Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  « < 2 3 4 5 6 >  
Reply to this topicStart new topic
> Audi A4 3.0 TDi a 2.7 TDI różnice, za i przeciw, różnice między silnikami, napędmai, hamulcami itd...
tvn
post Mon, 21 Jan 2013 - 11:33
Post #61


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





Jaka jest przyczyna pękania głowic w 2.0tdi ? materiał, temperatura? od 2003r pękają z tego co pamiętam...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 21 Jan 2013 - 11:33
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Dario84
post Mon, 21 Jan 2013 - 14:50
Post #62


Frequent User
Dołączył: Thu, 23 August 2007
Skąd: Kędzierzyn-Koźle





Z tego co zauważyłem wszystkie 16V pękają w tym samym miejscu, mianowicie między świecą żarową a gniazdem zaworów lub między gniazdem pompowtryskiwacza a gniazdem zaworów.

TDI 8V też tam pękają, ale nie mają w tym miejscu kanałów wodnych dlatego niczym te pęknięcia nie skutkują.


--------------------
Golf 4 1,9 TDI 240KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Tue, 05 Feb 2013 - 16:49
Post #63


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





dzis widzialem 2,7 tdi quattro


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro4444
post Thu, 07 Feb 2013 - 08:17
Post #64


Super User
Dołączył: Sat, 25 August 2007
Skąd: Warszawa





Co Wy Koledzy się cykacie 2.0 TDI CR? Po małym modzie ma okolic 200 KM i +400 Nm (turbina od 170 KM + chip albo dla 170 KM sam chip). Pali tyle co nic, dużo lżejszy od V6 TDI. Jak pierdyknie zabierak to żaden problem - jest parę metod aby to ogarnac w zakresie 800-2000 zł (napawanie gniazda i inny zabierak, wypierdzielenie wałków, zalożenie modułu wałków po 2010 r, ...)
Nawet jak się motor zatrze to przerzutka na drugi to max. 5000 zł czyli mniej niz sam rozrząd w 3.0 TDI, nie wspominając o 6 wtryskach po 1000 zł co daje "pakiet startowy dla 3.0 rzędu 10000-12000 zł (wtryski, rozrząd, oleje) + jeszcze paski...
Oczywiście 2.0 nie mruczy jak V6 ale ze skrzynią HCK (A6C6) ma przy 180 km/h 3000 obr więc całkiem spoko na trasy, jest lepiej wyważony, dużo lżejszy i tańszy w każdym aspekcie eksploatacyjnym.
Jak się upierasz na 3.0 diesla to bierz M60 218 KM, wywal klapki, daj żeliwny kolektor, wymień rolki i pompe wody i w drogę. Aha czy to Audi czy BMW czy Mercedes w automacie 8-10l oleju ATF134 + filtry to min. dodatkowe 1000 zł na 60-80 kkm.


--------------------
Pan zesłał nas na Ziemie, byśmy siali zamęt i zniszczenie...

Z każdym dniem wrasta liczba ludzi, którzy co najwyżej mogą ucałować mnie w ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fzhut
post Thu, 07 Feb 2013 - 10:46
Post #65


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 December 2011





E60 można też mieć z manualem w 3.0d przecież.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
std1984
post Tue, 26 Feb 2013 - 19:38
Post #66


