![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Elo Elo
To Auto od którego zaczynam moją przygodę z Nissanowskimi silnikami z rodziny VQ35 ro Rudy Nissan 350Z. Wpadł mi w oko jak byłem w G-Garage, coś tam dłubałem przy swoim GTI-Rze no i patrzę takie cudeńko stroi, trochę zdekompletowane, pobijane gdzie niegdzie i w angolu - no jak się w nim nie zakochać sami spójrzcie: ![]() I pod maską niespodzianka w postaci zestawu kompresora Procharger C-2: ![]() ![]() ![]() No nic zaraz przyjdzie czas na napisanie tego co było później czas na specyfikacje auta w chwili obecnej: SILNIK: 3.5 V6 (VQ35DE 280KM - ten najslabszy) MODYFIKACJE GŁOWICY: brak MODYFIKACJE BLOKU:[b] brak [B]UKŁAD DOLOTOWY: - Spacer 5/16" - Porting dolej połowki kolektora ssącego oraz tej dolnej cześci która łączy obie głowice UKŁAD WYDECHOWY: - Wycięte katalizatory i w ich miejsce wleciały rurki fi 48mm - Y-pipe Megan Racing 2x2,5" >> 3" - Reszta seria ELEKTRONIK: - Maszynę wystroiłem na seryjnym ECU niestety mam najstarsze ECU CD800 i nie mogłem tego dokonać w czasie rzeczywistym... UKŁAD CHŁODZENIA: - Usunięty termostat (Mod taki na szybko żeby na torze w Poznaniu nic się nie grzało no i jest pięknie) UKŁAD NAPĘDOWY: - Kołozamachowe ACT z tuningowanych w sumie najcięższe ale chodziło głownie o to aby dwu masy się pozbyć i przy okazji zleciały 4Kg - Sprzęgło EXEDY model bazowy ZAWIESZENIE: - Gwint HSD MonoPRO HAMULCE: - Tarcze przód EBC turbo Groove + klocki Ferodo DS2500 - Tarcze tył Brembo MAX + klocki Ferodo DS2000 KOŁA: - Felgi JADE przód 8,5X19 tył 10x19 - Opony Michelin Pilot Sport Cup + 245/35R19 przód i tyl 275/30R19 BODY KIT: brak No to trochę Histrii ilustrowanej ![]() W pierwszej kolejności trzeba było dokompletować gratów coby z zewnątrz to jakoś wyglądało, tak więc wleciał tuningowany zderzak przód, lampy znaczni i inne duperele... ![]() Następnie auto przekazałem ekipie SSG coby dokonali przekładki angola, trochę to trwało, ciągle czegoś brakowało i trzeba było dokupować po allegro ale ogólnie jestem z tej operacji bardzo zadowolony no i buda ładna nie jakiś ulep z Polskich ofert ![]() ![]() ![]() ![]() Po przekładce auto trafiło na lakiernie do Fenix Motors, gdzie chłopaki mieli poprawić blacharkę i wylać cały wóz na nowo: ![]() Także u nich doszło do pierwszego odpalenia maszyny po przekładce - problemy z IMMO były ale mi udało się to ogarnąć: ![]() ![]() Wybór padł na podobny kolor jak oryginalny z tym że o wiele głębszy kserylowy... (Pierwszy z Listkownicy) ![]() ![]() ![]() Czyszczenie & Składanie: ![]() Z Zewnątrz Mission Compleated: ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#621
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Brakuje tam już powietrza w dolocie, pakuje dobre itb, nie ma sensu się bawic z wieksza przepustnica bo ona zawsze cos ograniczy.
Na takich walkach spokojnie moc będzie dalej rosla i moment tak samo tylko zrob dolot. Moim zadaniem jest przepasc przy 1000 uzytwcznych obrotow ale jak kto uważa... -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#622
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
a moim zdaniem wcale to nie jest takie oczywiste, że poprawiony dolot da możliwość kręcenia wyżej. Te wałki patrząc globalnie (nie w porównaniu do serii) wcale nie są jakieś mega długie. Do wysokich obrotów potrzebny jest wznios - tutaj 11.x jak dobrze pamietam nie zrobi rewelacji, żeby napełnić 4litrowy silnik.
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#623
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Seria miała 10,6mm wzniosu a nowe mają 11.3 ssące i 11 wydechowe...
