Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jak wzmocnić korby., Usterka po wsadzeniu sportowych wałków
Skiba
post Mon, 03 Sep 2012 - 16:09
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





a dlaczego nie shot peen ?


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 03 Sep 2012 - 16:09
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kompot
post Mon, 03 Sep 2012 - 16:17
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(mate96 @ Mon, 03 Sep 2012 - 16:04) *
Jak dla mnie te panewki nie wyglądają za dobrze.

+1
Ze smarowaniem wszystko ok?


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Mon, 03 Sep 2012 - 16:32
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(Skiba @ Mon, 03 Sep 2012 - 16:09) *
a dlaczego nie shot peen ?


a kto w Polscie Ci to zrobi ? Ja nie znam miejsca gdzie piaskuja tak grubym materiałem . Do tego nie bardzo wiem czy pan Miecio (operator pistoletu ) bedzie wiedzial ile czasu trzeba poswiecic i z jakim cisnieniem ustawic sprzęt . Nie mowiac juz jak wyobrażasz sobie zabezpiecznie powierzchni ktore nie moga byc poddane temu procesowi w korbowodzie.
A swoja droga to tez nie widzialem nidy jakiegos wiarygodnego testu wytrzymalosci materiału przed i po tym zabiegu , ale tego nigdy nie szukalem biggrin.gif
Angole uzwywaja tego do wzmacniania trybów skrzyn biegow w np gtirach wiec pewnie to działa ... ale czy zwykle srutowanie korundem da taki sam efekt ? mocno wątpie


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Mon, 03 Sep 2012 - 16:55
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





korundem na pewno nie, pistoletem tez nie poprostu metalowe kulki i duza lanca... tylko raz tego uzywałem ze wzgledu na koszta nikt niechce sie w to bawic a powierzchnie które maja nie byc srutowane wykleja sie guma na gorąco


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Mon, 03 Sep 2012 - 17:24
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





tak wiem ze uzywa wie śrutu nierdzewnego , poprawnie zwie sie to chyba kulowanie czy jakos tak po Polsku . Kiedysz szukalem tego w mazowieckim i nikt niechcial soe podjać . Prościej i efektywniej ( moze i taniej koniec konców ) bedzie wymienic korby na kute.


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Mon, 03 Sep 2012 - 17:52
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





tak panowie jest mniej wiecej tak jak piszecie, do shot peenu uzywa sie śrutu (różnej srednicy twardości) i intenswność śrutowania jest rówżnież zmienną. Najpierw należy przeprowadzić testy na probkach aby odpowiednio dobrac parametry.
Powierzchnie które maja zostać nieruszone można maskować taśmą gumową.
Nie wiem jak wygląda usługowe shot peenowanie ale u mnie w pracy jest takie stanowisko.

Sam rozważam teraz możliwość zrobienia korbowodu z materiału typu 4340 ale bez kucia (wiadomo koszta) ale za to zrobić shot peen.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Mon, 03 Sep 2012 - 19:15
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





oplacać Ci sie to bedzie ? korby teraz sa do wszystkich silniow po 1400-1500zł (4 cyl )


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Mon, 03 Sep 2012 - 20:36
Post #28


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





chodzi o korbe do quada, jednolita z łożyskiem igiełkowym. Duzo prostsza budowa, machining łatwiejszy a przede wszystkim 1 sztuka wink.gif takze moze wyjść to taniej. Gotowiec kosztuje 600zł.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Mon, 03 Sep 2012 - 20:43
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





a no to inna para kaloszy smile.gif


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KFAS
post Mon, 03 Sep 2012 - 21:01
Post #30


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 June 2004
Skąd: JAWORZNO





Jak dla mnie to panewki są zniszczone (wał pewnie też jest zużyty + przyczyna takiego stany rzeczy brak oliwy zapewne ) , cylinder jest porysowany a zabawa we wzmacnianie seryjnych korb to raczej bzdura przy dzisiejszych cenach kucizny.
Tylko czy akurat potrzebna jest w tym przypadku kucizna ?


--------------------
Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Mon, 03 Sep 2012 - 21:36
Post #31


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(szeniman @ Mon, 03 Sep 2012 - 18:24) *
tak wiem ze uzywa wie śrutu nierdzewnego , poprawnie zwie sie to chyba kulowanie czy jakos tak po Polsku . Kiedysz szukalem tego w mazowieckim i nikt niechcial soe podjać . Prościej i efektywniej ( moze i taniej koniec konców ) bedzie wymienic korby na kute.


Tak, kulowanie. Z krótkiego guglania wynika, że w Polsce to może ze dwie firmy, które robią takie rzeczy nie tylko dla siebie, się znajdą (http://panoramafirm.pl/kulowanie), ale w Europie się da.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajak101
post Mon, 03 Sep 2012 - 23:17
Post #32


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012





Osłabianie (-) , Utwardzanie (+)

+Nawęglanie
-Szlifowanie
+Honowanie (gladzenie)
-Skrawanie
+Polerowanie
-Pokrywanie
+Nagniatanie
-Spawanie
+Walcowanie
-EDM (obróbka elektroiskrowa) i ECM (obróbka elektrochemiczna)
+Kulowanie
-Hartowanie


--------------------
S4 2.2T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Mon, 03 Sep 2012 - 23:37
Post #33


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(kompot @ Mon, 03 Sep 2012 - 16:17) *
Ze smarowaniem wszystko ok?

