![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 ![]() |
Witam.
Powoli zabieram się za wymianę kilu kulejących podzespół w autku, więc nadarza się okazja na mały upgrade. I tak kilka pytań. 1- Jakie sprzęgło i gdzie kupić żeby dawało rade do 250KM? Jazda raczej bez strzelania z pod świateł. 2- Hamulce na tył, może ktoś się orientuje jakie największe wejdą w ori alu 16"? Musze wymienić tarczę i klocki więc może była by możliwość zwiększenia średnicy zmieniając dodatkowo jarzma. 3- Czy ktoś w pl dorabia na odległość kolektor wydechowy do 1.8t wzdłużnie z flanszą pod TD05 lub czy można gdzieś kupić gotowca? 4- Jaki olejem zalać dyfer? EDIT -sprzęgło trafiło od tdi (sachs 3000 844 701), docisk okazał się nieco wyższy ale sprzęgło działa na razie poprawnie -świece NGK BKR7EIX-11 -intercooler 600x300x76mm od FMIC_PL -wydech pełen przelot 70mm, na dwóch tłumikach, niestety jak dla mnie jest zdecydowanie za głośny,bardzo proszę o jakieś sugestie ![]() - turbinka td04hl-16t z volvo -pompa 044 w koszu od v8 -wtryski bosch 440cc od Sida -przepływomierz z S3 + stożek K&N ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Czy ktoś może mi podpowiedzieć w jakiej odległości od turbiny umieści sondę szerokopasmową? Ponoć temperatura spalin nie powinna przekraczać 750 stopni. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 06 July 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Sonde umiesc tak jak jest to zrobione fabrycznie w 1.8T i bedzie OK.
Sory za odkop, moze komus sie przyda. -------------------- B4 Competition quattro 1.8 20VT
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Thu, 19 November 2009 ![]() |
volski1 napiszesz jak auto jeździ, czy było hamowane i czy sprzęgło daje radę?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
podobno 270km pluje na diode mode
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Tue, 02 June 2009 ![]() |
W tej flanszy przejściowej to egt zamontowałeś?Napisz o co chodzi z tym że na ori sofcie diode mode schamowało 270KM.Czy pasowały końcówki płynu i oleju?Daj więcej info na temat przeróbek.Pozdro
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 ![]() |
W tej flanszy przejściowej to egt zamontowałeś? Napisz o co chodzi z tym że na ori sofcie diode mode schamowało 270KM.Czy pasowały końcówki płynu i oleju?Daj więcej info na temat przeróbek.Pozdro Flansza była koniecznością aby posadzić to turbo na tym kolektorze, egt przy okazji. Króćce po części z volvo i audi, i do tego nieźle wykręcony, nieszczelny spływ. "diode mode" pozwala na jazde na wyższym doładowaniu bez wpadania w tryb awaryjny, większe wtryskiwacze podają więcej paliwa w tym samym czasie otwarcia a przepływówka z s3 na ori sofcie APU zaniża wartość przepływu. Do tego nastawny regulator ciśnienia paliwa i AFR mamy na akceptowalnym poziomie. ![]() Tyle że było to tylko rozwiązanie przejściowe aby dojechać na hamownie i program. To 270KM szału nie robi, auto jedzie gorzej niż seria. ![]() Cóż, mody powstawały podczas urlopu, przed garażem teściowej, przy pomocy pożyczanych narzędzi. Po wystrojeniu zaciągnę autko do siebie i powoli pozbędę się drutu i niedomagań których w tym autku niestety nie brakuje. A tymczasem nie mam chyba raczej nic więcej do dodania. Pozdrawiam ![]() http://imageshack.us/photo/my-images/248/p...muhamownia.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/829/image1399r.jpg/ |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 30 August 2012 ![]() |
Jak sie trzyma sprzeglo?
