Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 8 9 10 11 12 >  
Reply to this topicStart new topic
> Corsa A R32 Turbo, Najszybszy Street FWD 2012 w Polsce ET 11:43 ~600HP
mlody1921
post Tue, 28 Jan 2014 - 11:31
Post #181


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





LamaDawid jesteście że tak powiem chyba prekursorami mocnych Vr6T nie mysleliście by pojść krok dalej i pogrzebać w R36? ten silnik ma chyba największy potencjał pojemność, głowica a wtrysk to chyba nie aż tak wielki problem ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 28 Jan 2014 - 11:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
cowboy
post Tue, 28 Jan 2014 - 11:38
Post #182


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





R36 ma największą pojemność ale ogromny skok tłoka co nie nadaje sie krecenia wysoko, oprócz tego ma mniejsze przestrzenie pomiedzy cylindrami (mniejsze rozchylenie cylindrów)

jesli juz to R32 FSI (AXZ bodajże) z passata, który ma taką samą głowice jak R36 a mniejsze wykorbeinie

problem jest taki że te silniki są drogie i ciezko wysadzić silnik za 8-10 tys PLN w którym trzeba jeszcze modzić wtryski

jesli dało by sie założyc wtryski z jakiegos TFSI lub innego RS4 i na seryjnym ECU zeswapowac do starego auta to moze kiedys R32 FSI byłby ciekawy na moce 600KM

R36 robią w DE na moce koło 600KM ale na razie na +1000KM tylko w Danii powstał projekt... jesli byłoby lepiej to i w DE by te silniki modzili ...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Tue, 28 Jan 2014 - 12:29
Post #183


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





Najlepsza trakcja przy tylnym napędzie to silnik z tyłu, im bliżej przodu tym gorzej.
Z dragsterami u nas w pl to był problem taki, że te auta trzeba umieć ogarnąć, to nie jest takie intuicyjne. Jeśli weźmiesz tak mocno wyspecjalizowaną maszynę ustawioną pod przyczepny tor do nas to efektów nie będzie. Bez zdobycia pewnej wiedzy i zrozumienia jak to działa nic się nie osiągnie Patrz np vtg - jakoś wcale im źle nie idzie, potrafią wziąć auto tylnonapędowe które komuś nie startuje i nie robiąc dużych zmian nagle zaczyna. Nie zasłaniać mi się tu nawierzchnią tylko się uczyćtongue.gif
U nas garbus Chrisa robił całkiem niezłe jak na nasze auta 60ft (1.5s) ale w.g. nas to tragedia i wiemy na 100% że można dużo lepiej - kwestia tego że mieliśmy auto ustawione pod dragstrip - tak na prawde był ustawiony tak, żeby przeciwdziałać zbyt dużej przyczepności. Garbomaluch robił 1.7 bez problemu jadąc na krawędzi opony i mając zawieszenie beznadziejnie oddziałujące na budę (tracił z tyłu trakcję przez zły pkt mocowania wahaczy). Jak tak oglądałem auta w naszej klasie na zawodach to w każdym było widać od razu rzeczy które można było łatwo poprawić i zmniejszyć tym 60ft.
Musimy zrozumieć, że zrobienie na prawdę poprawnego auta dragowego ZWŁASZCZA w naszych warunkach nie jest proste. To nie jest prosty sport. Podstawowe błędy w rozumowaniu u nas to
a) ludzie nie czają, że wszystko ma wpływ na trakcję - charakterystyka silnika, mocowanie go do budy, działanie sprzęgła, geometria zawieszenia, pkt jego mocowania do budy w relacji do reszty auta, środka ciężkość itp, masa i jej rozkład, opony i wiele innych
cool.gif widzę często podejście takie: milion koni, dobre czasy ale 60ft na poziomie 2.0 plus przecież to tragedia. Zamiast to poprawiać ludzie są zadowoleni, że mają dobrą konfigurację i jak chcą przyśpieszyć to dokoksowują auta - nie tędy droga, najpierw trzeba naprawić to co jest a potem zwiększać moc. Dla tego ja w garbomaluchu nie odpaliłem nitro pomimo tego że było na pokładzie podłączone - po co mam je odpalać jak auto nie wykorzystuje dodatkowej mocy. Może było by szybsze ale to nie jest inżynieryjne podejście.

Wiecie że każda dziesiąta sek zaoszczędzona na 60ft to mniej-więcej 2 dziesiąte na mecie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Tue, 28 Jan 2014 - 13:04
Post #184


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Wiecie


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Tue, 28 Jan 2014 - 14:51
Post #185


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





o wiele wiecej jago i mozna to przeliczyc. tym samym predkosc rowniez wieksza na mecie.


