Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  « < 3 4 5 6 >  
Reply to this topicStart new topic
> Audi A4 3.0 TDi a 2.7 TDI różnice, za i przeciw, różnice między silnikami, napędmai, hamulcami itd...
piramida
post Thu, 31 Oct 2013 - 08:26
Post #81


Super User
Dołączył: Sun, 28 February 2010
Skąd: Kraków





Panowie, 4.2tdi też jest taki obsrany jak 3.0tdi, chodzi mi o silnik w A8 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 31 Oct 2013 - 08:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
irwonkas
post Thu, 31 Oct 2013 - 11:36
Post #82


Rookie
Dołączył: Fri, 04 October 2013





a co tam siada w tym 4.2 tdi?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
irwonkas
post Thu, 31 Oct 2013 - 11:52
Post #83


Rookie
Dołączył: Fri, 04 October 2013





a co do audi 3.0tdi to jest bardzo udana jednostka kupujac uzywane auto trzeba sie liczyc z tym ze w pompujemy troche kasy i to obojetnie jakiej marki i z jakim silnikiem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MICHAŁ
post Thu, 31 Oct 2013 - 14:56
Post #84


User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: 3city





NIe prawda. Jak się kupuje A6 które ma prawie 10lat z przebiegiem 180tyś km od handlarza (przebieg realny w okolicach 400tys km) to sie trzeba przygotowac na wydatki. Jak się kupi takie auto naprawde pewne to można się cieszyć długą bezproblemowa jazda. Oczywiście serwis nadal będzie drogi. Ja sobie poczytałem troche na A6 forum i z wielkim przerażeniem stwierdziłem, że z 90% uzytkowników nie ma nawet pojęcia jakiego oleju wymagają takie silniki. Więc jak one po tem mają bezawaryjnie służyć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Melman
post Thu, 31 Oct 2013 - 15:26
Post #85


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





I tu się zgadzam z Michałem. Silniki są OK. Niestety wielu użytkowników nie ma pojęcia o ich eksploatacji (leją zły olej, słabe paliwo, zaniedbują wymiany filtrów, nie sprawdzają poziomu oleju- podstawowe rzeczy) - i potem jest problem. Z mojego doświadczenia- w tym silniku największy wpływ na awaryjność ma: olej, jego poziom i jakość paliwa.
Inna sprawa, że klapki kolektora pokażą się zawsze i każdemu- bez względu na stan motorowni smile.gif Ot- taka konstrukcja tongue.gif


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kmink
post Thu, 31 Oct 2013 - 15:34
Post #86


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





Dodam jeszcze że baaardzo duża cześć użytkowników naprawia te samochody "po taniości", u "p. Henia" w stodole...


--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Melman
post Thu, 31 Oct 2013 - 16:05
Post #87


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





CYTAT(kmink @ Thu, 31 Oct 2013 - 15:34) *
Dodam jeszcze że baaardzo duża cześć użytkowników naprawia te samochody "po taniości", u "p. Henia" w stodole...


Pan Henio w stodole nie dałby rady naprawić rozrządu- lub naprawiłby tak, że auto by nie odpaliło. Prawda jest taka, że nawet bardziej ogarnięci mechanicy rezygnują z tego jak się dowiadują o co chodzi...
Silnik dopóki się nic nie dzieje z rozrządem - jest jak najbardziej ok. Ale w razie W trzeba się liczyć z b.wysokimi kwotami."
Inna sprawa, że sama eksploatacja jest droga: (wymiana oleju- ja wymieniam 3x w roku- leję millers'a - co daje prawie 1800,- rocznie za sam olej... a do tego jeszcze filtry i inne pierdoły).


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Thu, 31 Oct 2013 - 16:18
Post #88


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





600zł za wymianę oleju? Tego tam 15l wchodzi czy co?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_adams_
post Thu, 31 Oct 2013 - 20:25
Post #89


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 December 2009
Skąd: Kruszwica





Melman, możesz doprecyzować problem klapek i kolektora w 3.0? O co dokładnie chodzi? Zazwyczaj ludzie piszą: "poczytaj w inernecie...", ale właśnie czytam internet i nie ma tu szczegółów, a nie chce mi się gdzieś tam szukać.

