Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> BMW F30 vs ?, zakup auta 1-2 rocznego lub nowego....
Frolik
post Thu, 25 Jan 2018 - 08:25
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Siostra poprosiła mnie o pomoc w wyborze auta...

W nowych drogich autach jestem totalnym laikiem, stąd mój pomysł żeby wrzucić temat na forum. Jest tu sporo osób z dużą wiedzą i pewnie też tacy, którzy użytkują takie samochody od lat.


Ogólnie na tapecie jest BMW F30... max 2 lata, ale może być nowy (jeśli uda się wynegocjować dobre zniżki). Najważniejsze by był czerwony lub błękitny (ah te kobiety).
i tu zaczynają się schody... o ile stare BMW (e46, e39, e36) znam na pamięć, to tych nowych nie ogarniam i nie mam wiedzy.

W dodatku, głównie ze względu na koszty, siostrzyczka upatrzyła sobie wersje 316i (silniczek 1.5). sad.gif Moje serce motoryzacyjne az boli, ale co poradzić nie moje pieniądze nie mój zakup.... ostro namawiałem ją na 2.0i lub 2.0d, ale nie jest raczej przekonana.

Czy te silniki 1.5 sa cos warte? czy zrobione z gównolitu i padaja jak muchy? jak się tym jeździ?
Docelowo auto miało by być wyposaone w 1.5 + automat 8-biegowy.... o automatach opinie sa przyzwoite i raczej tak olbrzymia moc go nie zabije smile.gif ale kto to wie smile.gif


Jako konkurentów przedstawiłem jej: Lexusa 200t i Infiniti.... niby auta ladne, ale bmw f30 podoba się bardziej.... w dodatku lexus infiniti sporo droższe (no bo przynajmniej nie maja kosiarki 1.5 pod maska tylko normalne silniki).

A4, passaty, insignie, avensis odpadają na wstępie...


będę wdzięczny za wszelkie uwagi w temacie, szczególnie o f30 + 1.5 a także o innych silnikach w tym modelu... może ktoś ma jakiś pomysł na inne ciekawe konkurencyjne auto.


Aha: przebiegi roczne ok 10 tys. km, prawo jazdy od 3 lat i od 3 lat jeździ peugeotem 406. Wielkosciowo auto ma być w granicach peugeota 406. Budżet ok. 120 tys zł, do naciagniecia +/- 30 tys.