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adddam
post Tue, 28 Jan 2014 - 15:29
Post #186


User
Dołączył: Tue, 17 January 2012





Najlepsze et w moim e36 miałem 14.3 przy 2.27 dla 60", wg waszych teorii gdybym założył dużo lepsze opony i 60" pojechał w 2s to urwałbym 0.5s na 1/4 albo i więcej? Nie no ciężko mi w to uwierzyć...


--------------------
E46 Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Tue, 28 Jan 2014 - 15:39
Post #187


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





k64 więcej tylko w autach które sa bardzo mocne i ruszają bardziej niż beznadziejnie.
@Addam możesz nie wierzyć i nadal robić kiepskie czasy albo pomyśleć, policzyć, poczytać i robić lepsze małym kosztem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamilgt
post Tue, 28 Jan 2014 - 17:18
Post #188


Frequent User
Dołączył: Sat, 22 March 2008
Skąd: Mazowieckie





CYTAT(k64 @ Tue, 28 Jan 2014 - 16:51) *
o wiele wiecej jago i mozna to przeliczyc. tym samym predkosc rowniez wieksza na mecie.

a nie jest tak, że jak słabsze 60ft to prędkość na mecie większa ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adddam
post Tue, 28 Jan 2014 - 18:07
Post #189


User
Dołączył: Tue, 17 January 2012





Jaqo, Wiem, że start jest ważny i w moim przypadku był sporo do poprawy, chciałem założyć profile i 60" zrobiłbym może nawet poniżej 2s ale nawet przy takim starcie to miałem nadzieje na zejście poniżej 14s a nie poprawę 0.5-0.6s czyli około 13.7/8s, jeśli tak rzeczywiście jest to fajnie biggrin.gif
EOT.


--------------------
E46 Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Tue, 28 Jan 2014 - 18:20
Post #190


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





CYTAT(kamilgt @ Tue, 28 Jan 2014 - 19:18) *
a nie jest tak, że jak słabsze 60ft to prędkość na mecie większa ?

jest wlasnie tak jak piszemy, za kazdym razem gdy mialem lepsze 60ft mialem wiekszy max speed na mecie i lepsze et (jak wskoczylo wszystko tak jak mialo)


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukasz_61
post Tue, 28 Jan 2014 - 18:43
Post #191


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 June 2007
Skąd: Białystok / Suchowola





CYTAT(Adddam @ Tue, 28 Jan 2014 - 17:29) *
Najlepsze et w moim e36 miałem 14.3 przy 2.27 dla 60", wg waszych teorii gdybym założył dużo lepsze opony i 60" pojechał w 2s to urwałbym 0.5s na 1/4 albo i więcej? Nie no ciężko mi w to uwierzyć...

nie możesz tego uogólniać i odnosić do auta, które ma 200KM


--------------------
E36 325i coupe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Tue, 28 Jan 2014 - 19:21
Post #192


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





na chlopski rozum to mozna zrozumiec.

skoro masz slabe 60ft np. przez zla trakcje , to masz mniejsza predkosc do tyh 60ft ,(bo mielisz i mielisz ... ) a wiec zaczynasz sie napedzac za tymi 60ft (to tylko przyklad), a wiec masz krotszy odcinek do rozpedzenia sie, mniejsza predkosc koncowa (bo zostalo ci zamiast 402m, np 380m) Kazde straty przy napedzeniu sie do tych 60ft to tez jakis ulamek czasu wzgledem przebytej drogi. Duzo lepszy czas wiec bedzie mial ten samochod ktory wykozysta cale 402m na rozpedzenie sie do max swoich mozliwosci.

k64


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LamaDawid
post Tue, 28 Jan 2014 - 20:26
Post #193


Super User
Dołączył: Mon, 14 June 2010
Skąd: śląsk Imielin





Jesli chodzi i r36 jest drogi i molo jest przetartych szlakow w tuningu i wychodzi silnik co ma duzo momentu obrotowego wole zrobic r30 lepiej dzie gora mniej momentu dzieki czem zmniejsza sie ryzyko uszkodzenia napedu r30 tanszy jesli chodzi o mody .jesli chodzi o 60" co zyskasz na poczatku to razy dwa i dla tego caly czas mysle jak zbudowac ten samochod aby bylo jak naj lepsze i zeby sie prowadzilo

Tylne zawieszenie bedzie z golfa 3 vr6(przod) ale przerobione i wzmocnione


--------------------
Corsa A R32 Turbo Street FWD
2013 Bemowo ET: 11:43 217km/h Rekord Polski do 2015
2012 Ełk ET 11:67 212km/h
2012 Rudniki ET: 11:75 213km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Tue, 28 Jan 2014 - 20:29
Post #194


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





A jaka skrzynia będzie?


