![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam,
W dziale OT bo te modele super szybkie nie sa. Nie ma to byc ani focus st, rs ani alfa gta,jtd. Musi byc 2.0 benzynce ze wzgledu na dzialanosc. Problem w tym ze nie wiem ktory wybrac. Generalnie co do Focusa wiem wszystko bo mialem/mam juz jednego ale poszedl dalej w rodzine. Generalnie mam na oku tego focusa http://allegro.pl/ford-focus-2-0-16v-2002r...1685908559.html i ta Alfe: http://moto.allegro.pl/alfa-romeo-147-2-0-...1681957523.html . Cale zycie jezdzilem fordami ale jednak ta Alfa jest piekna ![]() Jutro jade ogladac oba modele i musze podjac decyzje. Z gory dzieki za pomoc!! -------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_toivias_* |
![]()
Post
#2
|
![]() |
w alfie na pewno trzeba zwrócić uwagę na wariator oraz stan zawieszenia... a reszta jak w każdym innym aucie.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 06 March 2009 ![]() |
Jeżeli chodzi o 2.0 Alfy to jest to super silnik jeżeli się o niego odpowiednio zadba, jeżeli się czeka z wymianami aż coś rozleci to będzie twój najgorszy motoryzacyjny koszmar.
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 23 January 2007 Skąd: Wawa ![]() |
W Foce 2.0 nic się nie psuje, motor nie do zajechania z awarii to może co najwyżej się przyciąć termostat za 38 pln, i paść silniczek krokowy za 250 pln, Jedynie rude na drzwiach i tylnej klapie jest standardem i psuje ogólny wizerunek.
-------------------- TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily Focus 2.0T 370 km - Track |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Heh Rasta nie musisz mi tego mowic bo mialem foke i zostala w rodzinie ale ile mozna.... jezdzilem nia ponad rok sam i teraz tez czesto i wiem jakie to fajne jednak czlowiek ma krotki zywot i mozna czegos nowego sprobowac
![]() ![]() -------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
z takimi zalozeniami alfe mozna brac, dozywocia z nia i tak nie spedzisz.
a moze jakas xsara vts? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: Warszawa/Wawer ![]() |
zetec i twin spark to dwa bieguny... AR nie lubi oszczędności, lubi wypić i benzynki i oleju. Nie ma najmniejszych problemów z korozją. Olej co 10tys. Czasem wariator padnie (najlepiej wymienić razem z rozrządem - śmiało można brać regenerowany). Zawias - chyba nic nie trzeba mówić
![]() Jeśli zainteresujesz się zakupem alfy, to najlepiej szukaj auta od jakiegoś zapaleńca, który dopieszczał swój samochód. Ew. na stronach serwisów zajmujących się alfami. Np. Twardowski, AB Pol, Arkuszowa 2a, ![]() -------------------- you can't be a proper petrolhead unless you've owned an Alfa
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Do wad "foki" dopisałbym nietrwały układ kierowniczy - pamiętam, że kolega miał problem tak z pompą wspomagania jak i z samą przekładnią. Na szczęście ceny części zjadliwe.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 23 January 2007 Skąd: Wawa ![]() |
Fakt magiel czasami pada, na cztery Foki, które posiadałem w jednej padł magiel, a pompa na wtórny to 80-120 pln.
-------------------- TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily Focus 2.0T 370 km - Track |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
ja pitole...zdecydwoalem sie na alfe 147 i jak sie okazalo moge wziac JTD bo mozna wziac na dzialalnosc drugie auto. Powiem tyle....co dzwonie to juz nie ma albo zarezerwowana. A mowia ze Alfe ciezko sprzedac....
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 06 March 2009 ![]() |
Benzyniaka trudno, klekoty idą od razu.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 07 April 2010 ![]() |
Podlacze sie do tematu, chodzi o alfe 156 z silnikiem 2.0 ts. na gorze bylo juz mowione na temat tego silnika, ale moze ktos rozwinie ewentualne wady silnika i ogolnie auta. z gory dziekuje
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzisiaj bylem obejrzec 4 alfy w Wawie. 3 klekoty w cenach od 14k do 18k. TRAGEDIA. Ja nie wiem jak mozna takie trupy wciskac. Nawet nie warto podchodzic do sztuk po 12k bo to musi byc juz masakra. Srodki tak skatowane i wciskaja ze maja 180tysiecy. Na szczescie kolegi kolega okazal sie sklonny dol sprzedarzy swojej niuini 2.0 za 15k. Pojezdzilem troche i w porownaniu do foki chyba lepiej sie prowadzi, ciszej w srodku, hamulec podobny, zbiorka ogolnie podobna z tendencja do gorszej a elastycznosc odczuwalnie lepsza. Z tego co mi mowil, a cala rodzina w alfie siedzi, to w 156 ten 2.0 ts nie jedzie za bardzo a gazik nawet lubi jako tako. Takze chyba benzyna gora. Jeszcze jutro lookne 2 sztuki ale zdecydowanie alfa jtd to raczej od 18k minimum.
