Shoutbox 0 nowych PW 



236 Stron V  « < 234 235 236  
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
mystek
post Thu, 20 Feb 2020 - 11:31
Post #4701


Rookie
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





A'propo ciśnienia powietrza w oponach, jak pompować Extreme VR2 R7a (mieszanka średnia) przód 205/45R17 tył 225/45R17 w samochodzie 1250kg/170KM/190Nm kąty -2,25 przód i tył. Jak pompować na temperaturę powiedzmy +10 stopni? Póki co (na miasto, dojazd na tor) daję 1.8 przód i 2.0 tył
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 20 Feb 2020 - 11:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Sun, 23 Feb 2020 - 16:34
Post #4702


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Kolejna ciekawa opinia o a052. Wydaje się że to najfajniejszy semi na ulice i na tor. Bardzo szeroki zakres działania tzn na zimno i w deszczu klei a na torze kręci bardzo dobre czasy.
napisany 11 lutego

W dniu 01.02.2020 o 19:02 erdi24 napisał :
A więc A052 z suchej przyczepności nad Cup 2 i Trofeo / Direzza? A na mokrej nawierzchni bardziej przypomina Cup 2 lub gorzej?

Powiedziałbym, że przyczepność na sucho wyraźnie powyżej Cup2, Cup2 wygląda bardziej jak opona UHP w bezpośrednim porównaniu.
To, jak daleko można teraz sklasyfikować na sucho pod Trofeo, jest trudne do oszacowania i zależy całkowicie od konfiguracji i pojazdu.
Jeśli miałeś teraz ten sam pojazd 2x, raz z Trofeo, raz z A052, oba z konfiguracją, która była idealna dla opony, Trofeo może być nieco szybszy, przynajmniej dopóki jest świeży. Słyszałem też mniej pozytywnych rzeczy na temat stałości w ciągu życia. Niektórzy nazywają też Trofeo „półfinałami kwalifikacyjnymi”.
Ale kiedy mój następny zestaw A052 nie działa, prawdopodobnie również przetestuję Trofeos, po prostu, aby móc bezpośrednio porównać moje M2. Kosztują mniej więcej tyle samo w 18 "tutaj w Szwajcarii.

Na mokrej nawierzchni uważam, że A052 jest nawet lepszy od Cup2, niewiarygodne jest, jak dobrze sobie radzi na mokrej nawierzchni. Również znacznie lepsza niż AD08R, co nie jest złe na mokrej nawierzchni ( moim zdaniem lepszy niż Cup2, ale nie pół)
Trzeba tylko uważać na stojącą wodę, jeśli nie masz już dużej głębokości bieżnika. Nawet jeśli jest zimniej (np. Podczas przejazdu, rano przy 10 stopniach, a = 52 nie gryzie). Jeśli jest naprawdę ciepło, trzyma się o wiele więcej, oczywiście, nie muszę ci tutaj mówić. Ale to naprawdę zabawne, że nawet w niskich temperaturach trzyma się lepiej niż niektóre opony sportowe UHP na szczycie.

O tak, kolejność przyczepności na mokro wszystkich opon, którymi jeździłem na M2: Cup2 <AD08R <A052 <PS4S

https://www.trackdayforum.com/index.php?/to...ad/&page=16


Więc ogólnie wygląda że opona na codzien dużo lepsza niż cup2. Lepsza na deszczu, cichsza, a na torze kręci lepsze czasy niż cup2 czyli wygląda to dosc imponująco. Opona dla kogoś kto lubi szybką jazdę na codzien.
No i najśmieszniejsze że rozmiarowka jest mega szeroka od niskich średnic felg po duże szerokości.

Jedyna wada tak naprawdę to cena zakupu i szybkie zużycie. Ale jak się patrzy na jakość opony i to co oferuje a oferuje więcej wszędzie niż cup2 to wygląda to mega fajnie.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Mon, 24 Feb 2020 - 08:01
Post #4703


Super User
Dołączył: Wed, 13 August 2003





a jak A052 ma się do A050 - wygląda że 52 mają być bardziej cywilne?


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 24 Feb 2020 - 08:31
Post #4704


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





skoro sa niewiele wolniejsze od trofeo r co widzialem w dwoch niezaleznych testach, roznica w jednym 0,1 s w drugim 0,3s. to to jest opona duzo powyzej cup2 czy ar-1. czy mozna taka opone nazwac bardziej cywilna? cywilne jest to ze sprawuje sie wysmienicie na wodzie i jest cicha i dosc miekko komfortowa. teoretycznie pisza ze ze wgledu na 3 mieszanki w a050 ta jest bardziej wyczynowa opona (a052 ma jedna dosc miekka) ale czasy pokazuja ze a052 nie jest chyba daleko od a050. po prostu wyszla im fajna opona ktora ma duzo przyczepnosci na zimno i w swoim okienku temperaturowym klei bardzo dobrze. oczywiscie to nie dunlp 03g ktore ciezko przegrzac jadac 30 minut pelnym ogniem na poznaniu ale dla kogos komu wystarcza pojechac swoj best lap i odpuscic a potem ktos chce wrocic na kolach autem wydaje sie to teraz najbardziej optymalna opona i pod tym wzgledem zastepuje dla mnie cup2 ktore nie jest tak szybkie i na ulicy i na torze a byla do tej pory najwszechstronniejsza opona typu semi.


