Shoutbox 0 nowych PW 

KW Suspensions


 
Reply to this topicStart new topic
> problem mazda 323f BJ 2.0 DiTD 101KM, szarpie/brak mocy
szymonrs
post Thu, 30 Aug 2012 - 11:16
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 14 August 2006
Skąd: WJ





Witam
Otóż mam duży problem z autem mojej pani. Auto z 2001roku silnik bodajże R2F czy jakoś tak na zmiennej geometrii. Przechodząc do meritum to auto strasznie szarpie nie ma mocy nie chce przyśpieczyć najgorzej jest w przedziale 2000-2500obrotów. Jest to na tyle niebezpieczne że czasami ciężko włączyć się do ruchu nie mówiąc już o wyprzedzaniu. Ja przejdzie te 2500-2700 to potem juz jakoś jedzie może nie pełnym ogniem ale już płynni powoli obroty wzrastają.
co do tej pory poczyniłem:
- w pierszej kolejności pozmieniałem wszystkie filtry na knechta i w zdemontowanym filtrze paliwa był syf i woda niby nie dużo ale był.
- potem udrozniłem powietrzem wszystkie przewody paliwowe.
- sprawdziłęm szczelność dolotu, jest OK
- po odłączeniu przepływomierza nic się nie zmienia oprócz sygnalizacji błedu kontrolką świecy żarowej.
- turbosprężarka działa, VNT działa płynnie a turbo osiąga 0,6bara na postoju podczas krecenia do wysokich obrotów.
- po wielu próbach udało się podłaczyć do ECU za pomocą Launcha (KTS, AMX nie dały rady) 0 błędów i wartości rzeczywiste w blokach danych wydają się być w normie.

naczytałem się sporo nt tych silników i pompy wtryskowej denso na forum mazdy. Generalnie ma ona 2 zawory TCV i SPV. Jeden od regulacji dawki paliwa SPV, drugi od regulacji kąta wtrysku TCV. oba zawory są suche (a lubią przeciekać i robić cyrki z zalewaniem ecu i wiazki silnika ropą). W przypadku awarii ktoregoś z nich auto albo by gasło na wolnych albo by nie chciało dobrze odpalać. Silnik idealne zapala z tzw półobrotu niezależnie od temp oraz idealnie trzyma wolne obroty nawet na chwilke nic mu nie spadnie. Po 2 tygodniowym staniu zapala za pierwszym dotknieciem rozrusznika tak więc można wykluczyć zapowietrzanie i lewe powietrze w paliwie.

szukam pomysłu co jeszcze mogę sprawdzić bo wymiana zaworków na pałę który kosztuje okolice 1kpln każdy nie za bardzo mi się uśmiecha. Zrzucenie pompy i oddanie do denso polska także będzie się wiązało z dużymi kosztami, oczywiście jak bedzie potrzeba to tak zrobie, ale wolałbym wykluczyć wszystkie inne rzeczy zanim do tego dojdzie.

będe wdzięczny za jakieś pomysły i sugestie;-)


--------------------
"Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2012, vice King of Warsaw 2011
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Battle Royale
post Thu, 30 Aug 2012 - 11:16
Post #


Reklama






Battle Royale
Go to the top of the page
 
Quote Post
iktorn92
post Thu, 30 Aug 2012 - 11:53
Post #2


User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





RF2A jest na wastegate nie posiada zmiennej geometrii (90km). Wersja 101 zaś to RF3A czyli 101 ale juz na zmiennej geometrii. Zdemij oslonę termiczną na turbo i zobacz jak chodzi gruszka (mówisz, ze sprawdzałeś, ale czy aby na pewno tam?). Następnie uruchom auto i odkręć korek wlewu oleju, zobacz jak bardzo tam dmucha - wskazywało by to na podkladki pod wtryskami. Moze warto by zrobic czyszczenie wtrysków przy pomocy forte z butelki opisane na forum mazdaspeed - to takie moje sugestie na szybko, a jeszcze jedno moze kat jest totalnie zapchany dlatego dzieją się cuda?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymonrs
post Thu, 30 Aug 2012 - 12:08
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 14 August 2006
Skąd: WJ