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Wrexham/Rzeszów





CYTAT(jaro4444 @ Thu, 07 Feb 2013 - 08:17) *
Co Wy Koledzy się cykacie 2.0 TDI CR? Po małym modzie ma okolic 200 KM i +400 Nm (turbina od 170 KM + chip albo dla 170 KM sam chip). Pali tyle co nic, dużo lżejszy od V6 TDI. Jak pierdyknie zabierak to żaden problem - jest parę metod aby to ogarnac w zakresie 800-2000 zł (napawanie gniazda i inny zabierak, wypierdzielenie wałków, zalożenie modułu wałków po 2010 r, ...)
Nawet jak się motor zatrze to przerzutka na drugi to max. 5000 zł czyli mniej niz sam rozrząd w 3.0 TDI, nie wspominając o 6 wtryskach po 1000 zł co daje "pakiet startowy dla 3.0 rzędu 10000-12000 zł (wtryski, rozrząd, oleje) + jeszcze paski...
Oczywiście 2.0 nie mruczy jak V6 ale ze skrzynią HCK (A6C6) ma przy 180 km/h 3000 obr więc całkiem spoko na trasy, jest lepiej wyważony, dużo lżejszy i tańszy w każdym aspekcie eksploatacyjnym.
Jak się upierasz na 3.0 diesla to bierz M60 218 KM, wywal klapki, daj żeliwny kolektor, wymień rolki i pompe wody i w drogę. Aha czy to Audi czy BMW czy Mercedes w automacie 8-10l oleju ATF134 + filtry to min. dodatkowe 1000 zł na 60-80 kkm.


Tylko jak komuś 200 KM mało, liczy na zrobienie okolic 400 KM w dieslu to tylko 3.0 tdi.


--------------------
Audi A3 ATD 241 KM 445 Nm by R-performance ET - 13,716 - Było
Mitsubishi Lanser Evo X by 4Turbo 390 KM 530 Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Wed, 27 Feb 2013 - 09:58
Post #67


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(std1984 @ Tue, 26 Feb 2013 - 19:38) *
Tylko jak komuś 200 KM mało, liczy na zrobienie okolic 400 KM w dieslu to tylko 3.0 tdi.


Pokaż no te 3.0 tdi po 400 kucy, bo chyba żyjemy w równoległej rzeczywistości biggrin.gif - chociaż jedno z wykresem z polskiej hamowni z 4 z przodu, okolice to nawet 380.. takich też nie ma - Sensownie daje się zrobić 330-340 wink.gif więc po co wypisywać takie pierdoły?


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nandoz
post Wed, 27 Feb 2013 - 11:28
Post #68


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 September 2007





Ecuproject z Wrocławia widziałem 3.0 BiTdi na coś około 400/800 .Pozdr.


--------------------
A4 AWX Switzer P196/400 by Ecuproject .

A6 Avant 3.0 Bitdi 430/833 by Vagtune .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
std1984
post Wed, 27 Feb 2013 - 11:42
Post #69


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Wrexham/Rzeszów





CYTAT(rennen @ Wed, 27 Feb 2013 - 09:58) *
Pokaż no te 3.0 tdi po 400 kucy, bo chyba żyjemy w równoległej rzeczywistości biggrin.gif - chociaż jedno z wykresem z polskiej hamowni z 4 z przodu, okolice to nawet 380.. takich też nie ma - Sensownie daje się zrobić 330-340 wink.gif więc po co wypisywać takie pierdoły?

Na forum jest samochód który ma 370 KM, dokłądając metanol saosiągalne granice 400 KM.

Więc jakie pierdoły?

Bez zmiany turbo da sie zrobić tak jak piszesz 330-340 (po wydechu i FMIC), a po zmianie więcej turbiny 360-370KM@700-730Nm, jest 3.0 VAG z dwiema turbinami i to się robi na 400 KM softem, nikt jeszcze nie dłubał tego grubiej, ciekawe ile tam trzyma wydech, DPF.


--------------------
Audi A3 ATD 241 KM 445 Nm by R-performance ET - 13,716 - Było
Mitsubishi Lanser Evo X by 4Turbo 390 KM 530 Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ddomi
post Thu, 28 Feb 2013 - 18:19
Post #70


Frequent User
Dołączył: Mon, 04 July 2005
Skąd: WrO





CYTAT(nandoz @ Wed, 27 Feb 2013 - 11:28) *
Ecuproject z Wrocławia widziałem 3.0 BiTdi na coś około 400/800 .Pozdr.


Pokaż, bo oni nie zrobili takiego auta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nandoz
post Thu, 28 Feb 2013 - 19:05
Post #71


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 September 2007





CYTAT(Ddomi @ Thu, 28 Feb 2013 - 18:19) *
Pokaż, bo oni nie zrobili takiego auta.



