![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 10 November 2002 Skąd: poznań ![]() |
placi sie od mocy i wlasnie niektore modele sa dopasowywane moca do ich warunkow np.BMW518(E34) byl tego przykladem
-------------------- SKODA OCTAVIA L&K
"przedni naped dla pedalow" |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 28 October 2002 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("RUfi":1dmv01uk) Jesli chodzi o róznicę między 130 TDI i 150 TDi to poza programem kompa, który nimi struje to silniki te są praktycznie te same, podobno ten pierwszy trochę oslabione zewzgędu na podatki, które sie płaci w niemczech od mocy i w rzeczywistości, po module przyrosty mocy sięznacznie nie róznia a chipem można osiągnąc to samo, jak sie mylę to poprawcie, ale tak mi sie wydaje
Rufi a czym sie roznia te silniki od 100 pd ?? -------------------- Uki
Fabian 1.2 12V <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.tdiracing.pl"><a href="http://www.tdiracing.pl" target="_blank">http://www.tdiracing.pl</a></a><!-- w --> <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.tdi-tuning.pl"><a href="http://www.tdi-tuning.pl" target="_blank">http://www.tdi-tuning.pl</a></a><!-- w --> "... to nie jest to Lupo na które czekamy..." Lol |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Otwock ![]() |
CYTAT("RUfi":3kofsf4e) Jesli chodzi o róznicę między 130 TDI i 150 TDi to poza programem kompa, który nimi struje to silniki te są praktycznie te same, podobno ten pierwszy trochę oslabione zewzgędu na podatki, które sie płaci w niemczech od mocy i w rzeczywistości, po module przyrosty mocy sięznacznie nie róznia a chipem można osiągnąc to samo, jak sie mylę to poprawcie, ale tak mi sie wydaje
Różnią się wałem i ( chyba) blokiem.O ile chropowatość żeliwa nie ma zbyt dużego wpływu na pracę silnika to wał korbowy już ma (dokładnie chodzi o wytrzymałość) -------------------- Piotruś
Octavia TDI (90PS + bonusy) Suzuki GSX600F |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Targówek/Diagtronik Janki ![]() |
CYTAT("Piotrus":3cdsd7pr) CYTAT("RUfi":3cdsd7pr) Jesli chodzi o róznicę między 130 TDI i 150 TDi to poza programem kompa, który nimi struje to silniki te są praktycznie te same, podobno ten pierwszy trochę oslabione zewzgędu na podatki, które sie płaci w niemczech od mocy i w rzeczywistości, po module przyrosty mocy sięznacznie nie róznia a chipem można osiągnąc to samo, jak sie mylę to poprawcie, ale tak mi sie wydaje Różnią się wałem i ( chyba) blokiem.O ile chropowatość żeliwa nie ma zbyt dużego wpływu na pracę silnika to wał korbowy już ma (dokładnie chodzi o wytrzymałość) nie różnią się wałem na tyle żeby to miało znaczenie. Na forum.tuning.info.pl kiedyś napisałem porównanie miedzy 130 a 150 zreszt ktos kiedys na tym forum to wkleil. Jak poszukasz napewno znajdziesz -------------------- Wolffwagen - jedyna na swiecie 1999 Octavia PDI (180M by diagtronik)
Subaru Impreza GT 2,5T u Czopera 400KM+ <!-- s:) --><!-- s:) --> (Diagtronik Pickup Power) 12.09 ET i 12.32 ET+RT (Bemowo) 12.45 ET i 13.00 ET+RT (Poznan) 12.51 ET i 13.06 ET+RT (Seat-racing) |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 10 November 2002 Skąd: poznań ![]() |
tak tak Wolff przepisal wtedy chyba polowe ETKI
-------------------- SKODA OCTAVIA L&K
"przedni naped dla pedalow" |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 28 October 2002 Skąd: Wawa ![]() |
No a czym sie roznią te silniki od 1,9 100 PD??
