![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
a dlaczego nie shot peen ?
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Jak dla mnie te panewki nie wyglądają za dobrze. +1 Ze smarowaniem wszystko ok? -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
a dlaczego nie shot peen ? a kto w Polscie Ci to zrobi ? Ja nie znam miejsca gdzie piaskuja tak grubym materiałem . Do tego nie bardzo wiem czy pan Miecio (operator pistoletu ) bedzie wiedzial ile czasu trzeba poswiecic i z jakim cisnieniem ustawic sprzęt . Nie mowiac juz jak wyobrażasz sobie zabezpiecznie powierzchni ktore nie moga byc poddane temu procesowi w korbowodzie. A swoja droga to tez nie widzialem nidy jakiegos wiarygodnego testu wytrzymalosci materiału przed i po tym zabiegu , ale tego nigdy nie szukalem ![]() Angole uzwywaja tego do wzmacniania trybów skrzyn biegow w np gtirach wiec pewnie to działa ... ale czy zwykle srutowanie korundem da taki sam efekt ? mocno wątpie -------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
korundem na pewno nie, pistoletem tez nie poprostu metalowe kulki i duza lanca... tylko raz tego uzywałem ze wzgledu na koszta nikt niechce sie w to bawic a powierzchnie które maja nie byc srutowane wykleja sie guma na gorąco
-------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
tak wiem ze uzywa wie śrutu nierdzewnego , poprawnie zwie sie to chyba kulowanie czy jakos tak po Polsku . Kiedysz szukalem tego w mazowieckim i nikt niechcial soe podjać . Prościej i efektywniej ( moze i taniej koniec konców ) bedzie wymienic korby na kute.
-------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
tak panowie jest mniej wiecej tak jak piszecie, do shot peenu uzywa sie śrutu (różnej srednicy twardości) i intenswność śrutowania jest rówżnież zmienną. Najpierw należy przeprowadzić testy na probkach aby odpowiednio dobrac parametry.
Powierzchnie które maja zostać nieruszone można maskować taśmą gumową. Nie wiem jak wygląda usługowe shot peenowanie ale u mnie w pracy jest takie stanowisko. Sam rozważam teraz możliwość zrobienia korbowodu z materiału typu 4340 ale bez kucia (wiadomo koszta) ale za to zrobić shot peen. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
oplacać Ci sie to bedzie ? korby teraz sa do wszystkich silniow po 1400-1500zł (4 cyl )
-------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
chodzi o korbe do quada, jednolita z łożyskiem igiełkowym. Duzo prostsza budowa, machining łatwiejszy a przede wszystkim 1 sztuka
![]() -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
a no to inna para kaloszy
![]() -------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 06 June 2004 Skąd: JAWORZNO ![]() |
Jak dla mnie to panewki są zniszczone (wał pewnie też jest zużyty + przyczyna takiego stany rzeczy brak oliwy zapewne ) , cylinder jest porysowany a zabawa we wzmacnianie seryjnych korb to raczej bzdura przy dzisiejszych cenach kucizny.
Tylko czy akurat potrzebna jest w tym przypadku kucizna ? -------------------- Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś ! |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
tak wiem ze uzywa wie śrutu nierdzewnego , poprawnie zwie sie to chyba kulowanie czy jakos tak po Polsku . Kiedysz szukalem tego w mazowieckim i nikt niechcial soe podjać . Prościej i efektywniej ( moze i taniej koniec konców ) bedzie wymienic korby na kute. Tak, kulowanie. Z krótkiego guglania wynika, że w Polsce to może ze dwie firmy, które robią takie rzeczy nie tylko dla siebie, się znajdą (http://panoramafirm.pl/kulowanie), ale w Europie się da. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
User Dołączył: Tue, 07 February 2012 ![]() |
Osłabianie (-) , Utwardzanie (+)
+Nawęglanie -Szlifowanie +Honowanie (gladzenie) -Skrawanie +Polerowanie -Pokrywanie +Nagniatanie -Spawanie +Walcowanie -EDM (obróbka elektroiskrowa) i ECM (obróbka elektrochemiczna) +Kulowanie -Hartowanie -------------------- S4 2.2T
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Ze smarowaniem wszystko ok? Jedną z moich modyfikacji było uwolnienie odmy, ponieważ podczas strojenia przy większym doładowaniu auto zaczeło strzelać bagnetem wypluwając spore ilości oleju. Wypuściłem wszystkie przewody (dekiel zaworów, skrzynia korbowa) w atmosferę i problem zniknął ale teraz się zastanawiam czy to był dobry pomysł. ![]() ![]() ![]() Czy przez to motor kaput? Mógby ktoś potwierdzić albo zaprzeczyć? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
User Dołączył: Tue, 07 February 2012 ![]() |
Odmy w powietrze powoduje większe zanieczyszczenie oleju w szybszym tempie. Po prostu część spalin prześlizgajacych się przez pierścienie kisi się w komorze korbowej i przenika do oleju. Do tego dochodzi para wodna z powietrza , paliwo, krótkie dystanse jazdy. Brak podłączenia odmy w dolot - to moim skromny zdaniem - wymiana oleju co 3000 km.
Ogólnie powinno się zrobić dodatkowa odmę- czyli króciec w najwyższym punkie miski olejowej połaczony z wymienionymi przez Ciebie odmami i dopiero Catch tank i w dolot. Albo i nie w dolot skoro zależy na każdym KM to w ziemię, bo odma to dodatkowe ciepłe powietrze na IC, a to wiadomo niezdrowe. Ale z drugiej strony odma to podciśnienie w komorze korbowej - a to wiadomo - mniejsze opory dla przeciwwag , wału i tłoków ![]() -------------------- S4 2.2T
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
Osłabianie (-) , Utwardzanie (+) +Nawęglanie -Szlifowanie +Honowanie (gladzenie) -Skrawanie +Polerowanie -Pokrywanie +Nagniatanie -Spawanie +Walcowanie -EDM (obróbka elektroiskrowa) i ECM (obróbka elektrochemiczna) +Kulowanie -Hartowanie no to niech kolega jeszcze powie który z tych procesów mozna zastosowac przy obróbce korbowodu ![]() co do odm to raczej bym nie odłaczal podcisnienia z dolotu przed turbina . Tak jak ktos wyzej napiał spływ do miski tez nie jest złym pomyslem -------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Niuedoważenia 10g to strasznie dużo. i z takimi korbami kręcić do 8000 rpm???? wązyłem kroby z tdi z dwóch różnych silników i były różnice rzędu 2-5 gram
-------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
User Dołączył: Tue, 07 February 2012 ![]() |
1cm3 tego korbowodu waży 8 g , to jak tego obciętego paznokcia zeszlifuje , to ujmie z korbowodu 0,5 g , a jak zrobi to nawet niechlujnie szlifirką z zawiazanymi oczami to pomyli się o 1g. Czy gra jest warta świeczki.
Szaniman - w tym wypadku zamiast kutych korb widzę jego przyszłość w polerowaniu ![]() Panewki do wywalenia , jak ma być kręcone do 8000 obrotów to wał też do wywalenia. Szkoda, ze przez taki mały szczegół takie zamieszanie w silniku i kupa pracy. Ale to zwykle tak jest diabeł tkwi w szczegółach. -------------------- S4 2.2T
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
Pająk jakim cudem polerowanie utwardza powierzchnie?? mógł bys to jakos sensownie wytłumaczyc???? albo najlepiej jakiegos linka??? i jesli poleruje szlifierka np. sciernica listkowá to utwardzam czy nie??
-------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
przecież to jest zbanowany pajak 100 , po co karmić trola? gdzie jest mod?
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Pająk jakim cudem polerowanie utwardza powierzchnie?? mógł bys to jakos sensownie wytłumaczyc???? albo najlepiej jakiegos linka??? i jesli poleruje szlifierka np. sciernica listkowá to utwardzam czy nie?? nie utwardzasz tylko eliminujesz rysy i nierówności czyli potencjalne miejsca wystąpienia karbu. ot cała filozofia. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 09:40 |