Znajomy ma C6 3.0tdi 2005 z przebiegiem nieco ponad 220kkm (od handlarza) i od 2 lat jak kupił tak nic nie robi poza wymianą oleju na jakiegoś z beki.
Akurat jego stać na doprowadzenie auta do ładu, ale chyba nie jest świadomy czym grozi np. lanie marnego paliwa, które kupuje hurtowo do tirów.
Zresztą sam zauważył, że jak naleje Vervy, to różnica w pracy motoru jest wyraźnie na +...

Inny kumpel ma Touarega 3.0tdi, ale ten akurat długo szukał i chyba dobrze kupił (2008r, 160kkm), ale też nie jest świadom wad silnika.

Z pół roku temu wysrało się w okolicy C6 3.0tdi (rozrząd). Chłop zaciągnął to do lokalnego mechaniora, a ten chyba dopiero za trzecim podejściem to zrobił tak, że jeszcze jakoś jeździ, ale chyba lepiej nie wiedzieć co oni tam wymienili (czego nie wymienili). Zamknęło się to kwotą ok 7tys, a było na bank robione oszczędnie.




--------------------
Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.

B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad
Punto Evo 1.4T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Melman
post Thu, 31 Oct 2013 - 22:49
Post #90


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





CYTAT(siewcu @ Thu, 31 Oct 2013 - 16:18) *
600zł za wymianę oleju? Tego tam 15l wchodzi czy co?


8,2 litra. Przesadziłem trochę bo policzyłem 2x bańki po 5l (więc trochę z jednej zostaje). Ale licząc z filtrem i olejem Millers'a- to tak- wychodzi trochę ponad 600PLN za wymianę.

CYTAT(_adams_ @ Thu, 31 Oct 2013 - 20:25) *
Melman, możesz doprecyzować problem klapek i kolektora w 3.0? O co dokładnie chodzi? Zazwyczaj ludzie piszą: "poczytaj w inernecie...", ale właśnie czytam internet i nie ma tu szczegółów, a nie chce mi się gdzieś tam szukać.



OK. Sprawa 3,0 TDI wygląda tak (niech będzie dla potomnych):

Rozrząd:
4 łańcuchy, 3 napinacze hydrauliczne (+sprężynka napinająca wstępnie), jeden napinaczo-ślizg (j.w), ślizgi, bodajże 10 kół zębatych- to są główne części. Do tego dochodzi drobnica w postaci uszczelek, śrubek, śrub, etc.
Większości części nie dostanie się w zamienniku- trzeba brać z ASO (można kupić napinacze- ale różnica w cenie jest na tyle mała, że nie ma to sensu)- koszt głównych części to 5k PLN (bez drobnicy).
Żeby wymienić rozrząd (żeby zrobić to dobrze) trzeba wyciągać silnik z auta (można rozpiąć wał+skrzynię i robić na aucie ale dostęp jest masakryczny).

1 łańcuch- wał korbowy, zębatka 2 łańcucha, wałki wyrównoważające, napęd pompy oleju
2 łancuch- przeniesienie napędu z wału na zębatki "zasilające" głowice
3 i 4 łańcuch- przeniesienie napędu z zębatek "zasilających" głowice na same głowice

W pierwszych rocznikach (BMK (A6), BKN (A4), ASB (A4,A6) słabo rozwiązany jest przebieg łańcuchów + podobno pierwsze dwa (BMK i BKN) są bardziej wadliwe (nie wiadomo dlaczego- wszyscy mówią, że ASB jest poprawiony- ale nikt nie mówi w jakim zakresie- moje przypuszczenie to zmiany w kanałach olejowych).
Najbardziej wrażliwe są popychacze głowic (górne) oraz główny. Górne słychać dość wyraźnie jeśli ledwo dają radę, dolny jest tak umiejscowiony, że nie słychać go prawie wcale.
Wiele osób wymienia tylko górne (bo taniej) i robi to na aucie (gorzej jak wpadnie jakaś śrubka z osłony rozrządu do środka wink.gif )- wtedy jest duża szansa, że dolny (jeśli był w kiepskim stanie) dość szybko padnie. Z czym się to wiąże- nie muszę chyba mówić- cały silnik idzie w pi...u... (Pół biedy jak puści górny- jest szansa uratować motor- np: najwyżej się zawór wbije w tłok (jak u mnie biggrin.gif )).

W nowszych modelach poprawiono przebieg łańcuchów (Lewa głowica ściskana zamiast rozpieranej+zmiana przebiegu głównego napędu)- wrzucam rysunek (jasnym kolorem zaznaczony stary przebieg łańcuchów).



