Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
Sane
post Tue, 12 May 2009 - 11:47
Post #21


Moderator
Dołączył: Thu, 17 March 2005
Skąd: ludzi znam tu i tam





CYTAT(prnit @ Tue, 12 May 2009 - 11:22) *
jezdziles s4 ze mowisz ze porownanie nie jest trafne..czy tak sobie piszesz?


nie zrozumiałeś o co mi chodzi...
nie wiem jaka jest reakcja na gaz w Twoim S4, ale jeżeli miałeś na myśli, że jest taka świetna, to porównanie do samochodu z turbiną jest trochę nie na miejscu wink.gif

zresztą mniejsza o to... EOT


--------------------
Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 12 May 2009 - 11:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Matschke
post Tue, 12 May 2009 - 22:42
Post #22


I live here !
Dołączył: Mon, 13 January 2003
Skąd: Warszawa/Wiedeń





Piotrus, ja juz Ci gratulowalem auta, jezdzilem nim tez i jest naprawde fajne...
co do osiagow, to auto jezdzi identycznie jak moje dlubane 335dT....kiedys sie scigalem z S5 i szlismy rowno, z rolowanego bylem nawet troszke lepszy wink.gif wiec auto daje naprawde rade...
proponuje zrobic tam fajny delikatny wydeszek, do tego koniecznie dolot i program... inne rzeczy bym sobie darowal...
Elberoth, juz mogles poczekac i zamowic S5 3.0T, o wiele fajniejszy silnik...
S5 moze i fajne auto, ale cenowo Audi troche przesadzilo.... a utrata wartosci S5 masakra, po kilku miesiacach jest juz mniej warte od 3.0 TDI...


--------------------
730KM/970Nm i 585KM/750Nm
www.tdiracing.pl
www.ventumair.eu - Szkola Pilotow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Pablo vel 2hot_*
post Wed, 13 May 2009 - 11:20
Post #23









CYTAT(Matschke @ Tue, 12 May 2009 - 22:42) *
Piotrus, ja juz Ci gratulowalem auta, jezdzilem nim tez i jest naprawde fajne...
co do osiagow, to auto jezdzi identycznie jak moje dlubane 335dT....kiedys sie scigalem z S5 i szlismy rowno, z rolowanego bylem nawet troszke lepszy wink.gif wiec auto daje naprawde rade...
proponuje zrobic tam fajny delikatny wydeszek, do tego koniecznie dolot i program... inne rzeczy bym sobie darowal...
Elberoth, juz mogles poczekac i zamowic S5 3.0T, o wiele fajniejszy silnik...
S5 moze i fajne auto, ale cenowo Audi troche przesadzilo.... a utrata wartosci S5 masakra, po kilku miesiacach jest juz mniej warte od 3.0 TDI...


Oj Maćku czasami pieniążki schodzą na dalszy plan, a często wybieramy poprzez emocję. Nie każdy tak wszystko przelicza co do centa wink.gif I z drugiej
strony nie każdy musi jeździć Audi możne wybrać wiele innych marek min. BMW biggrin.gif

Pozdro Tatuśku cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Wed, 13 May 2009 - 20:00
Post #24


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(Matschke @ Tue, 12 May 2009 - 21:42) *
Elberoth, juz mogles poczekac i zamowic S5 3.0T, o wiele fajniejszy silnik...
S5 moze i fajne auto, ale cenowo Audi troche przesadzilo.... a utrata wartosci S5 masakra, po kilku miesiacach jest juz mniej warte od 3.0 TDI...


Jest kilka S5 na otomoto, i wszystkie są sporo (ok 30%) droższe od 3.0TDI i wątpię aby kiedykolwiek miało się to zmienić. Wystarczy spojrzeć jak kształtują się ceny innych S/RS w porównaniu do wersji bazowych - zawsze są sporo wyższe, nawet po nastu latach.

Co do silnika to co kto lubi. Niewątpliwą zaletą V6T jest mniejsze zużycie paliwa, i większa podatność na tuning przez zastosowanie kompresora z tych fabrycznych 333hp. Jest on również trochę lżejszy, choć w praktyce te 6kg raczej nie robi wielkiej różnicy.

Po stronie V8 jest na pewno kultura pracy, bardziej natychmiastowa reakcja na gaz i fajniejszy przebieg momentu w najniższych obrotach (ja robię starty z 1k obr i auto nawet się nie zająknie) no i przede wszystkim - zajebisty bulgot V8. Mam banana na twarzy za każdym razem jak uruchamiam auto lub zrobię małą przygazówkę. Przy nim V6T brzmi jak jakaś suszarka.