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LamaDawid
post Tue, 28 Jan 2014 - 20:45
Post #195


Super User
Dołączył: Mon, 14 June 2010
Skąd: śląsk Imielin





Taka jaka ma lukasz w golfie wzmocniona i inne przelozenia fajna byla by dsg ale to juz kasa i tamta skrzynie mamy sprawdzona czyli skrzynia z r32 i biegi z diesla


--------------------
Corsa A R32 Turbo Street FWD
2013 Bemowo ET: 11:43 217km/h Rekord Polski do 2015
2012 Ełk ET 11:67 212km/h
2012 Rudniki ET: 11:75 213km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Tue, 28 Jan 2014 - 23:31
Post #196


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





CYTAT(k64 @ Tue, 28 Jan 2014 - 21:21) *
na chlopski rozum to mozna zrozumiec.

skoro masz slabe 60ft np. przez zla trakcje , to masz mniejsza predkosc do tyh 60ft ,(bo mielisz i mielisz ... ) a wiec zaczynasz sie napedzac za tymi 60ft (to tylko przyklad), a wiec masz krotszy odcinek do rozpedzenia sie, mniejsza predkosc koncowa (bo zostalo ci zamiast 402m, np 380m) Kazde straty przy napedzeniu sie do tych 60ft to tez jakis ulamek czasu wzgledem przebytej drogi. Duzo lepszy czas wiec bedzie mial ten samochod ktory wykozysta cale 402m na rozpedzenie sie do max swoich mozliwosci.

k64


Jezeli pojedziesz na tych samych oponach to tak ,ale jezeli zalozysz wiesze sliki na ktorych bedziesz mial lepsza trakcje , zmniejszy sie predkosc max na mecie , bo beda meczyly auto na wyzszych predkosciach . Wiec ta teoria nie zawsze sie zgadza .

ps taki prosty przyklad 16vampir mk2 pojechal 8,657 przy predkosci 266km/h ( to bylo osiagniete na 15" kolach i silkach 235 jezeli sie nie myle ) , natomiast mk1 w tym roku pjechal 8,652 przy predkosci 255km/h . Zeby bylo ciekawiej samochody mialy dokladnie ta sama skrzynie i dokladnie ten sam silnik , roznily sie kolami i masa

tu masz oba filmy - pierwszy 3;09



Drugi 3;27



--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Wed, 29 Jan 2014 - 00:29
Post #197


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





Nie no mówimy o osiągach tego samego auta a nie po zmianie przełożeń (większe koła) czy całego auta na inne prawie takie same;) A odnosi się to do aut mających nawet mniej niż 200 koni - np do w garbomaluchu się sprawdzało. Co do reszty - zmiana v max etc - panowie, fizyka z 1 klasy gimnazjum;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Wed, 29 Jan 2014 - 07:32
Post #198


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





CYTAT(kamilgt @ Tue, 28 Jan 2014 - 19:18) *
a nie jest tak, że jak słabsze 60ft to prędkość na mecie większa ?


Sorry ,że u Dawida w temacie ale temat został wywołany.

GS Corvettą przy lepszych 60ft (w tym przy rekordowym ET) miał mniejsza prędkość na mecie niż przy gorszych 60ft .

Z tego co pamiętam przy rekordowym przejeździe 7.8x miał 280km/h i najlepszy 60ft, a wcześniej jak klepał 8mki miał nawet 290km/h przy gorszym 60ft

Rozmawiałem z nim na ten temat pytałem skąd tak "mała" prędkość czy przez dobry 60ft ,stwierdził ,że tak .


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Wed, 29 Jan 2014 - 08:15
Post #199


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





ale na roznych torach to bylo, gs to wiesz, liga najlepsza ,a trakcje to mu zrywa i pozniej wiec. fizyka i logika


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LamaDawid
post Wed, 29 Jan 2014 - 08:22
Post #200


Super User
Dołączył: Mon, 14 June 2010
Skąd: śląsk Imielin





Ja też czasami miałem jak było słabe 60ft to zdarzało się że miałem wyższą prędkość na mecie w szczególności jak jeździłem Tigrą co słabo startowała a mocy miała dużo i się później napędzała, wystarczy wejść na sss i sprawdzić jak jakie auta jak się zachowywały przy 60ft itp


--------------------
Corsa A R32 Turbo Street FWD
2013 Bemowo ET: 11:43 217km/h Rekord Polski do 2015
2012 Ełk ET 11:67 212km/h
2012 Rudniki ET: 11:75 213km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 8 9 10 11 12 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 14:58