![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 21 December 2004 Skąd: Kraków ![]() |
czy auta z gaźnikiem przed turbo nie miały opoźnienia reakcji jeśli chodzi o wciśniecie pedału gazu ?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
krawiec, nie zauważyłem. Reakcja taka jak w "normalnym" silniku z turbo
![]() -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Skoro jesteśmy w erze turbo, to jeszcze jeden ciekawy materiał na ten temat:
http://www.grandprixengines.co.uk/Egs_69_70_71_Honda.pdf (więcej http://www.grandprixengines.co.uk/) r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Bardzo fajny papierek
![]() Co do przepustnicy, to wynika z tego, ze w tym przypadku byla ona podyktowana uzyciem zaworu "bezpieczenstwa" i miala zneutralizowac negatywne skutki przy zamykaniu glownych przepustnic. Z drugiej strony zdaje sie auta B-gr mialy tez przepustnice i zmienne dlugosci dolotu rpzed sprezarka a to chyba juz inny cel mialo. Odchodzac od tematu, bardzo ciekawy fragment: Mixture strength (relative to Stoichiometric) +2% ® +15% (Q) -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
A widziałeś manewry z temperaturą dolotu i paliwa?
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
User Dołączył: Tue, 17 January 2012 ![]() |
Odświeże...
Skoro już triki z bolidów F1 w temacie to mam pytanie do czego słyży ten kompressor(?) który dmucha powietrze w blok silnika? ![]() -------------------- E46 Turbo
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Może ma zmniejszyć różnice ciśnień między skrzynią korbową a tym co się ładuje nad tłokami.
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 03 January 2005 Skąd: Lublin ![]() |
też tak to widzę, z tego co pamiętam było tam ~5bar doładowania, wiec może już się działy jakieś cuda na pierścieniach?
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
wał jest wspomagany ciśnieniem ze sprężarki
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 03 January 2005 Skąd: Lublin ![]() |
a to czasem sprężarka od wału nie jest napędzana?
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 September 2011 Skąd: W-wa ![]() |
A nie jest to przypadkiem pompa wody
![]() |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
pompa wody
w wyscigowych silnika powietrze sie wypompowuje z bloku, daje to wymierne korzysci na hamowni. |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Może ma zmniejszyć różnice ciśnień między skrzynią korbową a tym co się ładuje nad tłokami. Po co tam jeszcze ładować powietrze? Przecież to ktróre się tam już znajduje i tak robi spore opory przy obrotach na jakich pracuje ten silnik. Jak dla mnie to zwyczajna pompa wody, z przody brakło miejsca na naped wiec poprowadzono poprzez pompe oleju. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 December 2008 Skąd: OSTRZESZÓW ![]() |
poza tym niema przełożeń więc kręci się z tą samą prędkością co pompa oleju
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
No tak nie przemyślałem tego.
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
A ktoś się może orientuje czy przepustnica przed turbo działa płynnie tak jak te przy głowicy czy może od pewnego momentu jest to już tylko praca 0-1 ?
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 03 January 2005 Skąd: Lublin ![]() |
te czarne 'skrzynki' na wale to moga byc przekladnie planetarne ktore zwieksza predkosc obrotowa
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
"Czarne skrzynki" to sekcje pompy olejowej, natomiast przekładnia planetarna (też o tym pomyślałem po przeczytaniu postu "snafu")może być wbudowana w tylną pompy wody kótrej nie widać dobrze.
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2012 Skąd: Zieluń ![]() |
Ja mam uklad: głowica-kompresor-gaznik-dwa reduktory gazu. Wszystko dziala bezproblemowo, żadnych strzałow, szybka reakcja na gaz, odpala w zime na benzynie.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 12:17 |