Jedną z moich modyfikacji było uwolnienie odmy, ponieważ podczas strojenia przy większym doładowaniu auto zaczeło strzelać bagnetem wypluwając spore ilości oleju. Wypuściłem wszystkie przewody (dekiel zaworów, skrzynia korbowa) w atmosferę i problem zniknął ale teraz się zastanawiam czy to był dobry pomysł.



Czy przez to motor kaput? Mógby ktoś potwierdzić albo zaprzeczyć?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajak101
post Tue, 04 Sep 2012 - 11:52
Post #34


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012





Odmy w powietrze powoduje większe zanieczyszczenie oleju w szybszym tempie. Po prostu część spalin prześlizgajacych się przez pierścienie kisi się w komorze korbowej i przenika do oleju. Do tego dochodzi para wodna z powietrza , paliwo, krótkie dystanse jazdy. Brak podłączenia odmy w dolot - to moim skromny zdaniem - wymiana oleju co 3000 km.
Ogólnie powinno się zrobić dodatkowa odmę- czyli króciec w najwyższym punkie miski olejowej połaczony z wymienionymi przez Ciebie odmami i dopiero Catch tank i w dolot. Albo i nie w dolot skoro zależy na każdym KM to w ziemię, bo odma to dodatkowe ciepłe powietrze na IC, a to wiadomo niezdrowe. Ale z drugiej strony odma to podciśnienie w komorze korbowej - a to wiadomo - mniejsze opory dla przeciwwag , wału i tłoków smile.gif


--------------------
S4 2.2T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Tue, 04 Sep 2012 - 12:41
Post #35


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(pajak101 @ Mon, 03 Sep 2012 - 23:17) *
Osłabianie (-) , Utwardzanie (+)

+Nawęglanie
-Szlifowanie
+Honowanie (gladzenie)
-Skrawanie
+Polerowanie
-Pokrywanie
+Nagniatanie
-Spawanie
+Walcowanie
-EDM (obróbka elektroiskrowa) i ECM (obróbka elektrochemiczna)
+Kulowanie
-Hartowanie




no to niech kolega jeszcze powie który z tych procesów mozna zastosowac przy obróbce korbowodu biggrin.gif


co do odm to raczej bym nie odłaczal podcisnienia z dolotu przed turbina . Tak jak ktos wyzej napiał spływ do miski tez nie jest złym pomyslem


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabcok20
post Tue, 04 Sep 2012 - 13:54
Post #36


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





Niuedoważenia 10g to strasznie dużo. i z takimi korbami kręcić do 8000 rpm???? wązyłem kroby z tdi z dwóch różnych silników i były różnice rzędu 2-5 gram


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajak101
post Tue, 04 Sep 2012 - 18:26
Post #37


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012





1cm3 tego korbowodu waży 8 g , to jak tego obciętego paznokcia zeszlifuje , to ujmie z korbowodu 0,5 g , a jak zrobi to nawet niechlujnie szlifirką z zawiazanymi oczami to pomyli się o 1g. Czy gra jest warta świeczki.

Szaniman - w tym wypadku zamiast kutych korb widzę jego przyszłość w polerowaniu biggrin.gif Reczna robota , długa, żmudna , pełna krwi i potu, ale Rolls Roycey też składają ręcznie.
Panewki do wywalenia , jak ma być kręcone do 8000 obrotów to wał też do wywalenia.
Szkoda, ze przez taki mały szczegół takie zamieszanie w silniku i kupa pracy. Ale to zwykle tak jest diabeł tkwi w szczegółach.


--------------------
S4 2.2T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Tue, 04 Sep 2012 - 20:52
Post #38


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





Pająk jakim cudem polerowanie utwardza powierzchnie?? mógł bys to jakos sensownie wytłumaczyc???? albo najlepiej jakiegos linka??? i jesli poleruje szlifierka np. sciernica listkowá to utwardzam czy nie??


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 04 Sep 2012 - 21:31
Post #39


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





przecież to jest zbanowany pajak 100 , po co karmić trola? gdzie jest mod?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Tue, 04 Sep 2012 - 21:33
Post #40


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





CYTAT(sonic1983 @ Tue, 04 Sep 2012 - 21:52) *
Pająk jakim cudem polerowanie utwardza powierzchnie?? mógł bys to jakos sensownie wytłumaczyc???? albo najlepiej jakiegos linka??? i jesli poleruje szlifierka np. sciernica listkowá to utwardzam czy nie??

nie utwardzasz tylko eliminujesz rysy i nierówności czyli potencjalne miejsca wystąpienia karbu. ot cała filozofia.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 09:40