CYTAT(iktorn92 @ Thu, 30 Aug 2012 - 11:53) *
RF2A jest na wastegate nie posiada zmiennej geometrii (90km). Wersja 101 zaś to RF3A czyli 101 ale juz na zmiennej geometrii. Zdemij oslonę termiczną na turbo i zobacz jak chodzi gruszka (mówisz, ze sprawdzałeś, ale czy aby na pewno tam?). Następnie uruchom auto i odkręć korek wlewu oleju, zobacz jak bardzo tam dmucha - wskazywało by to na podkladki pod wtryskami. Moze warto by zrobic czyszczenie wtrysków przy pomocy forte z butelki opisane na forum mazdaspeed - to takie moje sugestie na szybko, a jeszcze jedno moze kat jest totalnie zapchany dlatego dzieją się cuda?

nie no geometria działa, gruszka chodzi płynnie bez zacięć w zakresie na oko ok 1cm, wszystkie wężyki przejrzałem też nic nie namierzyłęm. TIP miedzy turbo a przepływką także nie wykazuje nieszczelności. Mam trochę pojęcia na temat turbosprężarek;-)
testu z korkiem nie robiłem wiec go popełnie.
katalizatora nie sprawdzałem także w nastepnej kolejności poczynie.
gdzie kupić ten dodatek forte?
a i jeszcze z Rogalem odłączaliśmy EGR ale to nic nie zmieniło, ale chyba spróbuje go wyjac i wyczyścić.
defakto przed chwilką zakupiłem też przekaźnik B5B4 od pompy, zobaczymy jak przyjdzie jutro.

dzieki za info odnośni RF3A (muszę zapamietać) i zaintersowanie tematem...

edit:
zszedłem do auta nagrać filmik obrazujący problem

spod korka oleju nie ma dymienia tylko idzie delikatne ruszanie powietrza natulane na skrzyni korbowej. (tez mam filmik jakby co i widać na nim ruchy sztangi od VNT). Wiem że to mało miarodajne ale przyłożyłem ręke do rury wydechowej i po przygazowaniu idzie tam duża ilośc spalin wiec drozność kata razej powinna być.
jutro sprawdze jak przyjdzie ten przekaźnik B5B4 oraz napisałem do Forte aby przeslałi mi adres do najbliższego dealera.



--------------------
"Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2012, vice King of Warsaw 2011
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CrocodileReggae
post Fri, 31 Aug 2012 - 10:25
Post #4


Frequent User
Dołączył: Thu, 12 March 2009





mapsensor, orurowanie turbo, ustawienie rozrządu, czyszczenie zaworów na pompie...


--------------------
moment i moc by www.rperformance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody626
post Sun, 02 Sep 2012 - 08:43
Post #5


Rookie
Dołączył: Mon, 13 August 2012





mi wypadł ostatnio czujnik z puszki filtra, i miałem wrażenie ze auto ma jakies 60 koni:) włozyłem go z powrotem i ma 101 smile.gif pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymonrs
post Sat, 15 Sep 2012 - 22:04
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 14 August 2006
Skąd: WJ





Więc sprawa ma się tak.
Po wymianie przekaźnika B5B4 nic się nie zmieniło auto chodziło słabo a ja nie miałem czasu się nim zająć. Po kilku stanowczch prośbach mojej pani czas się znalazł;-)
rozbrałem rozrzad i stety lub niestety był wporzadku. natomast okazało się iż jest uszkodzona izolacja na czujniku położenia wału było przetarcie ekranu i jednej "żyły" sygnałowej. Czujnik ogarnąłem rozrząd poskładałem i wziałem się za sprawdzanie MAPa, IATa, klapek w kolektorze ssącym, wtyczek na TCV i SPV, wtyczki nie nosiły śladów korozji czy też śniedzi ale profilaktycznie potraktowałem je elektrosolem i spreżonym powiterzem. Potem zająłem się przetwornikiem napięcia i wtyczką na nim. Jeszcze raz sprawdziłem wężyki i szczelność gumowych rur dolotowych Wszystko wyglądało na wporządku i sprawne...

Trochę zrezygnowany poskladałem wszystko i zostawiłem auto na noc na warsztacie. Z rana odpaliłem auto i na ulice i się okazało że auto zaczęło "za.....ać" jak na 101KM przystało.

Reasumując fajnie że udało się ogarnąć auto ale nie do końca wiadomo co było przyczyną.....

pytanie: na kółku do czujnika na wale na kółku jest tylko jeden ząb. Czy służy do wynacznia kąta wtrysku? jeśli tak to dlaczego diagnostyka ECU nie wykryła nieprawidłowości w jego działaniu?


--------------------
"Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2012, vice King of Warsaw 2011
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 29 August 2014 - 11:46