Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Porting turbiny + większy wirnik części zimnej, Garett TD04L - 14T. Volvo v40 T4
taquito
post Thu, 30 Aug 2012 - 15:16
Post #21


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 September 2006
Skąd: Tarnowskie Góry





Zrobiłem hybrydę k03 na dużym odpornym na pękanie żeliwie z BiT 2,7 do tego wirnik z oska z k03s i zmiana kompresora z k04. Nowe kolo mialo widoczne oznaki wyważania. Całości nie wyważałem. Żeliwo i muszle roztoczyłem na tokarce. Przy okazji zestaw regeneracyjny. Po 5 tys nie łatwego życia tego turbo luzy jak świeżo po regeneracji.

W aucie "zabawce" można sobie pozwolić na takie modyfikacje ale w samochodzie na co dzień lepiej nie ryzykować.


--------------------
Fiat CC 1.2 8v Turbo

ET 11,7s @ 195km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 30 Aug 2012 - 15:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
szeniman
post Thu, 30 Aug 2012 - 22:18
Post #22


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





jezdziles kiedys z nie wyważonym kolem w samochodzie ? To teraz pomysl sobie ze te kolo kreci sie 120-160tys obr/min , i dojdz do logicznego wniostu poc sie wywaza . jezdzić sie da ale czy to gra warta swieczki ? Sam zdecyduj .
JA jednak NIE był bym sklonny zaryzykowac wlozenie niewywazonej czesci wirujacej, sklonnej wpaśc do komory splania .
W td04-15t saaba wklada sie kola kompresji 19t robi sie to od lat , i jest to bardzo fajny i tani sposob podniesienia wdajnosci turbiny .
Nie az tak tani jednak bym był sklonny zaryzykowac wlozenie niewywazonej czesci wirujacej sklonnej wpaśc w komore splania .


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 31 Aug 2012 - 09:41
Post #23


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(szeniman @ Thu, 30 Aug 2012 - 22:18) *
jezdziles kiedys z nie wyważonym kolem w samochodzie ? To teraz pomysl sobie ze te kolo kreci sie 120-160tys obr/min , i dojdz do logicznego wniostu poc sie wywaza . jezdzić sie da ale czy to gra warta swieczki ? Sam zdecyduj .
JA jednak NIE był bym sklonny zaryzykowac wlozenie niewywazonej czesci wirujacej, sklonnej wpaśc do komory splania .
W td04-15t saaba wklada sie kola kompresji 19t robi sie to od lat , i jest to bardzo fajny i tani sposob podniesienia wdajnosci turbiny .
Nie az tak tani jednak bym był sklonny zaryzykowac wlozenie niewywazonej czesci wirujacej sklonnej wpaśc w komore splania .


A ktoredy ma wpasc ta czesc do komory? WYwazenie moze rozwalic szybciej panewki, a nie wirnik.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Fri, 31 Aug 2012 - 10:23
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





zastanów się. biggrin.gif


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomiw
post Fri, 31 Aug 2012 - 10:59
Post #25


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009
Skąd: Kraków





To chyba Ty powinieneś się zastanowić smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Fri, 31 Aug 2012 - 11:08
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





na prawdę wierzysz ze intercooler przefiltruje zmielone łopatki ?
Chyba żartujesz , spójrz sobie w chińskie ic i zobacz jak duże są szczeliny w rdzeniu .


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kogutos
post Fri, 31 Aug 2012 - 11:42
Post #27


Super User
Dołączył: Sun, 13 November 2011
Skąd: lbn





Snujesz jakieś katastroficzne wizje!! Przewartościowujesz rolę wyważenia zespołu. Rozbierałem turbinę z takim luzem ,że wirnik ocierał o muszlę i jakoś nic się nie rozpadło.Urwanie wirnika tak samo może się zdarzyć w każdym innym przypadku (zmęczenie materiału,wada materiału).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Fri, 31 Aug 2012 - 11:57
Post #28


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(kogutos @ Fri, 31 Aug 2012 - 11:42) *
Snujesz jakieś katastroficzne wizje!! Przewartościowujesz rolę wyważenia zespołu. Rozbierałem turbinę z takim luzem ,że wirnik ocierał o muszlę i jakoś nic się nie rozpadło.Urwanie wirnika tak samo może się zdarzyć w każdym innym przypadku (zmęczenie materiału,wada materiału).



możę i dramatyzuje, Lepsze to niz puzniej rozkladac ręce , stwierdzajac ze jednak oddało , i ze jednak motor pobrał ciało obce.