Przy wymianie rozrządu można się pokusić o wymianę hydrauliki zaworowej- silnik spokojnie powinien dać radę przejechać kolejne 200-250kkm.

Jedziemy dalej:

Wtryski:
Pierwsze modele miały wadliwą serię (bardzo szybkie zużycie)- była akcja serwisowa. Ale uwaga- jeśli ktoś myśli, że po zmianie wtryski są wieczne- jest w błędzie- oczywistym jest, że elementy piezoelektryczne po jakimś czasie (200-300kkm ?) ulegną zużyciu (wyklepią się)- skutek- lejące wtryski.

Objawy lejących wtrysków: Wzmożone dymienie, szarpanie, ciężkie odpalanie. Jak auto postoi trochę na jałowych to przy depnięciu zostawia chmurę siwego dymu.
Koszt wtrysków (od 1k pln za sztukę) - rzadko zdarza się wymienić jeden (żeby objawy minęły)- mi się udało- ale u mnie wtrysk wykończyła przepuszająca uszczelka miedziana.

Kolektory dolotowe:
Tu można by napisać sporo smile.gif W wielkim skrócie:
Budowa: Silniczek elektryczny ->przegub kulowy, cięgno, przegub kulowy-> klapki kolektorów.
Pierwsza sprawa: przeguby kulowe wykonane są z plastiku
Druga sprawa to silniczki-> silniczki mają zębatki też z plastiku (tzn. jedna jest metalowa, dwie plastikowe).
Po jakimś czasie wycierają się:
Przeguby kulowe-> robi się luz a bardzo czułu układ kontroli wyłącza system i wywala bład na desce.
Zębatki w silniczkach-> znowu błąd smile.gif
Aha-> pół biedy jak klapki się nie do końca domykają (bo np. zęby są wytarte w określonej strefie), gorzej jak się nie otwierają na full (czym grozi więcej paliwa w dieslu- nie muszę tłumaczyć wink.gif - to + lejące wtryski i w miarę szybko mamy dziurę w tłoku smile.gif ).

Koszt kolektorów w ASO (coś około 1,6-1,7k pln za sztukę- często pada jeden po drugim). Kiedyś nie było zestawów naprawczych (cięgienka). Jest w PL firma, która przerabia cały system na w miarę bezawaryjny (zostaje kwestia silniczków i ich zębatek, które raz na jakiś czas wysiądą). Koszt zmiany kolektorów to około 1k pln za oba.

Uwaga: Turbo jest sterowane dokładnie w ten sam sposób smile.gif (nawet takim samym silniczkiem smile.gif )- więc i tu może się to zdarzyć (aczkolwiek zdarza się rzadziej niż w przypadku klap).

Moja rada- zajrzeć najpierw do silniczków- jeśli zużyte zębatki-> wymienić + zapobiegawczo zmienić cięgna. Jeśli to nie pomoże- wymienić kolektory.

Czy coś jeszcze?
Jeśli w aucie jest DPF- trzeba uważać na poziom oleju. Za dużo oliwy- napinacze dostają po dupie. A jak jeszcze wtryski są wadliwe to wiadomo.

Z powyższych wynika, że trzeba przede wszystkim uważać na wtryski i olej, gdyż to one mogą wygenerować najwięcej problemów.

Silniki po 2008 (czteroliterowe) mają wprowadzonych szereg zmian (m.in. większe ciśnienie na listwie paliwowej, inne wtryski, inaczej poprowadzony rozrząd, i pewnie kilka innych rzeczy wink.gif )

A tu bonus:
Tłok po wbiciu się zaworu - mój (gładź nie ruszona, wymieniony tłok, zrobiona głowica- wszystko hula, olej nie znika, moc jest biggrin.gif )



Tłok z dziurką od lejących wtrysków (nie mój)



A to dowód, że silnik jak jest zadbany to jest fajnie (mój silnik ponad rok od wymiany rozrządu, tłoka, hydrauliki wycięcia dpf i kilku innych rzeczy).



Trochę się rozpisałem (rozwinięcie tego i tego posta) ale mam nadzieję, że się przyda.


