![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Tak jak w temacie, prosiłbym użytkowników o opinie. Zastanawiam się nad wyborem odpowiedniego rozwiązania i skłaniam się ku kevlarowi - choć to trochę eksperyment
![]() Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej materii? -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
wczoraj wrzuciłem takie sprzęgło do dupowozu , (325 e36) Cały set wygląda tak : Docisk z 3.0 diesla m57 , jednomas odelzony na 5 kg i tarcza sprzęgła 240 mm z tłumikiem drgań obita kewlarową okładziną luka .Pierwsze odczucia są takie że sprzęgłu bliżej do spieka niż do przeciętnego sprzęgła fabrycznego , bierze znacznie ostrzej niz fabryczne . Ciężko powiedzieć na ile to wpływ tarczy a na ile docisku . Ludek który mi nabijał tarcze mówił że te kevlarowe są znacznie odporniejsze na rozerwanie i temp + wolniej sie zuzywaja.
Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
To co piszesz jest bardzo zbliżone do opinii jakie znalazłem na zagranicznych forach. Mnie interesuję również jaką taka tarcza ma odporność na przegrzanie. Może ktoś upalał na torze mając taką tarczę?
Z informacji w necie wynika, że te tarcze nie są polecane do aut, które poruszają się po ulicach - a więc również i stoją w korkach, ze względu na szkliwienie się takiej tarczy (podobno aby odzyskało swoje właściwości należy ją potem trochę prze pałować). "CHARACTERISTICS A high-durability material more resistant to hard use. Engagement is similar to organic, but may glaze slightly in stop-and-go traffic, resulting in slippage until worn clean when used hard again. Higher temp range in general, but can be ruined from overheating - will not return to original characteristics if "cooked". Has a break-in period of 500-1000 miles during which slippage may occur. Care must be taken during this period not to overheat from excessive slipping. Material is uniform yellow/green and may look slightly fuzzy when new. USE Street-driven track cars up to 500hp, auto-x and heavy track use. Will take hard use, intolerant of abuse (will overheat and not recover completely). Due to the unforgiving nature of Kevlar, it is not recommended for street cars, especially those that see frequent stop-and-go traffic which will cause surface glazing of the clutch." link do całości: http://www.uucmotorwerks.com/clutch/ -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 21 December 2003 Skąd: 3miasto w strone półwyspu ;) ![]() |
jaki koszt obicia tarczy i ew gdzie ? bo cos czuje , ze spalilem organika od radzikowkiego - okaze sie po zdjeciu skrzyni
pozdr -------------------- yl GASTROLOT V6 Deliszys 196km/280nm->N/A 271km/348Nm i byla "Corsa Stealth" pierwsza Corsa A 3.2 v6 w pl ->DETIII+MPX ->222km/287Nm . Jest W215 CL500...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
skoczylasa czyli pan Wróbel pl hellera , mysalem ze takie 'prawdziwe kevlarowe' jak na przyklad ma clutchmaster w ofercie
-------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
a to co, te sa nieprawdziwe okladziny?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
to sa normalne odładziny jakich uzywa sie w samochodach dostawczych , masz napisane dokladnie o jakie mi chodziło , jak nie to google Ci podpowie.
miałem to w u siebie i wytrzymalo dwa razy dłuzej niz seryjne wiec bardzo dobrze wydane 150zł -------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
skoro okaldzina jest z kevlaru, to nie bardzo rozumiem w czym roznica?
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
moze w samym kevlarze
![]() -------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Szczerze powiem że jak ustalałem z gościem szczegóły tego sprzęgła przez tel to spodziewałem się czegoś takiego jak google pokazuje :
![]() Jak do niego poszedłem z dociskiem i zamachem on mi pokazał tą okładzine to byłem troche zaskoczony bo to wygląda jak by nitki kevlaru stanowiły "zbrojenie" organicznej tarczy. W tym zakładzie gość ma generalnie 3 rodzaje okładzin i ceny są takie za sprzęgło 240 mm : 80 zł standardowa okładzina luk 120 zl okładzina luk sport 150 zl kevlarowa okładzina no i spieki a cena zalezy od ilosci i rozmiaru kostek Moje auto jest dupowozem dlatego poszedłem w kevlar bo mówił że jest odporniejszy na rozerwanie , temp i ma troche większy "kąt wygaszenia" niż ta okładzina organiczna luk sport . Generalnie to ludzie stosują zestaw z dociskiem m57 i tarczami chińskimi i to wytrzymuje po 400-450 NM . Ja jakoś jestem spokojny o swój set sprzęgła z tą tarczą. Gość raczej wie co robi a jak sie sprzęgło sprawuje napisze za jakiś czas jak auto dostanie troche koksu ![]() pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
robilem u niego tarzce do M3 i dawala rade przy 500ps/500nm, wiec mysle ze bedziesz zadowolony
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Dokładnie taką tarczę założyłem do siebie
![]() Odnośnie przenoszenia momentu to dużo też zależy od samej średnicy tarczy sprzęgłowej i docisku - u mnie siedzi tarcza tylko 215mm ale za to docisk XT z zestawu ACT. Czas zweryfikuję trwałość takiego połączenia ![]() Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
dokladnie im wieksza tarcza tym mocniejsza
-------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
Cy ww fachowiec od sprzęgieł robi akcje wysyłkowo?
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Cy ww fachowiec od sprzęgieł robi akcje wysyłkowo? Zadzwoń i zapytaj, tu masz adres i tel: http://www.sprzegla-regeneracja.pl/ -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
Dziękuję. Już dzwonię.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Robi robi .
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 January 2012 Skąd: Marki ![]() |
Chyba dosyć sporo robi wysyłkowo. Robiłem u niego kilkanaście sprzęgieł (głównie do cywilnych wozów) i jak narazie nie było problemu. W cenie jest zabielenie docisku i zamachu. Szkoda tylko, że nie zajmuje się wzmacnianiem docisków itp. U siebie w vr6 mam organikę (60 kkm) i też jest ok. Teraz powoli zbieram graty do vr6t i też zastanawiam się czy dać kevlar czy spiek. On poleca mi spieka cztero-łopatkowego (228mm - 370zł).
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 17:35 |