PS: Pytanie do ogolu, czy zawsze w 1.8TQ wymieniamy dwumas razem ze sprzeglem? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 15 April 2006 Skąd: Łomża ![]() |
Tłumiki kto robił ?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 ![]() |
Jak sie trzyma sprzeglo? PS: Pytanie do ogolu, czy zawsze w 1.8TQ wymieniamy dwumas razem ze sprzeglem? Na razie trzyma, ale ma za sobą dopiero kilka ostrych startów. Cztery strzały z rzędu i było je czuć w kabinie. A co jest warte to tak naprawdę okaże się z 20k po programie. Tłumiki kto robił ? RM Motors, allegrowa elipsa i RM01. Mam ich tłumiki w E39 3.0d, vw 1.9 i 2.5 tdi robione na wymiar i jestem zadowolony. Do 1.8t brałem co było dostępne od ręki, no i trochę się to na mnie teraz mści. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Tue, 02 June 2009 ![]() |
RM motors wziołem do e36 za głośny jak dla mnie.Volski1 jak Ty myślisz czy na tej turbinie co u Ciebie to mozna by było zamiast stożka dać jakis sportowy wkład w oryginalną puszkę i czy na oryginalnym wydechu by to jakos jechało? Mnie interesuje max 240KM bo do tylu mam wydolność gazowni w mojej a4b5 aeb.Pozdro
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Największe hamulce pod 16 felgę na tył o ile mnie pamięć nie myli to 300mm z S4 B6 ale ciężko dostać, łatwiej 288mm.
-------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 ![]() |
RM motors wziołem do e36 za głośny jak dla mnie.Volski1 jak Ty myślisz czy na tej turbinie co u Ciebie to mozna by było zamiast stożka dać jakis sportowy wkład w oryginalną puszkę i czy na oryginalnym wydechu by to jakos jechało? Mnie interesuje max 240KM bo do tylu mam wydolność gazowni w mojej a4b5 aeb.Pozdro Niestety nie ma miejsca na oryginalną obudowę filtra powietrza przy tej turbinie, a co do serii wydechu to naprawdę nie wiem do jakiej mocy i w jakim setupie. Pozdrawiam Największe hamulce pod 16 felgę na tył o ile mnie pamięć nie myli to 300mm z S4 B6 ale ciężko dostać, łatwiej 288mm. 300mm wchodzi w alu 15 - mam w T4 z tyłu 312mm w stalową 16" - miałem w s3 330mm w alu 17" - poliftowe s8 d2 Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: just behind you ![]() |
Jeżeli szukasz sprzęgła na dwumasa to jest opcja Sachs Performance:
![]() Kilka osób już na tym jeździ, a w przyszłym tygodniu przychodzi kolejny zestaw. -------------------- Pro-Tune
find us on Facebook www.facebook.com/ProTunePL |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Tue, 02 June 2009 ![]() |
Jeśli chodzi o sprzęgło to mi pewien magik z Wawy mówił że seryjne sprawne powinno wydac do tych 270KM,bynajmniej mówił o aeb a prawdopodobnie jak ktos lubi szaleć na ostro to wykończy je momentalnie.Jak wiadomo to moment obrotowy zabija sprzegło.Volski1 kiedy spodziewasz sie wystrojenia a6?Ja mam a4b5 aeb 1.8TQ i taka turbine jak u Ciebie -dlatego tak wypytuje o twój setup.Co do wydechu to przyzwyczaiłem się do cichego i raczej zmian nie potrzebuje zwłaszcza ze głosny to w trasie makabra.Pozdro
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 30 November 2010 ![]() |
Witam Panowie , chcialbym sie dowiedziec , jakie koszta sa takich przerobek bo zamierzam dlubnac a4 b6 1.8t jakims niedrogim kosztem , od czego zaczac co zmienic zeby uzyskac przyrosty , myslalem o k04 ale ciezko dostac 15 i jest droga , moze wlasnie volvo t5 sprezarke , jakie koszta was wyniosly . Pozdro
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 30 August 2012 ![]() |
Wiem, ze pewnie ciezko Ci bedzie oswoic sie z ta mysla, ale nie ma czegos takiego jak tani koszt w tuningu.
