![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#221
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
Chyba przed? Bo tak to faktycznie by wypadało, półosie pójdą za blokiem i skrzynią - tak jak to jest w fwd. Czy faktycznie robi to tak dużą różnicę w stosunku do ułożenia silnika jak w golfie Ola? oczywiście przed ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#222
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
Różnica jest. Czy przód będzie w powietrzu nie zależy od niutona tylko od trakcji i zawieszenia. Podniesienie kół dociąży tył ale najpierw musisz mieć trakcję żeby to zrobić - im dalej do tyłu silnik tym łatwiej. Od niutona masz skrzynię biegów. Silnik jak u Ola spowoduje jednak inny rozkład mas niż poprzeczny. Najlepiej mieć silnik za osią. W naszych warunkach każdy detal pomaga.
|
|
|
![]()
Post
#223
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
jasna sprawa, dlatego porsche mają dobre wyjście z progu mimo rwd, zresztą temat rzeka.
|
|
|
![]()
Post
#224
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Co z przednim zawieszeniem? Seryny MacPherson czy jakaś wydumka?
Przy tak lekkim aucie moglibyście pomyśleć o przednim zawieszeniu z dużym skokiem amortyzatora. Wówczas nawet jak przód zacząłby się podnosić to przednie koła dotykałby asfaltu. |
|
|
![]()
Post
#225
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
Co z przednim zawieszeniem? Seryny MacPherson czy jakaś wydumka? Przy tak lekkim aucie moglibyście pomyśleć o przednim zawieszeniu z dużym skokiem amortyzatora. Wówczas nawet jak przód zacząłby się podnosić to przednie koła dotykałby asfaltu. Ale chodzi o to żeby tego nie robiły. |
|
|
![]()
Post
#226
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 28 November 2012 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#227
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 June 2010 Skąd: śląsk Imielin ![]() |
Fajny projekt mozna podpatrzec . Chyba zrobe podobna rame z miejscami na wachacze -------------------- Corsa A R32 Turbo Street FWD
2013 Bemowo ET: 11:43 217km/h Rekord Polski do 2015 2012 Ełk ET 11:67 212km/h 2012 Rudniki ET: 11:75 213km/h |
|
|
![]()
Post
#228
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Ruskie inżyniery też mają łeb na karku
![]() -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#229
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
Tylne zawieszenie bedzie z golfa 3 vr6(przod) ale przerobione i wzmocnione Dawid http://www.youtube.com/watch?v=zIMgoxa80Ic nie myslales o wozku (pewnie nie tylko) z mr2 albo mgf? |
|
|
![]()
Post
#230
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
ale po co kombinowac z wozkami od centralnych silnikow, jeśli można przeszczepić kompletne zawieszenie wraz z półosiami, skrzynią i silnikiem? To chyba najczęstsza metoda i przy tym skuteczna
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#231
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Po to zeby auto sie dobrze prowadzilo, a o takich z przeniesinym zawieszeniem przednim na tyl nie mozna tak powiedziec.
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#232
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 June 2010 Skąd: śląsk Imielin ![]() |
Juz z olem o tym gadalem przednie zawieszenie na mcpersonie nie da sobie rady amortyzator bedzie sie odkrztalcac z duzymi mocami i drag slicami mam w planach zrobic calkowicie nowe zawieszenie na wachaczach i unibalach podobne do tego na filmiku raicha podstawa to dobre zawieszenie inaczej moc nic nie da
-------------------- Corsa A R32 Turbo Street FWD
2013 Bemowo ET: 11:43 217km/h Rekord Polski do 2015 2012 Ełk ET 11:67 212km/h 2012 Rudniki ET: 11:75 213km/h |
|
|
![]()
Post
#233
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 June 2010 Skąd: śląsk Imielin ![]() |
Mr2 tez ma mcpersony wydaje mi sie ze przy duzych mocach bedzie sie poddawac
-------------------- Corsa A R32 Turbo Street FWD
2013 Bemowo ET: 11:43 217km/h Rekord Polski do 2015 2012 Ełk ET 11:67 212km/h 2012 Rudniki ET: 11:75 213km/h |
|
|
![]()
Post
#234
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
ale po co kombinowac z wozkami od centralnych silnikow, jeśli można przeszczepić kompletne zawieszenie wraz z półosiami, skrzynią i silnikiem? To chyba najczęstsza metoda i przy tym skuteczna filmik obejrzales? nawet uni ball'e w rurkowych wahaczach nie pomoga z geometria przy tym rozwiazaniu z dupy moim zdaniem. orientowalem sie w temacie-mialem ten sam pomysl. znajomy zrobil tak jak napisales. siana wpompowane w zawieszenie,ktore bylo przeniesione z calym przodem i jest lipa jak na filmiku. jego podpowiedz z doswiadczenia-wsadzic wozek z czegos co mialo silnik centralnie i ogarniete zawieszenie. ![]() |
|
|
![]()
Post
#235
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
Macie rację, ale czy nie poprawiłby sytuacji wahacz wleczony dołożony do typowej kolumny?
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#236
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 June 2010 Skąd: śląsk Imielin ![]() |
Mi sie wydaje ze te zawieszenie z poczatku filmika bedzie sie dobrze sprawowac kola nie tracily geometri chyba ze cos przegapilem . Jeszcze mysle nat roznymi wariantami zawieszen
-------------------- Corsa A R32 Turbo Street FWD
2013 Bemowo ET: 11:43 217km/h Rekord Polski do 2015 2012 Ełk ET 11:67 212km/h 2012 Rudniki ET: 11:75 213km/h |
|
|
![]()
Post
#237
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
Proponuję zobaczyć jak to jest rozwiązane w porsche (w nowych wielowahaczach lub w starszych) ew w normalnych dragowych autach tylnnapędowych z niezależnym zawieszeniem z tyłu. Sprawdzone rozwiązania są łatwo dostępne w necie. Ew odezwij się do mnie, w garbopodobnych z nowszym typem zawieszenia jest ten sam problem, ja to już rozkminiałem przy garbomalcu. Jest parę fajnych i łatwych (i sprawdzonych w mocnych autach na dragslickach i profesjonalnych dragstripach) rozwiązań tego problemu.
![]() |
|
|
![]()
Post
#238
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
Macie rację, ale czy nie poprawiłby sytuacji wahacz wleczony dołożony do typowej kolumny? jasne,ze tak. tylko to taniec na lodzie- zwrotnica na sworzniu. plus kula w kolano-ucho na koncowke drazka kierowniczego. dorobienie zwrotnic na cnc to koszt rzedu 5 kola. poza tym jeden poprzeczny wahacz na mcPherson'ie szczytem mozliwosci nie jest. wiec fakt,ze poprawilby sytuacje nie ratuje tej kombinacji moim zdaniem. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 08:11 |