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post
irwonkas
post Fri, 01 Nov 2013 - 08:16
Post #91


Rookie
Dołączył: Fri, 04 October 2013





piekny opis jak sie dba to sie ma podstawa olej wymiana nie co 15tys tylko co 10tys 5w30 fitry i oczywiscie paliwo zwykly diesel bez żadnych ulepszaczy najlepiej na stacjach Lukoil a co do klapek mozna wylączyć elektronicznie i spokój do konca zywota auta odrazu pisze ze mam to zrobione na nic to nie wplywa ta sama moc itd co do rozrządu jedni wymieniają cały drudzy napinacze górne i jest ok.wtryski prawie zawsze do wymiany po 200tys km.skrzynia tez ma swoje problemy gdy sie o nią nie dba.czy są auta bezawaryjne?chyba nie tylko jedne droższe w utrzymaniu drugie tańsze.jeżdziłem też innymi markami ale po zostanę przy audi.a co do poprawionych silników po 2008 to trzeba poczytac na forach zagranicznych że nie są wolne od wad.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Melman
post Fri, 01 Nov 2013 - 08:59
Post #92


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





CYTAT(irwonkas @ Fri, 01 Nov 2013 - 08:16) *
piekny opis jak sie dba to sie ma podstawa olej wymiana nie co 15tys tylko co 10tys 5w30 fitry i oczywiscie paliwo zwykly diesel bez żadnych ulepszaczy najlepiej na stacjach Lukoil a co do klapek mozna wylączyć elektronicznie i spokój do konca zywota auta odrazu pisze ze mam to zrobione na nic to nie wplywa ta sama moc itd co do rozrządu jedni wymieniają cały drudzy napinacze górne i jest ok.wtryski prawie zawsze do wymiany po 200tys km.skrzynia tez ma swoje problemy gdy sie o nią nie dba.czy są auta bezawaryjne?chyba nie tylko jedne droższe w utrzymaniu drugie tańsze.jeżdziłem też innymi markami ale po zostanę przy audi.a co do poprawionych silników po 2008 to trzeba poczytac na forach zagranicznych że nie są wolne od wad.


Można lać 5W40 o ile nie ma DPF'a. Lukoilowi nie wierzę- kilka razy się przejechałem.
Co skrzyń:
W 3,0 TDI jest albo Tiptronic albo manual. Obie w miarę bezawaryjne (o ile używane zgodnie z zasadami). Tip znosi lepiej obciążenie i niuta. Manual (A4 B7) to skrzynka z RS4, gdzie sprzęgło znosi seryjny moment (420 Nm)- powyżej dostaje po dupie. W B8 i A5 jest już mocniejsze (znosi 700-800 Nm).
Skrzynia manualna w B7 jest słabo zestopniowana, w B8 i A5 zdecydowanie to poprawili.

W 2,7 występował jeszcze Multitronic, o którym chyba każdy słyszał (i o jego wadach).

Mi jedyna rzecz (póki co - odpukać wink.gif ), która się popsuła w skrzyni to rozsypała mi się plastikowa tulejka przegubu kulowego w cięgienku wybieraka. Akurat to konkretne nie do dostania (trzeba kupić cały zespół cięgien). Ale wspawaliśmy takie same tylko zrobione z metalu (z zawieszenia jakiegoś Peugeota) i działa jak powinno.
Pomijam sprawę wymian eksploatacyjnych sprzegła i dwumasu (U mnie mam zmienione okładziny i chyba mocniejszy docisk z tego co pamiętam).


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post
irwonkas
post Fri, 01 Nov 2013 - 09:48
Post #93


Rookie
Dołączył: Fri, 04 October 2013





oczywiscie sie z tym zgadzam jesli chodzi o tipa to glowna zasada olej co 60tys wymiana bo puzniej to kosztuje wymiana konwektera co do manuala trzeba pamietac ze tez ma olej i sie go wymienia sa przypadki rozlecenia sie skrzyni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek530d
post Mon, 04 Nov 2013 - 09:10
Post #94


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2011
Skąd: a-chów/ b-b





CYTAT(piramida @ Thu, 31 Oct 2013 - 08:26) *
Panowie, 4.2tdi też jest taki obsrany jak 3.0tdi, chodzi mi o silnik w A8 ?


