyciąganie silnika? Co jaki przebieg wymienia się rozrząd? Klapki w dolocie też się sypią? Co z EGR? -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 18:46 |