![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Potwierdzam. Dobrze lata. Pomimo szpery, koła potrafią zapiszczeć przy 4 tyś na drugim biegu. W planach zmiana kolektora ssącego i ewentualnie inny wałek. Mam nadzieje że wyjdzie 285-29X.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 25 September 2007 ![]() |
W tej drugiej rozumiem ,ze wtryski Ba 215-220 ps to max . Mam takie u siebie w awx i ciekawiło mnie ile potrafią . Nie lepiej bylo to zrobić na gtb 17 to tej mocy by wydoliła a moment pewnie trochę wcześniej by był. Chyba ,że właściciel zmieni wtryski i pójdzie dalej.
-------------------- A4 AWX Switzer P196/400 by Ecuproject .
A6 Avant 3.0 Bitdi 430/833 by Vagtune . |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
gtb17 juz nie montujemy:)
-------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#84
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Witam
Skoro po tylu latach egzorcyzmów nad silnikiem 1.9TDi 8V teraz pojawiaja sie takie wątki "..o odkryciu Ameryki.." w tym silniku pod tytułem GTB to czemu ze wszystkich zamieszczonych wykresów TYLKO JEDEN samochód przy 2000rpm ma 340Nm ? Cała reszta ma miedzy 200-280Nm przy 2000rpm (jeżeli mnie oczy nie mylą). Na moim FB sa wykresy na GTB17 i na GTB22... auta te mają 340-350nm przy 2000rpm Czemu u Was jest tak słabo ? przeciez te turbiny pakuje sie bo maja lepszy spool. Pozdrawiam. PS. żeby nie było 340-350Nm da sie zrobic na pogranicznu dymienia. |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Rogal- ja na swoim wykresie ( przedostatni ) widzę 320Nm przy 2 tys. Akurat Mumin nie preferuje ostrego wstawania z dołu. W moim aucie przebieg momentu i mocy był zrobiony na moje życzenie. To znaczy można było dokoksować z dołu. To że na wykresie wszystko ładnie lub nie ładnie - to jedno. Drugim zagadnieniem jest wspomniany przez Ciebie spool. Pokuszę się o stwierdzenie że GTB22 reaguje tak samo jak nie lepiej niż BPX po programie (robionym u Ciebie). Wciskając gaz w podłogę przy 3500 na drugim biegu to przy 3600-3650 koła zaczynają popiskiwać. O wskaźniku doładowani który non-stop jest przy dwóch barach ni wspomnę.
Ameryki nikt tu nie odkrył, natomiast na uznanie zasługuje wynik na seryjnym wałku. Jakoś nie przypominam sobie żadnego 1.9 TDI z mocą 270+ ze stajni Mrmotors. Jeżeli się mylę, popraw mnie. Pozdro. |
|
|
![]()
Post
#86
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
1. ponieważ nikt w czasach kiedy sie te silniki tuningowało hurtowo nie wpadł na taki pomysł żeby zamontowac większe wtryski (niz seryjne) a pozostawic seryjny wałek ?!
Droga tuningu jest inna i tylko jedna - za wszelką cene starasz sie podniesc cisnienie wtrysku a potem wydłużasz jego czas !! wiec dlatego nie widziałes żadnego wykresu na taka moc z seryjnym wałkiem odemnie ?! Obecnie nie ma już w duzej ilosci dobrych nie seryjnych wałków wiec moze dlatego "każdy" ma większe koncówki a "nie każdy" ma nie seryjny wałek ?!? 2. przy 3500rpm w 8V TDI (generalnie w każdym dieslu) masz już takie cisnienie spalin, że nawet GT40 sie zakreci :-) 3. nadal nie rozumiem czemu tylko 320Nm jak mozna zrobic wiecej bez dymu i bez szkody. 4. na przedostatnim wykresie widze ok 200Nm, do tego silnik krecony ponad 5000rpm z wyprzedzonym napewno wałkiem powyżej zera to równa sie odbite zawory na tłokach. Ok juz nie piszę. Ale generalnie te tubiny są po to żeby wszystko działo sie wczesniej a takie wyniki (przy 2000rpm) to kilka lat temu robilismy na zwykłych turbinach. NO FIGHT :-) REGARDS. |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak sam dobrze wiesz krzywki wałkach sportowych giną w oczach. Droga w tuningu zależy od przeznaczenia auta. W moim przypadku silnik musi znieść stałą jazdę na 100%, czyli EGT i temperatura oleju muszą być w miarę niskie. Przede wszytskim ja nie mam napinki na cyferki jak większość osób i tak nadrabiam to hamulcami. Wałek będzie inny jeszcze nie wiem jaki- 2.0SDI lub custom. Co do momentu- jest wystarczający żeby na ciasnym winklu przy 40kn/h na dwójce wyciągnąć auto przodem i zarzucić lekko tyłem- charakterystyka zawieszenia jest nadsterowna.