Ok. Sorry . To był dynosoft . http://www.youtube.com/watch?v=qeLlm9m2SNA .

400/800 z Bitdi i 370/ponad 700 z 245ps . Pozdrawiam.


--------------------
A4 AWX Switzer P196/400 by Ecuproject .

A6 Avant 3.0 Bitdi 430/833 by Vagtune .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
booba
post Fri, 11 Oct 2013 - 14:50
Post #72


Rookie
Dołączył: Mon, 30 September 2013





Ale brednie wypisujecie na temat tych silnikow 3.0tdi....Faktycznie od 2004 do 2007,byly problemy z napinaczami lancucha(problem z wtryskami turbina wyeliminowano wczesniej)Wszystkie oznaczenia silnika zaczynajace sie na litere C (przykladowo CDYA)Sa wolne od wad napinaczy lancucha.
Wystarczy troche poczytac na forach audi a wszystko bedzie jasne.
3.0tdi to bardzo dobra i dopracowana jednostka od 2008r.Wada kolektora i klapek wirowych dalej jest ale latwo ja wyeliminowac za grosze,napewno jest to mniej problematyczna awaria w porownaniu do bmw 3.0d Tam niestety klapki wpadaly do zaworow i robily miazge.
Dodam ze 3.2fsi jest strasznie paliwozerny!Miasto to minimum 15litrow a trasa kolo 11,12L przy 130,3.0tdi spala w miescie srednio 10L a przy 140-160na trasie kolo 8 do 9L.
Przy ostrej jezdzie na autobanie,miedzy 160-240 (naprawde ciagly but i maximum mozliwosci)Audi 3.0tdi spalalo mi 12-13l sredniej,podajcie mi benzyne ktora bedzie tak plynnie jezdzila z takim NM a spalala tak malo przy tych predkosciach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kmink
post Sun, 13 Oct 2013 - 20:35
Post #73


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





Kurcze, kupując używane auto ZAWSZE trzeba coś włożyć, żeby trochę bezawaryjnie pojeździć. Nie ma co ukrywać, że kupę aut na naszych drogach to ulepy, które zostały kupione chyba tylko po to żeby sąsiadowi gól skoczył...potem ludzi w furach nic nie robią bo im kasy szkoda/nie mają itd. Nie zapomnę jak do mnie przyjechal koleś A5ką z kołami zimowymi tylko na jednej ośce...myślał, że ja tym na jazdę testową po śniegu będę jechał...dlatego kupując używkę trzeba sie liczyć z tym, że poprzedni właściciel miał serwis w głębokim poważaniu albo przejechal tyle ile da sie przejechać bez większych nakładów finansowych...

Chcesz A6 3.0TDI Q to kup samochód troszkę gorzej wyposażony, wkalkuluj 10-15k w naprawy i tylę...kupujesz 2.0, 1.9 itd co za różnica...5-10 musisz liczyc na doprowadzenie fury do ładu i stanu, który pozwoli na bezawaryjną jazdę...

Albo kup za 70k nowa Kie Ceed, dostaniesz gwarancje na 7lat i po problemie ;-)


--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Mon, 14 Oct 2013 - 11:39
Post #74


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Kia Ceed / Hyundai i30 kosztują 50 tys zł, a w słabszych wersjach silnikowych nawet poniżej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kmink
post Tue, 15 Oct 2013 - 21:26
Post #75


Super User
Dołączył: Wed, 20 September 2006
Skąd: Poznań





QUOTE (Frolik @ Mon, 14 Oct 2013 - 11:39) *
Kia Ceed / Hyundai i30 kosztują 50 tys zł, a w słabszych wersjach silnikowych nawet poniżej...


racja...za 70k będzie już jakiś "grubas" tongue.gif
więc po co się pchać w niepewne, kręcone ulepy?