4.2tdi bardzo udana i polecana konstrukcja, w przeciwieństiwe do poprzednika czyli 4.0tdi 275KM


--------------------
S4 i X11, było 330d+ 303@705
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TurboPsyche
post Fri, 21 Nov 2014 - 11:09
Post #95


User
Dołączył: Wed, 10 November 2010
Skąd: Slask





Panowie sorry ze sie podpinam pod stary temat ale jak wyglada to przy 3.0d biturbo od bmw? mam 3.0 d single turbo i silnik to bajka, wywalone klapki w kolektorze i hula tylko zmiana oleju co 10-15 tys filtrow i to w zasadzie wszystko mimo prawie 280 kucy. pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Sun, 23 Nov 2014 - 00:09
Post #96


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





CYTAT(_adams_ @ Thu, 31 Oct 2013 - 20:25) *
Melman, możesz doprecyzować problem klapek i kolektora w 3.0? O co dokładnie chodzi? Zazwyczaj ludzie piszą: "poczytaj w inernecie...", ale właśnie czytam internet i nie ma tu szczegółów, a nie chce mi się gdzieś tam szukać.

Znajomy ma C6 3.0tdi 2005 z przebiegiem nieco ponad 220kkm (od handlarza) i od 2 lat jak kupił tak nic nie robi poza wymianą oleju na jakiegoś z beki.
Akurat jego stać na doprowadzenie auta do ładu, ale chyba nie jest świadomy czym grozi np. lanie marnego paliwa, które kupuje hurtowo do tirów.
Zresztą sam zauważył, że jak naleje Vervy, to różnica w pracy motoru jest wyraźnie na +...

Inny kumpel ma Touarega 3.0tdi, ale ten akurat długo szukał i chyba dobrze kupił (2008r, 160kkm), ale też nie jest świadom wad silnika.

Z pół roku temu wysrało się w okolicy C6 3.0tdi (rozrząd). Chłop zaciągnął to do lokalnego mechaniora, a ten chyba dopiero za trzecim podejściem to zrobił tak, że jeszcze jakoś jeździ, ale chyba lepiej nie wiedzieć co oni tam wymienili (czego nie wymienili). Zamknęło się to kwotą ok 7tys, a było na bank robione oszczędnie.
]\

Ja chciałem tylko zauważyć, ze układ wtryskowy w "tirze" od bodajże 2006 roku (wtedy tam weszło euro 6) jest bardziej precyzyjny od przeciętnego 3.0 TDI w 2013 roku (euro 5 dopiero wchodzi),więc lanie paliwa "do tirów" to generalnie gwarancja jakości wink.gif


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Sun, 23 Nov 2014 - 12:56
Post #97


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, rozmawiałem jakieś dwa miesiące temu z kolesiem, który ma audi a6 c6 z 3,0tdi, nie wiem tylko ilu konny dokładnie, ale raczej 240KM i miał przejechane 476tyś/km i nic jeszcze z wtryskami, ani rozrządem nie robił, na dzień dzisiejszy może już mieć pod 500tyś/km. Leje tylko paliwo prawdopodobnie bez bioestrów, gdyż zamawia je bezpośrednio z orlenu do ciężarówek.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nandoz
post Wed, 10 Dec 2014 - 12:02
Post #98


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 September 2007





Czy te 240 ps poliftowe a6 i a4 b8 sa w jakiś sposób poprawione , zmienione w stosunku do słabszych . Bo z tego co widzę maja większy potencjał . Jak z rozrzadem i ogólna awaryjnoscia ?


--------------------
A4 AWX Switzer P196/400 by Ecuproject .

A6 Avant 3.0 Bitdi 430/833 by Vagtune .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek530d
post Wed, 10 Dec 2014 - 12:43
Post #99


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2011
Skąd: a-chów/ b-b





3.0tdi 239/240PS mają bezawaryjny rozrząd,

za to późniejsze roczniki mają mega rozbudowany/skomplikowany system egr,
i były przypadki awari pompy wysokiego cisnienia (zatarcie), co pociągneło za sobą wtryski

zasadniczo bezawaryjne i godne uwagi


--------------------
S4 i X11, było 330d+ 303@705
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Wed, 10 Dec 2014 - 17:56
Post #100


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





A jak wygląda kwestia tych silników (3.0tdi) w Audi Q7 2012?
Wymiana rozrządu to też wyciąganie silnika?
Co jaki przebieg wymienia się rozrząd?
Klapki w dolocie też się sypią?
Co z EGR?


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  « < 3 4 5 6 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 18:46