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
no ale generalnie własnie podobno jednostki JTD to jest to co w alfach sie nie pieprzy na potege i jest bardzo udane. Tzn jak na kryteria posiadacza alfy
![]() -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: Warszawa/Wawer ![]() |
jednostki JTD to jest to co w alfach sie nie pieprzy na potege i jest bardzo udane. dokładnie - JTD będzie dużo mniej problematyczne od każdego TSa Tańsze, podstawowe wersje 1.9 oczywiście nie wciskają w fotel, ale zawsze można pokusić się o drobne modyfikacje silnika ![]() -------------------- you can't be a proper petrolhead unless you've owned an Alfa
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
no ja mam na oku TS bardzo dopieszczonego, 157k autentycznego przebiegu. TS jedynie olej lyka i cala sprawa. A jtd to umowmy sie, z tego co obejrzalem wszystko warte zobaczenia w wawie do 18k to bankowo 2x tydle na szafie. Co z tego ze mniej problematyczny jak caly TS kosztuje 2.5k na alledrogo a jtd ma dwumas, wtryski, turbine. Przeciez jak to ma przebieg rzedu 300k to musi cos je.... Gdybym mial 25kola to bym moze kupil jtd. Dzisiaj jeszcze jade 2 jtd obejrzec w mazowieckim ale cienko to widze.
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
CYTAT Co z tego ze mniej problematyczny jak caly TS kosztuje 2.5k na alledrogo pozostaje kwestia tego jak czesto bedziesz go wymieniać. Ja lubie takie samochody gdzie podstawowa awarią jest nie odbijający zamek maski który sie zastał gdyż zasadniczo nie było potrzeby go używac - i to bez względu na to czy sie nad nim trzęsiesz czy tez korzystasz i nie wnikasz. Fajnie gwarancje i mozliwosc taniej naprawy mieć a jeszcze fajniej nie musieć z tych dobrodziestw korzystac. Z drugiej strony zdaje sobie sprawe że im nowsza konstrukcja tym o taki komfort trudniej a nie kazdemu pasuje jazda 15-17 latkiem. Alfa potencjalnie (co wynika ze statystyk a i porad tu na forum w tym watku) wymaga za dużo uwagi. I to nie uwagi że "ah ah jak cieszy oko ten mój samochód a teraz nim pobrykam" tylko "ah ah jak cieszy oko ten mój samochód ale czy na pewno wszystko zdazyłem juz profilaktycznie wymienic?". Jeżeli masz na to czas alfa ci sie podoba to ją bierz z dobrodziejstwem inwentarza - inaczej bedziesz żałował. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: Warszawa/Wawer ![]() |
TS jedynie olej lyka i cala sprawa. Nie jest tak różowo. Wariatory lubią padać niedługo po wymianie. Olej lejesz co 10tys. Nagminnie padają przepływki, termostaty, pękają paski rozrządzu (wymiana co 60tys a nie 120 jak mówi instrukcja) i delikatne alternatory ![]() ogólnie sam mam TSa. Jak wytrzymasz takie niedomagania to polecam ![]() -------------------- you can't be a proper petrolhead unless you've owned an Alfa
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
dodaj też że samochod jest wymyslony tak że trzeba sie na nim znac - tzn naprawy powinien dokonywac ktos znajacy alfy. Inaczej istnieje duże prawdopodobieństwo ze zaszkodzi.
Tzn że niekoniecznie droga naprawy zalecana przez producenta i ujeta w różnych autodatach i innych programach warsztatowych jest tą słuszną w przypadku kilkulatka. To co przechodził kumpel po tym jak zabrał sie za alernator (obowiązkowo) w swojej 156 2.5V6 '98 to wrogowi nie zycze. A potem na przykład pojawiło sie tajemnicze zjawisko klasy UFO - w alfie przez 8-10 godzin postoju zżerało prad z akumulatora. Ale tylko w jednym miejscu w warszawie. W kazdym innym mogła stac i dwie doby i zjawiska nie było. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: Warszawa/Wawer ![]() |
alernator w 156 2.5V6 '98 zjawisko klasy UFO - w alfie przez 8-10 godzin postoju zżerało prad z akumulatora. Ale tylko w jednym miejscu w warszawie. W każdym innym mogła stac i dwie doby i zjawiska nie było. alfa ![]() Fakt - dobrze mieć kogoś kto się zna na tych autach. Zarówno w nietypowych naprawach jak i bieżących wymianach części eksploatacyjnych - po prostu ktoś kto zna na pamięć cały samochód i wymienia amortyzatory z zamkniętymi oczami nie będzie brał dużo za prosta naprawę. (np Pablo155 - z naszego forum) -------------------- you can't be a proper petrolhead unless you've owned an Alfa
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 17:54 |