Tani koszt = duze wydatki pozniej i wielkie rozczarowanie Na poczatek w swojej B6 zrob: - samodzielnie wentylowane nadkole po stronie IC (o zł), - wstaw TIP - 300zł, - DP 300zł -wtryski 320cc 200zł - swiece Bosch F5DPOR - 200z; i na serynej k03 zrob soft na tyle ile ona pozwoli ok 1500zł. Może wyjsc nawet do 205-210KM, ale w gorace dni szalu nie bedzie. Przejedz sie i zobacz czy to Ci wystarczy ![]() Kazdy KM więcej to już masz obowiązkowo: - FMIC 1500zł - k04-15 lub k03-73 (k3s) - 3400zł . Ewentualnie hyrydy na wlasne ryzyko ok 1500zł i możesz atakować z 230KM Jak chcesz ine turbo (wieksze) to oprocz wymienionych elementow dochodzi: - kolektor, - dedykowany DP 2,75" ale pewnie lepiej juz bedzie zrobic pelny wydech 2,5", - lepsze hamulce - oczywiscie sprzeglo -wtryski 380cc lub 440cc. Na tym etapie złotkowki leca duzo szybciej a mocy wscale proporcjonalnie nie przybywa ![]() Ceny podalem dość niskie i bez robocizny ![]() pozdro i sorry, ze zepsulem humor ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 30 November 2010 ![]() |
Witam , dziekuje za odpowiedz . Czyli wcale mi nie zepsules humoru , bo liczylem na 7000 zeby wlozyc , ale widze ze do tego co chce zrobic czyli ok. 250 koni to mi brakuje jeszcze siana , akurat auto mam gdzie robic , wiec od czego zaczac ? Mam wtryski z tt 225km 440cc , mysle na turbawka volvo t5 troche bedzie przerobek ale od czego sie ma znajomych :-) kolektor jaki pod turbo ? Jutro spawaja mi wydech z kasowki 2,75 pelen przelot , teraz pytanie sa jakies sportowe srodkowe tlumiki srodkowe ? zeby troszke ciszej bylo w tym samochodzie bo latam dlugie trasy i troche przelot w poprzednim aucie mi dokuczal :-/ czy walbro 255 da rade do takiej mocy ? Czy lepiej bosh 044 ? No i fmic jaka srednice zastosowac do tego turba zeby nie bylo za duzych lagow ? Jeszcze pytanie jaka przepustnice zakupic , sa jakies p&p czy raczej trzeba modzic ? Tip , kupic raczej customowy ? Jaka firma jest dobra ? Oraz przeplywka , wymienic na tt225 ? Do jakiej mocy trzyma seryjne sprzeglo ? I wkoncu najwazniejsze pytanie , gdzie polecacie strojenie ? mieszkam w lubuskim a tu troche cienko z wasztatami , moze wielkopolska albo dolnoslaskie ? Dziekuje bardzo za odpowiedz i pozdrawiam .
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Tue, 02 June 2009 ![]() |
Najpierw zbierz wiedze i kup wszystko co Ci będzie potrzebne do setapu.Jak chcesz turbine z serii td04 to jest tego sporo na allegro.Nawet jakaś hybrda td04hl-16t/19 jest do kupienia.Jak chcesz coś tańszego to szukaj 15,14.13,mniejsze niż 13 do 1,8 to raczej szkoda zachodu.Ja kolektor pod 16t będe spawał sam tzn.popunktuje rurki z flanszami i dam do spawacza.Co do wydechu to wytne kata na początek zawsze coś się odetka na poczatek.Icek dam większy ale bez przesady bo ten ori to jak pisał Iwampir tylko na zime się nadaje i do k03.U mnie aebQ po programie na k03 w gorące dni jedzie bardzo słabo w zimne dużo lepiej.Pozdro
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Tue, 02 June 2009 ![]() |
Witam.Volski1 czy u Ciebie w temacie a6 były jakieś postepy tj strojenie itp?Pzdro
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 ![]() |
Witam.Volski1 czy u Ciebie w temacie a6 były jakieś postepy tj strojenie itp?Pzdro A6 stoi w kolejce po program, optymistycznie za tydzień lub dwa coś się będzie działo. Jest to drugie podejście, pierwsza próba z mocniejszym softem unaoczniła niedomagania głowicy. Teraz zawitała czapka wraz z kolektorem z AEB, po remoncie i stosownej obróbce z odrobiną inwencji twórczej Pana ze szlifierni. Co z tego wyniknie okaże się mam nadzieje już niedługo. Pozdrawiam. ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 02:54 |