P.S. Pomiar był robiony w przy wałku ustawionym na 0 . Peace and love:) |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 21 September 2003 Skąd: Elbląg ![]() |
Bo stroic to trzeba umic niestety
![]() -------------------- Black smoke racing corrado tdi by CHANGE Engine Garage soft by Bartezzz
|
|
|
![]()
Post
#89
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
rogalotti zle czytasz nasze wykresy:) rpm sa odnosnikiem do lini po prawej stronie. Nie wiem czemu u nas tak to wyglada, ale tak niestety jest:)
Na ostatnim wykresie nie jest 200+Nm, a dokladnie 330NM przy 2tys:) na seryjnym wydechu. Gdy dojdzie wydech spool sie poprawi i bedzie mozna dolozyc z dolu:) Pozdrawiam -------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#90
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
Poza tym auta sa hamowane na 3 biegu:) Gdybysmy hamowali na wyzszym, Nm by bylo wiecej. Ale niestety to dynomet i nie mamy prostej dlugiej i plaskiej na 2Km aby hamowac na tak wysokim biegu:)
PS wyniki sa realne poniewaz robilismy porownania z obciazeniowkami i roznica np. przy 1.8T 340PS byla 1PS i 3Nm -------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#91
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Po lewej masz HP po prawej masz Nm a na dole obroty i nadal widzę to co widzę. Nie wiem czemu miałobybyc inaczej mogą te skale tak byc. Ale chyba faktycznie macie ustawione za duze czcionki i sie to nie miesci.
Ja Was nie odróżniam, nie wiem Zaba czy jestes włascicielem firmy CTR czy innej wiec jeżeli mówisz o konkretnych wykresach to please podlinkuj go będzie łatwiej rozmawiac. Nie możesz także napisac o jednym przykładzie z silnikiem tym bardziej 1.8T i porównaniu dynometa do hamowni obciążeniowej, bo taka też trzeba sie nauczyc obsługiwac. Z tego co pamietam po mojej przygodzie z dynometem to u Bonda na dynomecie było 500Nm a na hamowni obciążeniowej 440Nm. To była najwięsza różnica jaka miałem. Swoja droga mocny diesel hamowany na 3ce w srednio 10-15sekund... na stacjonarnej hamowni obciążeniowej przy pomiarze 23-27sekund miałby kompletnie inna moc. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 30 September 2005 Skąd: Białystok ![]() |
Z tego co pamietam po mojej przygodzie z dynometem to u Bonda na dynomecie było 500Nm a na hamowni obciążeniowej 440Nm. To była najwięsza różnica jaka miałem. . a ja mam wykresy Bonda z tamtych strojeń, tak na marginesie słynny wycierajacy sie wałek działa do tej pory w tym aucie. dynomet podwoziówka ![]() |
|
|
![]()
Post
#93
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie ma sensu dalej bić piany. Przede wszystkim moc ma być odczuwalna dla kierowcy. Druga sprawa to magiczne wykresy GT22- na wykresie 300Nm przy 2tyś, a w realu wciskasz gaz 1.. 2... 3... i jedzie. Mówię to z własnego doświadczenia o aucie które wyszło od renomowanego tunera. Na GTB wciskasz gaz i odraz ogień.
Także nie popadajmy w paranoje. Nasi przodkowie stroili gaźniki na słuch i dało radę wykrzesać konie mechaniczne. |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 17 September 2006 Skąd: Koszalin ![]() |
jakia jest temperatura spalin egt w takim pd tdi na gtb2260vk + dp wystrojonym na seryjnym wydechu ??
|
|
|
![]()
Post
#95
|
|
User Dołączył: Fri, 29 July 2011 ![]() |
mam pytanie odnośnie podłączenia dopływu i spływu oleju, można w jakiś spósób zostawić sryjne czy pchać się w te oplatane?
|
|
|
![]()
Post
#96
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
jakia jest temperatura spalin egt w takim pd tdi na gtb2260vk + dp wystrojonym na seryjnym wydechu ?? u mnie ale z wydechem na dużych Race przy 300PS egt sięgało 850stopni, na seryjnych wtryskach egt podchodzi pod 700stopni ale trzeba już mocno cisnąć, nie wiem jak to będzie wyglądać bez wydechu |
|
|
![]()
Post
#97
|
|
User Dołączył: Thu, 30 December 2010 ![]() |
a na seryjnych wtryskach przy egt 700 jaka była moc?
|
|
|
![]()
Post
#98
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#99
|
|
User Dołączył: Sat, 22 September 2012 ![]() |
jakia jest temperatura spalin egt w takim pd tdi na gtb2260vk + dp wystrojonym na seryjnym wydechu ?? Niestety ciągle nie mogę zabrać się za montaż wskaźników. Jak tylko założę, odpisze. -------------------- Ibiza FR 270hp
|
|
|
![]()
Post
#100
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 August 2007 Skąd: Kędzierzyn-Koźle ![]() |
Rogalotti przede wszystkim podstawowa sprawa to zbyt małe obciążenie na 3 biegu na dynomecie, niedawno porównaliśmy 3 i 4b w jednym samochodzie, na 3b wyszło ok 320Nm, na 4b ok 360Nm przy 2000obr, dlatego śmiem twierdzić że na obciążeniówce będzie bardzo dobry dół.
To są tylko wykresy, nie odzwierciedlają tego jak samochód jeździ, róźnica na GTB a GT jest ogromna, w moim samochodzie jak przesiadam się z seryjnego arla, aszta nie czuję specjalnie dużej różnicy w pracy turbo z dołu. Na wykresie poniżej jest około 320Nm przy 2000obr, i jak mówię mierzone na 3 biegu. ![]() Tutaj 350Nm przy 2000obr: ![]() A tutaj wskazówka jak czytać nasze wykresy, nie mamy wpływu na to jak są tworzone kreski w programie: ![]() -------------------- Golf 4 1,9 TDI 240KM
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 01 September 2025 - 21:32 |