Tak jak mowie chcesz to drutuj i oszczędzaj te 200zł . Jak Ci nie szkoda motoru , i czasu na wyciaganie i wkladanie turbin to montuj smigaj , rób co chcesz.
Bedzie uczucie taniości biggrin.gif


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Fri, 31 Aug 2012 - 12:22
Post #29


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Kogutos, jak dla mnie możesz sobie ten wirnik ulepić z gumy do żucia, ale nie wmawiaj wszystkim dookoła, że wyważenie części, która wykonuje 50-100-150k obrotów na minutę, jest zabiegiem nieuzasadnionym z technicznego punktu widzenia. Proszę o zakończenie krucjaty, jeśli nie, to zakończę ją osobiście.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kogutos
post Fri, 31 Aug 2012 - 13:39
Post #30


Super User
Dołączył: Sun, 13 November 2011
Skąd: lbn





Pokaz mi,w którym miejscu komukolwiek coś wmawiam????!!!! Wysuwam argumenty do ,których każdy myślący człowiek może dość sam,to wszystko.Ale jakoś zwolennicy całego wyważania nie potrafią na nie sensownie odpowiedzieć.I nie rzucaj się i nie obruszaj,tylko napisz jakieś argumenty "za". Mniej napinki,więcej myślenia smile.gif Pozdro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Fri, 31 Aug 2012 - 15:55
Post #31


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





W najprostszej postaci, rodem z podstawówki: F=m*r*ω2

Wystarczy?

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sat, 01 Sep 2012 - 09:32
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Rozumiem, że wyważenie wirnika używki przy swapie z innego turbo jest niezbędne ale jakby dać nowy wirnik, który jest wyważony w procesie produkcji to po co go wyważać ponownie?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 01 Sep 2012 - 09:43
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





oczywiście że jest niezbędne, mało tego wyważenie nowego zespołu również, dlaczego? ano dlatego że fabryka wyważa pojedynczo tj. samo koło kompresji i sam wirnik turbiny , po złożeniu w zestaw czasami wychodzą niezłe kwiatki, czasami w zasadzie może być, ryzyko jest nieopłacalne. jedno co jest pewne to to że raz wyważony zestaw można rozbierać do woli i wyważenia nie starci pod warunkiem takiego samego ustawienia między kołami wirników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Sat, 01 Sep 2012 - 12:42
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





może tak bo widze ze nie dociera wink.gif Oponę wyważasz z felgą czy wszystko oddzielnie ?


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sat, 01 Sep 2012 - 16:30
Post #35


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Chyba nie zawsze to się sprawdza, bo czy odchudzone koło zamachowe wyważa się razem z wałem korbowym czy osobno?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 01 Sep 2012 - 17:25
Post #36


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(szeniman @ Sat, 01 Sep 2012 - 12:42) *
może tak bo widze ze nie dociera wink.gif Oponę wyważasz z felgą czy wszystko oddzielnie ?

to akurat jest zły przykład bo opony nie są fabrycznie wyważane wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Sat, 01 Sep 2012 - 17:43
Post #37


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(kakao @ Sat, 01 Sep 2012 - 16:30) *
Chyba nie zawsze to się sprawdza, bo czy odchudzone koło zamachowe wyważa się razem z wałem korbowym czy osobno?


generalnie to, wał z Kołem pasowym , kolem zamachowym i dociskiem biggrin.gif


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
volski1
post Sun, 02 Sep 2012 - 10:15
Post #38


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 January 2008





Może się przyda:





jaki jest cel zaślepienia oryginalnego DV (jak na fotkach z pierwszego postu)? Czy to po prostu konwersja na BOVa, ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Sun, 02 Sep 2012 - 12:04
Post #39


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





to jest jedna z opcji druga , to to ze moze fabryczny plastikowy nie dawac rady (puszczać)


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
apogeum
post Sun, 02 Sep 2012 - 13:11
Post #40


Super User
Dołączył: Wed, 18 January 2012





a moze mi ktos powiedziec przy okazji, co moze sie stac i dlaczego jest zrobione tak fabrycznie w turbinie w dieslu ze wyjscie z turbo od strony goracej ma 39mm a flansza i reszta wydechu ma 45mm,
wg mnie calosc jest zrobiona nie tak jak byc powinna i co moze sie stac, rozmowa jest o aucie z rodziny vag 1,9 tdi ze zmeinna geometria
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 09:54