Niepodważalną zaletą V8 jest także fakt, że jest dostępny, podczas gdy V6T w S5 będzie montowany dopiero od maja 2010, a więc równo za rok. A mi się już nie chciało czekać (nie na silnik, bo nie ma na co, tylko na skrzynię DSG i aktywny tylny dyfer które wejdą równocześnie jako opcja). Za rok pewnie znów coś nowego ogłoszą ... i tak można bez końca.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Wed, 13 May 2009 - 20:26
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





a ja znalazłem filmik z clarksonem dla tych co mowią ze S4 to lipa..nie jezdzi..i dostaje zawsze w dupe od Mega BMW M3....LOL

zapraszam do oglądania..7 min dla niedowiarków...
http://www.youtube.com/watch?v=PsCTcjoUEpA


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KaeS
post Wed, 13 May 2009 - 20:37
Post #26


Super User
Dołączył: Thu, 02 March 2006
Skąd: Pomorskie





S4 1.30.9
M3 1.31.8

Gdyby komuś nie chciało się oglądać.


--------------------
CBR F4i & CRF250R
Pug 607 2.2 HDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Matschke
post Wed, 13 May 2009 - 22:21
Post #27


I live here !
Dołączył: Mon, 13 January 2003
Skąd: Warszawa/Wiedeń





Elberoth, na mobile takich roznic juz nie pomiedzy S5 a 3.0 TDI.... na pewno masz racje, ze bulgot V8 to fajna zabawka, do tego wyglad S5 jest tez fajny, wyposazenie tez lepsze niz w zwyklym S5, ale niestety mnie to auto zupelnie nie przekonuje, chociaz na poczatku bylem strasznym fanem A5.... dopiero z czasem i po kilku jazdach probnych stwierdzilem, ze to auto jest ZA DROGIE na to co oferuje....
GRATULUJE jednak autka, bo o gustach sie nie dyskutuje...
jak sprawa RR 2009, jedziecie ?


--------------------
730KM/970Nm i 585KM/750Nm
www.tdiracing.pl
www.ventumair.eu - Szkola Pilotow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Wed, 13 May 2009 - 22:47
Post #28


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Matschke - zgadzam się, że mogło by być tańsze. Ale z drugiej strony ... inne stylowe GT (i nie mówię tu o 3-series coupe, bo ten stylowym autem wg nie jest) są jeszcze droższe, więc nie ma co płakać, trzeba głębiej sięgnąć do portfela, i tyle.

Co do RR jeszcze nie wiem na 100%. Na pewno decyzję ułatwiło by znalezienie jakiegoś sponsora ... ale chwilowo mam tyle roboty w pracy, że nawet nie mam czasu szukać.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bred76
post Fri, 15 May 2009 - 09:15
Post #29


Rookie
Dołączył: Mon, 23 March 2009





Naprawde fajne autko i kolor, taki inny niż wszystkie.
Czy to Ty byłeś wczoraj na kłobuckiej?
pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Fri, 15 May 2009 - 10:27
Post #30


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





tak ja, czekałem na kogoś...ojojoj juz sie teraz nie ukryje..jestem ciekaw ile takich kanarków s4 jezdzi w polsce....pewnie mozna na palcach jednej reki policzyc biggrin.gif


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Fri, 22 May 2009 - 08:52
Post #31


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(Albert @ Thu, 07 May 2009 - 22:02) *
już do I5 wrócili

a co do pytań Prnita to podtlenek wg mnie sobie daruj

kupuj 98

manual czy automat ?

co do hamowania to zrob to na hamowni drogowej, w wawie ma BRT, bo na rolkach grzeje sie motor i moc spada

Czy problem hamowania aut S4 B6/B7 i RS4 B7, w kontekście słabych wyników na hamowni (nie drogowej) jest związany z grzaniem motoru i ewentualnym brakiem odpowiedniego nawiewu ?
Z tego co czytałem w tych autach jest zastosowany systemu typu RAM AIR, korzystający z powietrza, które przy ruchu auta może podwyższyć ciśnienie powietrze w kolektorze dolotowym. Nie wiem czy tego typu sytuacje da się odwzorować poprzez odpowiedni nawiew powietrza zainstalowany w hamowni stacjonarnej.
Na podstawie tego tematu - http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=277514
CYTAT(jaybquick@JHM-http://jhmotorsports.com/)
After tuning many of these cars in house we have found that the intake temps (measured by the MAF on these cars) are cooler with the stock setup and the performance is better. The stock airbox has THREE sources of ram air. One from the grill, one from a scoop by the passenger fog light(late 04 and up) and one from the cowl area that comes up through the inner fender.

Poniżej schemat:

Temat dotyczy CAI, ale chodzi mi tu o samą koncepcję airbox/ram air
CYTAT
Item 20, 21 and 22 are the scoop that goes by the front center grilll above the headlight.

Item 16 slips into the shroud for the auxilary radiator located below the headlight and gets air scooped in from the scoop behind the fog light. If you don't have this I am not sure if you have the scoop for it under the headlight located directly above the auxilary radiator. It is a small recangle shape. If you have this then you can get item 16 but then you need to hook it to the airbox. Obviously that doesn't have to be crazy, you can just cut a hole and find a PVC pipe from a hardware store that slips into item 16 and then epoxy it into the airbox. Or buy a whole new complete airbox.

Item 13 has another piece that goes up at the base of the windshield (cowl area) to scoop even more air.

20,21,22 - dolot umieszczony ponad reflektorem
16 - dolot umieszczony za światłem przeciwmgielnym (tak w skrócie, pełen opis po angielsku)
13 - przy osłonie podszybia
Jeszcze jedna ciekawostka
CYTAT
Anyway, the airbox (atleast late models of it) has three intakes, as shown in the graph earlier in the thread. Two scoops in front where one only opens after a certain point (RPM related I believe) and one to the rear (in the graph it opens up under the windshield?).

I cytat odnośnie utrzymywania prawidłowego ciśnienia
CYTAT
My thought is that the rear facing one has two purposes, if the car is standing still it acts as an intake but when the car is moving it actually acts as a spillover so that the air pressure inside the box doesnt get too high with two scoops open. This reasoning makes sense since when the car is moving it will actually receive a suction effect from the positioning of the opening of the air channel.

This might also be why the lower scoop is scenario controlled, keeping a constant air pressure within the box assists with controlling flow turbulence passed the air filter for instance.

If my reasoning is correct then it makes little sense in removing that channel (as described in the airbox mod thread) and one might actually looking into reducing that particular channel (closing it would probably be a bad idea if my reasoning behind the air pressure and the air filter is correct) thus increasing the air pressure in the box and the air flow to the engine.


Mam nadzieje, że nigdzie nie popełniłem błędów przy tym rozumowaniu, jeśli gdzieś są jakieś nieścisłości lub błędy to proszę o ewentualne sprostowanie.
Powracając do pytania, czy do hamowania takiego auta, z tego typu systemem (ram-air) nie powinniśmy stosować hamowni drogowej ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ctv
post Fri, 22 May 2009 - 13:53
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Mon, 17 March 2003
Skąd: lublin





fajna teoria,ale prawde mówiac ten magiczny dolot jest tez w dieslu i jakos mocy nie znika na rolkach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Fri, 22 May 2009 - 23:37
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





prawda jest taka ze seryjne s4 lub nawet na programie nie jedzie !! w s4 zaczyna sie zabawa jak na stan wejda k04 i wszystkie podzespoly od rs4 tzn wtryskiwacze 440cc , pomp paliwowa , wieksze ic , lekka modernizacja wydechu plus dobre zestrojenie auta tak jak w przypadku mojego kolegi u GTO i s4 ma 400km i 620 nm !! w tym przypadku seryjne m3 jedyne co moze zrobic takiemu s4 to polechtac go po dzyndzelku ! aczkolwiek slyszalem ze jak do m3 wskoczy program to tez niezle sobie radza ! ale nawet i s4 co ma 400koni moze dostac kare na drodze ostatnio c klassa 63c AMG na dlugosci ok 500-600metrow z jazdy wydupila s4 o 3/4 dlugosci samochodu


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 22 May 2009 - 23:38
Post #34


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





kolego my tu mówimy o N/A 4.2


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Sat, 23 May 2009 - 00:06
Post #35


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





aha to sorrki ! to faktycznie kibel i nie jedzie ! tongue.gif


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Sat, 23 May 2009 - 13:05
Post #36


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





CYTAT(Rafalek114 @ Sat, 23 May 2009 - 00:06) *
aha to sorrki ! to faktycznie kibel i nie jedzie ! tongue.gif

Pochwal sie czym ty jeździsz? tongue.gif Co tak jedzie tongue.gif


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosiniak
post Sat, 23 May 2009 - 14:18
Post #37


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





ahahahha, spadlem z krzesla biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sline
post Sat, 23 May 2009 - 14:31
Post #38


User
Dołączył: Sun, 09 April 2006
Skąd: PL





CYTAT(dżordżyk @ Sat, 23 May 2009 - 13:05) *
Pochwal sie czym ty jeździsz? tongue.gif Co tak jedzie tongue.gif

zapewne czymś szybszym wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Sat, 23 May 2009 - 15:56
Post #39


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





CYTAT(dżordżyk @ Sat, 23 May 2009 - 13:05) *
Pochwal sie czym ty jeździsz? tongue.gif Co tak jedzie tongue.gif



Na dzien dzisiejszy nie jezdze niczym specjalnym tzn na codzien mk3 1,8t ,a od czasu do czasu wlasnie s4 2,7bi turbo 400km i 620nm !!! i chlopaki nie spadajcie z krzesel bo nowe rs4 nie trzymaja serii ,dlatego najpierw obadajcie temat a pozniej sie spinajcie ... bo ja nie twierdze ze 2,7bi turbo 400koni to auto nie do przejechania ,ale napewno mocniejsze od nowego rs4 ja mialem mozliwosc to sprawdzic , czy kazdy z was tez ?? najpierw sprawdzcie jak to jest z trzymaniem mocy w nowym rs4 a pozniej spadajcie z krzesel !! ps a tak na marginesie to seryjne s4 w starej budzie na 265 koniach tez nie jedzie .... pewnie jak ci co spadaja z krzesel porobia jakies modyfikacje w swoich s4 to przyznaja mi z czasem racje. Mysle ze seryjne nowe RS4 nie zrobi lepszego czasu na cwiartke jak 13,3-13,4 , a czy to jest taka rewelacja na flagowy model audi ?? stare rs4 plus lajtowa modyfikacja map w sterowniku zjada nowego rs4 bez gadki !!


Postanowilem zmodernizowac troche swoj post zeby nie powodowal poruszenia na forum smile.gif panowie piszac ze nowe rs4 to kibel mialem tylko i wylacznie na mysli osiagi tego samochodu i tu nie chodzi o to czym ja jezdze bo niestety nie stac mnie na taki samochod na dzien dzisiejszy ,ale o to ze vag ma problemy z silnikami wolnossacymi !! tak jak stare vr6 , tak i r32 oraz np 4,2fsi najczesciej nie trzymaja serii to nie sa wiadomosci wyssane z palca tylko realia !! Dodam ze osobiscie uzytkuje vag-a i pewnie tak juz zostanie ,ale wolnossaki im sie nie udaly niestety . W tym dziwnym miejscu gdzie mieszkam zdarzyl sie przypadek ze przyjechal wlasciciel z nowym rs4 na reklamacje ,a mianowicie byl zmierzyc swoj samochod na hamowni i wyszlo mu 364km ...?? myslalem ze koles cos sciemnia ,ale wlasciciel oddzialu vw-audi odeslal go na ich hamownie ktora posiada certyfikat tuv i osoby ktore ja obsluguja sa przeszkolone itp itd ... wynik wyszedl podobny ok 367km ! Wlasciciel rs4 zlozyl reklamacje do oddzialu w Wolfsburgu i uzyskal odp ze to jest tolerancji ??? w tym momencie jest juz ok 15osob ktore polaczyly sie i probuja oddac samochody lub uzyskac jakies odszkodowanie , bo tolerancja to moze byc 20km ,a nie 50... dlatego panowie nie oburzajcie sie bo chodzilo mi tylko i wylacznie o osiagi samochodu w poruwnaniu z innymi markami np AMG c 63 ... nowe rs4 nie ma najmniejszych szans


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosiniak
post Sat, 23 May 2009 - 17:52
Post #40


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





ale o czym ty piszesz, o aucie strojonym u GTO? ja wiem ze seryjne s4 nie jedzie i chociaz moje nie jest seryjne to smie twierdzic ze twoje mk3 (nie te strojone przez GTO S4) tym bardziej nie jedzie! Dla ciebie niskie 13 i jakies 4,5 do setki to wolno? To ile ten twj golf robi? Dla mnie streetowe auto robiace 13 jest juz bardzo szybkie, nie jest to auto do klepania w dragu ale na ulicy 90% aut nie ma z nim szans!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 06:51