-------------------- Uki
Fabian 1.2 12V <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.tdiracing.pl"><a href="http://www.tdiracing.pl" target="_blank">http://www.tdiracing.pl</a></a><!-- w --> <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.tdi-tuning.pl"><a href="http://www.tdi-tuning.pl" target="_blank">http://www.tdi-tuning.pl</a></a><!-- w --> "... to nie jest to Lupo na które czekamy..." Lol |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Otwock ![]() |
CYTAT("wolff":70fxi8if) CYTAT("Piotrus":70fxi8if) CYTAT("RUfi":70fxi8if) Jesli chodzi o róznicę między 130 TDI i 150 TDi to poza programem kompa, który nimi struje to silniki te są praktycznie te same, podobno ten pierwszy trochę oslabione zewzgędu na podatki, które sie płaci w niemczech od mocy i w rzeczywistości, po module przyrosty mocy sięznacznie nie róznia a chipem można osiągnąc to samo, jak sie mylę to poprawcie, ale tak mi sie wydaje Różnią się wałem i ( chyba) blokiem.O ile chropowatość żeliwa nie ma zbyt dużego wpływu na pracę silnika to wał korbowy już ma (dokładnie chodzi o wytrzymałość) nie różnią się wałem na tyle żeby to miało znaczenie. Na forum.tuning.info.pl kiedyś napisałem porównanie miedzy 130 a 150 zreszt ktos kiedys na tym forum to wkleil. Jak poszukasz napewno znajdziesz Wiem, wymiary wału są takie same, różni się tylko materiał z którego jest wykonany (w 150 jest chyba ze stali chromo-molibdenowej, w 130 z perlitycznej).O ile nie ma to bezpośredniego wpływu na power, to jednak gdy będziesz chciał wyciśnąć co się da z silnika to wolałbym mieć mocniejszą wersję -------------------- Piotruś
Octavia TDI (90PS + bonusy) Suzuki GSX600F |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew ![]() |
CYTAT("oziatko":33ant2jo) hm no to gdzie na terenie szczecina albo zachodniopomorksiego moge znalesc zaklad ktory mnie z chip'uje?
Moim zdaniem założenie chipa to nie jest to samo co kupno papierosów, które kupuje się w najbliższym kiosku. Po coś takiego warto przejechać nawet pół Polski i pojechać do sprawdzonego zakładu. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Targówek/Diagtronik Janki ![]() |
CYTAT("Piotrus":22w3i2yw) Wiem, wymiary wału są takie same, różni się tylko materiał z którego jest wykonany (w 150 jest chyba ze stali chromo-molibdenowej, w 130 z perlitycznej).O ile nie ma to bezpośredniego wpływu na power, to jednak gdy będziesz chciał wyciśnąć co się da z silnika to wolałbym mieć mocniejszą wersję
Jak mi turbina strzeliła - to mi się silnik zatrzymał na własnym oleju który wciągnął kolektorem dolotowym. Na 3 cylindrze Tłok trafił w olej tak że aż się zgiął korboród. Wał przyjął to bez jęknięcia (sprawdzałem, nie wiem jak się to odbije na długości jego życia, ale wyważenia nie stracił - tym bardziej się nie zniekształcił). Z tego wnioskuję że przy normalnej eksploatacji nie ma to najmniejszego znaczenia. Dopóki siły nie są takie żeby korby giąć (a to normalnie nie występuje), wał nie powinien strzelić - bo nie strzelił jak było naprawdę nie wesoło. -------------------- Wolffwagen - jedyna na swiecie 1999 Octavia PDI (180M by diagtronik)
Subaru Impreza GT 2,5T u Czopera 400KM+ <!-- s:) --><!-- s:) --> (Diagtronik Pickup Power) 12.09 ET i 12.32 ET+RT (Bemowo) 12.45 ET i 13.00 ET+RT (Poznan) 12.51 ET i 13.06 ET+RT (Seat-racing) |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 13 January 2003 Skąd: Szczecin ![]() |
CYTAT("Jacek1":zfvjo1v0) CYTAT("oziatko":zfvjo1v0) hm no to gdzie na terenie szczecina albo zachodniopomorksiego moge znalesc zaklad ktory mnie z chip'uje? Moim zdaniem założenie chipa to nie jest to samo co kupno papierosów, które kupuje się w najbliższym kiosku. Po coś takiego warto przejechać nawet pół Polski i pojechać do sprawdzonego zakładu. zdaje sobie z tego sprawe dlatego jesli cos jestem przygotowany by jechac gdzies w polske i to zrobic...jest przyjemnosc ktorej nie chce robic w garazu.niom. -------------------- byle dalej do przodu i nie rozbic samochodu
patrz ten koles w sejczencie, smieje sie, padnie na pierwszym zakrecie |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 07:06 |