Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> PRZEPUSTNICA PRZED TURBO ?, z czym to się je i po co
kontrolm
post Tue, 04 Sep 2012 - 20:09
Post #41


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



co do gazników przed turbo to obczajcie poniżze zdjecie. Jest to turbo z współczesnego silnika wyścigowego z serii CHamp Car czyli doładowany V8 zasilany metanolem. dodatkowe 4 wtryski zamontowane na turbo w celu polepszenia wymieszania z powietrzem zasilane 8 bar. Dodatkowo silnik oprócz 8 ITB ma 9 przepustnice na wlocie do plenum która jest częścią systemu ABC czyli Automatic Boost COntrol i odpowiada za dokładne sterowanie doładowaniem a dokładniej maxymalne ograniczenie piku przeładowania jednocześnie cały czas zachowując wysoką prędkość wirnika turbiny w celu ograniczenia laga. A bynajmniej nie ładują tam 5 bar tylko znacznie mniej bo silnik ma 2.65 l i ok 750 HP przy 12tys wiec doładowanie wynosi zaledwie ok 1.5 bara. Właściciel auta pokreśla znacznie mniejszy lag, lepszy spool niż w poprzedniej wersji silnka nie mającego ABC. Czyli coś to jednak może dać nawet przy niskich doładowaniach.



--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 04 Sep 2012 - 20:09
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
.wide
post Wed, 10 Jul 2013 - 14:47
Post #42


Super User
Dołączył: Tue, 12 July 2005
Skąd: śląsk





Odgrzewam, ponieważ muszę zbudować tak złożony układ dolotowy.
CYTAT(steven @ Wed, 22 Aug 2012 - 10:04) *
Panowie - hipotetycznie:
Większa niż seryjnie przepustnica przed turbiną i wtryski w swoim standardowym miejscu.
Zda egzamin?

Nie było odpowiedzi, ale może dziś wiadomo więcej. Zda?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
.wide
post Mon, 30 Jun 2014 - 09:35
Post #43


Super User
Dołączył: Tue, 12 July 2005
Skąd: śląsk





Witam,

Zbudowałem taki układ. Namiętnie wysysa olej z turbo (turbosprężarka na kulkach, nowa). Jaki zawór najskuteczniej wykorzystać jako bypass omijający turbo, kiedy w układzie jest podciśnienie?

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
knivre
post Thu, 03 Jul 2014 - 08:04
Post #44


User
Dołączył: Fri, 05 December 2008
Skąd: DW





Witam,

co dy wysyania oleju to polecam poczytac to to:

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic...3928882#3928882

a jako zawór to chyba zwykły DV styknie, np z vag 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 12:19