No dolot strasznie jest restrykcyjny, ta konstrukcja plenum + przepustniczka 70mm z ośką 10mm... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
gość_BitterAce12_* |
![]()
Post
#624
|
![]() |
Fajnie to wygląda, spory przyrost jeśli chodzi o moc (już się na nie napalam). Czy spadek momentu w dolnym zakresie był przewidywalny? Wiesz może jak wypadają te wałki na tle JUN lub JWT?
|
|
|
![]()
Post
#625
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Seria miała 10,6mm wzniosu a nowe mają 11.3 ssące i 11 wydechowe... No dolot strasznie jest restrykcyjny, ta konstrukcja plenum + przepustniczka 70mm z ośką 10mm... Kuba, ja u siebie w B20 mam Tody 12,5mm, gdzie seria B16 jest 10,4...ten wznios jest za mało hardcorowy, żeby trzymać moment na 8k+. Oczywiście dolot jest restrykcją bez dwóch zdań, bo ja wlasnie do 260KM NA mam przepustnice 70mm, ale nie liczyłbym na to, że po jego odblokowaniu moment od tych 7500 nie zacznie już spadać do podobnego poziomu, jak teraz. Proste pytanie: jakie parametry mają wałki od Jogiego? -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#626
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
ssacy jest regulowany z ECU ma wznios od 0.2mm do 13.55mm a wydechowy ma Juna 272 a wznuos 11mm
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#627
|
|
Super User Dołączył: Thu, 12 July 2012 Skąd: Pomorze ![]() |
Ciekawe jakby się zachował na symetrycznych wałkach. Ja u siebie w 4cyl 16v miałem asymetryczne, ssący też koło 11.2mm wzniosu i motor napełniał się do 8000 z groszem (turbo). Teraz zakładam praktycznie symetryczne, ssący ponad 13mm. Ciekawy jestem jak będzie się zachowywał na takich wałkach.
-------------------- mk2 16vt
|
|
|
![]()
Post
#628
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Jakie są za i przeciw przy symetrycznych wałkach ?
|
|
|
![]()
Post
#629
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 28 December 2011 ![]() |
Coobcio mierzyłeś podciśnienie w kolektorze ssącym na WOT? Zarzuć jakimiś wartościami. Zmierz może jaką masz różnicę na temperaturze w dolocie względem temperatury otoczenia i wrzuć na forum dla gawędzi. Zabawę z długością dolotu i zjawiskami falowymi zostawił bym na ostateczne dostrojenie.
-------------------- E90 M54B30, E36 m42b18 + TD04
|
|
|
![]()
Post
#630
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
ssacy jest regulowany z ECU ma wznios od 0.2mm do 13.55mm a wydechowy ma Juna 272 a wznuos 11mm no to masz odpowiedź dlaczego trzyma 8500 ![]() A symetryczne wałki...to temat bardzo złożony. Wałek nie składa sie tylko ze wzniosu i długości otwarcia ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#631
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Dokładnie, a dochodzi też do tego jeszcze średnica zaworu, od której też zależy ile wpadnie powietrza poza krzywką, oraz ile mamy współotwarcia zaworów
-------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#632
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
no to masz odpowiedź dlaczego trzyma 8500 ![]() A symetryczne wałki...to temat bardzo złożony. Wałek nie składa sie tylko ze wzniosu i długości otwarcia ![]() Ok dzięki to było takie pytanie trochę poza konkursem bo ciekawi mnie fakt dlaczego świątek do mojego silnika robi wałki symetryczne, ori są nie symetrzyczne i catcamsy też niesymtryczne. Róznią się wzniosem o około 1mm. |
|
|
![]()
Post
#633
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
To na hamowni trzeba sprawdzić co się lepiej będzie spisywało...
Na stronie tomei jest dziwna sprawa że wałki 280/280 gorzej działają jak 272/272: ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#634
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Nie jest dziwna, bo moga miec kompletnie inne profile 'wstawania' krzywki, współotwarcia i globalne przesunięcia w fazie. Nie samym czasem i wzniosem wałek zyje
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#635
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Nie jest dziwna, bo moga miec kompletnie inne profile 'wstawania' krzywki, współotwarcia i globalne przesunięcia w fazie. Nie samym czasem i wzniosem wałek zyje ![]() Dobroć profilu krzywki się to zwie ![]() -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#636
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
No dzisiaj zetka odwiedziła pierwszy wyjazd na drogę - oj jest dobrze, cieszy jebaniutka
![]() A jutro wyjazd na tor Jastrząb by podocierać nowe heble hehe tzn. skończyć kolejne klocki ale tym razem nieco większe ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#637
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Zwierzak ,nie samochód
![]() |
|
|
![]()
Post
#638
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 21 September 2003 Skąd: Elbląg ![]() |
dobry glos masz cobcio powinenes robic w tv
![]() -------------------- Black smoke racing corrado tdi by CHANGE Engine Garage soft by Bartezzz
|
|
|
![]()
Post
#639
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Jak odgłos v6 mi się nie podobał tak ten jest piękny , ale pewnie i głośny prze okrutnie . Jak bym miał jeszcze vel satisa to bym dał Coobciowi na zrobienie 4.1l
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#640
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 ![]() |
dobrze drze mordę i to jak chodzi wolnossak jest bajką
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 08:09 |