tak poza tym. da sie na torze wyrownac opony po flat spocie bez absu? mam splaszczone dwie przednie opony ktore sa praktycznie nowe i tam gdzie nie splaszczone maja pelen bieznik. da sie to wyrownac jezdzac po torze z absem? czy opony juz smietnik?


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waldek.
post Mon, 24 Feb 2020 - 09:56
Post #4705


Rookie
Dołączył: Mon, 03 February 2020





Możecie coś więcej napisać o Cup2, zastanawiałem się nad jej zakupem ale czytałem że ma miękkie ścianki przez co jest mało precyzyjna. Kupiłem znowu ContiSportContact 6, da się pojechać na centymetry, ale Cup2 dalej mnie kusi. Jakie są plusy i minusy tej opony?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 24 Feb 2020 - 10:50
Post #4706


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





zalety: tania w 17 calach, bardzo lekka (kewlar w budowie), dwie mieszanki w budowie, latwo dostepna, ciezko przegrzac w lekkich autach, dosc szybka (szybsza niz kazde uhp, szybsza niz ad08r,r1r itp.), da sie jezdzic w deszczu (duzo duzo lepsza w takich warunkach niz r888), cicha, komfortowa, pracuje juz od 30stopni na oponie
wady: nie tak szybka na suchym jak np 03g, v70a,zzr, trofeo r, miekki bok przez co wydaje sie ze auto plywa i ciezko wyczuc granice poslizgu (pewnie tez duzo zalezy od wysokosci profilu opon; tez slyszalem ze sa rozne wersje n1 n2 i kazda zachowuje sie roznie pod tym wzgledem).


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Mon, 24 Feb 2020 - 11:03
Post #4707


Super User
Dołączył: Wed, 13 August 2003





o ile 225/45r17 cup2 ma super cenę 215/45 też ok to już 255/40r17 niestety nie... tak więc w zależności od rozmiaru może to być przyjemna propozycja lub niekoniecznie


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waldek.
post Mon, 24 Feb 2020 - 11:51
Post #4708


Rookie
Dołączył: Mon, 03 February 2020





Dzięki za odpowiedź. Tylko że ja mam rozmiar 245/30/20. Przy takim profilu może nie będzie pływać, bo tego bym nie chciał ale 100% pewności nie ma. Znajomy miał ja na 19 - kach to też mówił że auto troche straciło na precyzji. Sam już nie wiem czy Cup2 są dobre.
A jaki przebieg wytrzymują te Cup2?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 24 Feb 2020 - 12:33
Post #4709


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





na ulicy? na start masz 5,5 mm bieznika a nie 8-9 jak w cywilnych oponach wiec juz ci dystans sie skraca dosc znaczaco. w zaleznosci kto jak jezdzi. ogolnie pewnie 10tys km to raczej bedzie duzo.
z semi slikow to chyba rekordy bije sie na ad08r. kolega na nich przejezdzil 50tys km. smile.gif
ogolnie cup 2 sa dobre pod wzgledem przyczepnosci. jak porownasz czasy na torze to widac ze cup2 sa szybkie i zadna opona uhp nie ma do niej podejscia. a czy to ze jest neistabilnie to wada? dla jednych zaleta bo auto troche bardziej komfortowe dla innych wada. zycie. nie ma idealow. Na pewno ma twardszy bok niż 90% opon dostępnych w sprzedaży.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waldek.
post Mon, 24 Feb 2020 - 21:23
Post #4710


Rookie
Dołączył: Mon, 03 February 2020





Do usunięcia, dubel
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waldek.
post Mon, 24 Feb 2020 - 21:31
Post #4711


Rookie
Dołączył: Mon, 03 February 2020





W Conti też mam na start tylko 5,5 - 6mm. Też więcej na nich nie zrobie niż 10 tyś. Zastanawia mnie też test na torze gdzie Type-R był szybszy na tych Conti, na Cup2 był wolniejszy.
Widziałem że Porsche GT3 jeżdżą na tych Cup2 więc muszą kleić dobrze i chyba następnym razem je wypróbuje i sam sprawdzę co są warte. Ulica + tor, auto głównie do zabawy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 25 Feb 2020 - 05:57
Post #4712


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





mozesz wkleic ten test?
mega to dziwne bo sport conact 6 to poziom pilot sport 4s. a te sa wolniejsze od cup2



--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post

236 Stron V  « < 234 235 236
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 29 February 2020 - 12:34