--------------------
Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl
www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/TuneFORCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kilex
post Mon, 21 Oct 2013 - 20:27
Post #76


Rookie
Dołączył: Thu, 17 October 2013





Siema , przy jakich przebiegach występują te awarie 3.0tdi i 2.0tdi cr ???
Dla mnie to szok ohmy.gif Ludzie niech wypowiadają się ludzie co kupili auto w salonie , albo od pierwszego właściciela z pewnym przebiegiem.
Piszecie tu o jakiś trupach. Sam mam A6 2.7tdi Quattro 2007rok ,kupiony przy przebiegu 130000km od pierwszego właściciela. problem z klapami wyszedł przy 195000km. Zestaw naprawczy z ASO kosztował 100zł nowa dźwigienka i króciutkie ramię do ośki na której osadzone są klapy.
Wymiana na lewej głowicy dziecinnie prosta 10min. +nastawy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rybakmj
post Tue, 22 Oct 2013 - 10:44
Post #77


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 November 2011
Skąd: Podlasie





CYTAT(kilex @ Mon, 21 Oct 2013 - 20:27) *
Siema , przy jakich przebiegach występują te awarie 3.0tdi i 2.0tdi cr ???
Dla mnie to szok ohmy.gif Ludzie niech wypowiadają się ludzie co kupili auto w salonie , albo od pierwszego właściciela z pewnym przebiegiem.
Piszecie tu o jakiś trupach.



Też tak czasami się zastanawiam na temat opinii o 3.0 tdi czy 3.0 d.

Tak realnie rzecz biorąc,to 90% ( jak nie więcej) aut z takimi silnikami jest praktycznie sprowadzanymi spełnieniami marzeń ludzi,których przeważnie nie stać( w psychologicznym aspekcie co najmniej) na odpowiedni serwis tychże samochodów ( chociażby zalanie dobrego oleju).Wszystkie te super fury mają po magiczne 180-190 tys przebiegu,gdzie realia są na poziomie 300-400 tys i więcej ,a także historię kilku właścicieli.Także cięzko wypowiadać się o awaryjności jednostek 3.0 na podstawie takich egzemplarzy,które mamy na rynku,czyli w wiekszosci zajechanych lub prawie zajechanych.

Popieram poprzednika,by wypowiedział się ktoś,kto ma auto z taką jednostką od nowości lub ze sprawdzonym przebiegiem.


Sam znam jednego tuareqa 3.0tdi,z osławionymi padajacymi wtryskiwaczami i wadliwym rozrządem,który ma najechane od nowości dobre prawdziwe 160 tys .Na chwilę obecną nic nie słyszałem,by właściciel robił coś z wymienionymi podzespołami.


--------------------
White beauty alfa 159 2.0 MJTD 2011 225Km/467Nm by r-performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Tue, 22 Oct 2013 - 20:34
Post #78


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Przy 150 tys km rzeczywiscie nic złego sie nie dzieje w tych silnikach, jesli były dobrze serwisowane i jezdzone z głową.
Z tego co wiem od swoich serwisantów i od znajomych którzy mieli takie auta z pewnymi przebiegami, to magiczną granicą jest 250 tys km, wtedy zaczyna wychodzic mnóstwo rzeczy do wymiany... Rzeczywiscie warto podkreslic to co piszecie, ze 90% tych aut ma te 250 tys km dawno przekroczone.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JackillerTDCI
post Wed, 23 Oct 2013 - 23:14
Post #79


Super User
Dołączył: Mon, 26 March 2007
Skąd: Pruszków





CYTAT(kmink @ Sun, 13 Oct 2013 - 20:35) *
Kurcze, kupując używane auto ZAWSZE trzeba coś włożyć,

bulszit...
Po prostu trzeba słuchać starych polskich przysłów, a jedno z nich mówi: "Mierz siły na zamiary"


--------------------
Kiedyś TDCI teraz US - VTEC
SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tvn
post Tue, 29 Oct 2013 - 11:21
Post #80


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





..a zamiary na siły..
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  « < 2 3 4 5 6 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 13 July 2025 - 23:46