Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Zakup samochodu na fakturę v. marża, a ochrona przed wadami ukrytymi, Czy są jakieś dobre praktyki w tym zakresie?
PMT
post Tue, 08 Jan 2019 - 08:32
Post #1


User
Dołączył: Sun, 08 June 2008
Skąd: Warszawa





Cześć,
chce kupić samochód i sprzedający (drobny handlarz) chce za niego wystawić fakturę vat marża. Przyznam, że zazwyczaj kupowałem używane samochody na zwykłą umowę sprzedaży i nie mam doświadczenia z taką formą. Dlatego chciałem się poradzić - czy są jakieś dobre praktyki jak powinienem się zabezpieczyć przed ewentualnymi wadami ukrytymi samochodu przy zakupie na fakturę vat marża?

Oczywistą sprawą jest dla mnie, że nie mogę zgodzić się na zaniżenie kwoty na fakturze. Ale może jest coś jeszcze o czym powinienem pamiętać? Sprzedawca deklaruje bezwypadkowość samochodu ( wink.gif ) i twierdzi, że jest w stanie to poświadczyć (tylko jak?).

Będę wdzięczny za poradę. Oczywiście na tyle na ile mogę sprawdzam stan samochodu, ale wiecie jak to jest.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 08 Jan 2019 - 08:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kinko
post Tue, 08 Jan 2019 - 08:49
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





Kupując w ten sposób jesteś bardziej zabezpieczony przez prawo.
Wpisać prawdziwą cenę, dobrze przejrzeć auto i nie ma się czego bać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_adams_
post Tue, 08 Jan 2019 - 09:14
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 December 2009
Skąd: Kruszwica





Z pkt widzenia prawa jest to pewniejsza forma od umowy, bo kupujesz od rzeczywiście sprzedającej Ci osoby, a nie jak w wypadku większości umów od któregoś wstecz właściciela. Tak samo jak w wypadku umowy płacisz PCC 2%.


--------------------
Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.

B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad
Punto Evo 1.4T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras